Views
2 months ago

2021-02

  • Text
  • Overslag
  • Nieuwe
  • Schip
  • Procent
  • Miljoen
  • Januari
  • Haven
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Jaar

4 19 januari

4 19 januari 2021 marine Peterson zoekt Binnenvaartondernemers Scheepsspecificaties: tussen de 500 - 750 ton en minimaal 900m 3 VERVOER VAN • Veevoedergrondstoffen • Diverse droge bulkladingen OP BASIS VAN • Daghuur • Dagvracht Flexibel & betrouwbaar! AXXAZ Marine Binnenvaart medewerkers Volledige ontzorging van uw personeelsbezetting In bezit van de benodigde erkenningen, vergunningen en accreditaties in België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Filipijnen en Indonesië Staffing Solutions Bel voor meer informatie: +49 8362 9263300 Contact Afdeling Binnenvaart • 010-2823200 • biva@onepeterson.com • onepeterson.com AXXAZ Marine Een divisie van AXXAZ Europe GmbH Faulenseestraße 41 87669 Rieden am Forggensee Duitsland Mail info@axxaz.eu Web www.axxaz.eu RP Tankschiffahrt AG ROYAL TANKERS BV / BURANDO MARITIME SERVICES Werft voor haar vloot binnenvaarttankers: Kapitein De ideale kandidaat is in het bezit van: - Ervaring in de tankvaart - Geldig vaarbewijs - ADN certificaat - Radarpatent - Attest van goed gedrag en zeden Stuurman De ideale kandidaat is in het bezit van: - Geldig vaarbewijs - ADN certificaat - Attest van goed gedrag en zeden Matroos - In het bezit van een geldig dienstboekje met functie matroos Tom.vercauteren@burando.eu - Geldig STCW patent voor estuaire vaart is een pluspunt alsook interesse in estuaire vaart. Halen van STCW patent wordt door ons bedrijf ondersteund. - Geldig STCW patent voor estuaire vaart is een pluspunt - Attest van goed gedrag en zeden - ADN certificaat is pluspunt Gelieve uw kandidatuur te richten aan Tom Vercauteren, HR Manager: Burando Maritime Services • Arie den Toomweg 37 • 3089 KA Rotterdam www.burando.eu Wir möchten Sie in unserem Team willkommen heißen! Wer sind wir? Wir sind ein Binnenschifffahrtsunternehmen mit 17 Tankschiffen der Größe zwischen 2500 und 4200 Tonnen. Die Schiffe sind für den Transport von Mineralölen ausgerüstet. Wen suchen wir? Wenn Sie Schiffsführer sind, für den das Fahren am Rhein eine Herausforderung ist, ein Schiffsführer, für den das fahren am Rhein Freiheit und Abwechslung bedeutet in Kombination mit Verantwortung zu übernehmen, dann sind sie unser Mann! Sind Sie im Besitz eines großen Schifferpatentes, Radar- und Funkpatent und haben sie ein ADN-Zertifikat B oder C? Haben Sie Erfahrung in der Tankschifffahrt? Dann sind Sie unser Mann! Wir setzen wohl voraus das sie Deutsch oder Englisch sprechen. Was bieten wir an? Wir bieten Ihnen einen Job an als Aufgestellte Mitarbeiter. Wir bieten ein Komplettpaket mit Schweizer Bedingungen an. Ihre Menage und Reisegeld werden entgeltet. Wir sorgen dafür, daß Sie sich weiter bilden und entwickeln können. Haben wir Sie neugierig gemacht? Mailen Sie Ihre Fragen und Details an: jobs@ippersonal.ch

5 19 januari 2021 Limburg Express maakt zich op voor 2.0 European Gateway Services, Barge Terminal Born en de Danser Group werken sinds twee jaar samen in de Limburg Express: een vaste binnenvaartverbinding tussen Born, Venlo en de ECT Deltaterminal in Rotterdam. De partners willen nu graag opschalen naar Limburg Express 2.0: met de inzet van een extra schip kunnen ook andere terminals in Rotterdam worden aangelopen. Bij de Limburg Express werken twee inlandterminals in Limburg samen die ECT voorheen met eigen schepen bedienden. In Rotterdam kan, dankzij de bundeling van lading, nu gebruik worden gemaakt van fixed windows bij de Delta-terminal. Hierdoor wordt het schip volgens een vaste planning afgehandeld. Zonder vertraging. Koppelverband Door het inzetten van een koppelverband worden per afvaart grotere volumes naar Limburg vervoerd, én is de afhandeling bij de inland terminal een stuk efficiënter. Zo wordt de duwbak afgemeerd in Venlo om te lossen en te laden en vaart het schip ondertussen door naar Born. Ook is er een betere inzet van containers mogelijk. Lege containers worden met de Limburg Express Er wordt gevaren met een koppelverband: de duwbak wordt afgemeerd in Venlo om te lossen en te laden en het schip vaart ondertussen door naar Born. (foto Danser Group) tussen de terminals geherpositioneerd. Zo kan het zijn dat de lege importcontainers van Venlo naar Born gaan waar ze worden geladen met exportlading. Betrouwbaar Veel bedrijven die gebruik maken van de Limburg Express vinden het een groot succes. Zo zegt Helen van den Heuvel namens Hapag- Lloyd: “De laatste jaren is de relatie tussen beide inland terminals echt ontwikkeld als een partnerschap. Wij kunnen onze klanten een betrouwbare service bieden en zien dat onze volumes de laatste jaren dan ook zijn toegenomen.” Voor Michael Kors (een bekend merk tassen en accessoires) in Venlo draagt de inzet van vervoer over water bij aan de doelstellingen van maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Als wereldwijd merk willen wij onze impact op de omgeving reduceren. Door het transport, als onderdeel van de supply chain, slimmer te organiseren kunnen wij bijdragen aan onze duurzaamheidsdoelstellingen. De Limburg Express biedt hiervoor de juiste oplossing. Door de hoge betrouwbaarheid en frequentie kunnen wij de service bieden die onze afnemers verwachten. Én door gebruik te maken van de binnenvaart kunnen wij onze carbon footprint reduceren. We kijken uit naar een uitbreiding van de verbindingen!” Op tijd Ook Sabic in Sittard-Geleen is erg enthousiast over de samenwerking. Frans van de Water van het petrochemisch bedrijf zegt: “Door gebruik te maken van de Limburg Express hebben wij gegarandeerd een vaste afhandeling in Rotterdam, waardoor wij zeker zijn dat onze containers tijdig beschikbaar zijn voor de afvaart van de zeerederij, en dus ook op tijd bij onze klanten zijn.” “De Limburg Express is voor ons in die zin dé oplossing voor een probleem waar wij als grote internationale verlader erg veel hinder van ondervinden, namelijk onzekerheid met betrekking tot het moment van afhandeling van de containerbinnenvaart in de zeehaven." "De ontwikkeling van Limburg Express 2.0 juichen wij van harte toe, zodat wij ook andere containerstromen betrouwbaar kunnen laten afhandelen in de Rotterdamse haven.” OP DE RADAR “Hierdoor wordt maritiem onderzoek een stuk zichtbaarder.” LASTING gaat van start. Dit grensoverschrijdend initiatief bouwt aan een communicatiestrategie voor de lange termijn, waarmee een hoogwaardige maritieme kennisinfrastructuur wordt zeker gesteld. Zowel in kwalitatief als in kwantitatief opzicht kan daar namelijk nog de nodige winst worden geboekt, ziet Erwin van der Linden (EICB). Wat scheelt er op dit moment aan de maritieme kennisinfrastructuur? Diverse onderzoeksinitiatieven zijn gelijktijdig in uitvoering. Stuk voor stuk zijn deze initiatieven waardevol en leveren ze op projectniveau resultaten. Wat we echter ook merken, is dat versnippering op de loer ligt. Dat manifesteert zich op diverse terreinen. Denk daarbij aan situaties waarin verschillende projecten aan dezelfde dingen werken. Wat daarnaast opvalt, is de beperkte groep aan projectpartners waaruit kan worden gevist. Door de maritieme onderzoekswereld zichtbaarder te maken, zullen ook nieuwe partijen met goede ideeën aan de deur kloppen. Met beter onderzoek en meer impact tot gevolg. Hoe gaan jullie het verschil maken? De gewenste situatie zoals omschreven in de specifieke uitvraag van de Europese Commissie, de financier van dit project, is een toename van de maritieme onderzoeksimpact van enkele tientallen procenten. We praten hier dus over een flinke schaalsprong! Vanuit EICB zullen wij een analyse maken van zowel de huidige als de gewenste situatie. Vervolgens brengen wij in kaart hoe we tot de gewenste situatie kunnen komen. Dat doen we samen met internationale partijen, zoals de haven van Valencia en Pro Danube en onder coördinatie van Sea Europe. Op basis van onze gezamenlijke bevindingen zal dan een stevige communicatiestrategie worden uitgewerkt. Als het eenmaal weer is toegestaan om internationale beurzen te bezoeken, dan ga je het verschil over een tijdje zelf kunnen zien: de maritieme onderzoekswereld zal dan echt een stuk zichtbaarder zijn. Wat zegt je eerste gevoel? Dat dit wel eens een heel zinvol initiatief kan blijken te zijn. Laat ik een klein voorbeeldje noemen. Ik ben geruime tijd actief als disseminatiemanager van diverse onderzoeksprojecten. Projectresultaten worden doorgaans netjes onder de aandacht gebracht; dikwijls online op een speciale project website. Geconsolideerde archivering van al deze projectresultaten is dan eigenlijk wel zo logisch. Daar zijn goede, zelfs gratis tools voor beschikbaar. Dat voorkomt bovendien discussies over instandhoudingskosten van projectresultaten na de looptijd van een project. Het is goed om het gesprek daarover internationaal te voeren. Mijn droom om de impact van maritiem onderzoek naar een next level te tillen zou zomaar een stapje dichterbij kunnen komen! Erwin van der Linden Projectmanager bij het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart

Binnenvaartkrant