Views
1 year ago

2021-14 Special Edition #3 Leveranciers

  • Text
  • Goed
  • Marine
  • Meter
  • Schepen
  • Jaar
  • Juli
  • Onze
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart

12 6 juli

12 6 juli 2021 Aan mts RIAD leverden onder andere: Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Ontwerp, bouw en levering casco Breko Shipbuilding & Repair Afbouwwerf ADS van STIGT 2x Masson Marine keerkoppeling type MM W4400 reductie 4,448:1 Incl.: Centa elastische koppeling, elektrische bediening, PTO type 0 t.b.v. stuurwerk, sleepsmeerpomp Beerens Handelsonderneming B.V. Dakradarbeugel Aero, stuurhuistrap en heklichtbeugel met 3 vleugels in Sting model Berger Maritiem Sales & Service V.O.F. Twee CFD geoptimaliseerde scheepsschroeven VICUSdt Twee CFD geoptimaliseerde scheepsschroeven Business Capital Insurance B.V. Afbouw- en varen verzekering Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers Blommaert BVBA Bazaltgrijs gelakte voormast type Improval met RVS mastvoet, set bazaltgrijze boordlichtvleugels type Portello, scharnierbaar naar achteren, wenteltrap, handbediende aluminium bootsdavit voorzien van handlier en stalen zwenkstaander met kunststof bussen Damen Marine Components Besturingssysteem: type SP2700, stuursysteem: type Van der Velden® 4DWKK, roeren: 2x 2 sets (4) type Van der Velden® HD, straalbuis: 2x Ø1516 mm type Optima Foresta Trading B.V. Volledige pakket F.T. VICTOR dienstpompen, F.T. TTK ballast/stripping ejectors ≈ 200 m³/u, F.T. Gasolie trimpomp, F.T. Smeeroliepompen, F.T. Smeerolie-haspelsets, F.T. Hydrofoor met luchtgekoelde frequentieregelaar Heatmaster B.V. 1500 kW thermische vloeistof ladingverwarmingsinstallatie met secundair systeem en tank was water verwarmer Hoogendoorn MBI B.V. Volledige betimmering achterwoning & stuurhuis Hoveko B.V. Complete tankmeting- en alarmering, alsmede druk- en temperatuurmeting met behulp van TMS STaR systeem Kampers Shipyard B.V. Stuurhuis incl. hefgeleidekokersysteem PSI Pijpleidingen Dekleidingwerk en machinekamers Stam Constructie RVS hoogglans lessenaar icm. EMS, hoogglans gepolijste luiken, hoogglans gepolijste lampensteunen, hoogglans gepolijste luchtinlaat paddenstoelen, hoogglans gepolijste touwkrammen, SOS bedieningskasten, hoogglans gepolijste uitlaten voor en achterschip en diverse rvs werkzaamheden VE-woning en scheepsstoffering Complete stoffering woning + stuurhuis , incl. Ve screen-zonwering Verhaar Omega B.V. Een (1) Verhaar Omega Boegschroefinstallaties type VBS1400sr-N (schroefdiam 1400mm), 441 kW bij 1800 omw/min. en bediening wegafhankelijk incl omschakeling Pomp/Boegschroefbedrijf en een (1) Schroefcompressor Atlas Copco MAS GA11 FF op 500L Lloyds gekeurde ketel W&O Europe Appendages voor in de machinekamers en het ballastsysteem WindeX Engineering B.V. RVS klaproosters en ventilatoren ZIE WWW.VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Breng de binnenvaart niet tot zinken De Vlaamse binnenvaart is niet te spreken over de houding van de Vlaamse overheid tegenover de zorgen van de sector rond de nieuwe Europese richtlijn voor beroepskwalificaties. Ze vrezen voor het voortbestaan van verkorte trajecten voor zij-instroom in de binnenvaart door een te rigide omzetting van de richtlijn, zo schrijven het Fonds voor de Rijn- en Binnenscheepvaart, het Kenniscentrum Binnenvaart Vlaanderen, Syntra Midden- Vlaanderen en UNIZO in een open brief. Die stuurden ze 28 juni naar minister Lydia Peeters van Mobiliteit en Openbare Werken, secretaris-generaal Filip Boelaert van het Departement Mobiliteit en Openbare werken en gedelegeerd bestuurder Chris Dankaerts van De Vlaamse Waterweg. De tekst van de open brief luidt: Op 18 januari 2022 dient Richtlijn 2017/2397/EU betreffende de beroepskwalificaties (verwezen in tekst als de Richtlijn) omgezet te worden door de Europese Lidstaten. De Vlaamse Overheid heeft tot hiertoe weinig erkenning of gevolg gegeven aan de bezorgdheden van de voltallige binnenvaartsector betreffende het voortbestaan van verkorte instroomtrajecten en het nijpende personeelstekort. Een voorlopige en ongelukkige apotheose was het ‘informerende webinar’ van 18 juni 2021. Met een zekere ontgoocheling en verbijstering stelt de voltallige binnenvaartsector vast dat het huidige Vlaamse kabinet en ministerie onvoldoende luistert naar de bezorgdheden betreffende het voortbestaan van verkorte trajecten voor zijdelingse instroom in de binnenvaart door een te rigide omzetting van de Richtlijn. De sector blijft de overheid uitnodigen om samen te zoeken naar oplossingen om de huidige instroom naar onze arbeidsmarkt te behouden en liefst te verhogen. Falende arbeidsmarkt Binnenvaart is nog steeds de meest duurzame modus op vlak van externe kosten in het vrachtvervoer (Europese Commissie, Handbook on the external costs of transport, 2019: p. 311), maar wordt belemmerd in haar groei door een falen op de arbeidsmarkt (zie ook CCR, European Inland Navigation Sector Labour Market, 2021). Om een antwoord te bieden op de vraagstukken rond wegcongestie, klimaatsverandering en emissies, is binnenvaart dus een deel van de oplossing. Bovendien worden ook enkele belangrijke innovaties indirect bedreigd door onvoldoende instroom van arbeidskrachten. Voor alternatieve brandstoffen is er ook gekwalificeerd personeel nodig en zelfs ontwikkelingen in automatisch en digitaal varen kampen met een tekort aan boord en aan de wal. Omzetting Richtlijn Beroepskwalificaties De Europese Richtlijn 2017/2397 betreffende beroepskwalificaties zet belangrijke stappen vooruit op vlak van kwaliteit van personeel met meer nadruk op examens en het gebruik van de binnenvaartsimulator, maar eist tegelijkertijd meer vaartijd en ervaring om matroos te kunnen worden. De huidige verkorte instroomtrajecten in Vlaanderen dreigen daardoor zelfs te verdwijnen. Deze trajecten zoals aangeboden door SYNTRA Midden-Vlaanderen in samenwerking met VDAB zijn momenteel goed voor meer dan 60 procent van de totale jaarlijkse instroom van nieuwe arbeidskrachten, naast het waardevolle reguliere onderwijs. Een zijdelingse instroom die dit jaar met 86 studenten nu reeds te laag is (37 werkzoekenden in opleiding en 49 in blended leren). Momenteel is de verkorte zijdelingse opleiding voor binnenvaartmatroos een duale opleiding voor volwassenen en duurt deze 4 maanden (waaronder 60 procent werkplekleren) of men kiest voor de formule ‘blended learning’ op eigen tempo, waarbij de cursist tussen 6 maanden en 1,5 jaar matroos kan worden. Beide formules worden afgesloten met het examen matroos bij de Vlaamse Overheid. Als gevolg van een rigide omzetting van de Richtlijn zullen de opleidingstrajecten door strengere toelatingseisen beduidend langer duren. Iemand die zich dan voor de opleiding tot matroos of schipper wil kwalificeren, moet dan drie jaar beroepsopleiding op middelbaar niveau hebben afgerond, 5 jaar werkervaring hebben, of ten minste 500 dagen werkervaring op een zeeschip, voorafgaand aan de inschrijving voor een goedgekeurd opleidingsprogramma van ten minste negen maanden, waaronder een vaartijd van ten minste 90 dagen. Indien geen 3 jaar beroepsopleiding of 5 jaar werkervaring kan worden voorgelegd, voldoet men volgens de Richtlijn niet aan de instroomeis voor de praktijkopleiding tot matroos. Constructief oplossingsgericht De sector wil actief meewerken aan de omzetting van de Richtlijn en zoekt oplossingen zonder dat Vlaamse diploma’s hun internationale erkenning verliezen. We willen een duidelijkere en meer evenwichtige combinatie van vaardagen, opleiding en competentiebeoordelingen; meer inzetten op integratie van afstandsleren en praktijklessen op erkende simulatoren; meer investeringen in promotie van de sector en in mensen en middelen voor het bestaande opleidingsaanbod. Dit willen we samen met de overheden constructief verder uitwerken in een sfeer van wederzijds begrip en respect. INGEZONDEN BRIEF Overleg en brieven Via het Sociaal Sectoroverleg Binnenvaart, de Mobiliteitsraad Vlaanderen, verschillende brieven naar ministers van de Vlaamse Regering, hebben we unisono, als sector met de sociale partners, UNIZO en Syntra Midden-Vlaanderen, de Vlaamse Overheid op de hoogte gesteld van deze problematiek. Helaas lijkt er te weinig bereidheid om te luisteren of samen naar oplossingen te zoeken en uit te werken, met als voorlopig dieptepunt, het webinar van de Vlaamse Overheid van 18 juni 2021. Er werd door de sector uitgekek en naar een informerend webinar, georganiseerd door het Departement Mobiliteit en Openbare Werken en De Vlaamse Waterweg, dat voor het eerst duiding zou geven over de stand van zaken betreffende de omzetting van de Richtlijn. Door technische problemen tijdens de pauze (micro van organisatie bleef per ongeluk open staan), kon iedere deelnemer duidelijk horen, hoe men de spot dreef met ingediende vragen en zelfs personen: “we kunnen altijd zeggen dat we geen tijd hadden om de vragen te beantwoorden; volgens mij begrijpt de indiener van deze vraag zelf niet waar het over gaat.” We konden de volgende reacties van deelnemers verzamelen: ”Het interessantste moment was de pauze waarin alle deelnemers de organisatie konden horen”, “Er was geen enkele vorm van interactie, ronduit dictatoriaal”, “De spot drijven en zelfs ridiculiseren van personen, dit is nog nooit gezien.” De organisatie heeft zich ondertussen een eerste keer telefonisch verontschuldigd aan enkele deelnemers, maar we hopen als sector dat dit niet de zienswijze is van de Vlaamse Overheid en dat het enkel gaat om een ongelukkige momentopname. Mevrouw de minister, mijnheer de secretaris-generaal, mijnheer de gedelegeerde bestuurder, wij vragen u expliciet om deze problematiek van de instroom publiekelijk te onderstrepen en actief mee te zoeken naar oplossingen. Fonds voor de Rijn- en Binnenscheepvaart Kenniscentrum Binnenvaart Vlaanderen Syntra Midden-Vlaanderen UNIZO

13 6 juli 2021 Rapide Bevrachting B.V. is een groeiende onderneming in de binnenvaart. Wij zijn gespecialiseerd in de meest uiteenlopende soorten van watertransport. Met de zekerheid van de hoogst denkbare service en onze bekende topkwaliteit verzorgen wij de transporten over water van begin tot einde. Ervaren Bevrachter Full time Binnen Rapide Bevrachting B.V. werken we met een jong en enthousiast team. Door groei en uitbreiding binnen onze organisatie zijn wij op zoek naar een ervaren bevrachter. Functie omschrijving • Intensief samenwerken met opdrachtgevers en schippers • Dagelijks bevrachten en plannen van binnenvaartschepen • Opstellen van ladingdocumenten Wat ga je doen? Dit ben jij: Functie eisen • Ervaring in de logistiek van de binnenvaart • Klantvriendelijk, geduldig en stressbestendig • Commerciële en communicatieve vaardigheden • MBO werk- en denkniveau • Zelfstandig, besluitvaardig en flexibel • Beheersing van de Nederlandse en Duitse taal in woord en geschrift • Frans is een pré Wij bieden • Afwisselend werk in een uitdagende functie • Een leuk, collegiaal en enthousiast team • Een goed en marktconform salaris Dit zijn wij https://www.brusse-zn.com/nl/home/ https://www.nwsilo.nl/ Ken je de wereld van de binnenvaart, hoeven we jou niets te vertellen over het aanbieden van lading, het slim plannen van reizen of het verzorgen van de juiste documenten en zoek je een uitdagende baan waarbij je veel eigen input kan geven? Dan ben jij de persoon die we zoeken! Reageer direct en stuur je motivatiebrief met CV naar: cora@rapidebevrachting.nl t.a.v. Cora Hovestadt. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dik Hovestadt, 0183 - 730760 www.rapideshipping.nl Wij werken niet met recruiters voor de invulling van onze vacatures. info@brusse-zn.com www.rapideshipping.nl UW VISIE IS ONS STREVEN NAAR PERFECTIE! UW VISIE IS ONS STREVEN NAAR PERFECTIE! Peterson zoekt Binnenvaartondernemers Scheepsspecificaties: tussen de 500 - 750 ton en minimaal 900m 3 WWW.SHIPVISION.NL WWW.SHIPVISION.NL Volg ons op Aan- en verkoop | Nieuwbouw binnenvaart | Nieuwbouw Volg zeevaart ons op Afbouw begeleiding | Bemiddeling Aan- en verkoop | Nieuwbouw binnenvaart | Nieuwbouw zeevaart Afbouw begeleiding | Bemiddeling VOOR POTENTIËLE KLANTEN ZIJN WE OP ZOEK NAAR SCHEPEN VAN 110 X 10.50 VOOR POTENTIËLE KLANTEN ZIJN WE OP ZOEK NAAR SCHEPEN VAN 110 X 10.50 11.40 (INRUIL MOGELIJK) VERVOER VAN • Veevoedergrondstoffen • Diverse droge bulkladingen OP BASIS VAN • Daghuur • Dagvracht Contact Afdeling Binnenvaart • 010-2823200 • biva@onepeterson.com • onepeterson.com Splendor Fariona Splendor Afmetingen : 110 x 9,50 x 2,99 Tonnage Afmetingen : : 2200 110 x 10.5 x 3.19 Afmetingen Bouwjaar Tonnage : : 110 2006/1998 2.523 x 9,50 x 2,99 Tonnage Hoofdmotor Bouwjaar : : 2200 Fabr. 2007MTU 4000, 1550 Pk, Bj. 2008 Bouwjaar Hoofdmotor : : 2006/1998 Mitsubishi, S12A-MPTK, 1278 Pk, Hoofdmotor : Fabr. Bj. 2007 MTU 4000, 1550 Pk, Bj. 2008 TE KOOP GEVRAAGD TE KOOP GEVRAAGD MTS 110 x 11.40 min MTS 110 3500 x 11.40 m³ min spiralen 3500 en m³ ketel bouwjaar spiralen vanaf en ketel 2000 bouwjaar vanaf 2000 Con Amore Livia Imago Livia Afmetingen : 54.98 x 7.25 x 2.65 Tonnage Afmetingen : : 699 80 x 8.20 x 2.67 Afmetingen Bouwjaar Tonnage : : 54.98 1963 1.165x 7.25 x 2.65 Tonnage Hoofdmotor Bouwjaar : : 699 Fabr. 1959 Deutz, Bam 12 M816, 700 Pk, Bouwjaar Hoofdmotor : : 1963 Bj. Cummins 1981 QSK 19, 811 Pk, Bj. 2020 Hoofdmotor : Fabr. Deutz, Bam 12 M816, 700 Pk, Bj. 1981 Nieuwbouw Cygnus duwboot (INRUIL MOGELIJK) Afmetingen : 81.20 x 10.03 x 3.02 Afmetingen : 110 : 19 x 11.45 x 10 meter x 3.42 Tonnage : 1.632 Nieuwbouw Bouwjaar Tonnage : 3.020 : 2020 duwboot Bouwjaar : 1964 / 2000 Afmetingen Bouwwerf Bouwjaar : 2007 : Tinnemans, 19 x 10 meter Maasbracht Hoofdmotor : Cummins KTA 38 M, 950 Pk Bouwjaar Levering Hoofdmotor conditie : Mitsubishi, : In 2020 overleg S16 R-MPTA, 1.600 Pk, Bj. 2002 Bouwwerf Prijs Bj. : 2007 Tinnemans, € 2.685.000,-- Maasbracht Levering conditie : In overleg Prijs : € 2.685.000,-- Merwestraat 4a, 4251 CR Werkendam Telefoonnummer: +31 (0) 183 50 54 33 Merwestraat Jan Ruijtenberg, 4a, 4251 mobiel: CR +31 Werkendam (0) 651 14 53 39 Telefoonnummer: Dolf Cornet, mobiel: +31 +31 (0) (0) 183646 5092 5412 3380 Jan e-mail: Ruijtenberg, info@shipvision.nl mobiel: +31 (0) 651 14 53 39 Dolf Cornet, mobiel: +31 (0) 646 92 12 80 e-mail: info@shipvision.nl

Binnenvaartkrant