Views
6 months ago

2021-26 Kerst

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Wensen
  • Schip
  • Feestdagen
  • Fijne
  • Nieuwe
  • Kerstspecial
  • Onze
  • Binnenvaart
  • December
  • Jaar

Wij wensen u prettige

Wij wensen u prettige kerstdagen en een gezond & voortvarend 2022 22 Kerstspecial MATROZEN, STUURMANNEN EN KAPITEINS met kennis en ervaring in de duwen sleepvaart. Zo hebben wij nog diverse plekken beschikbaar in onze vloot. Onze duw en sleepboten zijn voornamelijk werkzaam in één van de grootse havens ter wereld “The Port of Rotterdam”. Onze vloot bestaat uit negen sleep- en/of duwboten, diverse pontons, bakken en werkschepen. GEVRAAGD VKV Service is nog op zoek naar Onze werkzaamheden zijn zeer divers. Zo houden wij ons bezig met het transporteren van alle soorten bokken, kranen en pontons. Begeleiden wij bij het in- en uitdokken van de diverse scheepswerven. Het assisteren van zeeschepen, maar ook op het gebied van opslag en bevrachtingen zijn wij 24/7 inzetbaar voor onze klanten. Neue Adresse: Dyckerhoffstr. 16, 55276 Oppenheim Festnetznummer: 0049 61339242949 Mobil : 0049 1715482268 21 december 2021 Rhein-Main-Donau Schifffahrtsagentur GmbH Frohe Weihnachten und ein glückliches Neues Jahr Vermittlung von Lotsen und Ablösern in der Binnenschifffahrt Wir bieten Ihnen selbständige Kapitäne an und suchen Kapitäne die auf selbständiger Basis arbeiten möchten. Kontakt: rhein-main-donau@t-online.de Wir suchen für unsere Tankschiffe per sofort Schiffsführer, welche folgende Qualifikationen bieten: • mindestens Patent bis Mannheim • Tankschifffahrtserfahrung von Vorteil • Radarpatent • ADN-Schein We zijn opzoek naar gemotiveerde en flexibele teamplayers. Heren die bereid zijn om net dat beetje extra te geven voor zijn collega’s. Een goede mentaliteit en uithoudingsvermogen zijn hierbij een PROFIELSCHETS vereiste. Door weer en wind kunnen jouw collega’s op je vertrouwen en jij op hen. Wij hanteren een 7/7 vaarschema, reiskosten en menage vrij. Solliciteren ook mogelijk als zzp’er. Ben jij uit het juiste hout gesneden en heb je interesse of vraag naar meer informatie? Neem dan contact met ons op via 0614589315 en/of stuur ons een mail met jouw vragen of sollicitatie naar personeel@vkvservice.nl vlootschouw.nl binnenvaartvlog.nl Unser Fahrgebiet erstreckt sich zwischen den ARA-Häfen und Birsfelden sowie den Nebenflüssen des Rheins, wie Main und Mosel und dem Nordwestdeutschen Kanalgebiet. Wir bieten interessante Schweizer Sozialleistungen, bspw. 100% Pensionskassenvergütung durch den Arbeitgeber, Krankenkassenversicherung sowie eine Krankentaggeldversicherung (BU + NBU) und fachspezifische Weiterbildungskurse (u.a. Übernahme von Kurskosten) an. Das Arbeits- und Freizeitverhältnis ist 1:1 in einem festen Schichtsystem von 3 Wochen an Bord + 3 Wochen Freizeit. Haben wir Ihr Interesse geweckt? Melden Sie sich unter +41 41 511 23 25 oder senden Sie uns eine E-Mail mit Ihren Unterlagen an info@neco.ch Wegens uitbreiding van onze vloot bestaande uit Wegens verschillende uitbreiding schepen van zijn onze we vloot op zoek bestaande naar een uit verschillende schepen zijn we op zoek naar een •Schippersechtpaar •Schippersechtpaar voor 86 mtr binnenvaartschip voor 86 mtr binnenvaartschip •Afloskapitein •Afloskapitein Voor de gehele vloot Voor de gehele vloot Vaargebied Nederland, België, Duitsland. Vaargebied Nederland, België, Duitsland. Wij bieden: • Wij Systeemvaart bieden: of vast min. aantal dagen p.mnd. • Systeemvaart Vast dienstverband of vast min. aantal dagen p.mnd. • Vast Aantrekkelijke dienstverband (secundaire) arbeids- • Aantrekkelijke voorwaarden op (secundaire) basis van Zwitserse arbeids- condities • voorwaarden Goede reiskosten op basis regeling van Zwitserse condities • Goede Opleidingsmogelijkheden reiskosten regeling • Opleidingsmogelijkheden Dynamische werkomgeving, met een prettige • Dynamische werksfeer en werkomgeving, dito collega’s met een prettige werksfeer en dito collega’s Wij vragen: Wij • Vaarbewijs vragen: AB • Vaarbewijs Rijnpatent tot AB Mannheim is pré • Rijnpatent ADN tot Mannheim is pré • ADN Marifoon • Marifoon Radarpatent • Radarpatent Beheersing Duits en Engels • Beheersing Duits en Engels Je reactie Je Stuur reactie een korte motivatie en een CV naar Stuur personal@amerschifffahrt.ch een korte motivatie en een CV naar personal@amerschifffahrt.ch t.a.v. Nicole de Jongh t.a.v. Nicole de Jongh Ervaring en knowhow in de binnenvaart Ervaring en knowhow in de binnenvaart Transport contracten • Bouw, Afbouw, Makelaardij en Reparatie Transport Financiering contracten ondersteuning • Bouw, Afbouw, • Businessplan Makelaardij ondersteuning en Reparatie Financiering ondersteuning • Businessplan ondersteuning

Meten aan de pijp. 23 Kerstspecial DIT WAS 2021 Jaaroverzicht 21 december 2021 Vergroening als wisselgeld De binnenvaart heeft een beetje een haat/liefde-verhouding met het milieu. In Duitsland gaat de Bundesanstalt für Wasserbau de schadelijke emissies opmeten aan de pijp (dat is de uitlaat). De binnenvaart als geheel is een sterke troef in de bestrijding van die schadelijke emissies, maar de binnenvaart moet wel vergroenen, vinden politici desgevraagd. Dat vergroenen van de binnenvaart wordt te pas en te onpas gebruikt door politici en bestuurders als een soort wisselgeld voor een betere behandeling van de binnenvaart. Zelfs als het gaat om het inlopen van achterstallig onderhoud van vaarwegen en de bijbehorende kunstwerken, krijgt de binnenvaart te horen dat er wel moet worden vergroend. Dat de binnenvaart als sector sowieso zonder een reeks aanpassingen een vergroening betekent ten opzichte van het wegvervoer, wordt dan gemakshalve maar even vergeten. Vandaar dat bij de Rijksbegroting voor 2022 en daarna weliswaar duurzaamheid een grote rol speelt, maar voor de vaarwegen (en de binnenvaart) niet of nauwelijks aandacht is. Toch was er in 2021 wel een vermeldenswaardig feitje over de binnenvaart te melden en dat is de invoering van een officieel emissielabel. Krijgt een schip toch een soort van milieuvriendelijk oormerk. Een coryfee ging heen Met het overlijden van de 89-jarige Klaas van Dorsten op 18 februari verloor de binnenvaart een coryfee, een zwaargewicht in de organisatiewereld en ook een succesvol binnenvaartondernemer. Als voorzitter maakte hij van Koninklijke Schuttevaer een professionele en slagvaardige lobbyorganisatie. Tevens stond hij mede aan de wieg van de ontwikkeling van de containerterminal in Meppel in een tijd dat intermodaal vervoer nog niet gangbaar was. Slimme veerboot Als je wilt dat je schip ‘Schip van het Jaar’ wordt, dan zul je vanaf 2021 toch tenminste met een elektrisch aangedreven schip moeten komen. Maar liefst drie elektrische veerboten waren gegadigde voor de titel en uiteraard won één van deze kandidaten, namelijk de elektrische veerboot Bryggen, gebouwd door Damen Shipyards Group in opdracht van Arriva. Het schip vaart in Kopenhagen. De prijs werd toegekend door de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Technici in de Scheepvaart. Voor deze veerboot ontwikkelde Damen ook een slim en effectief afmeersysteem waarbij het schip zo lang mogelijk kan opladen. Gebed zonder eind Opnieuw moest dit jaar alarm worden geslagen over een veel te grote hoeveelheid van het uiterst giftige fosfine in de lading van binnenschepen. In een lading tarwe in de ruimen van de motorschepen Imatra, Semper Spera en Coby werd een veel te hoge dosis fosfine aangetroffen. Ze waren in Oss beladen en pas een maand later werden de schepen gelost, in Kampen. In de tussentijd waren ze onderwerp van wekenlange discussies geweest, zowel tussen vaarwegbeheerders en schippersverenigingen als tussen politici. Er was veel kritiek op deze situatie, aangezien eind 2019 de schipper van het ms Fox en zijn vrouw ernstig ziek waren geworden van fosfine in de lading. Minister Barbara Visser moet wachten met het ontgassingsverbod. Alternatieve stem 2021 was het jaar waarin de ASV 75 werd. De Algemeene Schippersvereeniging heeft in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden een heel eigen, prikkelende rol in de binnenvaart. De viering van de driekwart eeuw jubileum werd uitgesteld wegens corona. Net als in het dagelijks leven trekt corona in dit jaarverslag te veel de aandacht. In de vijftiger jaren was de ASV een grote bond van vele schippers met kleine schepen. De laatste 25 jaar was het de kleinste van de organisaties in de binnenvaart, maar zeker niet de minst opvallende. Wat weinigen verwachtten is dat de ASV zich na de afschaffing van de EV ontwikkelde tot een krachtige, alternatieve stem namens schippers op tal van terreinen en daardoor is de bond zeker de laatste jaren ook weer flink gegroeid. Uitstel van executie Dichtbevolkt Nederland. (kaart uit ontgassingsrapport ILT) Ontgassen van binnenschepen na lossing van gevaarlijke vloeistoffen vindt nog steeds plaats in de open lucht, al mag het niet meer in ‘dichtbevolkte gebieden’. Als dat letterlijk zou worden opgevolgd, zou er in heel Nederland al lang niet meer worden ontgast. Helaas is dat verbod er nog niet, hoewel precies een jaar geleden door minister Cora van Nieuwenhuizen werd aangekondigd dat het er ‘eind 2021’ wel zou zijn. Cora is inmiddels opgevolgd door minister Barbara Visser en die moet – overigens net als haar voorganger – wachten met een algeheel verbod tot zes maanden nadat alle Rijnoeverstaten de nieuwe tekst van het CDNI-verdrag hebben getekend. En zo lang België, Frankrijk en Zwitserland dat niet hebben gedaan, is volgens de bewindsvrouw een algeheel verbod niet mogelijk. Tegen de zin van de Partij voor de Dieren, die de minister al eerder dit jaar hierover aan de tand voelde. De minister stelde echter dat zolang het geen Europees verbod is er slechts een appèl kan worden gedaan op de schippers om het varend ontgassen tot een minimum te beperken. Ook dat staat in het verdrag. Voor de binnenvaart is het vervelend dat het verbod er nog niet is, want nu blijven de verladers het probleem naar de scheepvaart schuiven terwijl zij anders de kosten van verwerking van de gevaarlijke dampen moeten dragen.

Binnenvaartkrant