Views
1 year ago

2020-21 Maritime Industry

  • Text
  • Goede
  • Rotterdam
  • Schip
  • Schepen
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Maritime
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Onze

16 6 oktober

16 6 oktober 2020 Wij feliciteren SCYLLA AG van harte met mps ANNIKA HYDRAULISCHE APPARATEN - REPARATIES HYDRAULISCHE CILINDERS - AFDICHTINGEN - SLANGEN - KOPPELINGEN leveren, repareren en keuren van autolaadkranen en heftrucks Foto: Maritime Filming Group

17 Mps Annika schittert! Vervolg van pagina 15 >> Zoals gebruikelijk nam Dolderman de voortstuwing voor zijn rekening met de installatie van Caterpillar-motoren. Nieuw is dat de Annika beschikt over een accupakket van 65 kWh. Het generatorbedrijf wordt hiermee ontlast. Met name bij een kleine boegschroefmanoeuvre of voor andere kort benodigde energie. De generatoren hoeven niet te draaien, derhalve is het generatorverbruik efficiënter. Schoner In de praktijk draaien ze veel uren, waarvan een deel energie niet wordt afgenomen, nu wordt die opgeslagen. Het is een stap naar het elektrificeren van voortstuwing. Scylla experimenteert hiermee. Het is een halte op weg naar schoner! Natuurlijk houdt Scylla rekening met de wensen van Phoenix. Phoenix weet dat ze het casco en de technische uitvoering beter aan Scylla kunnen overlaten. De uitvoering, indeling, kleur en aankleding gaan in overleg. Dat betekent smaakvol en met kwaliteit ingericht. 90 luxe hutten Deze Annika heeft 90 luxe hutten voor 180 gasten. Elke hut heeft satelliet-tv, radio, telefoon, kluis en fraaie badkamer als ‘privé-oase’. Individueel regelbare airconditioning zorgt voor een comfortabele kamertemperatuur. Het Saturn- en het Orion-dek hebben een Frans balkon in elke hut. Er is een kleine fitnessruimte om de conditie op peil te houden. In de sauna/welness is het heerlijk ontspannen. Afkoelen kan in de schaduw op het zonnedek naast het zwembad. Vanzelfsprekend is er ook een bar, lobby met receptie, internethoek, kapper, wasserij, kleine boetiek en een excursiebalie. Natuurlijk maakt de bemanning het schip, maar Annika is er ook weer één die schittert! 6 oktober 2020 Aan mps ANNIKA leverden onder andere: Vahali Gendt Holland Bouw casco Scheepstimmerbedrijf Da-Capo B.V. Volledige betimmering en afbouwlocatie Dolderman B.V. Afbouw i.s.m. Da-Capo en levering Caterpillar 3508C (2x) en Caterpillar C18 (3x) A. Rullens Installatiebedrijf B.V. Complete elektrische installatie All Pumps Holland B.V. Complete Victor pompen pakket Assa Abloy Hotelsloten en hotelkamerkluizen Beerens Handelsonderneming B.V. - Voorsierradarmast type Emerald - Stuurhuistrap Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers Dijvler Materiaal B.V. Boegankerlier, Achterankerlier, Kaapstaanders, Zijlieren, Kluisrollen, Ankers, Ankerdraden en Acera Amundsen Verhaaldraden Dintex Het complete textielpakket, waaronder: bedlinnen, tafellinnen, badgoed & doekgoed Hempel (The Netherlands ) B.V. Coatings J.L. Muns B.V. - Levering van beide Palfinger gangway kranen - Levering van de Palfinger MOB kraan - Levering van de hydraulische installatie voor de kaapstanderds Kampers Shipyard B.V. Stuurhuis Klimaatservice Holland B.V. Staal Gorkum B.V. - Verwarmingsinstallatie - Ventilatiesystemen - Airconditioning - Evac vacuüm toiletsysteem - Evac membrane sewage treatment - Sanitaire installaties - Hydrofoor installatie - Machinekamer ventilatie - Zwembad installatie - Ultrafog hogedruk sprinklersysteem - Techniek koel- en vriescellen Overvliet Assurantiemakelaars B.V. Varen-verzekeringen Speedheat Breda Vloerverwarming Sun Roestvaststaal B.V. - RVS Hoogglans gepolijst relingwerk met Led verlichting - RVS Hoogglans zonnetenten met LED verlichting - Aluminium Windschermen - Nieuw concept aluminium gecertificeerde loopplanken en bordessen met verlichting - Luxe Aluminium buitenmeubelen - Gangways en reling nu Lloyds gecertificeerd Veth Propulsion B.V. 1 st. Veth Compact Jet boegschroef, Type CJ-1200 + e-motor (390kW/1000 rpm) 2 st Veth Z-drive, Type VZ-900A-CR (783kW/1600 rpm) Vista Interior Projects B.V. Wandkasten, Nachtkastjes, Vloerbedekking, Bedden, Matrassen, Gordijnen, vitrages, Bedrokken en -lopers, Meubelstoffering, Grastapijt zonnedek, Dekmeubilair W&O Europe Appendages voor in de machinekamers Groenendijk & Soetermeer Lek- en stabiliteitsberekening Simplus Ribrandy Brandblusmiddelen en veiligheidsmiddelen ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Tijdelijke veerpont voor tractors bij Sluis Grave DOOR NOUD VAN DER ZEE Rijkswaterstaat zet voor landbouwverkeer sinds eind september een veerpont in op de Maas tussen Grave en Nederasselt. Boeren mogen momenteel niet meer met tractoren over de John S. Thompsonbrug rijden. Die kan de belasting niet meer aan. De brug, die deels over Sluis Grave heen ligt, ondergaat een grote onderhoudsbeurt. Door roestvorming kan de constructie de toegenomen verkeersbelasting niet meer aan. Daarom geldt sinds eind juli een gewichtsbeperking: voertuigen zwaarder dan 10 ton mogen er niet meer overheen rijden. De herstelwerkzaamheden duren naar verwachting zes tot negen maanden. De omleidingsroute voor zwaar verkeer is niet toegankelijk voor alle landbouwverkeer, zegt Rijkswaterstaat. Nu het oogsttijd is, vormt de stremming van de brug een groot probleem voor de boeren in Oost-Brabant. Om de agrariërs op korte termijn te helpen, regelde Rijkswaterstaat een tijdelijke veerverbinding tussen Grave en Nederasselt. Daarvoor wordt de Christoffel 1 uit Huissen ingezet, een 27 meter lange veerpont met een draagvermogen van 83 ton. Het vaartuig onderging eerst nog een controle en werd vervolgens met een duwboot naar Grave gebracht. Op de oevers zijn palen geslagen en is de ondergrond in orde gemaakt om de Christoffel 1 veilig te kunnen laten aanmeren. (foto VNSC) De Haas blaast werf RDM nieuw leven in Bouwers Sluis Terneuzen bereiken diepste punt Het buitenhoofd van de Nieuwe Sluis Terneuzen heeft zijn diepste punt bereikt. De bodem van dit sluishoofd, aan de kant van de Westerschelde, ligt op -22 meter NAP. De inmiddels droge bouwkuip is zo’n 25 meter diep. Ter gelegenheid daarvan kwamen donderdag 24 september de leden van de stuurgroep en de projectdirecteuren samen om het diepste punt van het buitenhoofd vanaf het uitkijkpunt te bekijken en deze mijlpaal te vieren. Droge bouwkuip Het maken van de droge bouwkuip van het buitenhoofd was een hele operatie, melden de bouwers. “We hebben eerst tot -11 meter NAP droog ontgraven. De kuip is vervolgens vol met water gezet om tot -22 meter NAP nat te ontgraven. Vervolgens hebben we een bodem gemaakt van onderwaterbeton. Daarna is de kuip stap voor stap drooggezet.” Nu wordt het grondwater onder de bodem van de bouwput weggepompt. “Dat spuiten we in de omgeving terug. Deze retourbemaling is nodig om de druk op de bouwkuip te verlagen en door het terug te spuiten, blijft in de omgeving het grondwater gelijk.” “Nu er een veilige en gesloten bouwkuip is ontstaan, kunnen we aan de slag met de complexe betonwerken die nodig zijn voor de deurkassen, brugkelder en het nivelleersysteem.” De Haas Rotterdam (DHR) start zijn scheepswerf op RDM West weer op. Naast het terrein rondom de voormalige scheepslift neemt het bedrijf ook een nabijgelegen terrein van circa 2 hectare in gebruik. De scheepswerf heeft daarvoor een uitgifteovereenkomst met het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) gesloten. Een nieuwe 820 ton sterke Trave lift komt in de plaats van de oude scheepslift. Nadat DHR in 2016 startte met de scheepslift, bleek er veel vraag voor de werffaciliteit. De scheepslift was met name populair bij de zogenoemde grijze vloot Met name voor slepers was een dergelijke mogelijkheid in Rotterdam niet of nauwelijks aanwezig. Daardoor weken schepen uit naar Antwerpen en Hamburg. Na een incident in 2018 raakte de scheepslift buiten gebruik. Vervolgens besloten Havenbedrijf Rotterdam en DHR samen om het one-stop-shop-concept verder te ontwikkelen, inclusief uitbreiding van het terrein. Met de uitbreiding van de werffaciliteiten ontstaat de mogelijkheid meerdere schepen gelijktijdig droog te zetten en schepen in het water te servicen dankzij nieuw aan te leggen ligplaatsen aan pontons in de Heysehaven. De nieuwe scheepslift wordt begin 2022 in gebruik worden genomen.

Binnenvaartkrant