Views
9 months ago

2021-23

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Jaar
  • Goed
  • Nieuwe
  • Schipper
  • Onze
  • Label
  • Schip
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • November

4 9 november

4 9 november 2021 GEVRAAGD: VKV Service is nog op zoek naar MATROZEN, STUURMANNEN EN KAPITEINS met kennis en ervaring in de duwen sleepvaart. Zo hebben wij nog diverse plekken beschikbaar in onze vloot. Onze duw en sleepboten zijn voornamelijk werkzaam in één van de grootse havens ter wereld “The Port of Rotterdam”. Onze vloot bestaat uit negen sleep- en/of duwboten, diverse pontons, bakken en werkschepen. We zijn opzoek naar gemotiveerde en flexibele teamplayers. Heren die bereid zijn om net dat beetje extra te geven voor zijn collega’s. Een goede mentaliteit en uithoudingsvermogen zijn hierbij een PROFIELSCHETS Onze werkzaamheden zijn zeer divers. Zo houden wij ons bezig met het transporteren van alle soorten bokken, kranen en pontons. Begeleiden wij bij het in- en uitdokken van de diverse scheepswerven. Het assisteren van zeeschepen, maar ook op het gebied van opslag en bevrachtingen zijn wij 24/7 inzetbaar voor onze klanten. vereiste. Door weer en wind kunnen jouw collega’s op je vertrouwen en jij op hen. Wij hanteren een 7/7 vaarschema, reiskosten en menage vrij. Solliciteren ook mogelijk als zzp’er. Nautische Crew gezocht! Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord van de A-ROSA cruisevloot verbinden onze teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip - “Schöne Zeit”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere of tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH • Kasernenstr. 92 • CH-7000 Chur • jobs@a-rosa.de Ben jij uit het juiste hout gesneden en heb je interesse of vraag naar meer informatie? Neem dan contact met ons op via 0614589315 en/of stuur ons een mail met jouw vragen of sollicitatie naar personeel@vkvservice.nl. RP Tankschiffahrt AG We verwelkomen je graag in ons team! Wie zijn wij? We beschikken over een vloot van een 17-tal tankschepen met draagvermogens tussen de 2500 en 4200 ton. De schepen zijn uitgerust voor het vervoer van minerale oliën. Wie zoeken we? We zoeken kapiteins voor wie varen op de Rijn een uitdaging is. Kapiteins voor wie het werk op het water vrijheid en afwisseling betekent in combinatie met verantwoordelijkheid nemen. Heb je groot vaarbewijs, Rijn- & Radarpatent en ADN-certificaat? Heb je een ADN C-certificaat? Nog beter! Spreek je goed Duits of Engels en heb je ervaring in de tankvaart? Dan ben je diegene die we zoeken! Wat bieden we? We bieden jou een plek waar je mening gewaardeerd wordt en je impact kan hebben. Wij bieden een compleet pakket met Zwitserse arbeidsvoorwaarden. We vergoeden o.a. jouw menage- en jouw reisgeld. We zorgen dat je je verder kan ontwikkelen en leiden je op. Wil je meer informatie? Mail gelijk je vragen en gegevens naar: jobs@ippersonal.ch

5 Amsterdam gaat voor elektrisch Drie nieuwe Damen Patrol Vessels 1304 Electric zijn onlangs gedoopt bij het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Twee ervan, de Waterpieper en de Waterhoen, zijn voor de gemeente Amsterdam. De derde, de P55 is voor de Politie Eenheid Amsterdam. Burgemeester Femke Halsema doopte een van de schepen. Van de andere twee schepen waren Janis Tamsma, hoofd Operatie Eenheid Amsterdam, en Esmeralda Wallast Groenewoud, directeur Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte (THOR) de doopmoeders. De schepen worden ingezet voor algemene patrouilles in en rond Amsterdam. Burgemeester Femke Halsema neemt samen met THOR-inspecteur Mike Moerman een kijkje aan boord. Accupakket De casco’s van de schepen werden gebouwd door Damen Shipyards Kozle in Polen en vervolgens naar Damen Shipyards Hardinxveld gebracht voor uitrusting en oplevering. De schepen zijn 13,50 meter lang en uitgerust met een enkele 130 kW elektromotor aangedreven door een accupakket van EST- Floatttech. Bij de Waterpieper en de Waterhoen is dat 273 kWh, bij de P55 136 kWh. De topsnelheid is 16 kilometer per uur. Bij een gemiddelde snelheid kunnen de schepen een volledige dag varen voordat ze weer moeten opladen. De P55 is ook uitgerust met een dieselgenerator, zodat hij een groter vaarbereik heeft indien dat nodig is. De accommodatie bestaat uit een stuurhut met rondom zicht en is voorzien van een dinette (gecombineerde eet-/slaapgelegenheid). Elk schip heeft onderdeks een sanitaire ruimte en kombuis. Vervolgorder “Deze nieuwe emissievrije vaartuigen zijn een welkome aanvulling op onze vloot en we hebben de samenwerking met Damen als plezierig en constructief ervaren”, zei Mike Moerman, inspecteur vaarwegen bij. “Door de recente toekenning van twee extra patrouillevaartuigen kunnen we deze samenwerking voortzetten.” 9 november 2021 Jeroen van Woerkum, commercieel manager bij Damen Shipyards Hardinxveld, voegde daaraan toe: “We zijn verheugd dat we meer van de bewezen DPV 1304 patrouilleschepen mogen leveren aan de gemeente Amsterdam en haar politiemacht. Ze zijn ideaal voor werkzaamheden op kleinere binnenvaartwegen en met hun volledig elektrische aandrijving doen ze hun taak op een schone en stille wijze en dragen zo bij aan een duurzame omgeving.” Damen heeft al eerder patrouilleschepen aan de gemeente Amsterdam geleverd. In 2004 ging het om een DPV 1304 met conventionele dieselvoortstuwing. In 2013 volgde een schip met het eerste elektrisch-hybride voortstuwingssysteem. Er staan nog twee Damen Patrol Vessels 1304 Electric op stapel voor oplevering in 2023. De Waterpieper en de Waterhoen. De P55. (foto’s Damen Shipyards Group) OP DE RADAR Uitbreiding Doelgroep Elektronische Meldplicht Vanaf woensdag 1 december 2021 zal er een uitbreiding van de doelgroep van de elektronische meldplicht plaatsvinden Deze meldplicht geldt voor zowel lege als geladen reizen. De aangevulde lijst met meldplichtige doelgroepschepen zal vanaf dat moment bestaan uit: • Containerschepen • Tankschepen (informatiedocument) • Riviercruiseschepen • Vaartuigen, duwstellen en samenstellen langer dan 110 meter • Zeeschepen • Schepen met LNG-aandrijving • Bijzondere transporten U kunt de BICS-software gebruiken om te kunnen voldoen aan deze elektronische meldplicht. Voordat u gebruik kunt maken van BICS heeft u een tweetal accounts nodig, namelijk: • Een RWS-account (Dit is hetzelfde als een Sluisplanning en/of Vaarweginformatie account) • Een BICS-account Wacht niet tot het laatste moment met het aanvragen van een BICS-account. Dit is nu al mogelijk op de BICS website. Meer informatie op de volgende websites: • https://www.bics.nl/ • https://www.ccr-zkr.org/ Heeft u vragen? Neem dan contact op met de BICS-helpdesk. Website: www.bics.nl Email: helpdesk@bics.nl Telefoon: 088-2022600 Openingstijden: Maandag t/m vrijdag van 09:00- tot 17:00 uur Henk van Laar - Beleidsmanager Bureau Telematica Binnenvaart

Binnenvaartkrant