Views
10 months ago

2020-03 Opleiding en Carrière

  • Text
  • Moeten
  • Onze
  • Rotterdam
  • Werken
  • Goede
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Januari
  • Jaar

22 28 januari

22 28 januari 2020 Wij wensen OUDCOMB BV veel succes met mts ORANJE NASSAU V SAAOVERVLIET Maritieme betimmeringen en interieurbouw maritiem werkendam Dik den Hollander Maritiem B.V. Leeghwaterstraat 11, 4251 LM Werkendam T 0183-663159 M 06 10 939581 E info@dikdenhollander.nl I www.dikdenhollander.nl INDUSTRIAL PROCESS HEATING SOLUTIONS Shipyard

23 28 januari 2020 Oranje Nassau V is helemaal anders (foto Johan de Witte) >> Vervolg van pagina 21 zijn er afgesloten boxen gecreëerd voor accu’s. Het voortstuwings systeem is uitgelegd om in de toekomst eveneens op accu’s te kunnen varen. Oechies heeft de technische vertaalslag gemaakt waardoor de slimme installatie een zeer efficiënt pomp­ en verladingssysteem heeft. Marflex is hierbij met vijftien deepwellpompen onmisbaar en Heatmaster met zijn thermische verwarmingssysteem eveneens. Per tank zijn er twee butterwash­machines; vanzelfsprekend is demi­water voorradig. Wanneer je in de chemie kan spreken over parels, komen deze Oranje Nassau’s er voor in aanmerking. Oudcomb levert naast exploitatie van de in-house vloot eveneens turnkey­schepen voor derden. Dat gebeurt op basis van hedendaags scheepsontwerp, de modernste techniek en passend in alle eisen op het gebied van duurzaamheid. Mercurius is eigenaar van één van deze Oranje Nassauschepen, die op bareboat­basis verhuurd is aan Oudcomb. Vooruitstrevend zijn in de bouw van hoogwaardige chemicaliëntankers vraagt om teamwork, met diverse onderzoeksbureaus en de vele leveranciers van techniek. Het kost veel tijd en geld, vereist passie en coördinatietalent, maar vooral durf. Als het dan lukt zoals bedacht, zorgt dat voor vooruitgang én voldoening. Grote beurt voor stuwcomplex Kachlet Ennshafen boert goed en breidt uit In Kachlet worden de stuw en sluis in de Donau vernieuwd. Het besluit daartoe is definitief. De werkzaamheden starten in 2024, kosten 400 miljoen euro en gaan tien jaar duren. Het stuwcomplex nabij Passau is oorspronkelijk in 1927 in gebruik genomen. Het was destijds de start van de verruiming van het Main­Donau­kanaal. Aan de vernieuwing wordt al jaren voorbereidend werk verricht. De klus belooft een van de grootste bouwprojecten in de regio te worden. Het Wasserstraßen­Neubauamt (WNA) in Aschaffenburg heeft de regie over de vernieuwing van de stuw. De werkzaamheden gaan zo’n 200 miljoen euro kosten. Voor het vernieuwen van de sluis is het WNA in Maagdenburg verantwoordelijk. Ook dit onderdeel gaat circa 200 miljoen kosten. (foto Ennshafen) Wij wensen mts Oranje Nassau V en haar bemanning een behouden vaart De Jong’s Pijpleidingfabriek is een in 1951 opgericht familiebedrijf. Het bedrijf is gespecialiseerd in het produceren en installeren van pijpleidingsystemen voor de maritieme sector en industrie. Het bedrijf heeft ruime ervaring op het gebied van advies en ontwerp tot prefabricage en montage. De werkzaamheden van DJPS, in de maritieme sector, omvatten complete installaties ten behoeve van Baggerbouw, Zeevaart, Visserij, Binnenvaart en Jachtbouw zoals Hopper- en Cutterzuigers, Containerschepen, Sleepboten, Chemicaliëntankers en Luxejachten. De binnenvaartoverslag in het Oostenrijkse Ennshafen is vorig jaar gegroeid naar 782.000 ton, wat 20 procent meer was dan de gemiddelde overslag in de afgelopen tien jaar. Naast zout en mestproducten zijn in de haven vooral graan en oliezaden overgeslagen. De containeroverslag steeg met 8 procent naar 395.000 TEU – het beste resultaat sinds de opening van de containerterminal in Ennshafen. Topjaar Voor de twee grootste overslagbedrijven in de haven, Danubia Speicherei en Fuchshuber Agrarhandel, was 2019 een topjaar. Beide bedrijven hebben in hun opslagcapaciteit en transportinfrastructuur geïnvesteerd. Ook de weg­ en spoorinfrastructuur in de haven zijn vorig jaar vernieuwd en uitgebreid. Vierde portaalkraan In oktober 2019 werd de derde bouwfase van de containerterminal voltooid. Voor 9,6 miljoen euro zijn er onder meer een vierde portaalkraan, extra stallingsplaatsen voor containers en nieuwe truckpoorten bijgekomen. Daarnaast is op de terminal een digitaliseringsslag gemaakt. Om de haven ook in de toekomst te kunnen laten groeien wordt het bedrijvenpark Ennsdorf met 10 hectare uitgebreid. Het is de bedoeling dat er zich bedrijven vestigen die gebruik maken van de binnenvaart. Voor de industrie worden projecten uitgevoerd ten behoeve van onder andere Aggregatenbouwers, Lierenbouwers, Drinkwaterleidingbedrijven en Afvalwaterzuiveringsinstallaties. Mede door meer dan 60 65 jaar ervaring, beschikt DJPS over een grote hoeveelheid praktische ervaring en inzicht. Wij wensen Oudcomb BV veel succes met mts Oranje Nassau V en een behouden vaart. Waterdicht. Betrouwbaar. Maatwerk. Hora BV Hamersveldseweg 137 3833 GN Leusden T 033-4941295 F 033-4941131 E info@hora.nl

Binnenvaartkrant