Views
3 months ago

2022-07 Cruise Special

  • Text
  • Maart
  • Onze
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Weer
  • Boord
  • Goede
  • Binnenvaartkrant.nl

4 29 maart

4 29 maart 2022 Voor een Kempenaar in onze vloot bestaande uit Voor verschillende een 80 meter schepen schip zijn in we onze op vloot zoek naar een bestaande uit verschillende schepen zijn we op zoek naar een •Schippersechtpaar voor 55 meter containerschip •Schippersechtpaar •Kapitein •Kapitein Vaargebied Nederland en België Vaargebied Nederland en België Wij bieden: Wij • Vaardagen bieden: maandag t/m vrijdag, 14 uur per dag • Vast dienstverband • Aantrekkelijke (secundaire) arbeids- voorwaarden op basis van Zwitserse condities • Goede reiskosten regeling • Opleidingsmogelijkheden • Dynamische werkomgeving, met een prettige werksfeer en dito collega’s of of Wij vragen: Wij • Vaarbewijs vragen: AB • Vaarbewijs ADN AB • ADN Marifoon • Marifoon Radarpatent • Radarpatent Beheersing Nederlands en Engels • Beheersing Nederlands en Engels Je reactie Je Stuur reactie een korte motivatie en een CV naar Stuur personal@amerschifffahrt.ch een korte motivatie en een CV naar personal@amerschifffahrt.ch t.a.v. Danny van Os t.a.v. Danny van Os Ervaring en knowhow in de binnenvaart Transport contracten • Bouw, Afbouw, Makelaardij en Reparatie Ervaring Financiering en ondersteuning knowhow • Businessplan in de binnenvaart ondersteuning Transport contracten • Bouw, Afbouw, Makelaardij en Reparatie Financiering ondersteuning • Businessplan ondersteuning RP Tankschiffahrt AG We verwelkomen je graag in ons team! Wie zijn wij? We beschikken over een vloot van een 16-tal tankschepen met draagvermogens tussen de 2500 en 4200 ton. De schepen zijn uitgerust voor het vervoer van minerale oliën. Wie zoeken we? We zoeken kapiteins voor wie varen op de Rijn een uitdaging is. Kapiteins voor wie het werk op het water vrijheid en afwisseling betekent in combinatie met verantwoordelijkheid nemen. Heb je groot vaarbewijs, Rijn- & Radarpatent en ADN-certificaat? Heb je een ADN C-certificaat? Nog beter! Spreek je goed Duits of Engels en heb je ervaring in de tankvaart? Dan ben je diegene die we zoeken! Wat bieden we? We bieden jou een plek waar je mening gewaardeerd wordt en je impact kan hebben. Wij bieden een compleet pakket met Zwitserse arbeidsvoorwaarden. We vergoeden o.a. jouw menage- en jouw reisgeld. We zorgen dat je je verder kan ontwikkelen en leiden je op. Wil je meer informatie? Mail gelijk je vragen en gegevens naar: jobs@rptag.ch GEVRAAGD: VKV Service is nog op zoek naar MATROZEN, STUURMANNEN EN KAPITEINS met kennis en ervaring in de duwen sleepvaart. Zo hebben wij nog diverse plekken beschikbaar in onze vloot. Onze duw en sleepboten zijn voornamelijk werkzaam in één van de grootse havens ter wereld “The Port of Rotterdam”. Onze vloot bestaat uit negen sleep- en/of duwboten, diverse pontons, bakken en werkschepen. We zijn opzoek naar gemotiveerde en flexibele teamplayers. Heren die bereid zijn om net dat beetje extra te geven voor zijn collega’s. Een goede mentaliteit en uithoudingsvermogen zijn hierbij een PROFIELSCHETS Onze werkzaamheden zijn zeer divers. Zo houden wij ons bezig met het transporteren van alle soorten bokken, kranen en pontons. Begeleiden wij bij het in- en uitdokken van de diverse scheepswerven. Het assisteren van zeeschepen, maar ook op het gebied van opslag en bevrachtingen zijn wij 24/7 inzetbaar voor onze klanten. vereiste. Door weer en wind kunnen jouw collega’s op je vertrouwen en jij op hen. Wij hanteren een 7/7 vaarschema, reiskosten en menage vrij. Solliciteren ook mogelijk als zzp’er. Ben jij uit het juiste hout gesneden en heb je interesse of vraag naar meer informatie? Neem dan contact met ons op via 0614589315 en/of stuur ons een mail met jouw vragen of sollicitatie naar personeel@vkvservice.nl.

29 maart 2022 5 Maritime Industry: het roer gaat om! “Eindelijk mogen we weer! Wat zijn wij blij dat wij Maritime Industry op 17, 18 en 19 mei mogen organiseren. En dat volledig maatregelvrij.” ANTWERPEN: NIEUWE HAVENPOLITIEVERORDENING Sinds 14 maart is in Antwerpen een nieuwe havenpolitieverordening van kracht. Daarin is onder meer de Vessel Traffic Service (VTS) van Port of Antwerp definitief verankerd. Ook de opbouw is vervangen door een nieuwe structuur. Met de herziening sluit Port of Antwerp aan bij de structuur van de havenpolitieverordening van Port of Zeebrugge. Het beheer van het luchtruim krijgt een duidelijke invulling. Er zijn strengere richtlijnen voor pleziervaart in de haven. Ook de toegangscontrole voor havenbedrijven is uitgebreid. Daarnaast zijn er ook wijzigingen op het vlak van gevaarlijke stoffen. Zo verdwijnt het regime van Container Freight Station (CFS), net als zeer toxische gassen en de verplichte opleiding voor aangiftes. De verblijfstermijn voor gevaarlijke goederen is aangepast en uitgebreid. De nieuwe havenpolitieverordening bouwt voort op de bestaande principes, het gaat niet om grote wijzigingen. De regelgeving maakt voor alle havengebruikers op een transparante manier duidelijk wat wel en wat niet is toegestaan in het havengebied, aldus Port of Antwerp. “Een fantastische gelegenheid om elkaar eindelijk weer te ontmoeten.” (archieffoto Tekst & Toebehoren) Bij Evenementenhal Gorinchem kijken ze reikhalzend uit naar de beurs. “Zonder mondkapje, zonder test- of vaccinatiebewijs en zonder anderhalve meter afstand de beurs weer bezoeken. Echt als vanouds. Tijdens deze editie, waarin alles draait om ‘De toekomst’, zal het u aan niks ontbreken.” Actuele vraagstukken rond wetgeving en voorschriften binnen de branche krijgen veel aandacht op Maritime Industry. Zo is er onder andere een kennistheater, waarin onder meer digitalisering, emissie-eisen en modal shift worden behandeld. Daarnaast laten exposanten noviteiten en ontwikkelingen zien. “Naast het feit dat iedere bezoeker hier zijn of haar kennis weer volledig kan bijspijkeren, is het natuurlijk een fantastische gelegenheid om elkaar eindelijk weer te ontmoeten.” Next Level Evenementenhal Gorinchem heeft een compleet vernieuwde beursvloer: Next Level! Daar vindt men alles over de toekomst van de binnenvaart, met exposanten op het gebied van autonoom varen, alternatieve brandstoffen, elektrisch varen en innovaties in de maritieme sector. De congreszaal is omgetoverd tot kennistheater, bomvol inspiratie, belooft de organisatie. “Tevens kunnen bezoekers op Next Level genieten van een uitzonderlijke horecaervaring dankzij een foodcourt waar de lekkerste hapjes te verkrijgen zijn. Via twee roltrappen en drie vaste trappen kunnen bezoekers tijdens de beursvloer Next Level bereiken. Niet te missen dus!” Smart Badge De komende beurseditie wordt ook een nieuwe technologie geïntroduceerd die het bezoekers en exposanten nog gemakkelijker maakt om contact te leggen en gegevens uit te wisselen. Het systeem is gebaseerd op het elektronisch uitwisselen van gegevens. Bij het afronden van een registratie voor een bezoek aan de beurs ontvangen bezoekers en exposanten een e-ticket met barcode die ze bij de beurs kunnen inwisselen voor een persoonlijke Smart Badge, die gekoppeld is aan de ingevulde gegevens. De badge is als het ware een digitaal visitekaartje. Deze badge kan gebruikt worden om bij een checkpunt in een stand van een exposant alle informatie van die beursdeelnemer op te halen. Met de Smart Badge kunnen bezoekers ook meedoen met acties, zich inschrijven voor nieuwsbrieven, informatie over nieuwe innovaties vergaren en nog veel meer. Beursprograma “Het duurt nog een aantal weken voordat wij elkaar kunnen zien, wij kunnen in ieder geval niet wachten tot het zover is”, aldus de organisatie. “In de tussentijd zorgen wij ervoor dat het beursprogramma verder aangevuld wordt en brengen wij u op de hoogte van alles wat er te zien en te doen is. Dit doen wij via onze nieuwsbrief en onze social mediakanalen. Wilt u niks missen? Meld u dan vooral aan via onze website: www.maritime-industry.nl.” Neem voor meer informatie contact op met Malou Weststrate: (0183) 68 06 84. MET CONTAINERS TEGEN BRUG (foto Media TV) Donderdag 17 maart is aan het begin van de middag een containerschip tegen de Willemsbrug in Rotterdam gevaren. Het schip verloor daarbij twee containers. De brug raakte volgens de Veiligheidsregio Rotterdam- Rijnmond beschadigd, maar hoefde niet afgesloten te worden voor het autoverkeer. De scheepvaart werd wel korte tijd gestremd. Het schip, de containers en de opruimoperatie trokken veel bekijks van mensen op de wal. Het schip, waarvan het stuurhuis licht beschadigd raakte, meerde na de aanvaring af in de buurt. Later vertrok het naar Gorinchem. Meerdere containers waren verschoven en beschadigd. Uit één ervan lekte latex. Van de containers die in het water vielen, scheurde er één. Het grootste deel van de inhoud – bestaande uit allerlei dozen met consumentengoederen – werd door de Havendienst uit het water gevist. De andere zonk naar de bodem van de Nieuwe Maas. Beide zijn een dag later geborgen door HEBO Maritiemservice. MARIN test ‘vangrails’ voor de Noordzee Maritiem Research Instituut Nederland testte half maart drie maatregelen om op de Noordzee aanvaringen van schepen met windturbines te voorkomen. De aanleiding voor het onderzoek was het incident met de Julietta D, die op 31 januari op drift raakte en een tanker een transformatorplatform en een windturbinefundatie van een windpark in aanbouw ramde. Tot 2030 worden op de Noordzee ongeveer 2.500 extra windturbines geplaatst. Eerder MARIN-onderzoek heeft laten zien dat hierdoor mogelijk 1,5 tot 2,5 keer per jaar een schip tegen een windturbine aanvaart of -drijft. In een workshop ontwikkelden twintig experts, onder wie MARIN-specialisten, drie innovatieve concepten voor ‘vangrails op zee’: barrières tussen vaarroutes en windturbineparken. Het eerste concept is een met sleepankers verankerde boeienlijn boven water. Het tweede is een net tussen vaste palen en het derde is een verankerde haaklijn onder water. MARIN heeft de drie oplossingen op schaal gebouwd en getest. De eerste resultaten zijn hoopgevend, vindt projectmanager Offshore William Otto. Alle drie de concepten zijn in staat zijn een schip op te vangen. “De slepende ankers van de boeienlijn voeren de driftenergie mooi gelijkelijk af. Het schip blijft in de lijn dwars op de golven liggen. Bij de onderwaterhaaklijn draait het schip als vanzelf met de kop in de golven, waardoor het met relatief lage krachten op zijn plek blijft liggen. Het net hing in eerste instantie te veel door, maar na wat finetuning hebben we deze oplossing ook werkend gekregen. De komende maanden gaan we de voors en tegens goed op een rijtje zetten.” Een met sleepankers verankerde boeienlijn boven water. (illustratie MARIN)

Binnenvaartkrant