Views
6 months ago

2021-01

  • Text
  • Staat
  • Motoren
  • Waar
  • Schepen
  • Schip
  • Onze
  • Nieuwe
  • Januari
  • Binnenvaart
  • Jaar

24 12 januari

24 12 januari 2021 WIJ FELICITEREN FAM HARTENHOF MET MTS SERVIO EN WENSEN HEN EN DE BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART Foto: Media Creators APPROVED ATEX ZONE 0 Wij wensen Larosare BV en bemanning veel succes en een behouden vaart met mts Servio. Vierlinghstraat 49A 12 - 4251 LC Werkendam +31(0)183 - 509 886 info@dwpumps.nl www.dwpumps.nl Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. Markt 13A 7241 AA, Lochem (Nederland) T: 0031 573 250 680 E: info@shipbuildingservice.nl www.shipbuildingservice.nl Shipyard Kladovo Djerdapskiput b.b. 19320 Kladovo (Serbia) T: 00381 19 801 024 E: office@shipyardkladovo.com www.shipyardkladovo.com Wij feliciteren Fam. Hartenhof met mts Servio en wensen hen en bemanning een behouden vaart Wij leverden de complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting. OSO. Sterk staaltje vakmanschap Wij feliciteren Larosare BV van harte met mts Servio Stormsweg 8 2921 LZ Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 513333 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 E-mail: info@hoveko.nl BURANDO Lea ding in maritime services Foto: Media Creators Burando Barging feliciteert Larosare BV met het MTS Servio en wenst de bemanning een voorspoedige en behouden vaart Burando Barging Arie den Toomweg 37 3089 KA Rotterdam The Netherlands t. +31 (0)88 501 25 60 e. ops@burando.eu www.burandobarging.com Vierlinghstraat 49A 12 | 4251 LC Werkendam +31 (0)183 50 98 93 | info@oso-bv.nl | www.oso-bv.nl Partner in afbouw, technisch onderhoud en scheepsreparatie

25 12 januari 2021 Servio voldoet helemaal aan de verwachtingen Vlak vóór Kerst, op 23 december, beleefde het mts Servio zijn, geslaagde, proefvaart. De 110 meter lange en 11,40 meter brede type C-tanker is eigendom van Larosare BV en gaat varen voor Burando. Het casco is geleverd door Gebr. de Jonge en gebouwd op hun eigen werf Shipyard Kladovo. De afbouw vond plaats onder regie van Duraship, in samenwerking met Oonincx Scheepsonderhoud (OSO) en diverse onderaannemers, vertelt Alexander Durinck. “Daarvoor konden we gebruikmaken van de kade van Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw in Werkendam”, aldus de managing director van Duraship. “De Servio is een kopie van de Endurance II”, zegt Durinck. Dat schip bracht Duraship in 2019 in de vaart. “Daar zijn we nog steeds hartstikke blij mee: een prima schip. Eigenlijk hoefden we geen dingen te veranderen; dus dat was wel zo gemakkelijk. We wisten wat we konden verwachten.” (foto Media Creators) Dat bewijst de Servio ook de praktijk. Het schip is al volop aan het varen. “En alles draait naar wens”, zegt Durinck tot slot. Aan mts SERVIO leverden onder andere: Gebr. de Jonge Shipbuilding Dutch Well Pumps B.V. Services B.V. Leveren en inbouwen deepwell Levering casco ladingpompen O.S.O. Oonincx Scheepsonderhoud B.V. Complete E-installatie EMS Group B.V. Projectbegeleiding en inbouwen Groenendijk & Soetermeer machinekamers Lek- en stabiliteitsberekeningen Berger Maritiem Sales & Service Heatmaster B.V. V.O.F. Heetwaterinstallatie 900 kW CFD geoptimaliseerde scheepsschroemeringen en Interieurbouw Hoogendoorn Maritieme Betim- VICUSdt Betimmering achterwoning & CFD geoptimaliseerde scheepsschroef Hoveko B.V. stuurhuis Blommaert BVBA Complete tankmeting- en alarmering, alsmede druk- en temperat- Voormast type Improval Boordlichtbakken type Isis uurmeting met behulp van TMS Stuurhuttrap met RVS leuningen STaR systeem Burando Barging Liquid Control Trading BV Bevrachting Machinekamer pompen Damen Marine Components Marine Power Drechtsteden B.V. Besturingssysteem: SP2700 incl. Cummins QSK38M1 1420 roerstandaanwijzer type RI2700 pk@1800 r/min Cummins X15 Stuursysteem: type Van der boegschroef ladingpomp generatorset met Marathon 572RDL5382 Velden® 2DWK Roeren: een set (2 stuks) type Van der Velden® dubbel lagerig generator JCB 448- TGWA stage V boordnet generator set John Deere 6068AFM85 Stage V boordnet / Noodpomp bedrijf generator-set. Alle benodigde Blokland beunkoelers en Deiscom uitlaatdempers MPD Fluid Technology Valvoline Premium Bleu smeermiddelen en keerkoppeling olie PSI Pijpleidingen Dekleidingwerk Verhaar Omega B.V. - Eén (1) Verhaar Omega Boegschroefinstallatie type VBS1200sr (schroefdiam 1200mm), 393 kW bij 1800 omw/min - Bediening wegafhankelijk incl omschakeling Pomp/ Boegschroefbedrijf - Schroefcompressor Atlas Copco MAS GA11 FF op 500L Lloyds gekeurde ketel Nieuwland Parc 307, 2952 DD Alblasserdam info@emsbv.nl www.emsbv.nl (foto: Media Creators) Wij bedanken Larosare BV voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen mts Servio een goede vaart. Wij verzorgden de complete E-installatie. ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE “Aandacht voor Duitse vaarwegen mag niet verslappen” Duitsland moet krachtig blijven investeren in zijn vaarwegen, binnenhavens en binnenvaartvloot. Alleen zo kan de sector een betrouwbare, duurzame vervoerspartner blijven voor verladers. Dat was de teneur tijdens een bijeenkomst van het Deutsche Verkehrsforum (DVF), waaraan sectorvertegenwoordigers en politici deelnamen. Frank Dreeke, DVF-voorzitter en bestuursvoorzitter van BLG Logistics Group, onderstreepte het belang van de binnenvaart voor de Duitse industrie. “Binnenvaart is een duurzaam vervoersalternatief voor containers en zware, grote lading.” Maar om dat te kunnen blijven, zijn investeringen noodzakelijk. Met het Masterplan Binnenvaart, dat overheid en sector in mei 2019 presenteerden, zijn volgens staatssecretaris Enak Ferlemann al veel stappen gezet. 99 procent van de acties in het plan zouden inmiddels – ondanks corona – uitgevoerd zijn. Net als vorig jaar trekt de overheid ook dit jaar circa 1,5 miljard euro uit voor binnenvaart en vaarwegen. De Duitse vaarwegbeheerder heeft de afgelopen vier jaar 500 extra medewerkers kunnen aantrekken. “Een positieve trend”, meent ook de voorzitter van de parlementaire commissie binnenvaart, SPD-politicus Mathias Stein. “Maar nu moeten we doorgaan en ons investeringsbeleid niet verslappen.” De deelnemers aan de door het DVF georganiseerde binnenvaartdiscussie. (foto DVF) Innovatie meefinancieren Als Duitsland zijn modal split-ambities waar wil maken, moeten vaarwegen worden verruimd, gemoderniseerd en onderhouden. Daarvoor pleitte Thomas Groß van Hülskens Wassserbau. Deze natte aannemer heeft er de afgelopen maanden al een paar keer op gewezen dat de aanbesteding van grote infrastructuurprojecten maar moeizaam op gang komt. Ook de digitale infrastructuur moet met extra energie worden aangepakt. Digitalisering van vaarwegen en binnenhavens kan snel tot meer efficiëntie leiden. De overheid zou particuliere en middelgrote binnenvaartbedrijven hierin meer moeten ondersteunen, klonk het op het forum. Het liberale parlementslid Bernd Reuther riep rederijen op te investeren in vlootvernieuwing. Dat moet echter wel economisch haalbaar zijn. Heiner Dettmer van de gelijknamige rederij ziet er geen brood in om oudere schepen uit te rusten met een nieuwe, duurzame motor. Vooruitkijken Ook Jan Sönke Eckel van RheinCargo wees op de risico’s van grote investeringen in innovaties. Als voorbeeld noemde hij LNG-motoren en -bunkerstations. Dit zijn projecten die zonder overheidsgeld niet realiseerbaar zijn. Het LNG-station in de haven van Keulen-Niehl telt momenteel zo’n zestig bunkerende schepen als klant. Het project RH2INE is opgezet om een waterstofcorridor tussen Rotterdam en Keulen te realiseren. Maar het uitrollen daarvn gaat volgens Sönke Eckel nog lang duren. Claudia Müller van Bündnis 90/Die Grünen meent dat de binnenvaart ook in de toekomst altijd een vorm van vloeibare brandstof nodig zal hebben. Ze riep de sector wel op vooruit te kijken. “Maak nieuwe motoren meteen ook geschikt voor waterstof.” Maar ze zei ook: “Je moet als overheid particulieren ondersteunen bij vlootvernieuwing.” Want een duurzame, moderne vloot is waar verladers om vragen. Dat bleek uit de woorden van Niels Anspach van BP Europe. “Betrouwbaarheid en toekomstgeschiktheid staan bovenaan bij de keuze van een verlader voor een vervoerspartner. Ook de binnenvaart moet meer doen aan digitalisering, verduurzaming en innovatie. Wij willen onze producten in de toekomst klimaatneutraal vervoeren.”

Binnenvaartkrant