Views
1 week ago

2021-19 STL Kalkar

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Meter
  • Shipping
  • Kalkar
  • Duisburg
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Onze
  • Jaar
  • September
  • Binnenvaart

36 STL

36 STL Kalkar 14 september 2021 SDK DIESEL SUPPORT DE SPECIALIST MET PASSIE VOOR CATERPILLAR Shipping | Technics | Logistics 21. & 22. September 2021 in Kalkar ~ ~ MEER WETEN? 24/7 vakkundige en betrouwbare dienstverlening Omdat uw schip altijd door moet kunnen varen +31 (0) 183-745 694 info@sdkdieselsupport.nl www.sdkdieselsupport.nl CONTACT: Marco van Boven - Telefoon: +31(0) 612 142 130 - E-mail: mvb.nl@cjc.dk Olie- en brandstoffiltratie Minder motorschades door schone en droge brandstof Ontwikkelingen op het gebied van brandstoffen volgen elkaar snel, vele worden gedreven om de belasting op het milieu te verlagen. Maar er zijn ook veel vragen zijn over de nieuwe brandstoffen, zoals toenemend bioaandeel (FAME) of gevoeligheid voor de veroudering. CC Jensen adviseert met een eenvoudige oplossing om te komen wat belangrijk is: Het realiseren en behouden van schone en droge brandstof die moderne motoren vereist. Brandstof behoeft continue aandacht, dit begint direct na het bunkeren om veroudering te voorkomen. Bacteriën hebben (condens-)water nodig om te overleven in brandstof en produceren een slijmvormige gel met mogelijke vervolgschades aan pompen of injectoren maar veroorzaken ook verstopte filters van de motor of corrosie in tanks. Waterdruppels in brandstof veroorzaken ook schades aan pompen en injectoren. Diesel met bio-toevoeging trekt meer water aan en is meer gevoelig voor veroudering. Echter gebruik van diesel met bio-aandeel hoeft geen probleem te zijn. Biociden als toevoeging kunnen de bacteriën doden, echter deze neemt niet de belangrijke oorzaak weg namelijk de watervervuiling. Gebruik van biociden is te voorkomen door continue het water uit de brandstof te verwijderen. Onze Filterseparator creëert een actieve circulatie in tanks zodat continue vuil en water uit brandstof wordt verwijderd. Schone en droge brandstof is hierdoor beschikbaar voor de motor. Het afgescheiden water wordt automatisch of handmatig afgetapt en geeft direct inzicht hoeveel water per tijdseenheid uit de brandstof is verwijderd. Wij staan voor u klaar om u te adviseren.

37 STL Kalkar Volker Seefeldt gaat met pensioen Na een carrière van 30 jaar bij HTAG Häfen und Transport AG gaat bestuursvoorzitter Volker Seefeldt op 30 september met pensioen. De 64-jarige Seefeldt heeft dit besluit in overleg met de raad van toezicht genomen. De scheepvaarttak van HTAG wordt eind dit jaar een onderdeel van HGK Logistics and Intermodal. Een goed moment voor Seefeldt om het stokje door te geven aan de volgende generatie. Stinnes Reederei Volker Seefeldt blikt terug op een lange carrière in de binnenvaart, de vervoerssector en logistiek. Hij werd in 1974 opgeleid bij de toenmalige Stinnes Reederei in Duisburg, waar hij vervolgens tot in 1991 werkzaam was. Daarna stapte hij over naar HTAG (toen nog Harpen Transport AG). Hij is er sinds 21 jaar lid van het bestuur en sinds 2011 bestuursvoorzitter. Tussen 2015 en 2019 gaf hij ook leiding aan HGK-dochter neska. Volker Seefeldt was en is actief in diverse beroepsorganisaties. Hij was onder meer de voorzitter van het Arbeitgeberverband der deutschen Binnenschiffahrt (AdB). Sinds de fusie van de AdB en binnenvaartorganisatie BDB in Pandemiejaar leidt tot flink ladingverlies bij spoor en binnenvaart Uit een jaaroverzicht van het Bundesamt für Güterverkehr (BAG) blijkt dat het goederenvervoer in Duitsland vorig jaar met 3,3 procent is afgenomen ten opzichte van 2019. Het wegvervoer verloor maar weinig werk. De afname was slechts 1,8 procent, en dat kwam door de goede bouwconjunctuur en de florerende online handel. Bij de vaarwegen was de teruggang het grootste: 9 procent. Bij het spoor was het 4,2 procent. 2013 is hij vicevoorzitter van de BDB. Daarnaast is hij vicevoorzitter van de Vereniging voor Europese Binnenvaart en Waterwegen (VBW). “Met Volker Seefeldt nemen we afscheid van een persoonlijkheid die de HGK-groep mee gevormd heeft. Dankzij zijn kennis kon HTAG haar positie als een grote speler in de bulklogistiek behouden”, zegt Uwe Wedig, bestuursvoorzitter van HGK. Sinds 3 september is Andreas Grzib lid van het HTAG-bestuur. Hij zal deze functie uitoefenen naast zijn directietaken bij neska Schifffahrts- und Speditionskontor. Volker Seefeldt. (foto HGK) Spoor en binnenvaart hebben vooral veel minder droge en vloeibare bulkgoederen vervoerd. Hun aandeel in de modal split is gekrompen. Ook de omzet is in beide sectoren gedaald. In het spoorvervoer 4,5 procent en in de binnenvaart ruim 11 procent. In het wegvervoer was er nog sprake van een kleine plus: 0,4 procent. Ten opzichte van 2019 zijn er minder bedrijven in de transportsector en logistiek failliet gegaan. Dit had te maken met de staatssteun die bedrijven kregen. Argonav neemt waterdieptekaarten van CoVadem op in RADARpilot720° Technisch directeur Desiré Savelkoul van CoVadem Services (links) en Martin Sandler, bedrijfsleider bij Argonav, ondertekenden de overeenkomst in Stuttgart. (foto CoVadem Services) STAND 141 De waterdieptekaarten van CoVadem zijn voortaan ook beschikbaar voor gebruikers van RADARpilot720°. CoVadem Services en Argonav, de leverancier van RADARpilot720°, hebben daarvoor onlangs een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. De kaarten kunnen nu dagelijks automatisch worden gedownload door RADARpilot720°. Dit betekent dat actuele diepte-informatie aan boord beschikbaar is. Beieren wil prominente plek voor binnenvaart in toekomstig beleid Om de groeiende goederenvolumes duurzaam te kunnen blijven vervoeren, werkt de deelstaat Beieren aan een concept voor het goederenvervoer. Hierin is een prominente rol weggelegd voor binnenvaart en spoor. De Beierse verkeersminister Kerstin Schreyer heeft een consortium aan het werk gezet, bestaande uit Railistics, SSP Consult en de Ondieptes Naast de radar, AIS en de gebruikelijk kaartgegevens, vormen de dieptegegevens van CoVadem een waardevolle aanvulling op de gewone weergave in RADAR en bieden ze belangrijke aanvullende informatie. De schipper herkent ondiepe gebieden en kan beter navigeren in dieper water. Vooral in perioden met laag water helpen dieptegegevens om het beschikbare gebied zo goed mogelijk te benutten. Tegelijkertijd maakt het display, samen met radar en AIS, een uitgebreide registratie van de actuele navigatiesituatie mogelijk. hogescholen in Augsburg, Würzburg-Schweinfurt en Heilbronn. Vanaf oktober vinden op diverse locaties in Beieren workshops plaats met verladers, infrastructuurbeheerders, logistieke bedrijven, bonden en lokale overheden. In het voorjaar van 2023 moet het concept gereed zijn. Klimaatdoelstellingen In Beieren worden veel goederen via de weg vervoerd, maar de 14 september 2021 Voorbeeld van een waterdieptekaart. In de kaartenset zijn de vaarwegenkaarten, die beschikbaar zijn gesteld op de verschillende Europese RIS-servers, al geïnstalleerd. De aanvullende gedetailleerde CoVadem waterdieptekaarten zijn daaraan toegevoegd. www.covadem.com www.radarpilot.de wegen en parkeerplaatsen bereiken de grenzen van hun capaciteit. “Zonder bijkomende ondersteuning door het spoorvervoer en de binnenvaart zal ook de efficiëntie van wegvervoer achteruitgaan”, aldus Schreyer. “Binnenvaart en spoor spelen daarnaast een belangrijke rol om de klimaatdoelstellingen voor de transportsector te behalen.” THG Transportvermittlungsund Handelsgesellschaft mbH Obere Gasse 24 97828 Marktheidenfeld T 0049 9391 6006-0 F 0049 9391 6006-10 E info@bvg-thg.de W www.bvg-thg.de Bei uns finden Sie alles, was Ihr Wir freuen uns auf Ihren Besuch! Shipping-Technics-Logisitics Stand 182 Christian Hochbein und Team begehrt! Gummi lager op maat gemaakt gumeta – uw specialist voor rubberen lagers • Complete levering volgens tekening • Kostenbesparende nieuwe coating van gebruikte en beschadigde lagers • Aanpassing aan alle inbouwinstallaties, ook in gesplitste uitvoeringen • Goede referenties • Op korte termijn beschikbaar GUMETA H. Maes GmbH | Südstr. 9 | D-66780 Rehlingen-Siersburg Tel. + 49 (6835) 3094 | Fax + 49 (6835) 670 57 | E-mail: info@gumeta.de www.gumeta.de

Binnenvaartkrant