Views
4 months ago

2022-03 Opleiding & Carrière

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Ervaring
  • Moeten
  • Meter
  • Goede
  • Schepen
  • Onze
  • Jaar
  • Februari
  • Nieuwe
  • Binnenvaart

4 1 februari

4 1 februari 2022 YOUR COMMITMENT IS OUR DRIVE DUTCH BARGING SERVICES ● WE WORK TOWARDS ZERO UW TROUWE COMPAGNON IN DE TANKVAART Vanwege uitbreiding van onze activiteiten is Bruinsma Freriks Transport op zoek naar dubbelwandige tankschepen van 1000-5000t om onze vloot te versterken. Wij zijn actief in het transport van minerale oliën, bulkchemie, fuelcomponenten en biobrandstoffen. Ons vaargebied is Nederland, België, Frankrijk en de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). Tevens is BFT Tanker Logistics bv actief betrokken bij duurzame initiatieven zoals Vaporsol en de initiatiefnemer voor het project “Don Quichot”, die voor Greenpoint Rotterdam ingezet zal worden. Gelieve contact op te nemen met Johann de Koning op +31 786 299 490 of +32 473 960 763. Wij zijn actief op zoek naar schepen van 1000t tot 4000t om onze vloot te versterken. DUTCH BARGING SERVICES BV Jan Verbergt & Koen Geeraerts TEL.: +31 (0)76 303 05 50 E-MAIL: operations@dbsbv.com Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie. BFT TANKER LOGISTICS BV • Lindtsedijk 30 • NL - 3336 LE Zwijndrecht TEL +31 786 299 490 • WEB www.bftrans.nl HOFDREEF 30 ● 4881 DR ZUNDERT ● THE NETHERLANDS UW VISIE IS ONS STREVEN NAAR PERFECTIE! UW VISIE IS ONS STREVEN NAAR PERFECTIE! WWW.SHIPVISION.NL WWW.SHIPVISION.NL Volg ons op Aan- en verkoop | Nieuwbouw binnenvaart | Nieuwbouw Volg zeevaart ons op Afbouw begeleiding | Bemiddeling Aan- en verkoop | Nieuwbouw binnenvaart | Nieuwbouw zeevaart Afbouw begeleiding | Bemiddeling VOOR POTENTIËLE KLANTEN ZIJN WE OP ZOEK NAAR SCHEPEN VAN 110 X 10.50 GEZOCHT: VOOR POTENTIËLE SCHEPEN KLANTEN DIVERSE ZIJN AFMETINGEN WE OP ZOEK NAAR SCHEPEN VAN 110 X 10.50 NIEUW Splendor ms Mondeo Splendor Afmetingen : 110 x 9,50 x 2,99 Tonnage Afmetingen : : 2200 110 x 11.45 x 3.63 Afmetingen Bouwjaar Tonnage : : 110 2006/1998 3.207 x 9,50 x 2,99 Tonnage Hoofdmotor Bouwjaar : : 2200 Fabr. 2006MTU 4000, 1550 Pk, Bj. 2008 Bouwjaar Hoofdmotor : : 2006/1998 Caterpillar 3512 B, 1700 Pk, Hoofdmotor : Fabr. Bj. 2006 MTU 4000, 1550 Pk, Bj. 2008 TE KOOP GEVRAAGD TE KOOP GEVRAAGD MTS 110 x 11.40 min MTS 110 3500 x 11.40 m³ min spiralen 3500 en m³ ketel Livia ms Mi-Deseo Livia Afmetingen : 54.98 x 7.25 x 2.65 Tonnage Afmetingen : : 699 110 x 11.45 x 3.63 Afmetingen Bouwjaar Tonnage : : 54.98 1963 3.212 x 7.25 x 2.65 Tonnage Hoofdmotor Bouwjaar : : 699 Fabr. 2015 Deutz, Bam 12 M816, 700 Pk, Bouwjaar Hoofdmotor : : 1963 Bj. Caterpillar 1981 3512, 1.521 Pk, Hoofdmotor : Fabr. Bj. 2015 Deutz, Bam 12 M816, 700 Pk, Bj. 1981 SUPERDEAL ms Imago Nieuwbouw ms Mondialduwboot Afmetingen : 80 x 8.20 x 2.67 Afmetingen : 90 : x 19.53 x 10 x meter 3.27 Tonnage bouwjaar spiralen : 1.165 vanaf en ketel 2000 Nieuwbouw Bouwjaar Tonnage : 1.849 : 2020 duwboot Bouwjaar : 1959 Afmetingen Bouwwerf Bouwjaar : 1982 : Tinnemans, 19 x 10 meter Maasbracht Hoofdmotor bouwjaar : Cummins vanaf QSK 19, 811 2000 Pk, Bj. 2020 Bouwjaar Levering Hoofdmotor conditie : Caterpillar, : In 2020 overleg C32, 1200 pk, Bj. 2013 Bouwwerf Prijs : Tinnemans, € 2.685.000,-- Maasbracht Levering conditie : In overleg Prijs : € 2.685.000,-- Merwestraat 4a, 4251 CR Werkendam Telefoonnummer: +31 (0) 183 50 54 33 Merwestraat Jan Ruijtenberg, 4a, 4251 mobiel: CR +31 Werkendam (0) 651 14 53 39 Telefoonnummer: Dolf Cornet, mobiel: +31 +31 (0) (0) 183646 5092 5412 3380 Jan e-mail: Ruijtenberg, info@shipvision.nl mobiel: +31 (0) 651 14 53 39 Dolf Cornet, mobiel: +31 (0) 646 92 12 80 e-mail: info@shipvision.nl

5 1 februari 2022 Zorgen om ondermijnende criminaliteit in haven Havenmeester René de Vries ziet criminaliteit in de haven als het grootste gevaar. (foto Havenbedrijf Rotterdam / Ernst Bode) Drie ernstige scheepvaartongevallen deden zich in 2021 voor in Rotterdam: een zeeschip voer tegen de Calandbrug, een binnenvaartschip schampte een zeeschip in de Eemhaven en een sleepboot kapseisde in de Bocht van Esch bij de Van Brienenoordbrug. Daarbij werd alleen materiële schade veroorzaakt. Ondermijnende criminaliteit is een grotere bedreiging voor de Rotterdamse haven dan aanvaringen, zo bleek uit de boodschap van havenmeester René de Vries op 19 januari. Hij maakte die dag de nautische veiligheidscijfers over 2021 bekend. Er werden 462 processen-verbaal uitgeschreven, waarvan 76 aan de pleziervaart. Het aantal ongevallen steeg van 122 naar 144. In bijna de helft van de gevallen (67) ging het om wat de divisie Havenmeester van het Havenbedrijf Rotterdam “parkeerschades” noemt. Veilig jaar “Ik ben trots op mijn collega’s”, zei René de Vries. “Ook dit tweede coronajaar kwam onze dienstverlening niet in gevaar en bleef de haven goed bereikbaar. Het was ook een veilig jaar. 144 incidenten op zo’n 800.000 scheepsbewegingen is niet veel, maar de stijging van het aantal ongevallen stemt niet tevreden. Het zijn veelal incidenten door haastig gedrag bij aanmeren. Zeelieden zitten veel langer aan boord, er wordt veel van bemanningen gevraagd. Dat vraagt van ons extra waakzaamheid, want we zijn nog niet klaar met de pandemie”, aldus de havenmeester. Corona bracht de continuïteit van de dienstverlening niet in gevaar, aldus De Vries. De nautische veiligheidsindex voor ongevallen (7,5) scoorde beter dan het streefcijfer 7. De safety environmental index voor inspecties (7,4) haalde bijna het streefgetal 7,5. Havenbeveiliging De Vries noemt de toenemende ondermijnende criminaliteit in de Rotterdamse haven zorgwekkend. De beveiliging van de haven is volgens hem niet alleen iets voor de terminals of de Douane en Zeehavenpolitie, maar gaat alle partijen in en rond de Rotterdamse haven aan. Begin 2021 lichtte hij de positie van het Havenbedrijf toe aan de Tweede Kamer: “Ondermijnende criminaliteit zien wij als de grootste disruptieve factor. Het bestrijden van criminele netwerken, corruptie en het tegengaan van de illegale doorvoer van goederen (zoals verdovende middelen) en personen (illegale migranten) verdient ook onze primaire aandacht”, verklaarde de havenmeester toen. Havenbedrijf Rotterdam ondersteunt de bestrijding onder andere met een cameraplatform (op strategische plekken in het havengebied zijn 225 camera’s geplaatst), extra terminalbeveiliging bij risico bedrijven, als partner in het programma Integere Haven, en samenwerking binnen stichting FERM (voor cyberweerbaarheid van bedrijven en de beveiliging van de digitale toegang tot informatie over de positie van lading en toegangscodes). Gemengde ligplaatsen Het Havenbedrijf kijkt hoe de bestaande ligplaatsen voor binnenvaart in het westelijk havengebied slimmer kunnen worden ingezet. De vorig jaar gehouden proef met gemengd afmeren van binnenvaartschepen met gevaarlijke lading is succesvol afgerond, stelt het Havenbedrijf. “Gebleken is dat de 1-kegel- en 2-kegelschepen zonder afstand naast elkaar en naast schepen zonder gevaarlijke lading kunnen afmeren.” Met de proef deed het Havenbedrijf ervaring op. Het is nu in afwachting van een nieuwe landelijke beleidsregel over gemengd afmeren van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de toekomstige aanpassing van het Binnenvaartpolitiereglement. Voorlopig blijft het huidige verkeersbesluit van kracht en is gemengd afmeren toegestaan op de daarvoor aangewezen testlocaties. Het Havenbedrijf werkt nog wel aan het optimaliseren van de planning en aan een beter afroepsysteem. Bunkervergunning In 2021 is per 1 februari de bunkervergunning voor transporteurs ingevoerd. Daarbij draait het om de fysieke aflevering van brandstoffen door bunkerschepen aan zeeschepen. Op dit moment hebben dertig bedrijven zo’n ‘bunkervergun ning transporteur’. Onder alle bunkervergunningen tezamen varen 172 bunkertankers in de Rotterdamse haven. Met de introductie van de bunkervergunning is ook een klachtenmeldpunt in het leven geroepen. Er zijn overigerns nog maar weinig klachten geregistreerd. In 2022 gaat het Havenbedrijf meer bekendheid geven aan het klachtenmeldpunt. Er komt dit jaar ook een eerste evaluatie. Daarbij zal ook worden gekeken in hoeverre gebruik van een Mass Flow Meter een verplicht onderdeel van de bunkervergunning kan worden. Dat is geautomatiseerd meetsysteem aan boord voor de hoeveelheden bunkers die daadwerkelijk worden geleverd. Binnenvaartorganisaties samen op koers Bureau Voorlichting Binnenvaart Als voorlichtingsbureau fungeert het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) als dé raadgever over de binnenvaart. Dagelijks wordt het BVB gebeld met uiteenlopende verzoeken en vragen vanuit verschillende hoeken. Waaronder over logistieke onderwerpen, het werken in de binnenvaart en vraag om promotiematerialen. Contactgegevens: info@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl 010 412 9151 www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart EICB levert onafhankelijk onderzoek en advies op diverse innovatiegebieden, waaronder digitalisering en vergroening. Ook is het team actief binnen meerdere internationale onderzoeks- en beleidsprojecten die bepalend zijn voor de toekomst van de binnenvaartsector. Contactgegevens: info@eicb.nl 010 798 9830 www.eicb.nl Bureau Telematica Binnenvaart Bureau Telematica Binnenvaart (BTB) is het onafhankelijke kennis- en ontwikkelcentrum op het gebied van ICT rondom binnenvaart, vaarwegen en logistiek. Daarbij gaat het naast ICT ook over telematica, automatisering, mobiele communicatie en datagebruik. Contactgegevens: bureau.telematica@binnenvaart.org 010 206 0606 www.binnenvaart.org

Binnenvaartkrant