Views
9 months ago

2020-20

  • Text
  • September
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Onze
  • Schip
  • Haven
  • Maritieme
  • Kalkar
  • Samen
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant.nl

30 STL Kalkar 22

30 STL Kalkar 22 september 2020 marine Flexibel & betrouwbaar! Staffing Solutions AXXAZ Marine Een divisie van AXXAZ Europe GmbH Faulenseestraße 41 87669 Rieden am Forggensee Duitsland AXXAZ Marine Binnenvaart medewerkers Volledige ontzorging van uw personeelsbezetting In bezit van de benodigde erkenningen, vergunningen en accreditaties in België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Filipijnen en Indonesië Bel voor meer informatie: +49 8362 9263300 Mail info@axxaz.eu Web www.axxaz.eu FÜR DIE UNTER UNSERER LEITUNG FAHRENDEN MOTORTANKSCHIFFE SUCHEN WIR: Schiffsführer, Steuerleute mit Patent, Steuerleute und Matrosen Fahrgebiet: ARA und Rhein Anforderungsprofil für Bewerber Schiffsführer / Steuermann mit Patent: • Rheinpatent • ADN Zertifikat • Beherrschen der Deutschen und Niederländischen Sprache • Berufserfahrung in der Tankschifffahrt Wir bieten: • interessantes Salär • interessante Schweizer Arbeitsbedingungen • interessante Schweizer Sozialleistungen (Aufbau Altersvorsorge) • Vergütung der Verpflegung an Bord und der Reisekosten • fachspezifische Ausbildung (Vergütung der Kurskosten) Steuerleute und Matrosen müssen in Besitz eines gültigen Schifferdienstbuches sein. Für weitere Informationen kontaktieren Sie uns bitte über +32 3 20 20 462 oder jobs@ippersonal.ch SHIPPING - TECHNICS - LOGISTICS De enige vakbeurs voor de binnenvaart in Duitsland 29 en 30 september 2020 De enige Duitse vakbeurs voor de binnenvaart - Shipping - Technics - Logistics (STL)- is verheugd op 29 en 30 september bezoekers en exposanten opnieuw te kunnen samenbrengen. Het wordt meer dan ooit een blij weerzien in de binnenvaart branche waarbij wij de beurs en het DockTober netwerk event volgens alle geldende richtlijnen organiseren. De veiligheid voor onze exposanten en bezoekers staat daarbij voorop. 1,5 meter afstand, (voor)registratie, handhygiëne, mondkapjes bij verplaatsing (niet bij bezoek in de stand), constante desinfectie van gezamenlijke ruimten Openingstijden: 29 september 11.00 – 19.00 en 30 september 11.00 – 17.00 DockTober Netwerk event DockTober met muziek Uw contactpersoon: Leon Westerhof leon.westerhof@messekalkar.de Tel. (+49) (0) 2824-910 149 Mob: (+49) (0) 151/526 63 129 Dinsdag 29 september 2020 - Party incl. buffet en muziek voor maar € 30,- p.p Griether Straße 110-120 • D-47546 Kalkar • Tel. +49 (0) 2824/910-151 • www.messekalkar.de

31 STL Kalkar Innovatieprijs voor onzinkbaar werkschip De Duitse Schramm-groep heeft de Innovatieprijs Binnenvaart ontvangen. Die wordt jaarlijks uitgereikt door verzekeraar Allianz Esa EuroShip. Schramm kreeg de prijs voor het door ingenieursbureau NavConsult ontwikkelde werkschip Makker 19. Daarbij is voor het eerst de kunststof HDPE (High Density Polyethyleen) toegepast in de scheepsbouw. De Makker 19 is daardoor onzinkbaar. Het 10 meter lange en 4 meter brede werkschip heeft een diepgang van 80 centimeter. Het is dubbelwandig, waarbij de ruimte tussen de twee kunststofwanden is opgevuld met schuim. Het schip kan daardoor niet zinken. Lichter HDPE is veel lichter dan staal. NavConsult gaat het ook gebruiken bij de bouw van een werkponton voor laag water. Toepassing van HDPE kan een revolutie betekenen voor de bouw van binnenschepen, duwboten en dubbelwandige tankers, aldus de SAA Overvliet geeft uitleg Wanneer is sprake van opslag of vervoer? Duwbakken en binnenvaartschepen worden steeds vaker ingezet voor het vervoer en de opslag van (bulk)lading. De scheidslijn tussen de begrippen vervoer en opslag is niet altijd duidelijk. Bij een duwbak die specifiek voor opslag van (bulk)lading wordt ingehuurd, is primair sprake van opslag. Maar hoe zit dat met de (bulk-) lading in een binnenvaartschip als het schip (nog) niet kan lossen en de eigenaar het verzoek krijgt om op afroep beschikbaar te zijn om te lossen? Een P&I-verzekeraar gaat voor de inschatting van het risico in principe uit van vervoer van de lading volgens de gebruikelijke vervoersvoorwaarden (zoals CMNI). In deze voorwaarden is de (maximale) aansprakelijkheid duidelijk geregeld en de polis biedt dan ook dekking die aansluit op deze vervoersvoorwaarden. Indien er sprake is van opslag of van een langere periode stilliggen met (bulk)lading – bijvoorbeeld De Makker 19. (foto Schramm-groep) langer dan drie weken – dan kan het zijn dat er andere (opslag-) voorwaarden van toepassing zijn en/of worden overeengekomen. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben en er zelfs voor zorgen dat er geen mogelijkheid is om de (maximale) aansprakelijkheid te beperken. De P&I-verzekeraar zal in principe geen dekking bieden voor de (extra) aansprakelijkheid die op basis van de in de binnenvaart gebruikelijke voorwaarden kan worden afgewezen. Nieuwe opslagvoorwaarden binnenvaart Indien er (mogelijk) sprake is van opslag, dan dient goed naar de voorwaarden gekeken te worden. De ‘Algemene Opslagvoorwaarden’ zijn voor de P&I-verzekeraar niet acceptabel, omdat deze onvoldoende mogelijkheden bieden om de aansprakelijkheid te beperken. Bij twijfel adviseren wij u om 22 september 2020 jury. Vooral met het oog op de steeds langere perioden van laagwater kan dit lichte materiaal erg interessant worden. Ingenieursbureau NavConsult heeft de afgelopen veertien jaar onder leiding van Schramm -directeur en -eigenaar Hans Helmut Schramm tal van vernieuwende schepen en aandrijvingsconcepten ontwikkeld. De laatste twee jaar waren de ingenieurs op zoek naar een oplossing om een onzinkbaar werkschip te bouwen. De jury van de Innovatieprijs Binnenvaart bestaat uit de redacties van de vakbladen Binnenschifffahrt en Schiffahrt und Technik. De afgelopen jaren werd de prijs uitgereikt tijdens de binnenvaartconferentie die de vakbladen gezamenlijk organiseren op de beurs in Kalkar. Vanwege corona vindt de conferentie dit jaar niet plaats. contact met ons op te nemen, zodat wij in overleg kunnen met de P&I-club over premie en condities. Voor opslag kunt u reeds gebruik maken van de ‘algemene opslagvoorwaarden binnenvaart’. Indien gewenst kunt u deze bij ons opvragen via stm@saa.nl of bel ons via (010) 411 95 95. www.overvliet.nl FKH Batterijen: “Bij ons staat de klant op 1” Batterijen zijn er om energie te geven. Daarom levert FKH Batterijen BV veilige kwaliteit aan particulieren en rederijen voor alle toepassingen. Frits Hardeman vertegenwoordigt met zijn medewerkers FKH Batterijen. FKH adviseert over en verkoopt start- en tractieaccu’s, omvormers, laders en verdeelsystemen. Vanuit de vestiging in Nijmegen wordt door geheel Nederland, België, Duitsland en Noord- Frankrijk geleverd. De service is 7 dagen per week en 24 uur per dag beschikbaar. “Slechts één telefoontje naar (024) 373 88 75 en u wordt direct geholpen. Binnen de kortste keren staat er een van de FKH-werkbussen voor uw schip met uitgebreide apparatuur en uitrusting aan boord, om het schip voeding te geven!” De storing wordt geanalyseerd, indien nodig is er ruilapparatuur bij de hand. Ondanks de geavanceerde uitvoering van schepen draait er zonder spanning niets aan boord. Stroom is de bron. “FKH zorgt voor plaatsing, het aansluiten van de batterijen en beproeft de installatie op deugdelijkheid en u bent snel weer op weg.” FHK Batterijen. Persoonlijk advies en klantgerichte service. www.fkhbatterijen.nl Möchten Sie zu einem nachhaltige Umgang mit unseren Meeren beitragen? EST-Floattech sucht einen Sales Account Manager für Energiespeicherlösungen in Deutschland (Region Lübeck/Hamburg). Interessiert? www.est-floattech.com/vacancy-salesaccountmanager/ Bitte senden Sie Ihre englische Bewerbung zu Händen von Xiomara le Grand: work@est-floattech.com | +31 6 10 15 18 15

Binnenvaartkrant