Views
2 weeks ago

2020-14

16 30 juni

16 30 juni 2020 Nieuwland Parc 307, 2952 DD Alblasserdam info@emsbv.nl www.emsbv.nl Wij bedanken Barge Company voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen mts Canford een goede vaart. Wij verzorgden de complete E-installatie. Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft het ontwerp, bouw en levering casco van mts Canford mogen verzorgen voor Barge Company. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com WIJ FELICITEREN TANKCON GMBH MET MTS CANFORD EN WENSEN DE BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com Wij feliciteren Tankcon GmbH met MTS CANFORD en wensen de bemanning een behouden vaart APPROVED ATEX ZONE 0 OSO. Sterk staaltje vakmanschap Vierlinghstraat 49A 12 - 4251 LC Werkendam +31(0)183 - 509 886 info@dwpumps.nl www.dwpumps.nl Wij wensen BARGE COMPANY veel succes met het mts CANFORD Vierlinghstraat 49A 12 | 4251 LC Werkendam +31 (0)183 50 98 93 | info@oso-bv.nl | www.oso-bv.nl Partner in afbouw, technisch onderhoud en scheepsreparatie Wij feliciteren Barge Company met mts Canford en wensen haar en bemanning een behouden vaart! Molenvliet 57 | 3335 LH Zwijndrecht Telefoon: +31(0)78 - 629 10 90 | dolpower.nl

17 30 juni 2020 Canford is helemaal tiptop Vorige week is het mts Canford in de vaart gekomen. De tanker is 135 meter lang en 15 meter breed. Het laadvermogen is circa 6.500 ton. Het casco voor het schip werd door RensenDriessen Shipbuilding gebouwd en geleverd aan familie De Vries. Die bouwde het schip in eigen beheer en samen met Oonincx Scheepsonderhoud (OSO) af aan de Sluisjesdijk in Rotterdam. Toen het bijna klaar was, is het schip echter verkocht aan Barge Company uit Antwerpen. Henk de Vries heeft tot het laatst de afbouw gecoördineerd, zodat de Canford vaarklaar en helemaal tiptop kon worden opgeleverd. De overdracht was vrijdag 26 juni. De Canford is toegevoegd aan de vloot, waar het zusterschip Monford eveneens deel van uitmaakt. Het schip gaat varen voor Trendco. “Wij zijn daar zeer blij mee”, vertelt Patrick van Suijlekom, die bij de Dordtse bevrachter verantwoordelijk is voor veiligheid en kwaliteit. “We willen groeien en kunnen meer capaciteit gebruiken. Zeker als het dit soort type schepen en eigenaren zijn.” De Canford gaat met minerale oliën varen. “Voornamelijk in het ARA­gebied, plus sporadisch een stukje de rivier op”, aldus Van Suijlekom. De EBIS­inspectie was dinsdag 23 juni. De procedure was aangepast vanwege corona, maar dat deed niets af aan het positieve resultaat. “Normaal gesproken ben ik bij zo’n inspectie”, zegt Van Suijlekom. “Maar om afstand te houden, mogen er nu geen andere mensen bij aanwezig zijn. Via een videoverbinding kon ik toch nog meehelpen.” Reintjes Benelux leverde twee keerkoppelingen. Damen Marine Components tekent voor de roeraandrijving, de vier hydrodynamische profielroeren, de twee (foto’s Media Creators) Optima­straalbuizen en het stuurpaneel, inclusief de roerstandaanwijzer. Den Breejen Shipyard bouwde de schroefasinstallatie. De beunkoelers komen van Blokland Non­Ferro. De boegschroefinstallaties (type: kanalen) zijn van Verhaar Omega. Dutch Well Pumps leverde de deepwell­pompen. De ladingverwarmingsinstallatie is afkomstig van Heatmaster. Van Liquid Control Trading komt het Victorpompenpakket. Kampers Shipyard vervaardigde het stuurhuis en het hefgeleidekokersysteem, plus een bedieningshuisje aan dek. Beerens Handelsonderneming leverde onder meer de davit, de radarmasten, de stuurhuistrap, de heklichtbeugel, de boordlichtvleugels, de BX­woningdeuren, de drijvende loopplank en de roefladder. W&O Europe zorgde voor de appendages voor de dekleidingsystemen, het ballastsysteem en de machinekamers. ClimaLogic verzorgde de airco­ en overdrukinstallatie, de machinekamerventilatoren en afsluitbare rvs roosters. Van Dijvler Materiaal komen de boegankerlier, achterankerlier, de koppellieren, ankers, ankerdamkettingen en ankerdraad. Stam Constructie maakte de aluminium luiken voor de dekkisten, de rvs machinekamerdeur en de hoogglans gepolijste uitlaten op het voor­ en achterschip. EMS Group deed de complete elektrische installatie. Lloyd’s Register EMEA verzorgde de classificatie. Aan mts CANFORD leverden onder andere: Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. ClimaLogic B.V. ankerdraad Generator Stamford UCM274 Stam Constructie Ontwerp, bouw en levering casco Airconditioninginstallatie, overdrukinstal­ Dolpower B.V. Dutch Well Pumps B.V. Alu luiken dekkisten, RVS machinekamer­ O.S.O. Oonincx Scheepsonderhoud B.V. latie, machinekamerventilatoren en RVS Ten behoeve van voortstuwing 2 stuks Deepwell pompen deur en hoogglans gepolijste uitlaten voor Inbouwen machinekamers afsluitbare roosters Caterpillar 3512C motoren á 1429pk EMS Group B.V. en achterschip Beerens Handelsonderneming B.V. Damen Marine Components Generatorset 1 t.b.v. aandrijving boeg­ Complete E­installatie Verhaar Omega B.V. Voorsierradarmast type Reintrade L, achter­ Stuurpaneel: SP2700, incl. roerstandaan­ schroef en ladingpompen 530kVA Heatmaster B.V. Twee (2) Verhaar Omega Boegschroefin­ sierradarmast type Brixon, stuurhuistrap, wijzer RI2700 en geverunit, hydraulisch Motor Caterpillar, type C18 Ladingverwarmingsinstallatie stallaties type kanalen 31120­4k (schroef­ heklichtbeugel type Millennium, Davit aggregaat: type HPP2700­360 } 1­1­2/11 Generator Stamford HCM534 Kampers Shipyard B.V. diam 1200mm) elektrisch aangedreven, WLL 500kg incl. CE­keur, alu geuzenmast kW, roeraandrijving: type 4DWKK 6080/75, Generatorset 2 t.b.v. aandrijving boeg­ Stuurhuis incl. hefgeleidekokersysteem en 393 kW bij 1780 omw/min., bediening type Kroonstad, alu boordlichtvleugels in hydrodynamische profielroeren: 4 stuks schroef en ladingpompen 530kVA aluminium bedieningshuisje wegafhankelijk incl. omschakeling Pomp/ doosmodel, BX woningdeuren, alu plaat­ HD200 en straalbuis: 2 stuks Ø 1714 mm Motor Caterpillar, type C18 Liquid Control Trading BV Boegschroefbedrijf en schroefcompressor deksel, RVS plaatdeksels, drijvende loop­ type Optima Generator Stamford HCM534 Victor pompenpakket machinekamers Atlas Copco MAS+ GA18+ FF op 500L plank, alu buitenboordstelling, hijsevenaar, Den Breejen Shipyard Generatorset 3 t.b.v. boordnet 159kVA Lloyd’s Register EMEA Lloyds gekeurde ketel blauwe kegels, alu roefladder, drijvende Schroefasinstallatie Motor John Deere, type 6068 Geclassificeerd W&O Europe haakstok en RVS gepolijste vlaggenstok Dijvler Materiaal B.V. Generator Stamford UCM274 Reintjes Benelux bvba Appendages voor de dekleidingsystemen, Blokland Non-Ferro B.V. Boegankerlier, achterankerlier, koppel­ Generatorset 4 t.b.v. boordnet 159kVA 2x WAF 665 L met reductie van 5,044:1 ballastsysteem en de machinekamers Beunkoelers lieren, ankers, ankerdamkettingen en Motor John Deere, type 6068 ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE

Binnenvaartkrant