Views
3 months ago

2022-07 Cruise Special

  • Text
  • Maart
  • Onze
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Weer
  • Boord
  • Goede
  • Binnenvaartkrant.nl

6 29 maart

6 29 maart 2022 Kicker KLEINE ADVERTENTIE MET EEN VERZOEK, AANBOD OF MEDEDELING Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst op via onze website Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van de Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 WIJ BIEDEN U BEMIDDELING EN VERHUUR AAN VAN ONS SLOWAAKS EN TSJECHISCH SCHEEPSPERSONEEL. BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan: (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Wegens uitbreiding gezocht: Volmatroos/ Stuurman. 14 op 14 af. Kost en reizen vrij. L.n.o.t. Ned. condities. Tel. 06-11103070 Of mail. Jvdb1966@hotmail.com NL DE +421 948 566 980 +421 940 996 009 Koppel gezocht/Schip 65 meter/vaarbewijs/alles is bespreekbaar/Contact: 0032479488560 TE KOOP GEVRAAGD Aggregaten, Scheepsmotoren etc. Ook loop en sloop motoren. Defecten geen probleem. E: vemodieselmotoren@live.nl Al meer dan 50 jaar een begrip Gevraagd schipper en matroos voor motorschip 1500 ton binnenlandse vaart in bezit van radarpatent evt. voor overname is mogelijk Tel: 078 681 2866 Filipijns óf Roemeens personeel beschikbaar Johnny Saija Tel. 06 52 68 82 52 WWW.ALFURU.COM Ook een KICKER (zoekertje) plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst op via www.binnenvaartkrant.nl Dé maritieme verzekeringsspecialist Telefoon: 010 - 411 9595 Kijk op www.overvliet.nl Boegschroefinstallaties en Voortstuwingssystemen WWW.VERHAAR.COM DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH HYBRIDE / FULL ELECTRIC AANDRIJFSYSTEMEN Biesboschhaven Noord 1b 4251 NL Werkendam T. +31 (0)183 502688 Personeel nodig? COLOFON Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag Verspreidpunten U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl Adres ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel +31(0)10 414 00 60 klantenservice@binnenvaartkrant.nl Plaats een vacature Uw vacature in de krant én twee weken online! binnenvaartkrant.nl Klantenservice, Administratie, Boekhouding Karin Hell - Office manager Mariska Doornkamp - Administratief medewerker Sales, Advertenties, Marketing sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers - Commercieel manager Rica Adjis - Accountmanager Vormgeving vormgeving@binnenvaartkrant.nl Colinda van Iperen Liene Jouwsma-Tomase Varina Kammeraat Drukwerk Koninklijke BDUprint BV M/S Venezia zoekt EEN KAPITEIN Wat verwachten wij van u: • Rijnpatent • Radarpatent • ADN is een plus maar niet verplicht • Zelfstandig en verantwoordelijk kunnen werken • Ervaring is een pluspunt maar geen vereiste Wat bieden wij u aan: • Schip 135 x 11.45m • Kapiteinsfunctie • Vaargebied: ARA richting Rijn-Moezel • Doorgroeimogelijkheden tot vaste bemanning Voor info mail: Venezia.ship@gmail.com Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/ of de betreffende auteurs en fotografen. Gevraagd FREELANCE JOURNALISTEN voor nieuwbouwreportages Werk je in of met de sector binnenvaart of heb je daarin gewerkt en heb je een vlotte pen, dan zou het schrijven van nieuwbouwreportages voor de Binnenvaartkrant goed bij jou kunnen passen. We zoeken freelance journalisten die graag willen samenwerken met een professioneel team dat elke twee weken een mooie krant aflevert aan vele duizenden in de binnenvaart en verwante sectoren. Wat strekt tot aanbeveling? - (technische) kennis van en zeker ook belangstelling voor de Rijn- en binnenvaart en verwante sectoren als visserij, recreatie vaart, bagger, shortsea en offshore - Een vlotte pen - Goede kennis van de Nederlandse taal - Representatief Geïnteresseerd of wil je meer informatie? Stuur een mail naar karin@binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartkrant.nl Redactie, Nieuws redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker - Hoofdredacteur +31(0)6-22871516 Michel Gonlag - Eindredacteur +31(0)6-53244445 Sarah De Preter - Redacteur +31(0)6-22701893 www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl BINNENVAARTCIJFERS www.binnenvaartcijfers.nl

29 maart 2022 7 Rijkswaterstaat kiest Mourik Infra voor project - kosten zijn nog niet bekend Renovatie Prinses Marijkesluis start volgend jaar Half 2023 kan worden begonnen met de renovatie van de Prinses Marijkesluis. Rijkswaterstaat heeft de opdracht voor het werk aan het complex in het Amsterdam- Rijnkanaal definitief gegund aan Mourik Infra. Wat dat gaat kosten is nog niet bekend. Het project wordt namelijk uitgevoerd in een twee-fasen-proces. In de eerste fase worden de risico’s in kaart gebracht, daarna wordt de definitieve prijs bepaald en start de uitvoering. Na de renovatie moet het sluizencomplex weer dertig jaar betrouwbaar en veilig functioneren. Tijdens de werkzaamheden blijft de vaarweg zoveel mogelijk beschikbaar voor het scheepvaartverkeer. Aanbesteding Het twee-fasen-proces is een van de maatregelen uit het transitieprogramma Op weg naar een vitale infrasector, waarbij Rijkswaterstaat en marktpartijen samenwerken “aan een sector die duurzaam en innovatief is en waarin risico’s goed worden beheerst”. In fase 1, de voorbereidingsfase, worden onderzoeken uitgevoerd naar de staat van het complex en wordt het ontwerp gemaakt. Deze fase duurt ongeveer een jaar. Op basis van dit ontwerp wordt aan het einde van fase 1 de definitieve prijs overeengekomen – met een risicoprofiel dat voor Rijkswaterstraat én Mourik Infra acceptabel is. Daarna wordt het project in fase 2, de realisatiefase, uitgevoerd. Die fase start naar verwachting half 2023. Bij de aanbesteding van dit project heeft Rijkswaterstaat gezocht “naar een partner die met inbreng van kennis en kunde en vanuit een visie die aansluit bij het project, optimale resultaten kan boeken voor een eerlijke prijs”. Goede samenwerking is een belangrijke voorwaarde bij het twee-fasen-proces, aldus Rijkswaterstaat. In de inschrijffase was een samenwerkings-assessment een belangrijk onderdeel van de gunningscriteria. De Prinses Marijkesluis. (foto Rijkswaterstaat) Andere belangrijke criteria voor de gunning waren de prijs voor de voorbereidingsfase, een plan voor optimale prijs/kwaliteit in de realisatiefase en CO 2 -reductie. Mourik Infra kwam daarbij als beste uit de bus. Vervanging en renovatie De renovatie van de Prinses Marijkesluis is onderdeel van een grote vervangings- en renovatie operatie. Veel bruggen, tunnels, sluizen en viaducten stammen uit de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. Hierdoor neemt de kans op storingen toe en daarom worden ze nu versterkt, vernieuwd of vervangen. Voor deze opgave maakt Rijkswaterstaat zoveel mogelijk gebruik van slimme en duurzame technieken. Binnenvaartorganisaties samen op koers Bureau Voorlichting Binnenvaart Als voorlichtingsbureau fungeert het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) als dé raadgever over de binnenvaart. Dagelijks wordt het BVB gebeld met uiteenlopende verzoeken en vragen vanuit verschillende hoeken. Waaronder over logistieke onderwerpen, het werken in de binnenvaart en vraag om promotiematerialen. Contactgegevens: info@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl 010 412 9151 www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart EICB levert onafhankelijk onderzoek en advies op diverse innovatiegebieden, waaronder digitalisering en vergroening. Ook is het team actief binnen meerdere internationale onderzoeks- en beleidsprojecten die bepalend zijn voor de toekomst van de binnenvaartsector. Contactgegevens: info@eicb.nl 010 798 9830 www.eicb.nl Bureau Telematica Binnenvaart Bureau Telematica Binnenvaart (BTB) is het onafhankelijke kennis- en ontwikkelcentrum op het gebied van ICT rondom binnenvaart, vaarwegen en logistiek. Daarbij gaat het naast ICT ook over telematica, automatisering, mobiele communicatie en datagebruik. Contactgegevens: bureau.telematica@binnenvaart.org 010 206 0606 www.binnenvaart.org

Binnenvaartkrant