16 Special Edition #1 - Leveranciers 18 januari 2022 Achter de schermen bij OMRU Scheepsramen OMRU Scheepsramen is al meer dan vijftien jaar een gevestigde naam in de binnenvaart. Het bedrijf, dat wordt geleid door Yvo en Peggy de Ruijter, heeft zich gespecialiseerd in de productie, levering en montage van aluminium scheepsramen en scheepsdeuren. Die productie vindt volledig in eigen huis plaats in het Limburgse Echt, waar OMRU beschikt over moderne faciliteiten en over een team van ervaren vakmensen. In deze serie belichten we een aantal specialismen van dit maritieme maakbedrijf. Wie online actief is en regelmatig op Facebook of LinkedIn zit, kan niet om OMRU Scheepsramen heen. Wekelijks worden er updates geplaatst over de vele projecten die in de binnenvaart worden gerealiseerd. De diversiteit aan opdrachten is groot. Het bedrijf is gevestigd in het Limburgse Echt. (foto OMRU Scheepsramen) Niet alleen binnenvaartschippers vertrouwen op het vakmanschap van OMRU. Ook met een groot aantal (af)bouwers van motorschepen, tankers en werkboten heeft het bedrijf uit Echt in de afgelopen jaren een goede relatie opgebouwd. Datzelfde geldt voor rederijen in de passagiersvaart. Daarmee zijn de belangrijkste toepassingsgebieden van OMRUproducten genoemd: binnenvaartschepen, passagiersschepen en werkboten. Die laatste categorie is overigens erg breed en omvat onder andere duwboten, sleep boten, boten voor hulp- en reddingsdiensten, pontons en veren. Scheepsramen én -deuren OMRU Scheepsramen is gevestigd in Echt, op slechts een paar autominuten van binnenvaartcentrum Maasbracht, tevens de thuishaven van Yvo en Peggy de Ruijter. Het bedrijf ligt op een groot bedrijventerrein dat voor opdrachtgevers en leveranciers goed bereikbaar is door de directe ligging aan de A2 en A73. In een aantal bij elkaar liggende bedrijfshallen vindt de productie van de aluminium scheepsramen én scheepsdeuren plaats. Het grootste gedeelte is bestemd voor de Nederlandse markt, maar ook in andere landen groeit de vraag naar OMRU-producten. Daarom werkt OMRU in België en Duitsland al een aantal jaren samen met zijn vaste verkooppartners Bernaerts Scheepsherstellingen en Bootsfenster.com. Kwaliteit gegarandeerd De scheepsramen die OMRU produceert voldoen aan de strenge kwaliteitsnorm ISO 3903. Dat betekent dat ze voldoen aan alle wettelijke (technische) voorschriften. Kwaliteit en veiligheid hebben binnen het bedrijf de allerhoogste prioriteit. Regelmatig worden scheepsramen van OMRU geproduceerd en gemonteerd onder het toeziend oog van keuringsinstanties als Bureau Veritas, Register Holland en Lloyds. Vakmanschap Die hoge kwaliteit zit niet alleen in de producten van OMRU, maar ook in de organisatie achter de producten. Want een goed product alleen zorgt nog niet voor de beste klantervaring. Het totale proces moet kloppen en voor de opdrachtgever goed voelen. Om die reden werkt OMRU uitsluitend met eigen vakspecialisten die de OMRU-producten van a tot z kennen. Wat het team van OMRU voor jou als binnenvaartschipper of -ondernemer kan betekenen? Daar kom je in het verloop van deze serie achter. Wil je meer weten over OMRU Scheepramen en haar producten? Neem dan contact op met Yvo de Ruijter: +31 (0)6 203 51 424. Kijk ook op www.omruscheepsramen.com. Damen pakt eigen uitstoot aan met Skoonbox Damen Shipyards Group heeft de Skoonbox overgenomen van Skoon Energy. ’s Werelds eerste maritiem gecertificeerde, multiinzetbare batterijcontainer zal worden ingezet om op eigen werven duurzame stroom te leveren voor toepassingen waar nu nog vooral dieselgeneratoren of scheepsmotoren gebruikt worden. Deze eerste 20-voets container moet uitgroeien tot een duurzaam batterijnetwerk voor mobiele en tijdelijke toepassingen, dat Damen op termijn ook voor klanten wereldwijd wil inzetten. De Skoonbox werd tijdens de Wereldhavendagen Rotterdam in 2018 onthuld en daarna verder doorontwikkeld. De batterijcontainer bevat 314 lithiumbatterijen, goed voor 638 kWh aan energie. De afgelopen jaren is de Skoonbox ingezet voor tal van toepassingen in het Amsterdamse havengebied. Damen was al partner van Skoon Energy. Walstroom “De Skoonbox en opvolgende schone energiesystemen bieden ons ontzettend veel mogelijkheden om onze ecologische footprint en die van onze klanten te reduceren”, aldus Vincent de Maat van Damen Shipyards Group. “Het is een duurzame vervanger van dieselgeneratoren, maar kan ook als groene vorm van walstroom ingezet worden, waardoor afgemeerde schepen bij onze reparatiewerven hun boordmotoren uit kunnen laten. Dat scheelt veel uitstoot.” Skoon Eneergy gaat zich focusen op de ontwikkeling van Skoon Sharing, het software platform dat vraag en aanbod van mobiele, duurzame energie-oplossingen bij elkaar brengt. De Skoonbox staat nu bij Damen op de werf. (foto Damen Shipyards Group) NIEUWENHUIJSEN SCHEEPSBOUW Faciliteiten • Helling tot 140 meter, 5 banen naast elkaar • Botenkraan 70 Ton • 3 Torenkranen • Aanlegkades tot 135 meter voor bovenwater werkzaamheden Specialiteiten • Klasse maken tankers • Keuringen: alle varende objecten • Schoonspuiten (500 BAR) en schilderen • Alle voorkomende onderhoud, reparatie en schade werkzaamheden • Leidingwerk • Hermotoriseren / verbouwingen • Kleinschalige nieuwbouw (secties, pontons etc.) Rivierkade 1 | 4931 AA Geertruidenberg | 0162 - 512 290 | info@nieuwenhuijsenscheepsbouw.nl | www.nieuwenhuijsenscheepsbouw.nl
17 Voor elke editie: “Net Special als Edition de vorige #1 - Leveranciers keer, wil ik het element ‘tijd’ aanpassen en de titels 18 korter januari 2022 “ 60 jaar Hoogendoorn MBI WMI feliciteert Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw met het 60-jarig jubileum en wenst Dick Hoogendoorn (links), Stefan Hoogendoorn (rechts) en Corné Hoogendoorn veel succes met de hernieuwde start in hun nieuwe pand! 12,5 jaar Europe@work WMI feliciteert Europe@Work met het 12,5 jarig jubileum en wenst Martin Jooren (foto) en Ruben van Alten veel succes met de realisatie van hun ambities voor de toekomst ! Werkendamse vloot even thuis Wat een mooi gezicht is het toch weer als een groot deel van de Werkendamse binnenvaartvloot even thuis is. Net voor de kerstdagen lagen er 118 schepen in de haven, met een gezamenlijk laadvermogen dat gelijk is aan ruim 8.200 vrachtwagens. Werkendam is na Zwijndrecht de grootste thuishaven van de Nederlandse binnenvaartvloot. Werkendamse binnenvaartondernemers en bevrachtingskantoren leveren jaarlijks een enorme vervoersprestatie via de Europese rivieren en kanalen: met honderden miljoenen tonkilometers dragen zij substantieel bij aan milieuvriendelijk transport! Iedereen een fijne plek in de haven Traditiegetrouw zetten veel binnenvaartondernemers tegen de kerstdagen koers naar thuishaven Werkendam, Gemeente Altena. Havenmeesters Jan Smit en Lou Goedel doen hun uiterste best om iedereen een fijne plek in de haven te geven. Zij maken daarbij gebruik van de mogelijkheden die de hedendaagse digitalisering biedt: zij delen de ligplaatsen virtueel in met behulp van het havenmanagementsysteem van Shiplogic. 7 scheepswerven 17 maritieme toeleveranciers 12 maritieme dienstverleners Kracht door samenwerking werkendammaritimeindustries.nl 6 constructie- en waterbouwbedrijven 2.000 arbeidsplaatsen 34 landen Alles aan boord.
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl