Views
2 years ago

2021-03

  • Text
  • Haven
  • Marine
  • Nieuwe
  • Gaat
  • Schepen
  • Onze
  • Schip
  • Februari
  • Jaar
  • Binnenvaart

25 e JAARGANG Editie 3 HÉT VAKBLAD MET HET GROOTSTE BEREIK IN RIJN- & BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, RECREATIEVAART, VISSERIJ EN DREDGING TNO: stop maar met modal shift-beleid Proef met waterstofolie uit zonne-eiland van stremming Schippers dupe Subsidie voor schone 2 motor of katalysator 3 3 31 op de Waal Coevordersluis 2 februari 2021 +31 - (0)10 - 4140 060 binnenvaartkrant.nl - vlootschouw.nl Nog CCR-2 motoren beschikbaar 102-450 pk [enkele] Laagwatertankers voor de Rijn op komst ABATO Motoren www.scheepsmotorcalculeren.nl 24/7 service alle merken www.abato.nl . T: 088-2228600 Dé verwarming voor aan boord! +31 (0)117-401500 (078) 682 12 14 WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL Het casco van de Gas 94 was afgelopen maand uit Polen onderweg naar TeamCo Shipyard in Heusden. (foto HGK Shipping) 24/7 beschikbaar Marine Power Drechtsteden B.V. • ONDERHOUD, REPARATIE EN REVISIE MOTOREN • COMPLETE PRODUCTIE, IN- EN UITBOUW GENERATORSETS • HERMOTORISEREN +31 (0) 85-4861360 dealer DOOR SARAH DE PRETER Zowel HGK Shipping (Häfen und Güterverkehr Köln) als BASF laten innovatieve tankers bouwen die geschikt zijn voor laagwater op de Rijn. De Gas 94 van HGK Shipping komt nog dit jaar in de vaart, de tanker voor BASF eind 2022. Beide schepen hebben een hybride aandrijving. Het casco van de Gas 94 was afgelopen maand onderweg van de werf in Stettin naar TeamCo Shipyard in Heusden, waar de afbouw zal plaatsvinden. De gastanker is ontworpen door het Design Center van HGK Shipping in samenwerking met de transportmanagers van HGK Gas Shipping in Hamburg. De 110 meter lange De Stolt-tanker voor BASF komt eind 2022 in de vaart. (illustratie BASF) en 12,50 meter brede gastanker wordt vanaf september ingezet op de Rijn voor een grote klant uit de chemische sector. De tanker heeft een bijzondere vorm en kan ook bij zeer lage waterstanden betrouwbaar worden ingezet. Zelfs een pegelstand van 25 centimeter bij Kaub zou geen probleem vormen. Er zijn veel simulaties en calculaties gedaan om dit mogelijk te maken. Ook over de opstelling van componenten is goed nagedacht. Door de hybride aandrijving met elektromotoren en moderne diesel-generatoren met een systeem voor de nabehandeling van emissies voldoet de tanker aan de Lees verder op pagina 3 >> Totaal oplossingen voor geluid & emissie Voor meer informatie: www.discom.eu 078 - 681 09 60 REINTJES - De beste keuze voor uw schip! REINTJES Benelux BVBA | www.reintjes-gears.com Uitzicht door inzicht front page_48x50mm.indd 1 22.01.2016 11:09:20 Dordrecht: Coaching/counseling Zuid-Spanje: Verdiepings- en relaxreizen www.bertslurink.nl - info@bertslurink.nl info@teamcoshipyard.nl www.teamcoshipyard.nl KEERKOPPELING DEFECT? SCHAKEL DIRECT Dolderman keerkoppeling service www.keerkoppeling.com Bel 078-6138277 24 UURS STORINGSDIENST MASSON | REINTJES | TWIN DISC | ZF | LOHMANN DAMENMC.COM Scheepvaartweg 9 3356 LL Papendrecht T +31 (0)78 641 68 88 E info@psipiping.com www.psipiping.com

Binnenvaartkrant