Views
9 months ago

2020-20

  • Text
  • September
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Onze
  • Schip
  • Haven
  • Maritieme
  • Kalkar
  • Samen
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant.nl

50 22 september

50 22 september 2020 Wij feliciteren Grace Shipping C.V. met hun k.v.b. “Grace I” en “Grace II” Innovatieve Specialist Wij feliciteren Martin Oosse met Grace I en Grace II en wensen de bemanning een behouden vaart. +31 (0)10-411 9595 WWW.OVERVLIET.NL Biesboschhaven Noord 7a . 4251 NL Werkendam T. 085-040 48 00 . M. 06 835 26 326 . info@ccm3.nl www.ccm3.nl Wij bedanken Els, Martin, Riemer en Jaap van Grace Shipping C.V. voor de vertrouwensvolle samenwerking bij de totstandkoming van dit project en wensen schip en bemanning behouden vaart. HTAG Häfen und Transport A.G. Kantoren in Duisburg, Metz, Berlijn en Rotterdam info@htag-duisburg.de www.htag-duisburg.de SHIPPING AGENCY OSO. Sterk staaltje Wij feliciteren Grace Shipping C.V. met KVB GRACE en wensen hen een behouden vaart vakmanschap SHIPPING & CHARTERING PORTS & TRANSHIPMENT CONTRACT LOGISTICS FREIGHT FORWARDING Voor kvb Grace leverden wij de complete elektrische installatie. Wij wensen schip en bemanning een behouden vaart. Sterrekroos 11 4941 VZ Raamsdonksveer Kantoor en werkplaats: Telefoon (0162) 51 25 36 info@rullensinstallatie.nl Vierlinghstraat 49A 12 | 4251 LC Werkendam +31 (0)183 50 98 93 | info@oso-bv.nl | www.oso-bv.nl Partner in afbouw, technisch onderhoud en scheepsreparatie

51 22 september 2020 Koppelverband Grace is slim uitgevoerd Ruim 3.400 ton kan het nieuwe koppelverband Grace I-II per keer vervoeren. Het vaartuig, eigendom van Grace Shipping uit Dordrecht, is gebouwd voor het vervoer van kolen tussen Amsterdam/Rotterdam en Schmehausen. Daarheen kan het per reis 2.950 ton meenemen op 2,50 meter diepgang. De proefvaart was op 4 september. Daarna volgde een ‘proefreis’ naar Schmehausen, waarna de Grace I-II weer even terugkeerde naar Werkendam voor de laatste puntjes op de i. Daar is het koppelverband namelijk ook afgebouwd. Concordia Damen leverde het schip en de duwbak aan Grace Shipping. De afbouw werd uitgevoerd door CCM3 (schip) en Oonincx Scheepsonderhoud (duwbak). Identiek De casco’s liet Concordia Damen in China bouwen. Nog twee, want er komt voor dezelfde opdrachtgever een identiek koppelverband in de vaart: Elegance I-II. Dat wordt momenteel afgebouwd en wordt eigendom van Elegance Shipping. Het gaat hetzelfde werk doen als de Grace I-II. De Grace I is de 86 meter lange en 9,60 meter brede duwbak. Het laadvermogen 1.789 ton. De Grace II is het schip, eveneens 86 bij 9,60 meter en goed voor 1.687 ton. Zelfstandig Het koppelverband is slim uitgevoerd. Het heeft een diepgang van 2,80 meter. De kruiplijn is met ballast slechts 4,05 meter. Dat was nodig voor de vaart op de Duitse kanalen en de lage bruggen aldaar. De duwbak heeft bovendien een eigen voortstuwing, plus een stuurhut. De Grace I is zodoende in staat om zelfstandig te varen. Op het laatste stuk kanaal van Hamm naar Schmehausen moeten er twee sluizen gepasseerd en een stukje kanaal apart gevaren worden. (foto’s Media Creators) Aan kvb GRACE I en GRACE II leverden onder andere: Concordia Damen Shipbuilding B.V. • Loopplanken 62kVA schroefasrem materiaal en Vroaam smeerolie Grace II Bouw casco's • RVS GPS-kompassteun • John Deere motor, type 4045H • Stuwa Schroefasseals Theuns Scheepsbenodigdheden B.V. 2 st. Scania DI13-081M hoofdvoort- CCM3 Afbouw • Alu handbediende uitschuifbare • Stamford generator, type UC224 • EasyFlow Roersysteem Scheepsinventaris en ADN veilig- stuwing dieselmotoren (368kW Alphatron Marine B.V. triangel • Generatorset 2, t.b.v. boordnet • Stuwa Stuurmachine heidsmiddelen, Lankhorst kop- @1800rpm) + 2st Reintjes keerkop- Compleet nautisch pakket • Alu blauwe kegels 62kVA EBR Marine B.V. peltouwen en dektouwen, Norsap pelingen type WAF364L + Kobelt inclusief AlphaRiverTrackPilot Berger Maritiem Sales & • John Deere motor, type 4045H Stuurhuis met hefkolom, lieren met stuurstoel, Jeanneau bijboten 6508 bediening. Beerens Handelsonderneming B.V. Service V.O.F. Twee CFD geoptimali- • Stamford generator, type UC224 toebehoren en koppelieren Van Wijk Machinefabriek en 1 st Veth Stuurrooster, Type • 2x Dubbel uitschuifbare radar- seerde scheepsschroeven • Generatorset 3, t.b.v. boordnet HTAG Hafen- und Transport AG Scheepsreparatiebedrijf B.V. VSG-1000 (283kW/1800rpm) + mast vierkant model VICUSdt Twee CFD geoptimaliseerde 80kVA Bevrachting Autokraan 2000 kg Scania DI13-073M dieselmotor • Stuurhuistrap scheepsschroeven • John Deere motor, type 4045H O.S.O. Oonincx Veth Propulsion B.V. (283kW/1800 rpm) • Rechte roeftrap Bestevaer Expertise B.V. • Stamford generator, type UC224 Scheepsonderhoud B.V. Grace I 1 st Veth Ballastpomp VP14, serie 2 • Heklichtbeugel met D-vleugels, Certificering van het koppelverband • Generatorset 4, t.b.v. boordnet Inbouwen machinekamer 1 st. Veth Compact Jet boegschroef, (hoge inbouw) 9kW speciaal ClimaLogic B.V. 35kVA Overvliet Assurantiemakelaars B.V. Type CJ-1200 (405kW/2000 rpm) Vrooam Powersports Lubricants • Davits WLL 300 kg incl. CE-keur Complete airconditioning-installatie • Hatz motor, type 4M41 Verzekering + Scania DI13-073M dieselmotor International B.V. • Woningdeuren Dacom Werkendam B.V. • Stamford generator, type UC224 Liquid Control Trading BV (405kW/2000 rpm) Totaalleverancier van VROOAM • Boordlichtbakken op paal, uit- Camera systemen, TravelVision scho- De Leeuw en van Vugt B.V. Compleet pompenpakket machine- 1 st Veth Stuurrooster, Type smeermiddelen en onderhoudspro- schuifbaar/draaibaar telantennes, TravelVision HD satelliet Scheepsinterieurbouw kamer VSG-1000 (283kW/1800 rpm) + ducten • Alu scharnierbare boordlichtbak- tv-abonnementen Complete betimmering A. Rullens Installatiebedrijf B.V. Scania DI13-073M dieselmotor ken met kast Dolpower BV De Waal Machinefabriek B.V. Complete elektrische installatie (283kW/1800 rpm) • RVS schijnwerperbeugels • Generatorset 1, t.b.v. boordnet • Stuwa Schroefasinstallatie met Slurink bunkerstations Gasolie, ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Digitale groei Dat onze samenleving steeds meer digitaliseert, daar zijn we inmiddels aan gewend. Het scheelt vaak aardig in tijd en gemak. Veel ondernemers werden in de afgelopen tijd, helaas favoriete restaurant zodat je thuis ‘uit eten’ kunt? Je moest alleen zelf je tafel nog even leuk dekken. Jammer genoeg gold deze mogelijkheid niet op alle gebieden. Het is noodgedwongen, steeds creatiever in onmogelijk om je fysiotherapeut het creëren van digitale oplossingen. Neem als voorbeeld de restaurants. Door de noodgedwongen tijdelijke sluiting werd het de ondernemers, hoe begrijpelijk ook, heel moeilijk gemaakt om hun hoofd boven water te houden. Hoe creatief is het dan om een praktisch menu samen te stellen dat je online kunt bestellen en dat je kant en klaar kunt afhalen bij je online in te boeken, zodat je verteld wordt hoe en op welke plaatsen je thuis de pijnlijke gebieden moet behandelen. Voor de dagelijkse gang van zaken was het over het algemeen goed te doen. Indien gewild kun je nog steeds de boodschappen, je schoenen, witgoed en dergelijke via de computer bestellen en dan wordt het op het gewenste adres afgeleverd. De SAB merkt dat er de afgelopen periode meer gebruik is gemaakt van de webshop. Ook al liet de trouwe bezoeker van de balie zich niet afschrikken. Dat was ook niet nodig, want er waren voldoende voorzorgsmaatregelen getroffen. Veel schippers kozen er tóch voor om de aanvraag online te doen en de documenten na te sturen. De groei van het webshopgebruik was vooral te merken aan de terugloop van de hoeveelheid binnenkomende aanvragen per post. Voor alle (toekomstige) webshopgebruikers heeft de SAB goed nieuws. In het nieuwe jaar lanceert de SAB een nieuwe versie van de webshop. Deze versie is sneller en biedt meer gebruikersgemak. Via de webshop wordt er via iDeal betaald, zodat je bestelling aangetekend kan worden opgestuurd. Doordat ‘Postnl’ is gestopt met rembourszendingen, is de betaalprocedure bij postbestellingen iets omslachtiger. Bij binnenkomst wordt jouw bestelling bekeken en ontvang je via de mail een factuur. Na betaling GESABBEL Dit is een rubriek van de Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart van deze factuur wordt je bestelling behandeld en naar je opgestuurd. Deze betalingswijze werkt prima, maar zorgt voor een minder snelle afhandeling. Het advies is dus om, indien mogelijk, je bestellingen via de webshop te plaatsen en hierdoor reistijd en -kosten te besparen.

Binnenvaartkrant