Views
7 months ago

2020-13

  • Text
  • Twee
  • Shipping
  • Moeten
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Juni

14 16 juni

14 16 juni 2020 Wij feliciteren BURANDO MARITIME SERVICES van harte met mts MABEL OMRU SCHEEPSRAMEN Shipyard Non Ferro bv maritiem DAMEN MARINE COMPONENTS werkendam REGISTERED TRADEMARK OF DAMEN MARINE COMPONENTS Dik den Hollander Maritiem B.V. Leeghwaterstraat 11, 4251 LM Werkendam T 0183-663159 M 06 10 939581 E info@dikdenhollander.nl I www.dikdenhollander.nl Foto: Media Creators

15 Mabel is er klaar voor Na de ‘gewone‘ proefvaart op 29 mei volgde op 2 juni de sea trial van de Mabel. De door de VEKA Group gebouwde bunkertanker doorstond ook al die tests moeiteloos, zodat Burando Barging het schip in gebruik kon nemen. De Mabel is toegelaten voor de estuaire vaart (in de Belgische kustwateren). De type C-tanker is 110 meter lang en 11,45 meter breed. De acht tanks hebben een gezamenlijke inhoud van ruim 3.000 m³. Het schip is uitgerust met een semidubbel leidingwerk, dat VEKA in samenspraak met de opdrachtgever ontwierp. De thermische olieleidingen op het tankdek zijn van roestvaststaal. De Mabel is gebouwd op basis van de ‘VEKA Vortex’-innovatie. “VEKA Vortex combineert een aantal innovaties die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld”, legt de werf uit op zijn Facebook-pagina. “Naast het feit dat het schip meer lading kan dragen vanwege de geoptimaliseerde romp, heeft het ook een brandstofbesparing van 20 procent door zijn vorm.” Derde schip Dit is het derde schip dat de Werkendamse werf dit jaar voor Burando Barging opleverde. Eerder kwamen de Aimee en de Emma in de vaart. Dat zijn twee zusterschepen. Ze zijn wel even lang als de Mabel, maar een slag breder: 13,50 meter. De Aimee kwam begin dit jaar in de vaart; daarna was het de beurt aan de Emma. Nu sluit de Mabel de rij. De schepen versterken de groeiende vloot van Burando Barging en worden niet alleen ingezet in het ARA-gebied maar kunnen en mogen ook langs de Belgische kust tot Zeebrugge varen. De voortstuwingsmotor is een Caterpillar 3512C, afkomstig van Pon Power. Die is goed voor 1.420 pk. De keerkoppeling (WAF 665 L) komt van Reintjes Benelux. Damen Marine Components leverde de roeraandrijving en de twee hydrodynamische profielroeren, plus het stuurpaneel (inclusief roerstandaanwijzer en hydraulisch aggregaat). Van Blokland Non- Ferro komen de U-bundelkoelers en een oliekoeler. European Pump Services tekent voor twee EPS/Bornemann ladingpompsystemen met elk een capaciteit van 375 m3/uur. De sets zijn geschikt voor lichte producten tot stookolie bij een maximale druk van 8 bar. Daarnaast heeft EPS een EPS/Bornemann-pompsysteem van 80 m3/uur geleverd. De pompen worden aangedreven door drukvaste ABB-elektromotoren. All Pumps Holland leverde een volledig Victor-pompenpakket. Kampers Shipyard is verantwoordelijk voor het stuurhuis met hefgeleidekokersysteem. Beerens Handelsonderneming leverde onder meer de dakradarmast, stuurhuistrap, heklichtbeugel, scharnierbare boordlichtbakken, hoogglans sierpijpen/uitlaten en de davit. Van Dijvler Materiaal zijn de lieren afkomstig. Ramen OMRU leverde de ramen. Dik den Hollander Maritiem verzorgde de vloerbedekking in de gehele woning en het stuurhuis, alle raambekleding en zonwering, de matrassen en de levering van het interieur. Willemsen interieurbouw & scheepsbetimmering deed de isolatie en betimmering. Artco Painting deed het schilderen coatingwerk. WindeX Engineering verzorgde de airconditioning, overdrukinstallatie en de rvs klaproosters. 16 juni 2020 Aan mts Mabel leverden onder andere: Veka Scheepsbouw B.V. Afbouwwerf maximale druk van 8 bar. Naast de grote All Pumps Holland B.V. ladingpompsets heeft EPS een 80m3/uur Complete Victor pompen pakket EPS/Bornemann pompsysteem geleverd. Artco Painting B.V. De pompen worden aangedreven door Compleet schilder/coating-werk drukvaste ABB elektromotoren. De door Beerens Handelsonderneming B.V. EPS geleverde pompsystemen zijn geschikt Dakradarmast type Dortsman, stuurhuistrap, heklichtbeugel type Millennium, ladingszone. Door toepassing van uit- voor installatie in een ATEX zone 1 G II B T4 Davit WLL 300 kg incl. CE-keur, scharnierbare boordlichtbakken en hoogglans levensduur met grote mate van betrouwsluitend A-klasse materialen is een lange sierpijpen / uitlaten baarheid vanzelfsprekend Beka Constructiebedrijf B.V. Heatmaster B.V. Voor- en achter machinekamer vloeren Ladingsverwarmingssysteem Berg Maritieme Meetsystemen B.V. Kampers Shipyard B.V. Installatie tankinhoudsmeting en tankalarmeringen en gasdetectie systeem voor incl. hydraulische toebehoren Stuurhuis met hefgeleidekokersysteem stuurhuis en woning OMRU Scheepsramen Ramen Blokland Non-Ferro B.V. Pon Power B.V. 1x Caterpillar voortstuwingsmotor, type 3512 van 1051 bkW U-bundelkoelers en een oliekoeler Blommaert BVBA (1420 pk) bij 1600 rpm Voormast type Improval Reintjes Benelux bvba Damen Marine Components 1x WAF 665 L met reductie van 5,044:1 Stuurpaneel: SP2700, inclusief roerstandaanwijzer RI 2700, hydraulisch aggredingsystemen en de machinekamers W&O Europe Afsluiters voor de dekleigaat: type HPP 2700-280 } 1-1-2/11 kW, Werkina Werkendam B.V. De complete roeraandrijving: type 2 DWK 6080/70 en elektrische installatie inclusief 2-draads hydrodynamische profielroeren: 2 stuks databesturing, monitoringsysteem met type HD 22 touchscreenbediening, compleet nautisch Dijvler Materiaal B.V. Lieren pakket, camerasysteem, complete airco Dik den Hollander Maritiem B.V. installatie, satellietsysteem,tankmeetsyste Pvc vloer in de gehele woning, alle ramen em, Ecdis Inland Viewer en AIS installatie raambekleding / zonwering, matrassen Willemsen interieurbouw & tapijt stuurhuis en stofferen hoekbank en scheepsbetimmering B.V. levering interieur Isolatie en betimmering EPS European Pump Services B.V. WindeX Engineering B.V. Twee stuks EPS/Bornemann ladingpompsystemen met elk een capaciteit van Klaproosters Airconditioning, overdrukinstallatie en RVS 375m3/uur. De sets zijn geschikt voor lichte producten tot stookolie bij een ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE MTS MABEL VEKA WENST BURANDO MARITIME SERVICES EN DE BEMANNING VAN MTS MABEL EEN BEHOUDEN VAART. VEKA SCHEEPSBOUW LEVERDE HET COMPLETE SCHIP. VEKA Scheepsbouw B.V. | T: +31 (0)183 505 230 | info@vekagroup.com | www.vekagroup.com

Binnenvaartkrant