Views
9 months ago

2021-23

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Jaar
  • Goed
  • Nieuwe
  • Schipper
  • Onze
  • Label
  • Schip
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • November

12 ROYAL TANKERS BV /

12 ROYAL TANKERS BV / BURANDO MARITIME SERVICES Werft voor haar vloot binnenvaarttankers: De ideale kandidaat is in het bezit van: • Ervaring in de tankvaart • Geldig vaarbewijs • ADN certificaat • Radarpatent • Attest van goed gedrag en zeden STUURMAN De ideale kandidaat is in het bezit van: • Geldig vaarbewijs • ADN certificaat • Attest van goed gedrag en zeden • Geldig STCW patent voor estuaire vaart is een pluspunt KAPITEIN • Geldig STCW patent voor estuaire vaart is een pluspunt alsook interesse in estuaire vaart. Halen van STCW patent wordt door ons bedrijf ondersteund. MATROOS De ideale kandidaat is in het bezit van: • In het bezit van een geldig dienstboekje met functie matroos • Attest van goed gedrag en zeden • ADN certificaat is pluspunt Gelieve uw kandidatuur te richten aan Tom Vercauteren, HR Manager: Tom.vercauteren@burando.eu www.burando.eu Burando Maritime Services • Arie den Toomweg 37 3089 KA Rotterdam • The Netherlands • Portnumber 2680 UW VISIE IS ONS STREVEN NAAR PERFECTIE! UW VISIE IS ONS STREVEN NAAR PERFECTIE! WWW.SHIPVISION.NL WWW.SHIPVISION.NL 9 november 2021 Aan- en verkoop | Nieuwbouw binnenvaart | Nieuwbouw Volg zeevaart ons op Afbouw begeleiding | Bemiddeling Aan- en verkoop | Nieuwbouw binnenvaart | Nieuwbouw zeevaart Afbouw begeleiding | Bemiddeling VOOR POTENTIËLE KLANTEN ZIJN WE OP ZOEK NAAR SCHEPEN VAN 110 X 10.50 VOOR POTENTIËLE KLANTEN ZIJN WE OP ZOEK NAAR SCHEPEN VAN 110 X 10.50 11.40 Splendor Rean-L Splendor NIEUW Afmetingen : 110 x 9,50 x 2,99 Tonnage Afmetingen : : 2200 110 x 11.45 x 3.63 Afmetingen Bouwjaar Tonnage : : 110 2006/1998 3.204 x 9,50 x 2,99 Tonnage Hoofdmotor Bouwjaar : : 2200 Fabr. 2008MTU 4000, 1550 Pk, Bj. 2008 Bouwjaar Hoofdmotor : : 2006/1998 Mitsubishi, S16-C2 MPTK, 1700 Pk, Hoofdmotor : Fabr. Bj. 2008 MTU 4000, 1550 Pk, Bj. 2008 TE KOOP NIEUW GEVRAAGD TE KOOP GEVRAAGD NIEUW NIEUW MTS 110 x 11.40 min MTS 110 3500 x 11.40 m³ min spiralen 3500 en m³ ketel Livia Splendor Livia Volg ons op REVISIE HOOFDMOTOR 2021 Afmetingen : 54.98 x 7.25 x 2.65 Tonnage Afmetingen : : 699 110 x 9.50 x 2.99 Afmetingen Bouwjaar Tonnage : : 54.98 1963 2.200 x 7.25 x 2.65 Tonnage Hoofdmotor Bouwjaar : : 699 Fabr. 2006/1998 Deutz, Bam 12 M816, 700 Pk, Bouwjaar Hoofdmotor : : 1963 Bj. Fabr. 1981 MTU 4000, 1550 Pk, Bj. 2008 Hoofdmotor : Fabr. Deutz, Bam 12 M816, 700 Pk, Bj. 1981 IN PRIJS VERLAAGD Torrent Nieuwbouw New York City duwboot Afmetingen : 86 x 11.05 x 2.84 Afmetingen : 105 : 19 x 10.48 x meter x 3.17 Tonnage bouwjaar spiralen : 1.700 vanaf en ketel 2000 Nieuwbouw Bouwjaar Tonnage : 2.305 : 2020 duwboot Bouwjaar : 1958 Afmetingen Bouwwerf Bouwjaar : 1995 : Tinnemans, 19 x 10 meter Maasbracht Hoofdmotor bouwjaar : 2x Man vanaf Diesel, 770pk, 2000 Bj 1999, Bouwjaar Levering Hoofdmotor conditie : Caterpillar : In 2020 overleg 3512 C, 1835 Pk, Totale revisie 2018 Bouwwerf Prijs Bj : 2019 Tinnemans, € 2.685.000,-- mei Maasbracht Levering conditie : In overleg Prijs : € 2.685.000,-- Merwestraat 4a, 4251 CR Werkendam Telefoonnummer: +31 (0) 183 50 54 33 Merwestraat Jan Ruijtenberg, 4a, 4251 mobiel: CR +31 Werkendam (0) 651 14 53 39 Telefoonnummer: Dolf Cornet, mobiel: +31 +31 (0) (0) 183646 5092 5412 3380 Jan e-mail: Ruijtenberg, info@shipvision.nl mobiel: +31 (0) 651 14 53 39 Dolf Cornet, mobiel: +31 (0) 646 92 12 80 e-mail: info@shipvision.nl YOUR COMMITMENT IS OUR DRIVE TE KOOP / TE HUUR Ponton Bouwjaar 2017. L. 41.60 m. Br. 9.50 m. Lege diepgang 0.57 m. Geladen diepgang: 3.24 m. Laadverm: 1052 ton. Van Tiem kopschroef 360gr/375 p.k. Hatz generator: 40 KVA. SI-R geldig tot 29-08-2028. Meetbrief geldig tot 04-04-2033. 2 spuds van elk 11.00 m. met hydraulische lier. Dekbelasting 10 mt/m 2 . Ponton L. 32.10 m. Br. 9.05 m. Lege diepgang 0.57,5 m. Geladen diepgang 1.87 m. Laadverm. 348 ton. Scheepsattest geldig tot 17-02-2028. Meetbrief geldig tot 24-06-2028. TE KOOP Tender Bouwjaar 1982. L. 16.00 m. Br. 5.20 m. Diepgang 1.20 m. Volledig aluminium gebouwd. 2 x MAN-Diesel elk 360 KW/490 p.k. 2x Radar (Furuno}, 2 x Marifoon, GPS, Navtex, Kompas (dubbel), Brandblusintall. (Nieuw). Hydraulisch stuurwerk (dubbel). Verwarming olie en elektrisch, Omvormer 25/5000 W, Acculaders, Betimmering nieuw, keuken met magnetron, koelkast, toilet. 30 NM Geldig tot November 2021. 2 reserve schroefassen. Gasolie 4200 liter. Water 250 liter. Verder alle certificaten en tekeningen aanwezig. 2 Spudpaalkantelaars met 2 hydropacks. Incl. 2 spuds elk 12.00 m. Diameter 610 mm. Vanwege uitbreiding van onze activiteiten is Bruinsma Freriks Transport op zoek naar dubbelwandige tankschepen van 1000-5000t om onze vloot te versterken. Wij zijn actief in het transport van minerale oliën, bulkchemie, fuelcomponenten en biobrandstoffen. Ons vaargebied is Nederland, België, Frankrijk en de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). Tevens is BFT Tanker Logistics bv actief betrokken bij duurzame initiatieven zoals Vaporsol en de initiatiefnemer voor het project “Don Quichot”, die voor Greenpoint Rotterdam ingezet zal worden. Gelieve contact op te nemen met Johann de Koning op +31 786 299 490 of +32 473 960 763. Prijzen op aanvraag. Email: aquatrans@gijsdaanen.nl Tel: 06-53163480 BFT TANKER LOGISTICS BV • Lindtsedijk 30 • NL - 3336 LE Zwijndrecht TEL +31 786 299 490 • WEB www.bftrans.nl

13 9 november 2021 Europort 2021 is bron van inspiratie Naast alle digitalisering draaide het op de beurs ook nog om vertrouwde, tastbare producten. Alexander Klöpping schetste een toekomst waarin de virtuele wereld voor grote veranderingen gaat zorgen. Hij is echter geen fan van het duimpje van Facebook. Ruim 800 bedrijven lieten zich vorige week van hun beste kant zien in Rotterdam Ahoy. Van 2 tot en met 5 november was het onlangs verbouwde en uitgebreide evenementencomplex het hart van de internationale maritieme sector. Naar schatting 25.000 bezoekers uit binnen- en buitenland doken onder in een wereld die barst van de innovaties. Van digitale technieken en toepassingen tot duurzame oplossingen voor nu en de – al zeer nabije – toekomst. Ook het openingsprogramma op dinsdagochtend met tal van promi nenten draaide om die ontwikkelingen. Een hoofdrol was weggelegd voor Alexander Klöpping. De Nederlandse digiondernemer en -visionair schetste een toekomst waarin de virtuele wereld samengaat met de fysieke. Big tech-bedrijven als Facebook en Google domineren die verandering – en verdienen er het meeste geld aan. Klöpping waarschuwde dat Europa die ontwikkeling niet aan de VS en China mag overlaten, omdat we daardoor te afhankelijk worden en uiteindelijk de boot missen. De opkomst van de virutele economie is al volop gaande – de gaming-industrie is bijvoorbeeld inmiddels al groter dan de filmindustrie. De virtuele wereld zal ook gevolgen hebben voor de scheepvaart en scheepsbouw: of het nu gaat om minder te vervoeren producten en andere manieren van ontwerpen en bouwen. Op de beurs was goed te zien dat de maritieme sector zelf ook snel verandert en innoveert. Bezoekers gingen vol ideeën en inspiratie huiswaarts. (foto’s Tekst & Toebehoren) SMASH! lanceert Roadmap voor smart shipping Autonoom varen is weer stap dichterbij DOOR NIELS HUMMEL Tijdens Europort 2021 in Rotterdam Ahoy lanceerde het Nederlands Forum Smart Shipping (SMASH!) de nieuwe digitale ‘Roadmap’. Deze wegwijzer moet bijdragen aan een betere en eenvoudiger samenwerking tussen bedrijven en instellingen die zich bezighouden met autonoom varen. Er was geen betere locatie voor de onthulling van een nieuw, innovatief systeem voor de maritime sector dan de vakbeurs Europort, moet het team van SMASH! gedacht hebben. Alle bedrijven die hun steentje bijdragen om de scheepvaart een nog aantrekkelijker sector te maken waren daar immers aanwezig. Minder personeel Tessa Luijben, business developer bij samenwerkingsverband Maritime Delta, lichtte de plannen toe tijdens de masterclass Digital Growth Hacking. Deze masterclass stond geheel in het teken van digitalisering en automatisering van de scheepvaart. Smart shipping is, zoals SMASH! het zelf omschrijft, “het verregaand geautomatiseerd varen op zee en op binnenwateren”. In de scheepvaart komen al steeds meer slimme systemen die de schipper ondersteunen in zijn werk. Smart shipping heeft niet alleen betrekking op schepen, ook de vaarwegen moeten slimmer worden. De scheepvaart is een belangrijke tak voor het vervoer van goederen. “Er worden steeds meer mensen en goederen over het water getransporteerd, maar het wordt steeds lastiger om aan personeel te komen”, zei Luijben over de voordelen van smart shipping. “Daarom moeten we ervoor zorgen dat er minder personeel nodig is op de schepen.” Beter samenwerken Het doel van de Roadmap Smart Shipping is alle obstakels die het slimmer en autonoom varen in de weg staan, onderbrengen in bepaalde categorieën. Dit moet het uitvoeren van de plannen een stuk overzichtelijker en minder complex maken voor de bedrijven en instellingen die ermee bezig zijn. De Roadmap was nodig omdat er nog geen ontwikkelingsagenda was voor smart shipping, vertelde Luijben: “De bedrijven moeten zich verenigen en elkaar ondersteunen om zo sneller tot een oplossing te komen. SMASH! signaleert de ontwikkelingen bij deze bedrijven en brengt ze samen.” Luijben benadrukte dat het platform dient als richtlijn, en niet als doel. Het platform is niet alleen voor Nederlandse bedrijven maar voor iedereen in Europa die denkt bij te kunnen dragen aan innovatie in de scheepvaart. Acceptatie Het platform, dat te vinden is op www.smashroadmap.com, is onderverdeeld in vijf categorieën: Tessa Luijben presenteerde de Roadmap, die richting geeft aan smart shipping en obstakels benoemt. (foto Niels Hummel) binnenvaart, veerponten, kustvaart, zeevaart en onbemande vaartuigen. Voor de eerste drie categorieën is een visie voor 2030 opgesteld, de andere volgen in 2022. Voor de binnenvaart betekent dat bijvoorbeeld dat er niet wordt verwacht dat er al veel volledig autonome schepen rondvaren tegen die tijd. Wel verwachten ze dat er met minder bemanningsleden mag worden gevaren door de automatisering aan boord. Dat dit nodig is, staat onder het kopje van de zogeheten ‘key challenges’ (grote uitdagingen) die zijn opgesteld voor de binnenvaart. Hier doelt het platform onder andere op het snel oplopende personeelstekort. Tegen 2030 zou er een kwart minder personeel werkzaam zijn in de binnenvaart. Ook de uitdagingen en obstakels waar de scheepvaart nu voor staat zijn per onderdeel verpakt. Zo wordt de negatieve houding die heerst tegenover het autonoom varen vermeld onder het kopje ‘skills en industrie acceptatie’. Lastig Voorafgaand aan de lancering van de Roadmap vertelde Jelmer de Lange van Rijkswaterstaat, waarom het zo lastig is om volledig autonoom te varen, dus zonder schipper of kapitein aan boord. “Volgens de wet moet er altijd een schipper aan boord zijn, tenzij het vaartuig met een vaste verbinding bestuurd wordt, en het is heel lastig om deze regel te omzeilen.” De eerste experimenten met gedeeltelijk autonoom varen vonden plaats op de Noordzee. Na verschillende andere experimenten heeft Shipping Technology een systeem geïnstalleerd aan boord van binnenvaartschip Factofour. “Het systeem heeft onafgebroken 100 kilometer kunnen varen zonder dat er ingrijpen nodig was”, vertelde De Lange enthousiast. Hij noemde het een stap in de goede richting, maar er is nog altijd een schipper aan boord en het systeem kan natuurlijk geen andere schepen oplopen. Werk aan de winkel dus. Met de Roadmap als ondersteuning zal dit proces weer een klein beetje soepeler gaan dan voorheen.

Binnenvaartkrant