Views
11 months ago

2020-19

  • Text
  • Inland
  • Gaat
  • Onze
  • Schip
  • Deymann
  • Nieuwe
  • Twee
  • September
  • Jaar
  • Binnenvaart

10 8 september

10 8 september 2020 DUTCH BARGING SERVICES ● WE WORK TOWARDS ZERO UW TROUWE COMPAGNON IN DE TANKVAART YOUR COMMITMENT IS OUR DRIVE Vanwege uitbreiding van onze activiteiten is Bruinsma Freriks Transport op zoek naar dubbelwandige tankschepen van 1000-5000t om onze vloot te versterken. Wij zijn actief in het transport van minerale oliën, bulkchemie, fuelcomponenten en biobrandstoffen. Wij zijn actief op zoek naar schepen van 1000t tot 4000t om onze vloot te versterken. DUTCH BARGING SERVICES BV Jan Verbergt & Koen Geeraerts TEL.: +31 (0)76 303 05 50 E-MAIL: operations@dbsbv.com Ons vaargebied is Nederland, België, Frankrijk en de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). Tevens is BFT Tanker Logistics bv actief betrokken bij duurzame initiatieven zoals Vaporsol en de initiatiefnemer voor het project “Don Quichot”, die voor Greenpoint Rotterdam ingezet zal worden. Gelieve contact op te nemen met Johann de Koning op +31 786 299 490 of +32 473 960 763. Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie. HOFDREEF 30 ● 4881 DR ZUNDERT ● THE NETHERLANDS BFT TANKER LOGISTICS BV • Lindtsedijk 30 • NL - 3336 LE Zwijndrecht TEL +31 786 299 490 • WEB www.bftrans.nl ALTIJD SCHERPE PRIJZEN BIJ: BEVRACHTING IS ONS VAK, alles wat daarbij hoort regelen wij snel en deskundig! www.eurokorbarging.nl | Tel: +31 180 481960 DOK 138 - Unit 4 . Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen T +32(0)3-2251444 F +32(0)3-2906646 M +32(0)4-78656736 info@femm.be - www.femm.be

11 8 september 2020 Amadeus Imperial: nummer 16 van Shipyard De Hoop voor Lüftner Cruises In mei was het schip al af, maar corona zorgde voor uitstel van de doop van de Amadeus Imperial. Op 27 juli was het zo ver: in Amsterdam wenste Martina Lüftner, medeoprichter van Lüftner Cruises, het riviercruiseschip een behouden vaart. Dat gebeurde in het bijzijn van een beperkt aantal gasten: de belangrijkste partners van de Oostenrijkse rederij, de drie dochters van de oprichters en de bemanning van de Amadeus Imperial. Het schip begon vervolgens aan zijn eerste reis: een zevendaagse cruise naar Bazel. De Amadeus Imperial zal voortaan te bewonderen zijn op de Donau, Rijn, Main en de Nederlandse en Belgische vaarwegen. Amadeus Silver-ontwerp De Amadeus Imperial is 135 meter lang en heeft met 84 hutten plaats voor 168 gasten. Het schip is gebouwd door Scheepswerf De Hoop. Het is inmiddels al het zestiende riviercruiseschip dat de werf realiseerde voor Lüftner Cruises. De Amadeus Imperial is gebouwd naar het bekroonde model van de Amadeus Silver-schepen, maar is uitgerust met de nieuwste technieken en voorzieningen. Het nieuwe vlaggenschip bevestigt waar Lüftner voor staat: hoogwaardige en zeer comfortabele riviercruises in Europa. Nu cruisereizigers nog veeleisender worden en de concurrentie toeneemt, zijn een goed doordacht interieur en uitgebreide faciliteiten alleen maar belangrijker geworden. Op de Amadeus Imperial is vastgehouden aan het populaire concept van ruimtelijkheid, verfijnd design en eersteklas verlichtingsarmaturen – waarom de Amadeus-schepen bekend staan. De nieuwkomer heeft een modern interieur waarvoor glanzend witte ronde vormen en warm, donker hout zijn gecombineerd met lichte stoffen. Mozart-dek De Amadeus Imperial heeft met 84 hutten plaats voor 168 gasten. 72 grote hutten hebben een Frans balkon, met over de gehele cabinebreedte panoramische ramen, die automatisch kunnen worden neergelaten. Twaalf grotere, luxe suites beschikken over een buitenbalkon met zitplaatsen en eveneens grote panoramische ramen. De openbare verblijven zijn zeer ruim. Dat valt onmiddellijk op als je aan boord stapt: in het nieuw ontworpen atrium, met de receptie aan stuurboord op het Strauss-dek en de grote trap en lift aan bakboord. Het voorste deel van dit dek is volledig benut voor het gerieflijke restaurant, dat plaats biedt aan 170 personen. Het achterste dek heet het Mozart-dek. Dit is doordacht en goed ingericht, met de Aft Lounge Doopster Martina Lüfnter, haar echtgenoot en dochters en de bemanning van de Amadeus Imperial. (foto Lüftner Cruises) over de volledige breedte en de schoonheidssalon aan bakboord. De Hoop koos voor kleinere, intieme horecagelegenheden met verplaatsbare scheidingswanden. Het voorste deel van dit dek is ingericht met de Panorama Bar, enkele intieme diner- of loungeruimtes en een terras helemaal voorop. Daar kunnen gasten in de open lucht genieten van de culinaire verwennerij. Efficiënt varen De Amadeus Imperial heeft een efficiënt ontworpen romp. Het schip kan met de twee Caterpillar C32 ACERT-hoofdmotoren, elk goed voor een vermogen van 746 kW, een kruissnelheid van 15,5 knopen bereiken. De motoren drijven rechtstreeks twee Veth Z-drives aan met contraroterende schroeven. Deze thrusters zijn verzonken, waardoor de minimale operationele diepgang slechts 1,45 meter is. Zodoende kan het schip op de meeste Europese rivieren uit de voeten. Vanzelfsprekend was duurzaamheid opnieuw een belangrijk aandachtspunt bij de ontwikkeling van dit schip. Shipyard De Hoop heeft, samen met Lüftner, vol ingezet op het verminderen van het energieverbruik en de uitstoot. Er zijn ook innovaties toegepast bij de klimaatbeheersingssystemen en het afvalbeheer voor vuilwater en in de keuken. Wij feliciteren LÜFTNER CRUISES van harte met mps AMADEUS IMPERIAL Aan mps AMADEUS IMPERIAL leverden onder andere: Shipyard De Hoop Lobith Afbouwwerf Alphatron Marine B.V. Compleet nautisch pakket Beerens Handelsonderneming B.V. Achtersierradarmast Antoinette, sierschotelmast type Alina, alu gangboordtrappen, enkel uitschuifbare radarmast vierkant-model en schotelsteun Dijvler Materiaal B.V. Boegankerlier, achterankerlier, ankers en ankerdraden Droste Elektro B.V. Elektrische installatie en systemen Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf B.V. Gangwaykranen en davit Veth Propulsion B.V. 2 Veth Z-drives roerpropellers, type VZ-900B-CR (746 kW/1800 rpm) en 1 Veth-Jet boegschroef, type 4K-1200 (387 kW/1800 rpm) Foto: Lüftner Cruises ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE

Binnenvaartkrant