Views
2 months ago

2021-19 STL Kalkar

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Meter
  • Shipping
  • Kalkar
  • Duisburg
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Onze
  • Jaar
  • September
  • Binnenvaart

26 STL

26 STL Kalkar 14 september 2021 W W W . T M L G . E U BINNENVAARTPERSONEEL RECHTSTREEKS VAN TMLG We hebben meer dan 1200 matrozen, stuurmannen en kapiteins in onze database. TMLG Tussenpersonen bemiddelaar U TEVREDEN CLIËNT DIRECTE COMMUNICATIE. EENVOUDIGERE EN GOEDKOPERE OPLOSSING RP Tankschiffahrt AG Wir möchten Sie in unserem Team willkommen heißen! Wer sind wir? Wir sind ein Binnenschifffahrtsunternehmen mit 17 Tankschiffen der Größe zwischen 2500 und 4200 Tonnen. Die Schiffe sind für den Transport von Mineralölen ausgerüstet. Wer möchte mit uns fahren am Rhein? Steuermann, der mehr will und eine Firma sucht wo man die Chance bekommt sich weiter zu entwickeln? Schiffsführer, für den das fahren am Rhein Freiheit und Abwechslung bedeutet, wobei Verantwortung nehmen dazu hört? Sind Sie im Besitz eines großen Schifferpatentes, Radar- und Funkpatent und haben sie ein ADN-N oder ADN C? Haben Sie Erfahrung in der Tankschifffahrt? Dann sind Sie derjenige den wir suchen! Wir setzen wohl voraus das sie Deutsch oder Englisch sprechen. Was bieten wir an? Wir bieten Ihnen einen Job an als Aufgestellte Mitarbeiter. Wir bieten ein Komplettpaket mit Schweizer Bedingungen an. Ihre Menage und Reisegeld werden entgeltet. Wir sorgen dafür, daß Sie sich weiter bilden und entwickeln können. Messe-Party “Dock & Rock“ mit Live-Musik 1. Messetag ab 21.00 Uhr in der Schiffsbar Haben wir Sie neugierig gemacht? Mailen Sie Ihre Fragen und Details an: jobs@ippersonal.ch WEGENS VERNIEUWING EN UITBREIDING VAN ONZE VLOOT BIEDEN WIJ DUWBAKKEN TE KOOP AAN: • Met aluminium schuifluiken, bouwjaar 1980 en 1981: 8 stuks - 85,50 x 11,40 m - GT ca. 2685 • Met aluminium schuifluiken en kopschroef, bouwjaar 2004: 1 stuk - 76 x 11,40 m - GT ca. 2958 • Open, bouwjaar 1993: 1 stuk - 76,50 x 11,40 m - GT ca. 2758 • Open, bouwjaar 1988: 1 stuk - 76,50 x 11,40 m - GT ca. 2835 • Open, bouwjaar 1978: 1 stuk - 76,50 x 11,40 m - GT ca. 2231 • Green Mystery financiering mogelijk Met stapelluiken, bouwjaar 1963 740 ton, 1150 m3, 62 x 7,50 x 2,52 m VOOR VERDERE INFORMATIE EN SPECIFICATIES KUNT U CONTACT OPNEMEN MET: MITCHEL VAN DE GRAAF, +31 180 487 120, MGRAAF@VDGM.NL MICHIEL SMIT, +31 10 4144 189, SMIT@SR-UL.NL

27 STL Kalkar Alternatief ontbreekt vaak in Noord- en Noordoost-Duitsland Binnenvaart verdient de schijnwerpers Uit een onderzoek in opdracht van Hafen Hamburg Marketing (HHM) en de Bündnis Elbe-Seitenkanal (BESK) blijkt het grote belang van binnenvaartvervoer voor de economie in Noord- en Noordoost-Duitsland en daarmee ook voor het achterlandvervoer van de haven in Hamburg. De studie is uitgevoerd door het onderzoeks- en consultancybureau Planco. Volgens Plancodirecteur Gunnar Platz zijn binnenvaart en binnenhavens vaak onderbelicht. “In veel regio’s zijn er geen alternatieven voor binnenvaartvervoer. Zonder de binnenvaart zouden banen verdwijnen en problemen ontstaan met de bevoorrading van bedrijven.” Investeren in vaarwegen In het achterlandvervoer van de Duitse zeehavens is de binnenvaart goed voor 14,4 miljoen ton per jaar. Dit volume kan volgens Planco onmogelijk op een andere manier worden vervoerd. In Noord- en Noordoost-Duitsland zijn investeringen nodig om de vaarwegen geschikt te maken voor modernere, grotere binnenschepen. Bijvoorbeeld de bouw van een sluis als alternatief voor de scheepslift in Scharnebeck, die door haar beperkte afmetingen niet kan worden benut door 110 meter-schepen. Schepen bij de scheepslift in Scharnebeck op het Elbe-Seitenkanaal. (foto HHM) Ook de Elbe moet beter bevaarbaar worden. “We moeten krachtig in vaarwegeninfrastructuur investeren en het plannen en uitvoeren van projecten versnellen”, zegt Tobias Siewert van BESK. 14 september 2021 Lading terugwinnen In de regio Maagdenburg/Braunschweig vervoert het spoor jaarlijks zo’n 6 miljoen ton ijzererts en 2,1 miljoen ton kolen. Een deel hiervan zou volgens de studie door binnenschepen kunnen worden vervoerd. Rond Braunschweig en Wolfsburg en rond Maagdenburg gaat er ieder jaar 55.000 TEU over de weg. Ook hier kan binnenvaart een alternatief zijn. Door het opwaarderen van de Elbe kunnen containers op termijn 3-laags tot in Riesa worden gebracht en krijgen havens zoals die in Wittenberge weer een aansluiting op het vaarwegennet. De binnenvaart kan hierdoor boven Maagdenburg ladingstromen terugwinnen die ze in het verleden verloren heeft. Platz pleit voor een consequente verdere digitalisering van de binnenvaart om de routeplanning efficiënter te maken en aankomsttijden beter te kunnen voorspellen. Dit leidt tot betere verbin dingen tussen zee- en binnenhavens. Zichtbaarheid Volgens Sebastian Poser van de Elbe Allianz heeft het onderzoek het economisch belang van de binnenvaart voor de regio goed aangetoond. “Nu moet de sector beter zichtbaar worden in de markt en in de hoofden van politici, zodat investeringen gestimuleerd worden en de randvoorwaarden worden verbeterd.” Sluiskolk in Aldingen is klaar Na een grootschalige sanering is de linker kolk van de Neckarsluis Aldingen vrijgegeven voor de binnenvaart. De modernisering heeft zo’n 25 miljoen euro gekost. Via sluis Aldingen worden jaarlijks ruim 1,5 miljoen ton goederen vervoerd en 20.000 containers. De renovatie was nodig vanwege betonschade en verouderde techniek. Verder is de kolk nu geschikt voor schepen tot 110 meter. 135 meter Op de Neckar zijn enorme investeringen nodig om de 27 stuw- en sluiscomplexen tussen Mannheim en Plochingen te moderniseren. Ze zijn gebouwd tussen 1925 en 1968. De grootschalige modernisering gaat gepaard met het verlengen of nieuwbouwen van kolken voor 135-meter-schepen. Het gaat nog tot (minimaal) 2050 duren voor dit project afgerond is. De kosten, die in 2007 nog werden geraamd op 650 miljoen euro, zijn al opgelopen tot meer dan een miljard euro. De maatregel is opgenomen in het Bundesverkehrswegplan 2030. De officiële heropening van de sluis in Aldingen. (foto WSV) Bij FKH Batterijen staat de klant op 1 Batterijen zijn er om energie te geven. Daarom levert FKH Batterijen veilige kwaliteit aan particulieren en rederijen voor alle toepassingen. Frits Hardeman vertegenwoordigt met zijn medewerkers FKH Batterijen BV. FKH adviseert over en verkoopt start- en tractieaccu’s, omvormers, laders en verdeelsystemen. Vanuit de vestiging in Nijmegen wordt door geheel Nederland, België, Duitsland en Noord-Frankrijk geleverd. De service is 7 dagen per week en 24 uur per dag beschikbaar. Direct geholpen Slechts één telefoontje naar (024) 373 88 75 en je wordt direct geholpen. Binnen de kortste keren staat er een van de FKHwerkbussen voor het schip met uitgebreide apparatuur en uitrusting aan boord, om het schip voeding te geven. De storing wordt geanalyseerd; indien nodig is er ruilapparatuur bij de hand. Ondanks geavanceerd uitgevoerde schepen draait er zonder spanning niets aan boord. Stroom is de bron. FKH zorgt Frits Hardeman en zijn team. (foto FKH Batterijen) voor plaatsing, het aansluiten van de batterijen en beproeft de installatie op deugdelijkheid en u bent snel weer op weg. FHK Batterijen staat voor persoonlijk advies en klantgerichte service. www.fkhbatterijen.nl Wilkommen auf Wittig-Stand STAND 194-195 Der Duisburger Schiffsausrüster Wittig GmbH wird erneut auf der deutschen Binnenschifffahrts- Fachmesse Shipping-Technics- Logistics vom 21.09. bis 22.09.2021 in Kalkar teilnehmen. Auf einem über 100 qm großen Stand wird ein kleiner Ausschnitt aus dem umfassenden Lieferspektrum des Duisburger Traditionsunternehmens zu sehen sein. Neben Tauwerken und Rettungsmitteln werden Produkte der Firmen DRÄGER, Kadematic, Kind, Lalizas, ten Haff und Lighting Technologies ausgestellt. Kommen Sie an unserem Stand 194/195 vorbei und lassen Sie sich von unseren Fachleuten betreuen und beraten! Wir freuen uns auf Ihren Besuch! www.wi-du.de

Binnenvaartkrant