Views
5 years ago

2019-17 Drechtsteden

  • Text
  • Augustus
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Schip
  • Jaar
  • Twee
  • Gaat
  • Maritieme
  • Marine
  • Onze

10 13 augustus

10 13 augustus 2019 Foto: Rijkswaterstaat / Sydney Bulham YST Logistics b.v. maakt werk van uw transport! Te koop aangeboden Stalen damwand H116 Partij eenmalig gebruikte Stalen damwand H116, lang circa 11.5 mrt. Stalen dukdalf met bolders, 23 mrt. lang, rond 1220 x 20 mm, 6 stuks, ex RWS. Bovenloopkranen, 2 stuks, ABUS, overspanning circa 24 mrt, hijshoogte max 15 mrt, cap. 2 x 20 ton per kraan. In nieuw staat. Kantbank LVD, cap 300 ton x 6 mtr. Info: Peter Tinnemans 0622957187 Wij zorgen voor optimaal en efficiënt vervoer van uw goederen en zijn gespecialiseerd in het vervoer van bulk goederen en speciaal transport over alle Europese binnenwateren. Voorts staan wij altijd open om de ons ter beschikking staande vloot met aanvullende scheepsruimte uit te breiden. Wij nodigen u derhalve graag uit om met ons hierover van gedachten te wisselen. Noordeinde 109 NL-3341 LW, Hendrik Ido Ambacht • Tel. : +31-(0)78-6811540 • Fax: +31-(0)78-6817747 • www.ystlogistics.nl VOS Kaiser GmbH & BING Kaiser VOS east Kaiser - west GmbH connections & BING Kaiser east - west connections Telefon: +49 (0) 6223 86 16 26 Fax: T +49 (0) +49 62 (0) 236223 86 168626 16 53 Mobil: F +49 (0) +49 62 (0) 23170 86 16 35 53 73 922 www.bingvoskaiser.de M +49 (0) 170 35 73 922 www.facebook.com/bingvoskaiser E tiberius.kaiser@bingvoskaiser.de I www.bingvoskaiser.de STL STANDNR ... Ketelbinkie: De meest compacte oliegestookte (combi) ketel voor aan boord. • kinderlijk eenvoudig • compact • degelijk, duurzaam en veilig • met perfecte service NIEUWBOUW CASCO’S Vanaf € 2.270,79 excl. BTW TEKENINGEN BINNENVAARTSCHEPEN ADVIES 9,5 kW 17 kW 25,7 kW GOEDKEURING www.maritimebooster.nl Ook complete installatie mogelijk Jan van der Heijdenstraat 1 3281 NE Numansdorp T 088-1180800 E info@maritimebooster.nl WWW.BINGVOSKAISER.DE

11 13 augustus 2019 Westerode versterkt vloot Fluvia Tankrode Op 25 juli is bij GS Yard in Groningen een nieuwe tanker voor Fluvia Tankrode gedoopt door Uta Harms. Het schip is Westerode genoemd, geheel in de traditie van de Hamburgse rederij voor minerale olieproducten met ‘rode’ op het eind van de naam. Westerode is een dorp in de Harz. Het gemeentewapen, met een uil, siert het stuurhuis. De feestelijke ceremonie werd ingeleid door shantykoor De Raaitvinken. Rick van Westenbrugge van Fluvia Holding bedankte alle betrokkenen voor de snelle en goed uitgevoerde bouw en afbouw. Pastoor Wagenaar van de Groningse Sint Martinus Parochie verleende de Westerode de kerkelijke zegen. Mevrouw Harms wenste het schip en de bemasnning bij de doop de traditionele “behouden vaart en altijd een handbreedte water onder de kiel”. Directeur Udo Harms van Fluvia Tankrode bedankt de klanten voor hun vertrouwen. Met “op naar de toekomst” verwoordde hij het optimisme van het bedrijf voor de ontwikkelingen in de komende jaren. De vloot van Fluvia Tankrode bestaat met de nieuwe aanwinst uit twaalf tankschepen. Daar komen dit jaar nog twee bij. De rederij is vooral actief op de Noord- en West-Duitse kanalen en op het Noord-Oostzeekanaal. Vorig jaar december bestelde Fluvia Tankrode twee Sunrise-tankers bij GS Yard. Zeven maanden later is de Westerode de eerste die de Groningse werf verliet. Komende maand volgt het zusterschip: de Westerhuesen. Duitse kanalen De Westerode is een 85 meter lange en 9,60 meter brede type C-tanker en heeft een laadvolume van 1.865 kuub. Bij een diepgang van 2,80 meter is het laadvermogen 1.512 ton. Het schip beschikt over vijf met zink gecoate tanks. Die zijn alle uitgerust met een deepwell-pomp met een capaciteit van 110 kuub per uur. De tanks kunnen zodoende individueel geladen en gelost worden. De Westerode heeft een separaat ballastsysteem, waarvoor een pomp van 300 kuub per uur voorhanden is. De 2-schroefsaandrijving gebeurt met twee Volvo D13 MH-motoren. Die leveren ieder 500 pk. De Westerode is voorbestemd voor het werk in het Duitse kanalengebied, maar zal ook op de Elbe en het Noord-Oostzeekanaal te vinden zijn. Aan mts Westerode leverden onder andere: GS Yard B.V. roeraandrijving: type 2 DWK 65, hydro- tisationstechnik sowie das Tankmess- und Reintjes Benelux bvba Volvo Penta Europe Office Benelux Complete afbouw dynamische visstaartroeren: 2 stuks type Alarmierungssystem und die dazugehörige 2x WAF 164 met reductie van 5,044:1 2 x D13-500pk en 1 x D13-450pk All Pumps Holland B.V. HDS 160 en straalbuis: 1 stuk type Optima Visualisierung sowie die Navigations- und Van Wijk Machinefabriek en Scheepsre- W&O Europe Complete Victor pompen pakket L/D = 0 Kommunikationseinrichtungen paratiebedrijf B.V. Afsluiters voor in de machinekamers Alphatron Marine B.V. HR Piping B.V. Lloyd’s Register EMEA Stuurhuis en hefkolom WindeX Engineering B.V. JMA-610, MFM-line en GPS-kompas De complete machinekamer installatie Geclassificeerd Verhaar Omega B.V. RVS klaproosters Blokland Non-Ferro B.V. en complete laad/los systeem installatie Promarin Propeller- und Marinetechnik Eén (1) Verhaar Omega boegschroefinstal- U-bundelkoelers en een luchtkoeler verzorgd GmbH latie type kanalen 3100-4k (schroefdiam Damen Marine Components Kadlec & Brödlin GmbH The 2 main propellers, diameter 1400mm, 1000mm) verticale opstelling, 300 kW bij Stuurpaneel: SP 2700 incl. roerstandaan- Wir projektierten, lieferten und installierten 4 blades, skew design, the two OPTIMA® 1800 omw/min. en bediening wegafhanke- wijzer type RI 2700, hydraulisch aggre- die elektrische und elektronische Aus- propeller nozzles and the two propeller lijk incl. omschakeling pomp/boegschroef- gaat: type HPP 2700-280 } 1-1-1 / 7,5 kW, rüstung inkl. der Steuerungs- und Automa- shaft installations bedrijf ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Wij wensen Fluvia Tankrode GmbH een behouden vaart met mts Westerode Non Ferro bv Kadlec & Brödlin GmbH SCHIFFSELEKTRIK ELEKTRONIK NAVIGATION KOMMUNIKATION ELECTRIC MARINE BUILDING and ENGINEERING DAMEN MARINE COMPONENTS REGISTERED TRADEMARK OF DAMEN MARINE COMPONENTS Foto Jan Johan ten Have

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant