Views
6 months ago

2019-13 Electric Hybrid & Marine - Duurzaamheid & Innovatie - Maasbrachter Havendagen

  • Text
  • Gaat
  • Eerste
  • Marine
  • Vaart
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Onze
  • Jaar
  • Juni

4 18 juni

4 18 juni 2019 www.fluviant.be Fluviant is een Belgische binnenvaartrederij die opereert vanuit Antwerpen. Ze vervoert droge bulk lading en heeft een eigen vloot 1000T schepen. Wegens uitbreiding van onze vloot, zijn wij momenteel op zoek naar: SCHIPPER (m/v) Nautische Crew gezocht! Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord van de A-ROSA cruisevloot verbinden onze teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip - “Schöne Zeit”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere of tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH • Kasernenstr. 92 • CH-7000 Chur • jobs@a-rosa.de SCHIPPER Info: • Schip 1200T, droge lading • Vaargebied: N-Z as (België, Nederland en Noord-Frankrijk) Profiel: • Minimaal 2jr ervaring • Geldig vaarbewijs + radarpatent Aanbod: • Goed salaris met extralegale voordelen • Samenwerkingsvorm bespreekbaar • Mogelijkheid voor koppels • Vaarregime: maandag tot vrijdag Solliciteer: jobs@fluviant.be of +32 (0)3 540 02 13 (Melissa Wellens) Nous cherchons: MARINIER Zone de navigation : BE, NL et N-FR. 2 ans d’expérience, permis de navigation et patent radar. Plus d’info sur www.fluviant.be/jobs We’re looking for: CAPTAIN Navigation area: BE, NL and N-FR. 2yrs of experience , navigation permit and radar patent. More info at www.fluviant.be/jobs Wir suchen KAPITÄN Fahrtgebiet: BE, NL und N-FR. 2 Jahre Erfahrung, Dienstbuch und Radarpatent. Für weitere Informationen: www.fluviant.be/jobs FÜR DIE UNTER UNSERER LEITUNG FAHRENDEN MOTORTANKSCHIFFE SUCHEN WIR: Schiffsführer, Steuerleute mit Patent, Steuerleute und Matrosen PETERSON ZOEKT: SCHIPPER MET PATENT TOT NEUSS Fahrgebiet: ARA und Rhein Anforderungsprofil für Bewerber Schiffsführer / Steuermann mit Patent: • Rheinpatent • ADN Zertifikat • Beherrschen der Deutschen und Niederländischen Sprache • Berufserfahrung in der Tankschifffahrt VERVOER VAN • poedervormige goederen CONTACT 06-10915480 WAAR • Nederland • Duitsland • België Wir bieten: • interessantes Salär • interessante Schweizer Arbeitsbedingungen • interessante Schweizer Sozialleistungen (Aufbau Altersvorsorge) • Vergütung der Verpflegung an Bord und der Reisekosten • fachspezifische Ausbildung (Vergütung der Kurskosten) Steuerleute und Matrosen müssen in Besitz eines gültigen Schifferdienstbuches sein. Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an Herrn A. Fontijne dispo@intertrans.ch und/oder +41 61 487 90 70 onepeterson.com

5 18 juni 2019 ‘Harde laag’ bij Nijmegen wordt aangepakt Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat neemt maatregelen om de bevaarbaarheid van de Waal bij Nijmegen te verbeteren. Voor het aanpakken van de zogeheten ‘harde laag’ trekt ze in totaal 7,7 miljoen euro uit. Binnenvaartschepen hebben door erosie van de bodem steeds meer last van de ondiepe rivierbodem bij een lage waterstand op de Waal. Het voornaamste knelpunt is de harde laag in de Bocht van Nijmegen. Door deze laag stenen op de rivierbodem af te vlakken moeten de hobbels straks verdwijnen en de bevaarbaarheid verbeteren. Laagste stand Verder komt er een geleidelijke overgang van de harde laag naar de zanderige rivierbodem. Dit maakt de overgang van diep naar ondiep vaarwater minder abrupt waardoor de kans kleiner is dat binnenvaartschepen de harde laag raken en beschadigd raken. Minister Van Nieuwenhuizen zegt in een toelichting op de plannen: “Droogte zorgt voor problemen met de bevaarbaarheid van onze rivieren. Daarom moeten we ons niet alleen meer richten op waterveiligheid en de hoogste stand van het water, maar zeker ook op de laagste stand die ontzettend belangrijk is voor onze binnenvaart. De maatregelen bij Nijmegen zijn daar een mooi voorbeeld van.” Het verbeteren van de bevaarbaarheid van de Waal gebeurt in samen werking met BLN-Schuttevaer en Topsector Water en Maritiem, zo vermeldt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in de bekendmaking. De voorbereidingen voor de aanpak starten dit jaar. In 2020 moet het werk klaar zijn. Steden bed De harde laag in de Bocht van Nijmegen is in het verleden, juist ten behoeve van de scheepvaart, door Rijkswaterstaat in de Waal gelegd. Aan de linkeroever werd de rivierbodem vastgelegd met een stenen bed. Het stromingspatroon dat hierdoor ontstond, moest ervoor zorgen dat de rechteroever minder zou verzanden en beter op diepte bleef. Maar de rivierbodem op de Waal erodeert en daalt. De vaste laag daalt niet mee en is zodoende tijdens laagwaterperiodes een hinderlijke verondieping geworden op de route. Omzet terug op niveau van 2008 Het ladingvolume in de Nederlandse scheepvaart veert dit jaar terug van de dip door het langdurig laagwater in 2018. ING Economisch Bureau rekent op een volumegroei van 2,5 procent. Maar meteen volgt een waarschuwing: “Onderliggend zijn de vooruitzichten voor dit jaar echter minder gunstig. De Europese industrie groeit aanzienlijk minder hard en handelsprotectionisme kan het perspectief voor de rest van 2019 en 2020 behoorlijk verstoren.” Door de forse laagwatertoeslagen maakte de omzet een sprong van 13 procent, aldus de vervoerseconomen van ING, hoewel er over het hele jaar gezien 4 procent minder vervoerd werd. “Hierdoor kwam de omzet van de Nederlandse binnenvaart na 10 jaar terug op het niveau van 2008 en werd 2018 voor binnenvaartbedrijven het beste jaar sinds lange tijd. Begin 2019 is er nog inhaalvraag en zijn de tarieven bij ruimer vaarwater afgebouwd. Hierdoor zal de omzet dit jaar een daling laten zien en zullen bedrijven het weer met minder marge moeten doen.” ING gaat uit van 'normalisatie' van de markt. Dat betekent een terugval in tarieven vergeleken met die van de tweede helft van vorig jaar. “Het ‘gemiste’ vrachtvolume keert dit jaar grotendeels terug, maar niet alles. In de laagwaterperiode zijn vooral veel internationale containers op de trein gezet en dit vervoer kan in de regel niet wachten.” Er is wel bulklading uitgesteld. Door de inhaalvraag lag in januari de vervoersprestatie 8 procent hoger dan vorig jaar. Daarna was het effect verdwenen. Hoewel het grootste deel van de binnenvaartomzet van over de grens komt, is het binnenland de groeimotor. Dat is ook af te meten aan het aandeel: in 2010 maakte het binnenlands vervoer nog 25 procent uit van de totale vervoersprestatie van de Nederlandse binnenvaartvloot. In 2018 was dat gegroeid naar 29 procent. ING schrijft dat toe aan het uitgebreide netwerk van inland terminals. Dat biedt “mede gezien oplopende filedruk kansen voor efficiënter vervoer van containers over de ‘blue road’.” De congestie op de terminals in de zeehavens en bijbehorende vertragingen “hebben dit recent onder druk gezet, maar hier komen oplossingen voor”, aldus de INGeconomen. Ze noemen de bundeling van containers op de West- Brabantcorridor en de corri dor Amsterdam-Utrecht-Rotterdam als voorbeelden daarvan. WGL Wegens grote drukte zijn wij per direct op zoek naar Wij, de Nederlandse tankvaartrederij Wijnhoff & Van Gulpen & Larsen B.V. (WIJGULA), gevestigd in Druten, bieden aan eigenaren van chemietankschepen meerjarige bevrachtingscontracten aan. Wij zijn actief in het transport van bulkchemie en gespecialiseerd in het vervoer van vloeibare producten door schepen met roestvaststalen en gecoate tanks. Indien u geïnteresseerd bent om op partnerschappelijke wijze met kwaliteits- en veiligheidsbewustzijn een langdurige contractuele relatie met ons aan te gaan, zouden wij graag verdere details met u willen bespreken. Wilt u als particulier onze vloot versterken, neem dan contact met ons op: Christian Ganz (c.ganz@wijgula.nl) Tel: 0487 – 587 622 of 0487-587 613 Antoinette van de Pol (a.vandepol@wijgula.nl) Tel: 0487 – 587 651 Ook ZZP-ers (Schippers in het bezit van Rijnpatent of Groot Vaarbewijs, ADN basis) die graag voor ons willen werken, verzoeken wij contact op te nemen met: Maarten Bremen (m.bremen@wijgula.nl) Tel: 0487 – 587 653 Antoinette van de Pol (a.vandepol@wijgula.nl) Tel: 0487 – 587 651 ervaren scheepsschroeven reparateur(s) Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf waar kwaliteit en klantgerichtheid hoog in het vaandel staan. Je komt te werken in een enthousiast team waar eigen inbreng , initiatief en collegialiteit zeer gewaardeerd worden. En met een uitstekend salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden. Ben je geinteresseerd? Reageer dan snel! Graag gewoon even bellen of langs komen voor een bak koffie. Danny Verschoor 0634104808 Theo Van Gemert 0647228086 Persoonlijk contact & vakmanschap Tel. 06 34104808 • www.vangemertschroeven.nl

Binnenvaartkrant