Views
6 months ago

2021-01

  • Text
  • Staat
  • Motoren
  • Waar
  • Schepen
  • Schip
  • Onze
  • Nieuwe
  • Januari
  • Binnenvaart
  • Jaar

4 12 januari

4 12 januari 2021 We zijn op zoek naar een ervaren kapitein in de lichte chemie Daarbij is het van belang dat je in staat bent om op een proactieve manier het schip te managen. Uiteraard doe je dit samen met je team aan boord en in afstemming met je collega’s aan wal. Je verdeelt de dagelijkse werkzaamheden en helpt waar nodig de medewerkers op weg. Jouw profiel • Je bent zelfstandig, proactief en toont eigenaarschap. • Met de houding van een ‘meewerkend voorman’ communiceer je helder en ben je in staat om op klantgerichte manier voorkomende problemen op te lossen, waar nodig in overleg en met terugval mogelijkheid op je collega’s aan wal. • Je bent flexibel en servicegericht en wil onze missie om onze dienstverlening continue te verbeteren uitdragen. En verder ben je in het bezit van: • Groot vaarbewijs • Rijnpatent tot minimaal Mannheim Rheinau • Radar & Marifoon patent. • ADN-C of bereid dit te halen Ben jij op zoek naar eigen verantwoordelijkheid, veel vrijheid en een mooi, goed onderhouden schip met auto van de zaak? Dan maken we graag kennis met je! Wat kun je van Branghetti verwachten? Wij bieden je een zelfstandige baan met veel vrijheid. Wij zijn een familiebedrijf: je hebt korte lijnen met de wal en staat er niet alleen voor. We werken als een rederij met alle voordelen op gebied van personeel, standaardiseringen en professionaliteit. Branghetti investeert in haar personeel en je krijgt volop mogelijkheden je verder te ontwikkelen. Wat hebben wij je nog meer te bieden? • Goede en marktconforme arbeidsvoorwaarden op Nederlandse condities. • Kost- en inwoning aan boord met gebruik van een bedrijfsauto. • Een aantrekkelijke pensioenregeling op basis van een premieovereenkomst. • Een contract voor bepaalde tijd met daarna uitzicht op een vast dienstverband. • Een werkgever die aandacht heeft voor de gezondheid van haar personeel. Nautische Crew gezocht! Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord van de A-ROSA cruisevloot verbinden onze teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip - “Schöne Zeit”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere of tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH • Kasernenstr. 92 • CH-7000 Chur • jobs@a-rosa.de Spreekt de functie je aan? Voor verdere vragen kun je contact opnemen met: Alex Osinga, Branghetti, 06-81862628. Of met Tonnie Brands, 06-10953290 RP Tankschiffahrt AG We verwelkomen je graag in ons team! Wie zijn wij? We beschikken over een vloot van een 17-tal tankschepen met draagvermogens tussen de 2500 en 4200 ton. De schepen zijn uitgerust voor het vervoer van minerale oliën. Wie zoeken we? We zoeken kapiteins voor wie varen op de Rijn een uitdaging is. Kapiteins voor wie het werk op het water vrijheid en afwisseling betekent in combinatie met verantwoordelijkheid nemen. Heb je groot vaarbewijs, Rijn- & Radarpatent en ADN-certificaat? Heb je een ADN C-certificaat? Nog beter! Spreek je goed Duits of Engels en heb je ervaring in de tankvaart? Dan ben je diegene die we zoeken! Wat ga je doen? Dit ben jij: Wat bieden we? We bieden jou een plek waar je mening gewaardeerd wordt en je impact kan hebben. Wij bieden een compleet pakket met Zwitserse arbeidsvoorwaarden. We vergoeden o.a. jouw menage- en jouw reisgeld. We zorgen dat je je verder kan ontwikkelen en leiden je op. Dit zijn wij https://www.brusse-zn.com/nl/home/ https://www.nwsilo.nl/ Wil je meer informatie? Mail gelijk je vragen en gegevens naar: jobs@ippersonal.ch info@brusse-zn.com

5 12 januari 2021 Havens kiezen Park-Line Aqua voor walstroomsysteem Park-Line Aqua levert het uniforme walstroomsysteem voor zowel binnenvaart als riviercruise voor Havenbedrijf Rotterdam, North Sea Ports, Drechtsteden, Havenbedrijf Antwerpen en de Vlaamse Waterweg. Het Amsterdamse bedrijf won de Europese aanbesteding die Havenbedrijf Rotterdam deed namens de gezamenlijke havens. Een uniform walstroomsysteem moet het gebruikersgemak vergroten en het gebruik van walstroom stimuleren. De aanbesteding past in het beleid van de ‘walstroompartijen’ om de havengebieden in Nederland en België “in balans te ontwikkelen. Dat betekent dat niet alleen geïnvesteerd wordt in economie, maar ook in verbetering van leefbaarheid en milieu.” Aldus Havenbedrijf Rotterdam. Duurzaamheid is daarbij het sleutelwoord. Gezamenlijk proberen overheden en bedrijfsleven meer te vervoeren over water en per trein in plaats van over de weg. Ook het beperken van uitstoot van CO 2 , stikstofoxide en fijnstof staat hoog op de agenda. Drinkwater De gedeelde doelstellingen hebben geleid tot een gezamenlijke aanpak waarbij het aanbod van walstroom zo eenvoudig en betrouwbaar mogelijk moet zijn. Het gaat daarbij primair om de levering en facturatie van de elektriciteit via walstroomkasten en de dienstverlening bij storingen aan scheepszijde. Ook de levering van het drink- water aan de schepen verloopt via dit systeem. De walstroompartijen hebben het mogelijk gemaakt dat ook andere havens kunnen aansluiten bij dit systeem. Inmiddels is dat ook al gebeurd. Walstroom in Rotterdam. (foto Ries van Wendel de Joode / Havenbedrijf Rotterdam) gebieden. De diensten zijn nu operationeel in meer dan vijftig havens/gemeenten en ruim 1.800 ADVERTENTIE punten in Nederland en België. Ze variëren van walstroom tot het innen van havengeld. Park-Line Aqua is onder meer verantwoordelijk voor de walstroom in Gent. (foto ParkLine Aqua) Park-Line Aqua (voorheen onderdeel van de Parkmobile Group) is een gebruikers-, service- en betalingsplatform voor de maritieme en de logistieke sector. De focus ligt op verduurzaming en digitalisering met als doel om een uniform platform (marktplaats) te creëren met maar één factuur per maand voor alle afzonderlijke OnnOdig stilliggen kOst geld Bel van Andel 010 4293316 • topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl OP DE RADAR “PLATINA 3 bundelt kennis voor toekomstgerichte binnenvaart” Begin januari is PLATINA 3 van start gegaan; een meerjarig Europees beleidsondersteunend project dat onder leiding staat van het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart (EICB). Het wordt gefinancierd vanuit het Europese Horizon 2020 innovatiebudget. Coördinator Martin Quispel, als senior expert projectmanager verbonden aan het EICB, geeft een toelichting. Wat is het doel van dit nieuwe project? PLATINA 3 richt zich op het bij elkaar brengen van kennis en expertise. Op basis van inzichten worden maatregelen en acties benoemd die nodig zijn om binnenvaart klaar te maken voor de toekomst. Het gaat om onderwerpen zoals vergroening en energietransitie, klimaatverandering, autonome binnenvaart en meer vervoer over water. Alle aspecten komen aan bod, zoals de schepen, infrastructuur, bemanning, de rol van verladers en de wet- en regelgeving. De verschillende landen en partijen in de binnenvaart worstelen veelal met dezelfde vragen. Wat moet er gebeuren om milieudoelstellingen te halen? Hoe zorgen we voor meer vervoer over water? Dit project zorgt voor eenduidig beleid en maatregelen en acties. Welke partijen zijn er nog meer bij betrokken? PLATINA 3 is een samenwerking tussen dertien Europese partijen, met als kerngroep EICB, het IWT Platform, de Centrale Rijnvaart Commissie en viadonau. Andere partners zijn bijvoorbeeld STC Group, Maritieme Academie Harlingen, Koninklijke BLN-Schuttevaer, Inland Navigation Europe en European Shippers’ Council. De rivier commissies voor Rijn en Donau spelen een belangrijke rol om hun lidstaten te betrekken. Wat maakt PLATINA 3 bijzonder? Dit is het enige Europese project dat alle binnenvaart-partijen bij elkaar brengt op deze schaal. In het verleden ging het regelmatig fout. Dan had Europa een mooi plan, maar waren de lidstaten het onderling oneens of was er geen overeenstemming met de binnenvaartsector. Nu we ‘iedereen’ bij elkaar brengen, zullen aanbevelingen die gezamenlijk ontwikkeld worden een betere kans van slagen hebben. Wanneer we de krachten bundelen van alle landen is ook de kans op financiële middelen voor de sector vanuit Europa groter dan wanneer je als land of partij individueel opereert. Martin Quispel Projectmanager bij het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart

Binnenvaartkrant