Views
1 year ago

2021-14 Special Edition #3 Leveranciers

  • Text
  • Goed
  • Marine
  • Meter
  • Schepen
  • Jaar
  • Juli
  • Onze
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart

20 6 juli

20 6 juli 2021 ALTIJD SCHERPE PRIJZEN BIJ: www.klimaatservice.nl www.klimaatservice.nl www.klimaatservice.nl www.klimaatservice.nl post@klimaatservice.nl • Staal Gorkum BV • CV Sliedrecht BV Intersafety • Staal Gorkum BV • CV Sliedrecht BV • Intersafety Nijverheidsstraat 31, 31, Hardinxveld-Giessendam Nijverheidsstraat 31, 3371 XE Hardinxveld-Giessendam T.: T.: (+31) (+31) 184 184 613911 Tel. 0184 - 613911 DOK 138 - Unit 4 . Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen T +32(0)3-2251444 F +32(0)3-2906646 M +32(0)4-78656736 info@femm.be - www.femm.be Postbus 188, 3330 AD Zwijndrecht Noordpark 1, 3332 LA Zwijndrecht Telefoon (078) 612 48 33 Fax (078) 619 53 42 Nieuwe Bosweg 4, Postbus 14 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht Telefoon (078) 681 41 77 Fax (078) 681 50 56 • Voor kleine tot ingrijpende reparaties en compleet onderhoud • Helling 120 meter • Groot schroevendok • Scheepsluiken • Havenservice • Stalen vloeren • Alle reparaties boven de waterlijn Havenlaan 84 B-9060 Zelzate T 09/345.61.71 F 09/345.61.47 info@carronmarine.be √ VOLVO PENTA officieel bedrijfsvaart dealer √ 2 STEVENDOKKEN 12 m tussen beunen √ Inbouw en herstelling boegschroeven, stuurinstallaties, motorinstallaties diverse merken, aslijnen, etc. √ SPECIALIST SCHROEVEN – eigen hersteldienst met jarenlange ervaring √ BOUW, ONDERHOUD en HERSTELLING diverse vaartuigen – eigen helling tot 50 m √ DRAAI- en FREESWERKEN in eigen werkplaats – schroefassen, roerkoningen, etc. www.carronmarine.be Nu bij ons verkrijgbaar Nu Cummins bij ons X15, verkrijgbaar 373 - 447 kW Cummins X15, 373 - 447 kW Worden verwacht Worden Cummins verwacht B4.5 Cummins B4.5 QSK38 Cummins QSK38 Cummins Stage V Cummins Stage Motoren voor de binnenvaart Motoren voor de binnenvaart Bel voor advies Bel 0180 voor - 487 advies 284 0180 - 487 284 Met de Stage V-motortechnologie van Cummins en onze kennis van de Met binnenvaartmarkt de Stage V-motortechnologie kunnen we een van oplossing Cummins aanbieden en onze die kennis aansluit van bij de binnenvaartmarkt de behoeften van ondernemers: kunnen we een een oplossing betrouwbaar aanbieden product die dat aansluit de bij de allerlaatste behoeften strengere van ondernemers: emissienormen een betrouwbaar voldoet. DMS product is ook dat leverancier aan de van allerlaatste Scania Stage strengere V motoren. emissienormen Neem gerust voldoet. vrijblijvend DMS contact is ook met leverancier ons op voor van Scania advies. Stage V motoren. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op voor advies. Member of the TEUSVLOT Group Member of the TEUSVLOT Group Diesel Motoren Service B.V. Diesel Kaartenmakerstraat Motoren Service 3 B.V. Kaartenmakerstraat 2984 CB Ridderkerk 3 2984 CB Ridderkerk T +31 (0)180 487 284 T E +31 info@dieselmotorenservice.nl (0)180 487 284 E I info@dieselmotorenservice.nl www.dieselmotorenservice.nl I www.dieselmotorenservice.nl

21 6 juli 2021 VBW: snel aan de slag met maatregelen tegen laagwater De gevolgen van het extreme laagwater in 2018 voor de binnenvaart en de industrie staan iedereen nog op het netvlies. Een werkgroep binnen de Europese Vereniging voor Binnenvaart en Vaarwegen (VBW) heeft een leidraad uitgewerkt om dergelijke scenario’s in de toekomst te voorkomen of op z’n minst de gevolgen in te dammen. De werkgroep bestond uit vertegenwoordigers van de overheid, binnenhavens, scheepsbouw, logistiek, industrie, transport en energie. De focus lag op de Rijncorridor. DE VBW draagt oplossingsrichtingen aan voor de korte en middellange termijn. Waar onder slimme waterbouwkundige maatregelen, die zonder grote ingrepen in de natuur en binnen een redelijke termijn kunnen worden uitgevoerd. Te denken valt aan een laagwatergeul of tijdelijke geleidewerken. Die kunnen 10 tot 30 centimeter meer diepte opleveren. Deze door de Bundesanstalt für Wasserbau uitgewerkte concepten zijn volgens de werkgroep veelbelovend en moeten zo snel mogelijk worden getest. Nieuwe scheepstypen Nieuwe scheepstypen, ontworpen voor laagwater, zijn eveneens een deel van de oplossing. Er zijn zo’n 300 van deze schepen nodig om de hele industrie langs de Rijn te kunnen blijven bevoorraden. De kosten hiervan kan de sector niet alleen dragen. Veel binnenvaartbedrijven hadden al weinig eigen kapitaal en zijn door de coronacrisis extra geraakt. Nu de Europese Commissie groen licht heeft gegeven voor een omvangrijk steunpakket voor vlootvernieuwing kan de Duitse overheid bijsturen. De laatste jaren hebben veel industriebedrijven zelf geïnvesteerd in de bouw van schepen met een geringe diepgang. Veel bedrijven hebben ook extra opslagruimte gecreëerd en extra overslagmaterieel gehuurd. Het gevolg hiervan is een stijging van de vervoerskosten. In 2019 presenteerde de Duitse overheid een actieplan om de gevolgen van laagwater op de Rijn te beperken. Hierin is onder meer sprake van betere informatievoorziening, langer vooruit voorspelde waterstanden en een online kennisplatform. Deze punten zijn deels omgezet, maar moeten volgens de werkgroep verder worden geforceerd. Stuwen en opvangbekkens Duitsland doet al enkele jaren onderzoek naar de bouw van extra stuwen en opvangbekkens voor water. Dit biedt echter geen soelaas op de korte termijn. De bouw zou tientallen jaren duren, miljarden kosten en gaat bovendien gepaard met serieuze ingrepen in het rivierenlandschap. Daarnaast moet men op zoek naar een consensus met Nederland over de waterhuishouding. Opvangbekkens mogen niet tot conflicten leiden; in tijden van droogte heeft immers niet alleen de binnenvaart water nodig. Hun capaciteit zou enorm moeten zijn: maar liefst elf keer die van de Edersee, een groot stuwmeer in Noord-Hessen. Dat langdurige periodes van Swissterminal van start in Frankrijk Sinds 1 juli exploiteert Alsaceterminal, een dochter van Swissterminal, drie binnenhavens in de Elzas: Ottmarsheim, Hüningen- Village-Neuf en Ile Napoléon. Door de uitbreiding van zijn activiteiten in Frankrijk kan Swissterminal meer overslag- en opslagcapaciteit bieden. In de drie havens kunnen diverse goederensoorten worden overgeslagen droogte in de toekomst vaker zullen optreden, is volgens Michael Heinz een feit. Hij is voorzitter van de vakcommissie Waterwegen en Havens binnen de VBW. “Daarom moeten maatregelen voor de korte en middellange termijn zo snel mogelijk en met prioriteit worden uitgevoerd of getest. Maar we moeten ook in dialoog treden met alle belangengroepen langs de Rijn over de noodzaak om de rivier beter bestand te maken tegen klimaatverandering. In deze discussie moeten alle gebruikersbelangen en -conflicten worden meegenomen.” Volgens Heinz is het aan de federale overheid om samen met de deelstaten langs de Rijn deze dialoog op gang te brengen. “Wij adviseren een bindende processturing en projectstructuur waaraan alle partijen zich committeren. Er is ook een road map nodig om iedereen op transparante, bindende wijze te betrekken bij het traject.” (foto Swissterminal) op binnenschepen en treinen. CEO Roman Mayer, noemt de uitbreiding een spannende stap voor de hele organisatie. In dat kader is ook het managementteam uitgebreid. Gummi lager op maat gemaakt gumeta – uw specialist voor rubberen lagers • Complete levering volgens tekening • Kostenbesparende nieuwe coating van gebruikte en beschadigde lagers • Aanpassing aan alle inbouwinstallaties, ook in gesplitste uitvoeringen • Goede referenties • Op korte termijn beschikbaar SDK DIESEL SUPPORT DE SPECIALIST MET PASSIE VOOR CATERPILLAR GUMETA H. Maes GmbH | Südstr. 9 | D-66780 Rehlingen-Siersburg Tel. + 49 (6835) 3094 | Fax + 49 (6835) 670 57 | E-mail: info@gumeta.de www.gumeta.de scheepsbelettering Wist u dat u bij letterbastion ook uW stuurhut kunt laten Wrappen? naamborden | scheepsWimpels | scheepslogo’s | koplogo’s | Wapenschilden Website WWW.letterbastion.nl telefoonnummer 078 7440 444 e-mail info@letterbastion.nl MEER WETEN? 24/7 vakkundige en betrouwbare dienstverlening Omdat uw schip altijd door moet kunnen varen +31 (0) 183-745 694 info@sdkdieselsupport.nl www.sdkdieselsupport.nl

Binnenvaartkrant