Views
6 months ago

2022-03 Opleiding & Carrière

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Ervaring
  • Moeten
  • Meter
  • Goede
  • Schepen
  • Onze
  • Jaar
  • Februari
  • Nieuwe
  • Binnenvaart

6 Hét Kom

6 Hét Kom administratie- jij aan boord bij en advieskantoor voor hét administratie- de binnenscheepvaart! advieskantoor voor de binnenscheepvaart? KICKER / ZOEKERTJE 1 februari 2022 Kleine advertentie met een verzoek, aanbod of mededeling. Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst op via onze website. Administratie- en advieskantoor Wave in Zwijndrecht is hét gespecialiseerde administratiekantoor voor de binnenscheepvaart. Wij begeleiden en adviseren ondernemers in de binnenvaart op fiscaal, bedrijfskundig en financieel gebied, dit op onze persoonlijke manier. Dit realiseren wij met een team van 13 collega’s. Dit team willen we uitbreiden en daarom zijn wij op korte termijn op zoek naar een Administratieve duizendpoot (part-time) TE KOOP GEVRAAGD Aggregaten, Scheepsmotoren etc. Ook loop en sloop motoren. Defecten geen probleem. E: vemodieselmotoren@live.nl T: 0031 - 6551 868 23 Gezocht Stuurman zonder patent/Matroos of e.v.t. Stel op drooglading schip, 3 weken op 3 weken af, zondag wordt niet gewerkt, Loon nader overeen te komen. Tel. 0031654-957645 Wat breng je mee… • je bent klantvriendelijk en communicatief vaardig • je bent zelfstandig • je bent collegiaal en behulpzaam • je kan nauwkeurig en gestructureerd werken • je hebt enige ervaring binnen een administratieve rol • je hebt ervaring met Microsoft Office • je hebt een MBO denkniveau Wat je bij ons gaat doen… • vervullen van een spilfunctie binnen de organisatie • ondersteuning van het secretariaat en financieel medewerkers • beantwoorden van de telefoon • het uitvoeren van ad-hoc werkzaamheden alsook werk dat je goed van te voren kunt plannen In het kort: een functie met veel afwisseling waarbij je werkdag er elke keer anders uitziet! Wij stellen daar tegenover… • een afwisselende functie van 16-24 uur • een hecht team van gemotiveerde collega’s • een informeel en open sfeer • een goede werk-privé balans en ontwikkeling • een goed salaris afgestemd op opleiding, kennis en ervaring Heb je jezelf herkend? Mail dan snel je sollicitatie en C.V. naar: werkenbij@wavebinnenvaart.nl t.a.v. Diana Post Administratie- en advieskantoor Wave B.V. Scheepmakerij 240, 3331 MB Zwijndrecht T 078-6199044 www.wavebinnenvaart.nl Filipijns óf Roemeens personeel beschikbaar Johnny Saija Tel. 06 52 68 82 52 WWW.ALFURU.COM BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan: (licht)matroos / goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs! Tot 25 m onder het schip uit! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van de Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar! Op zoek naar personeel? Plaats een personeelsadvertentie of zoekertje Informeer naar onze scherpe tarieven! binnenvaartkrant.nl/adverteren sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers 0611 363 519 Rica Adjis 0611 363 493 Altijd actuele Vacatures binnenvaartkrant.nl/ vacatures Gezocht Kapitein voor tankschip: • 14 dagen op / 14 dagen af • Vaargebied ARA • Rijn – Radar – ADN patent • Goede verloning Contact: Tel: +31 621389277 of Mail: pascal@bauwens-shipping.be Al meer dan 50 jaar een begrip DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH HYBRIDE / FULL ELECTRIC AANDRIJFSYSTEMEN Boegschroefinstallaties en Voortstuwingssystemen Biesboschhaven Noord 1b 4251 NL Werkendam T. +31 (0)183 502688 WWW.VERHAAR.COM Dé maritieme verzekeringsspecialist Telefoon: 010 - 411 9595 Kijk op www.overvliet.nl Werft aan! 1ste en 2de kapitein gezocht In bezit van Groot Vaarbewijs. Aan Zwitserse condities. Neem contact op om kennis te maken. Titanshipping@sbmbarge.ch +31615452086 Scheepvaartbedrijf Semmy BV KAPITEIN / STUURMAN Wij zoeken voor het kvb Kruier en Sjouwer een kapitein of stuurman met patent die ons team wil komen versterken. Vaarsysteem 14/14, reis en kost vrij. Goede secundaire voorwaarden. F.J. Semplonius +31653535673 cv sturen naar folkertjan@semmybv.com MDS Acali zoekt een Slovaaks of Tsjechische MATROOS met geldig dienstboekje om ons team te versterken. Containervaart in de Haven van Antwerpen. 28 dagen op - 28 dagen af, onder Belgische voorwaarden ingeschreven. Wij bieden een markt conform loon en vervoerskosten vergoeding. info@acali.be tel: +32 475 579 842 Voets Shipment bv DUW- SLEEP- EN TRANSPORTWERK HANDEL IN ZAND EN GRIND Gevraagd op duwboot Zit scheepvaart in jouw bloed en heb je affiniteit met de binnenvaart? Dan is Schipper dit de vacature die en je zoekt. Matroos/Stuurman Wij nemen transporten over en bevrachten binnenvaartschepen met ladingen voor diverse bestemmingen in Nederland en België. tel: 0475-461100 vragen naar Wij zijn dhr. op zoek R. naar Voets een assistent bevrachter m/v die denkt in mogelijkheden. Iemand die kansen ziet en deze pro-actief oppakt. Je bent de schakel tussen schippers en klanten. • MBO+ werk- en denkniveau. • Beheersing van de Nederlandse en eventueel Franse taal. Ben je enthousiast over deze functie? Stuur je CV en motivatie naar voetsbv@voetsschipment.nl. Of Bel 0475461100 en vraag naar dhr. Voets.

7 Vlaanderen: subsidie voor boost en bundeling containerbinnenvaart De Vlaamse regering biedt tijdelijk financiële ondersteuning voor de extra kosten bij het opzetten van nieuwe binnenvaartverbindingen naar en van de havens van Antwerpen en Zeebrugge. Dat moet helpen lading over te hevelen van de weg naar het water. De komende vier jaar is daarvoor 14,3 miljoen euro beschikbaar. Vlaanderen betaalt daarvan bijna 12,5 miljoen euro. De rest dragen de havenbedrijven van Antwerpen, North Sea Port en Zeebrugge bij. De ambitie is dat het aandeel van de binnenvaart in 2030 is toegenomen naar 42 procent, lichtte minister Lydia Peeters van Mobiliteit en Openbare Werken toe. Een schip met containers in de sluis van Wijnegem. (foto Chedko) Modal shift Het Vlaamse mobiliteitsbeleid voor goederenvervoer is erop gericht om de congestie op het Vlaamse wegennetwerk te verlichten. “We willen de externe impact van mobiliteit op ons klimaat terugdringen en de uitstoot van emissies en fijnstof verminderen”, aldus Lydia Peeters. “Daarnaast willen we ook de attractiviteit van de Vlaamse logistieke sector en de Vlaamse havens verhogen door een performant, betrouwbaar en innovatief hinterlandvervoersysteem verder uit te bouwen.” Het nieuwe subsidieprogramma is bedoeld om de integrale logistieke keten te verbeteren en werk te maken van de modal shift. “We willen het transport tussen onze Vlaamse zeehavens en inlandterminals een boost geven en efficiëntiewinsten voor de bedrijven boeken. Doordat inland termi nals kunnen samenwerken, kunnen zij grotere volumes op meer regelmatige basis van en naar de Vlaamse zeehavens transporteren.” Inland terminals Inland terminals beschikken afzonderlijk vaak niet over voldoende grote volumes voor regelmatige transporten naar de zeehavens, licht het ministerie de opzet van de regeling toe. Via de regeling komen partijen in aanmerking voor compensatie van een deel van de kosten zodat de drempel om samen te werken lager is. Twee concepten komen in aanmerking: corridorshuttles (samenwerking tussen minstens twee inland terminals op een corridor) en terminalhub-shuttles (samenwerking tussen een, doorgaans grotere, terminalhub en één of meer kleinere terminals). Containers bundelen Bij een corridorshuttle werken verschillende inland terminals samen en bundelen ze containers op één ‘corridorschip’ richting de zeehavens. Eén schip vaart bijvoorbeeld de volledige corridor af en maakt tussenstops bij alle inland terminals die meedoen. De inland terminals bundelen hun volumes voor één enkele gezamenlijke afvaart naar de haven van Antwerpen, waar ze een vast slot krijgen op de deepsea terminal. Een extra voordeel is dat de call sizes groter zijn en er minder schepen hoeven te worden afgehandeld op de terminals in Antwerpen en Zeebrugge. Dat is gunstig voor de wachttijden. Bij een terminalhub-shuttle leveren verschillende kleinere terminals containers af op één terminalhub, die de volumes verzamelt voor de afreis naar de haven. Bij bestaande samenwerkingen is om subsidie te krijgen een frequentieverhoging naar minstens drie afvaarten per week noodzakelijk. Gedacht kan worden aan samenwerking tussen één grotere terminal en meerdere kleinere terminals. De kleinere lossen hun containers op de grotere terminal van waar dan één schip met een hogere frequentie naar één deepsea terminal in de haven van Antwerpen vertrekt. Meerdere vaarroutes van en naar de havens van Antwerpen en Zeebrugge komen in aanmerking voor ondersteuning. Concreet gaat het dan om consortia en terminalhubs die gelegen zijn langs: - corridor Albertkanaal - corridor Zuid- en Centraal- Nederland - corridor Brussel-Schelde - corridor Gentse Kanaalzone Aanvragen De steunmaatregel loopt tot en met december 2025. Inland terminals, bargeoperators en andere intermodale partijen kunnen tot en met 21 februari 2022 projectvoorstellen indienen. Colofon 1 februari 2022 Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag Verspreidpunten U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl Adres ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel +31(0)10 414 00 60 klantenservice@binnenvaartkrant.nl Redactie, Nieuws redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker - Hoofdredacteur +31(0)6-22871516 Michel Gonlag - Eindredacteur +31(0)6-53244445 Sarah De Preter - Redacteur +31(0)6-22701893 Klantenservice, Administratie, Boekhouding Karin Hell - Office manager Mariska Doornkamp - Administratief medewerker Sales, Advertenties, Marketing sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers - Commercieel manager Rica Adjis - Accountmanager Vormgeving vormgeving@binnenvaartkrant.nl Colinda van Iperen Liene Jouwsma-Tomase Varina Kammeraat RensenDriessen Shipbuilding trapt 2022 af met bouw van tien innovatieve semi-autonome schepen met Seafar-technologie RensenDriessen Shipbuilding heeft vrijdag 21 januari de start aangekondigd van de bouw van tien semi-autonome schepen. Klantgesprekken begonnen in juni 2021, waarbij de route werd verkend om semi-autonome schepen te bouwen met in-house RensenDriessen Shipbuilding (www.rensendriessen.com) is een in de binnenvaart gespecialiseerd ontwerper, bouwer en makelaar van schepen. “Opgericht in 1980 in Zwijndrecht Nederland bouwen wij al meer dan vier decennia schepen. Met tot nu toe 1.100 gebouwde schepen blijven we toegewijd aan het optimaal bedienen van de klantvraag door het leveren van toekomstbestendige schepen.” Gelegen aan de Bergsche Maas in Nederland is Asto Shipyard ontwikkelde Seafar-technologie. (www.astoshipyard.nl) een allround scheepsbouwbedrijf, gericht op scheepsbouw, reparatie en onderhoud. Seafar NV (www.seafar.eu) is een onafhankelijk scheepsmanagementbedrijf dat diensten aanbiedt om onbemande en bemanningsgereducerende schepen te exploiteren voor scheepseigenaren en rederijen. “Via ons Control Center ondersteunen en sturen we geautomatiseerde schepen aan, met de nadruk op efficiënte en veilige operaties.” Met het oog op diversificatie van de vloot heeft de opdrachtgever besloten om deze schepen, geschikt voor zowel droge lading als containers, in de vaart te nemen met de best beschikbare innovatieve technologie voor zowel duurzaamheid als automatisering. De schepen worden uitgerust met een hybride voortstuwing. De klant, een Belgische eigenaar, bedacht het concept van de semi-autonome schepen en noemde ze ‘River Drones’. Nieuwe generatie duurzame schepen “Vanuit een Seafar Control Center worden de schepen veilig door het water geleid. Optimale scheepsprestaties worden bereikt door een verlengde navigatietijd en geoptimaliseerde efficiëntie van de bemanningstijd. Dit is een eerste stap in wat volgens ons de toekomst is”, zegt Wim Driessen, eigenaar van RensenDriessen Shipbuilding. “De bouw van de eerste drie casco’s is net begonnen in China en deze arriveren in het tweede kwartaal van 2022 in Nederland. De zeven resterende casco’s volgen in 2022.” De 106 meter lange schepen zullen worden afgebouwd door Asto Shipyard in Nederland, in samenwerking met verschillende partners. De schepen worden voortgestuwd door twee nieuwe Equadrives voorzien van straalbuizen van VerhaarOmega. De Equadrives worden aangedreven door twee Mitsubishi-generatorsets geleverd door Koedood Marine Group. Dat heeft onlangs een EU Stage V- certificering gekregen voor deze generatorsets. Werkina heeft de opdracht gekregen om alle elektronica in te bouwen. “De ‘River Drones’ vertegenwoordigen een nieuwe generatie duurzame schepen. We kijken ernaar uit om dit project de komende maanden verder te ontwikkelen en willen onze opdrachtgever bedanken voor de opdracht en het vertrouwen in RensenDriessen Shipbuilding”, besluit Driessen. Drukwerk Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv. Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen. www.binnenvaartkrant.nl BINNENVAART VLOG www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl VLOOTSCHOUW BINNENVAARTCIJFERS www.binnenvaartcijfers.nl

Binnenvaartkrant