Views
2 months ago

2021-02

  • Text
  • Overslag
  • Nieuwe
  • Schip
  • Procent
  • Miljoen
  • Januari
  • Haven
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Jaar

10 19 januari

10 19 januari 2021 Scheepsbouw zit in ons DNA Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties Stormsweg 8 2921 LZ Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 513333 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 E-mail: info@hoveko.nl Nieuwbouw Specialist in ontwerp, engineering en bouw van luxe riviercruise schepen. Custom-built en innovatief. R e fi t Efficiënt en duurzaam. Upgraden van inzetbaarheid, voor een toekomstbestendig schip. Reparatie Adequate oplossingen om continuïteit te waarborgen. Snelle service met aandacht voor kwaliteit. Havenstraat 7 | 3372 BD Hardinxveld-Giessendam T +31 (0)184 - 676 140 E info@breejen-shipyard.nl breejen-shipyard.nl www.klimaatservice.nl post@klimaatservice.nl Nijverheidsstraat 31, Hardinxveld-Giessendam T.: (+31) 184 613911 Postbus 188, 3330 AD Zwijndrecht Noordpark 1, 3332 LA Zwijndrecht Telefoon (078) 612 48 33 Fax (078) 619 53 42 Nieuwe Bosweg 4, Postbus 14 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht Telefoon (078) 681 41 77 Fax (078) 681 50 56 • Voor kleine tot ingrijpende reparaties en compleet onderhoud • Helling 120 meter • Groot schroevendok • Scheepsluiken • Havenservice • Stalen vloeren • Alle reparaties boven de waterlijn

11 19 januari 2021 Kiel kiest voor groen en voor Holland Shipyards Group Met de volledig elektrische veerboot Düsternbrook bewijst Holland Shipyards Group andermaal tot de Europese koplopers te behoren op het gebied van scheepsbouw voor duurzaam personenvervoer. Het schip is gebouwd in opdracht van Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel (SFK) en zal binnenkort operationeel worden in de Noord-Duitse haven. Vorig jaar zomer leverde Holland Shipyards Group ook al een hybride veerboot aan de rederij in Kiel: de Gaarden. De Duitsers zijn zó tevreden dat ze deze maand een contract tekenden voor de bouw van nog drie hybride schepen. Ze zijn van hetzelfde ontwerp als de Gaarden en worden 32,40 meter lang en 8,80 meter breed. Ze kunnen worden aangedreven door generatoren of batterijen. De eerste twee veerboten worden geleverd in 2022 en de laatste in 2026. Groene toekomst Met de schepen vernieuwt SFK zijn vloot verder. De vervanging is in lijn met de milieudoelstellingen van SFK en Kiel. De Duitse stad wil in 2050 CO 2 -neutraal zijn en ziet daarbij een grote rol weggelegd voor de scheepvaart. Holland Shipyards Group werkt aan een groenere toekomst voor de maritieme industrie. Het orderboek van het bedrijf telt zo’n tien volledig elektrische of hybride ferries. Dit jaar zal de werf ook een schip retrofitten met een aandrijving op waterstof. Volledig elektrisch De Düsternbrook arriveerde vorige maand in Kiel. Het schip wordt volledig elektrisch aangedreven. De veerboot, met 24,70 bij 6,50 meter kleiner dan de Gaarden, zal worden ingezet op de Schwentinelijn. Die verbindt Reventlou op de westoever van het Kieler Fjord met Wellingdorf en Neumühlen op de rechterover. Aan ferry DÜSTERNBROOK leverden onder andere: De bouw van de laadinfrastructuur voor de batterijen is binnenkort klaar. Als ook de steigers zijn aangepast en de kapiteins zijn opgeleid, gaat de Düsternbrook aan het echte werk beginnen. (foto Media Creators) Er is aan boord plek voor maximaal 140 passagiers en 60 fietsen. Holland Shipyards Group schroeven Den Hartog B.V. - Elektrische installatie Hybrid Ship Propulsion Ontwerp, bouw en afbouw casco Alphatron Marine B.V. Smeerolie - Nautisch pakket - Elektrische voortstuwingsinstallatie Berger Maritiem Sales & Service V.O.F. Compleet nautisch pakket EST-Floattech B.V. - Airco JPsurvey B.V. Twee CFD geoptimaliseerde scheeps- Antwerpse Staal Services N.V. Energy storage systems, 819kWh - Camera systeem Certificering schroeven Leverancier staal Holland Ship Electric Hoogendoorn MBI BV Stam Constructie VICUSdt De Waal Machinefabriek - Elektrische voortstuwingsinstallatie i.s.m. Complete Betimmering - Hydraulische ramp met railingwerk Twee CFD geoptimaliseerde scheeps- Stuwa Stuurwerkinstallatie Hybrid Ship Propulsion - Aluminium reddingsplateau ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE

Binnenvaartkrant