Views
1 year ago

2020-23

  • Text
  • Rotterdam
  • Twee
  • Onze
  • Oktober
  • Sluis
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • November

14 3 november

14 3 november 2020 UW VISIE IS ONS STREVEN NAAR PERFECTIE! WWW.SHIPVISION.NL Aan- en verkoop Nieuwbouw binnenvaart Nieuwbouw zeevaart Afbouw begeleiding Bemiddeling NIEUWBOUW CASCO-TANKER 135 X 17,50 TE KOOP LEVERING EN AFBOUW 2021 VOOR POTENTIËLE KLANTEN ZIJN WE OP ZOEK NAAR SCHEPEN VAN 110 X 10.50 WWW.HELLOSHIP.EU ER IS NIETS ZO HIP … ALS EEN NIEUWBOUW VAN HELLOSHIP DUOS Bouwjaar Afmetingen Tonnage Hoofdmotor : 1963 : 45.99 x 7.24 x 2.64 : 698 : Fabr. GM V12, 360 Pk, Bj.1997 BORNRIF Bouwjaar Afmetingen Tonnage Hoofdmotor : 1994 : 110 x 11,40 x 3,52 : 3105 : Caterpillar, Type 3516, BJ. 1994. Volledig gereviseerd 2019 WIJ ZOEKEN VOOR ONZE KLANTEN: BUNKERTANKER 110 M. VANAF BOUWJAAR 2010 - 4000 TON AMPHIRO Bouwjaar Afmetingen Tonnage Hoofdmotor : 1958 : 80 x 9.50 x 2.83 : 1.441 : Cummins KTA 38 M2, 1200 Pk, Bj.1995 NEW YORK CITY Bouwjaar Afmetingen Tonnage Hoofdmotor : 1995 : 105 x 10,48 x 3,17 m : 2305 : Caterpillar 3512 C, 1835 Pk, Bj. 2019 mei Merwestraat 4a, 4251 CR Werkendam Telefoonnummer: +31 (0) 183 50 54 33 Jan Ruijtenberg, mobiel: +31 (0) 651 14 53 39 Dolf Cornet, mobiel: +31 (0) 646 92 12 80 E-mail: info@shipvision.nl BUNKERTANKER MAX. 86 M. MET MINIMAAL 18 TANKS EETBARE – OLIËTANKER 110 M. VANAF BOUWJAAR 2010 DUWBAK MAX. 87 M. MET 12 CONTAINERLENGTES ADN - VRACHTSCHIP MAX. 86 M. VANAF BOUWJAAR 2000 Volg ons op +32 475 83 11 73 | info@helloship.eu | +32 495 79 04 56 WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR DUBBELWANDIGE TANKSCHEPEN • Spot of Timecharter • ARA en/of Rijnvaart WAT HEBBEN WIJ TE BIEDEN • Enthousiasme • Ervaring • Transparantie • Open en duidelijke communicatie • Optimalisatie SINCE 1983 Trendco is al ruim 35 jaar actief in het binnenvaart transport van minerale oliën. Wilt u samenwerken met ons jonge dynamische team of heeft u vragen, aarzel niet en bel of email. Contactpersonen: Martijn en Jeffrey Smith armada@trendco.nl 078-68 18 666 Merwekade 77 3311 TH Dordrecht trendco.nl YOUR PERSONAL SHIPBROKER FOR OVER 40 YEARS E. INFO@KAMAR.NL T. +31 (0)78-2049339 WWW.KAMAR.NL Al meer dan 50 jaar een begrip Boegschroefinstallaties en Voortstuwingssystemen WWW.VERHAAR.COM BEVRACHTING IS ONS VAK, alles wat daarbij hoort regelen wij snel en deskundig! www.eurokorbarging.nl | Tel: +31 180 481960

15 3 november 2020 MKB-katalysatorfonds Drechtsteden geeft voucher aan Jooren Scheepsschroeven Subsidie maakt test groene schroefrand mogelijk Jooren Scheepsschroeven ontvangt een bijdrage uit het MKB-katalysatorfonds Drechtsteden. Het Dordtse bedrijf gebruikt deze cofinanciering voor de verdere ontwikkeling van de groene schroefrand voor scheepsschroeven. Met deze innovatie kunnen schepen dezelfde snelheid bereiken met minder schroefomwentelingen. Dat levert brandstofbesparing op. De adviescommissie van het MKBkatalysatorfonds Drechtsteden ondersteunt het idee van het bedrijf om deze duurzame oplossing voor de binnenvaart in een gecontroleerde omgeving te laten testen. Minder weerstand Een scheepsschroef van een binnenvaartschip draait met gemiddeld 370 tot 450 toeren per minuut door het water. De stompe intreezijdes van de schroef veroorzaken weerstand bij de circulatie. Al enkele jaren geleden heeft Jooren Scheepsschroeven een idee bedacht om deze weerstand te verminderen: de groene schroefrand die scherper door het water snijdt. Hierdoor kan een schip dezelfde Wethouder Maarten Burggraaf (links) bezocht Jooren Scheepsschroeven ter gelegenheid van de toekenning van de bijdrage. Rechts directeur John Vermeulen. In het midden medewerker Eduard Maipauw. (foto MKB-katalysatorfonds) snelheid bereiken met 30 à 40 minder schroefomwentelingen per minuut. Dat resulteert in een brandstofbesparing van circa 5 procent. “Als bedrijf hebben we zestig jaar ervaring en vakmanschap op het gebied van scheepsschroeven”, zegt John Vermeulen, mededirecteur van Jooren. “Steeds zijn we op zoek naar nieuwe manieren om scheepsschroeven duurzamer te maken. Van schepen die al met deze groene schroefrand varen, weten we dat ze niet alleen minder brandstof verbruiken – en daardoor dus minder schadelijke emissies uitstoten – maar ook minder geluid produceren. Om exact vast te kunnen stellen wat deze reducties zijn willen we dit onder andere gaan uittesten bij de Dynamic Maritime Test Facility (DMTF) in de Duurzaamheidsfabriek.” Maritieme maakindustrie Innovatie en verduurzaming van de economie zijn voor de regionale overheden speerpunten om de economische kracht van de Drechtsteden te versterken. Maarten Burggraaf, wethouder Economische zaken en Ondernemen in Dordrecht, zegt: “Dit project is een mooi voorbeeld van de innovatiekracht van de maritieme maakindustrie in onze regio. Het draagt bij aan het verduurzamen van de scheepvaart en daarmee aan onze profilering als maritieme topregio.” “Belangrijk vind ik ook de verbinding die met het onderwijs wordt gemaakt en de kansen die dit project biedt aan studenten van de Duurzaamheidsfabriek in Dordrecht om mee te werken aan innovaties.” Samen met de rijksoverheid grijpt de Drechtsteden de Regio Deal aan om de samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid op verschillende belangrijke thema’s te vergroten. Dit gebeurt door zogenoemde innovatie roadmaps op te stellen en uit te voeren, onder andere op het thema duurzaam varen. Het MKB­katalysatorfonds Drechtsteden biedt cofinanciering, legt verbindingen naar relevante netwerken en biedt faciliteiten aan. Bedrijven met innovatieve ideeën in de (maritieme) maakindustrie kunnen een beroep doen op dit fonds. Nieuwe maritieme kalenders van Flying Focus Onlangs verschenen de nieuwe edities van tien kalenders van het maritieme luchtfotobedrijf Flying Focus. Naast de al jaren bekende Visserij­ en Scheepvaartkalender, die inmiddels hun 28e editie beleven, kan er ook gekozen worden uit de Wadden­, Texel­, Binnenvaart­, Offshore­, Galewarning­ , Lighthouse­ en Tug & Workboat­kalender. Nieuw in het assortiment is de Zeelandkalender met prachtige luchtopnamen van deze waterrijke provincie. De wereldwijd populaire Galewarning calendar is voor zien van spectaculaire stormfoto’s gemaakt tijdens de laatste stormen die over de zuidelijke Noordzee trokken. Alle kalenders zijn uitgevoerd met grote foto’s en begeleidende teksten in de Nederlandse en Engelse of Duitse taal. Het formaat van de kalenders is 30 x 38 centimeter; ze bevatten twaalf maandbladen. De winkelprijs is 18,50 euro. Bij aanschaf van vijf of meer exemplaren geldt een interessante korting. Kijk voor meer informatie op www.flyingfocus.nl. Spoedplekken Iedereen heeft weleens een probleem dat wat sneller medische behandeling vraagt dan normaal. Soms kan het gebeuren dat de dokter of de tandarts door een volle agenda geen plek meer heeft. De assistente zal dan vragen naar het euvel en beoordelen of het noodzakelijk is om nog ergens een spoedplek voor je te vinden. In veel gevallen kun je dan tóch nog snel een afspraak krijgen omdat veel dokters en tandartsen zogenaamde spoedplekken vrijhouden in hun agenda. Op dagen dat het minder druk is, kan deze tijd bijvoorbeeld gebruikt worden voor het compenseren van uitgelopen afspraken. Regelmatig wordt de SAB gebeld met de vraag of er telefonisch een afspraak voor de SAB-balie gemaakt kan worden. Vaak blijkt dat de beller zelf al in het afsprakensysteem heeft gekeken en helaas geen beschikbare plek op de door hem gewenste dag of tijd heeft kunnen vinden. Door te bellen met de SAB heeft de beller hoop dat er ergens misschien nog een beschikbare plek is die niet zichtbaar is in het systeem; een ‘spoedplek’. Helaas is dat niet het geval. De SAB ziet dezelfde informatie in het afsprakensysteem en beschikt niet over spoedplekken. Mocht je voor meer items een afspraak willen maken, maar is bijvoorbeeld alleen het stempelen van het dienstboekje dringend, dan kun je altijd even kijken of alleen voor díe handeling wél tijd beschikbaar is. Het systeem gaat dan op zoek naar een kleiner tijdsbestek dat soms nog wel beschikbaar is. Soms kan het ook gebeuren dat iemand zijn of haar afspraak annuleert. De geannuleerde plek wordt dan vijftien minuten na annulering weer beschikbaar gesteld in het afsprakensysteem. Het kan dus de moeite waard zijn om op een later tijdstip nogmaals te kijken. Na het maken van een afspraak ontvang je op het opgegeven mailadres een bevestiging van de SAB. In deze bevestiging staat een afsprakennummer, dat je mee moet nemen naar je afspraak. Bij binnenkomst GESABBEL Dit is een rubriek van de Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart ADVERTENTIE meld je je met dit nummer aan bij de afsprakenzuil. Je wordt daarna automatisch opgeroepen via het (televisie)scherm als je aan de beurt bent. Onderaan de bevestiging staat een link naar je eigen afspraak. Via deze link kun je de gemaakte afspraak annuleren of wijzigen. Maak hier s.v.p. gebruik van indien nodig. De vrijgegeven tijd kan dan door iemand anders worden gereserveerd. Plan digitaal je eigen afspraak via https://afspraak.sabni.nl. Een bestelling plaatsen via de webshop kan natuurlijk ook https://www. sab-ares.nl/webshop. Uw bestelling wordt dan zo snel mogelijk aangetekend naar u verzonden. OnnOdig stilliggen kOst geld Bel van Andel 010 4293316 • topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant