Views
1 year ago

2021-14 Special Edition #3 Leveranciers

  • Text
  • Goed
  • Marine
  • Meter
  • Schepen
  • Jaar
  • Juli
  • Onze
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart

18 6 juli

18 6 juli 2021 SCHEEPSSLOPERIJ TREFFERS BV “voor al uw sloop- & saneringsschepen en overige drijvende objecten” +31(0) 23-5325211 . +31(0) 6-53187317 Contante betaling Hendrik Figeeweg 35, 2031 BJ Haarlem E-mail: treffers@hetnet.nl . Web: www.treffers-haarlem.com Hoogwaardige scheepsluiken VOOR IEDER SCHIP, VOOR IEDERE VRACHT VOLLEDIG OP MAAT GEMAAKT AANPASSING EN REVISIE VAN ALLE TYPES LEVERING VAN ONDERDELEN UIT VOORRAAD UITSTEKENDE NA-SERVICE www.blommaertalu.COM Stokerijstraat 35 2110 Wijnegem, België Ophemertstraat 42 3089 JE Rotterdam, NL T. +32 (0)3 353 26 89 F. +32 (0)3 353 35 90 I. info@blommaertalu.be Nederlands fabrikaat van DUURZAME KWALITEIT POST MARINE HEATING STAAT VOOR KORTE LEVERTIJDEN, GOEDE SERVICE DOOR GEMOTIVEERDE VAKMENSEN EN BOVENAL EEN SCHERPE PRIJS! DE SPECIALIST IN SCHEEPSVERWARMING! Post Marine Heating: nuchter en innovatief Post Marine Heating is een nuchter en innovatief familiebedrijf dat kan bouwen op meer dan veertig jaar ervaring in het ontwerpen en fabriceren van olie gestookte verwarmingssystemen voor de plezier- en beroepsvaart. We staan echter niet stil en blijven zoeken naar manieren om onze scheepsverwarming nog verder te verbeteren. Rentabiliteit met een plus Blue-Line Met de ontwikkeling en implementatie van de Blue-Line-ketels heeft Post Marine Heating een uiterst doelmatig en betrouwbaar C.V. systeem op de markt gebracht. Jarenlange ervaring en gemotiveerde vakmensen hebben, met behulp van moderne apparatuur en hulpmiddelen de C.V. ketels gemaakt tot betrouwbare marine C.V. systemen met een capaciteit van 7 -120 kW. Dankzij het uitgekiende ontwerp, de duurzaamheid, eenvoudige bediening en de materiaalkeuze, staan deze ketels borg voor jarenlang probleemloos functioneren. De ketels doorstaan alle door de overheid opgelegde eisen ten aanzien van veiligheid (CE), rendement en uitstoot van schadelijke stoffen. “ De Blue-Line is de schoonste en efficiëntste diesel (olie) gestookte CV ketel van deze tijd. De ketel wordt gekenmerkt door zijn hoge rendement van meer dan 95%, zijn lage stroomverbruik en zijn roetvrije krachtige werking. Productie in eigen fabriek Alle modellen uit ons assortiment worden geproduceerd in onze eigen moderne fabriek in Gorinchem. Hierbij werken we nauw samen met Post Metaalbewerking, waar u ook terecht kunt voor andere bootonderdelen van aluminium of (roestvast) staal zoals tanks voor vuil- en/of drinkwater. Boezem 20a, 4206 CB Gorinchem +31 (0)183 - 610 211 info@postmarineheating.com www.postmarineheating.com

19 Haven Osnabrück: 20 centimeter dieper Overgangs termijn Stage V verlengd 6 juli 2021 In de haven van Osnabrück wordt dit najaar het 1,5 kilometer lange havendok tot aan de sluis Haste uitgebaggerd. Dit brengt de aflaaddiepte voor binnenschepen van 2,30 op 2,50 meter. Deze 20 centimeter maken een groot verschil. Op dit moment kunnen zelfs schepen van 80 meter in Osnabrück niet volledig beladen worden. Meer diepte voor de binnenvaart levert economische voordelen op. Daarom investeren vier bedrijven in de haven samen met de Stadtwerke in de baggerwerken: GMH Recycling, energiebedrijf Q1, papierproducent Kämmerer en natuurstenenhandelaar Bergschneider. Het baggeren kost 1,1 miljoen euro en wordt voor 70 procent gesubsidieerd door de deelstaat Nedersaksen. De rest betalen de partners zelf. Er wordt zo’n 15.000 kuub slib verwijderd en met binnenschepen afgevoerd naar verwerkingslocaties. De werken duren tot eind dit jaar. Het havendok sluit aan op een kanaal dat de haven verbindt met het Mittellandkanal, waar schepen 2,80 meter kunnen afladen. Volgend jaar worden de sluizen in Haste en Hollage gerenoveerd. De havengemeenschap hoopt dat ze verlengd worden tot 85 meter. Dan zouden grotere schepen de haven kunnen bereiken. HGK Groep doorstaat coronajaar goed Met een winst van 10,3 miljoen euro heeft HGK Groep (Häfen und Güterverkehr Köln) zijn resultaat uit 2019 kunnen evenaren. 2020 was voor de groep echter een moeilijk jaar. Dankzij eenmalige baten op vastgoedgebied was het financieel resultaat alsnog positief. De Stage V-overgangstermijn voor nieuwe scheepsmotoren van meer dan 300 kW is met zes maanden verlengd. Dat meldt NMT, de brancheorganisatie van de maritieme maakindustrie. NMT heeft zich daar de afgelopen tijd, in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Lloyd’s Register, voor ingezet met het oog op binnenvaartschepen waarvan de bouw door corona is vertraagd. Die inspanningen werpen vruchten af, want het Europees RheinCargo, de joint venture van HGK en Neuss Düsseldorfer Häfen, vervoerde minder per spoor. Parlement en de Europese Raad hebben beide ingestemd. Dat betekent dat schepen die nieuw in de vaart komen pas vanaf 1 januari 2022 voorzien hoeven te zijn van Stage V-motoren. Nieuwbouwschepen die vóór die datum een (voorlopig) certificaat krijgen, mogen nog met CCR2- motoren varen. “Voor nieuwbouwschepen die nu nog in (af)bouw zijn waarvan de bouw door corona is vertraagd geeft dit dus 6 maanden extra om in de vaart te komen”, aldus NMT. De overslag in de zeven binnenhavens van RheinCargo bleef nagenoeg op hetzelfde niveau. QUALITY - SERVICE INNOVATION - SUSTAINABILITY THE POWER TO TURN YOUR WORLD 360° Nanengat 17 • 3356 AA Papendrecht +3178 615 22 66 • info@veth.net Vrijwel alle marktsegmenten waarin HGK actief is, gingen gebukt onder de coronacrisis. Alleen voor de business units Netwerk, Techniek en Vastgoed waren de gevolgen minder groot. Minder overslag en vervoer Daarentegen zijn de overslagactiviteiten wel zwaar getroffen door de coronacrisis. HGK Logistics & Intermodal (de neskagroep) heeft 1 miljoen ton minder goederen overgeslagen en vervoerd. Bij dochterbedrijf HTAG daalden de overslag en het vervoer met bijna 2 miljoen ton. In 2020 nam HGK de Europese binnenvaartvloot van Imperial over, waarmee de groep zijn multimodale vervoers- en overslagactiviteiten in de toekomst fors kan uitbreiden. (foto HGK) STAGE-V READY! AANGEBODEN NIEUWBOUW TANKER TYPE MONEYMAKER 1.2 8 ladingtanks l casco gebouwd op Severnav, Roemenië Z.M.S l Caterpillar 3512 Stage V l Enkelleleidingsysteem Autokraan l Kampers stuurhuis T-model l Van der Velden stuurwerk Boegschroefsysteem Verhaar 1200mm l 8x Marlfex Deepwell pompen TankStar stabiliteitscomputer Het casco is leverbaar per juli 2021 en vaarklaar in december 2021 Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht (NL) T: +31 (0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com

Binnenvaartkrant