12 BUYCK TECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP INSTALLATIE REPARATIE Buyck Techniek is gespecialiseerd in het ontwerpen, leveren, installeren en repareren van alle voorkomende hydraulische installaties voor scheepvaart & industrie. Buyck Techniek is gevestigd op een gunstige plaats gelegen tussen de grote havens van Antwerpen, Rotterdam en Moerdijk. 0167 - 52 45 65 | HEIJNINGEN | INFO@BUYCKTECHNIEK.NL | WWW.BUYCKTECHNIEK.NL SCHEEPSSLOPERIJ TREFFERS BV 13 augustus 2019 “für alle Ihre Abwrackschiffe, Abwracktonnage und andere treibende Objekte.” +31(0) 23-5325211 . +31(0) 6-53187317 Barzahlung Hendrik Figeeweg 35, 2031 BJ Haarlem E-mail: treffers@hetnet.nl . Web: www.treffers-haarlem.com 24/7 bereik voor noodgevallen +32 (0) 499 52 31 32 · info@scheldewerf.be · www.scheldewerf.be • Een scheepshelling van 170x40m met een hefcapaciteit van1500T • Een vlottende steiger, geschikt voor het uitvoeren van werken boven de waterlijn • Opslagterrein en werkplaatsen. • Drukpers van 300T, knipstraat tot 3m, paswerkerij,… UW LEVERANCIER VOOR: O.A. FLENZEN, FITTINGEN, LASBOCHTEN, BUIZEN EN AFSLUITERS Van Utrechtweg 29 2921 LN Krimpen aan den IJssel Tel : 0180-551460 | Fax: 0180-518711 Email: verkoop@hilto.nl | www.hilto.nl Hilto bv is lid van : Werkendam 0183 67 80 30 Een behouden vaart begint met een goede uitrusting! NCP erkend REOB onderhoudsbedrijf voor verkoop en keuring van brandblusmaterialen en zwemvesten. Keuring brandblusser aan boord: €8,50 incl. voorrijden excl. btw Simplus Brandblusapparaten bv Dordrecht 078 652 07 52
13 13 augustus 2019 Verna komt in de vaart (foto Jan Johan ten Have) Bij GS Yard is de tanker Verna opgeleverd voor ZwaansDelta Barging uit Rotterdam. De geslaagde proefvaart van het 85 meter lange en 9,60 meter brede schip was op 23 juli. De Verna is een Sunrise-tanker, een eigen en beproefd (zuinig, snel en meer draagkracht) ontwerp van de werf in Waterhuizen. Het casco werd gebouwd door plaatsgenoot Pattje. De vijf tanks kunnen samen gevuld worden met ruim 1.500 ton. De classificatie is uitgevoerd door Lloyd’s Register. Optima-schroeven Zoals gebruikelijk bij de Sunrisetankers tekent Volvo Penta voor de voortstuwing. Het gaat om twee D13-motoren. Heinrich Harbisch Schiffswerft leverde de twee HA-DU hightech-roeren. De Optima-schroeven (5-blads en met een diameter van 1.550 millimeter) komen van Promarin Propeller- und Marinetechnik. De WAF 164-keerkoppelingen van Reintjes Benelux zorgen voor een reductie van 5,044:1. All Pumps Holland leverde een compleet Victor-pompenpakket. De machinekamerinstallatie inclusief de thermische olie-installatie werd verzorgd door HR Piping. De afsluiters in de machinekamer zijn afkomstig van W&O Europe. WindeX Engineering leverde de rvs klaproosters. MFM-line Het stuurhuis en de hefkolom zijn gebouwd door Van Wijk Werkendam. Binnenin het stuurhuis zorgt Alphatron voor de navigatie. De MFM-line wordt gecombineerd met een JMA-610 radar. Aan mts Verna leverden onder andere: GS Yard B.V. Heinrich Harbisch Schiffswerft GmbH GmbH The 2 main propellers, diameter paratiebedrijf B.V. Hefkolom en stuurhuis bedrijf Complete afbouw 2x 1 HA-DU HightechRuder (Ruderanlage) 1400mm, 4 blades, skew design, the two Verhaar Omega B.V. Volvo Penta Europe Office Benelux All Pumps Holland B.V. HR Piping B.V. De complete machineka- OPTIMA® propeller nozzles and the two Eén (1) Verhaar Omega boegschroefinstal- 2 x D13MH 1 x D13 MG Complete Victor pompen pakket mer installatie alsmede de Thermische olie propeller shaft installations latie type kanalen 3100-4k (schroefdiam W&O Europe Alphatron Marine B.V. installatie verzorgd Reintjes Benelux bvba 1000mm) verticale opstelling, 300 kW bij Afsluiters voor in de machinekamers JMA-610 radar, MFM-line, GPS-Compass Lloyd’s Register EMEA Geclassificeerd 2x WAF 164 met reductie van 5,044:1 1780 omw/min. en bediening wegafhanke- WindeX Engineering B.V. en AIS Promarin Propeller- und Marinetechnik Van Wijk Machinefabriek en Scheepsre- lijk incl. omschakeling pomp/boegschroef- RVS Klaproosters ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Wij wensen ZwaansDelta Barging B.V. veel geluk met hun mts Verna Foto Jan Johan ten Have
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl