Views
1 year ago

2019-13 Electric Hybrid & Marine - Duurzaamheid & Innovatie - Maasbrachter Havendagen

  • Text
  • Gaat
  • Eerste
  • Marine
  • Vaart
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Onze
  • Jaar
  • Juni

28 18 juni

28 18 juni 2019 YST Logistics b.v. maakt werk van uw transport! Wij zorgen voor optimaal en efficiënt vervoer van uw goederen en zijn gespecialiseerd in het vervoer van bulk goederen en speciaal transport over alle Europese binnenwateren. Voorts staan wij altijd open om de ons ter beschikking staande vloot met aanvullende scheepsruimte uit te breiden. Wij nodigen u derhalve graag uit om met ons hierover van gedachten te wisselen. Noordeinde 109 NL-3341 LW, Hendrik Ido Ambacht • Tel. : +31-(0)78-6811540 • Fax: +31-(0)78-6817747 • www.ystlogistics.nl UW LEVERANCIER VOOR: O.A. FLENZEN, FITTINGEN, LASBOCHTEN, BUIZEN EN AFSLUITERS 24/7 bereik voor noodgevallen +32 (0) 499 52 31 32 · info@scheldewerf.be · www.scheldewerf.be • Een scheepshelling van 170x40m met een hefcapaciteit van1500T • Een vlottende steiger, geschikt voor het uitvoeren van werken boven de waterlijn • Opslagterrein en werkplaatsen. • Drukpers van 300T, knipstraat tot 3m, paswerkerij,… Van Utrechtweg 29 2921 LN Krimpen aan den IJssel Tel : 0180-551460 | Fax: 0180-518711 Email: verkoop@hilto.nl | www.hilto.nl Hilto bv is lid van : Werkendam 0183 67 80 30 Een behouden vaart begint met een goede uitrusting! NCP erkend REOB onderhoudsbedrijf voor verkoop en keuring van brandblusmaterialen en zwemvesten. Keuring brandblusser aan boord: €8,50 incl. voorrijden excl. btw Simplus Brandblusapparaten bv Dordrecht 078 652 07 52

29 18 juni 2019 Financiering verbreding Kornwerderzandsluis is rond De verbreding van het sluiscomplex bij Kornwerderzand kan doorgaan. Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat stelt nog eens 15 miljoen euro beschikbaar. De regio garandeert ook nog eens zo'n zelfde bedrag extra in het project te steken. Daarmee is de benodigde 215 miljoen euro bijeengebracht. De breedte van de sluis bij Kornwerderzand gaat van 17 naar 25 meter, zodat er grotere schepen doorheen kunnen. Met groter scheepvaartverkeer tussen het IJsselmeer en open zee krijgen scheepswerven in onder meer Makkum, Vollenhove, Urk en Kampen de kans om verder te groeien. De rijksoverheid en de regio zijn al geruime tijd in gesprek over het project bij de Afsluitdijk en de financiering daarvan. Dit jaar reserveerde het kabinet al 40 miljoen extra voor het project. Er bleef echter nog steeds een tekort van 45 miljoen euro over. Soberder Om de financiering rond te krijgen worden de plannen soberder uitgevoerd. Zo krijgen de bruggen, net als in de huidige situatie, geen vluchtstroken. Dit levert 7 miljoen euro op. Ook wordt er 9 miljoen euro aan btw bespaard doordat de regio het project uitvoert. De regio wordt volgens de afspraken verantwoordelijk voor de aanbesteding en uitvoering van het project. De risico’s van het project liggen ook bij de regio. Startschot Minister Van Nieuwenhuizen: “Ik ben blij dat na jarenlang overleg dit voor noord-Nederland zo belangrijke project met vereende krachten mogelijk wordt gemaakt: de sluis en de bruggen kunnen eindelijk worden verbreed. Ik kijk ernaar uit zo snel mogelijk met de regionale partners het startschot te geven. (foto Agnes Monkelbaan/Wikimedia) Wachten duurt minder lang Waar je tegenwoordig ook gaat of staat; overal moet je wachten. Ga je met het vliegtuig, dan moet je na de bagagecontrole ook nog eens in de rij wachten tot je kunt ‘boarden’. GESABBEL Dit is een rubriek van de Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart Wil je dit omzeilen door dan maar met de auto te gaan? Dan kun je vaak aan sluiten in de file. Het lijkt wel of het op de weg ieder jaar weer drukker wordt. Wordt er slecht weer voorspeld? Dan kun je vast een half uurtje extra reistijd inplannen. Zeker op bepaalde routes is het erg druk met vrachtverkeer. Het woord ‘rekeningrijden’ valt sinds een tijd ook nogal vaak in politiek Den Haag. Hoe zit het dan met eventuele spreidingskansen? Mensen bewust maken van de besparing die het buiten de spits rijden oplevert? Er schijnt hier zelfs een speciale app voor te zijn die de besparing voor je bijhoudt. Misschien zijn er bijvoorbeeld duidelijke afspraken te maken? Maar ja, je kunt tegen een vrachtwagenchauffeur moeilijk zeggen dat hij tussen bepaalde tijden geen gebruik mag maken van een deel van de weg. Gelukkig is er nog voldoende ruimte op de vaarwegen te vinden. Een deel van het wegvervoer verplaatsen naar het water zou een goed alternatief zijn. Of in ieder geval een combinatie van weg en water. Aan de SAB-balie is inmiddels gebleken dat de wachttijd door het maken van een afspraak voor de behandeling van vaardocumenten erg is teruggelopen. Er wordt goed gebruik gemaakt van het afsprakenprogramma en de reacties zijn overwegend positief. Wat mensen vaak opvalt bij binnenkomst is de rust in de wachtkamer. Even geen hectiek. Heb je een afspraak rond lunchtijd? Dan kun je er ook voor kiezen om even een broodje te eten in het lunchcafé. Alleen koffie drinken kan natuurlijk ook. Het televisiescherm in het lunchcafé geeft aan wanneer de bestelling is afgerond en er afgerekend kan worden. De SAB wil je als baliebezoeker heel hartelijk bedanken. Zonder jouw medewerking was de overgang naar het afsprakensysteem niet zo gladjes verlopen. Een dikke pluim! Geachte relatie, DAEN SERVICE B.V. Verhuur- en aannemersbedrijf Gespecialiseerd in het verhuur van kwalitatief hoogwaardige kraanschepen, pontons / werkschepen en duw-/sleepboten en het leveren van Maritieme Services binnen de: • Natte Waterbouw • Bergingswerkzaamheden • Anchor Handling / werk aan zeeschepen (boven en onderwater) • Reparatie en onderhoud aan laadarmen op raffinaderijen • Maritieme Transporten • OVAM 2019 Transport-vergunning Met behulp van onze jarenlange Expertise en positieve inzet binnen de Maritieme Sector heeft DAEN SERVICES BV een fundamenteel begrip opgebouwd met betrekking tot de complexiteit van de werkzaamheden & projecten. Gebruikmakend van deze expertise & doorzettingsvermogen (24/7 mentaliteit) kunnen wij onze service afstemmen op de unieke uitdagingen van uw project. Thuishaven Merksem – Antwerpen haven. Daen Service BV hecht veel waarde aan het persoonlijk contact met zijn klanten en wij houden u dan ook graag op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen binnen onze Maritieme Organisatie. Wij willen u graag mededelen dat onze directeur dhr. Joop van den Ende van een welverdiend pensioen gaat genieten. Na 22 jaar met veel plezier en toewijding zijn bedrijf te hebben gerund, zal hij per 17 juni 2019 terugtreden. Zijn zoon en tevens nieuwe directeur-eigenaar Hasko van den Ende zal in zijn voetsporen treden. Hasko is de afgelopen twee jaar al nauw betrokken geweest bij het opzetten van de vernieuwde Daen Service BV en heeft reeds de functie operationeel manager vervuld in de afgelopen twee jaar. Vanaf 17 Juni 2019 zal hij de functie van algemeen directeur/eigenaar bekleden en alle werkzaamheden van Daen Service BV overnemen. Deze bedrijfsovername brengt voor u als klant geen merkbare veranderingen met zich mee. Wij blijven het vertrouwde adres voor al uw maritime werkzaamheden & service die u de afgelopen jaren van ons gewend was. Hoogachtend, Hasko van den Ende, Daen Service bv ZIE VOOR MEER INFO : WWW.DAENSERVICE.COM

Binnenvaartkrant