Views
1 year ago

2019-13 Electric Hybrid & Marine - Duurzaamheid & Innovatie - Maasbrachter Havendagen

  • Text
  • Gaat
  • Eerste
  • Marine
  • Vaart
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Onze
  • Jaar
  • Juni

22 18 juni

22 18 juni 2019 Wij wensen Eiltank Schiffahrt GmbH & Co. Flüssigtransport KG veel geluk met hun mts Rain Empress Marine Power Drechtsteden B.V. BINNEN VAART KRANT Aan mts Rain Empress leverden onder andere: All Pumps Holland B.V. nierbare boordlichtbakken en Davit WLL EMS Group B.V. Marine Power Drechtsteden B.V. Verhaar Omega B.V. Complete Victor pompen pakket en ap- 500 kg Complete E-installatie 2X Cummins QSM11-M 353 Kva @ 1800 Eén (1) Verhaar Omega Boegschroefinstal- pendages ClimaLogic B.V. Hoveko B.V. r/min, uitgerust met een Marathon 572 latie type VBS800sr (schroefdiam 800mm) Anko Piping B.V. Airconditioning installatie, overdrukinstal- De complete tankmeting en -alarmering RSL4024 1X Cummins QSB5-G5 134 Kva @ verticale opstelling, 250 kW bij 730 omw/ Complete leidingsystemen op het dek in de latie, sanitaire installatie, machinekamer- met behulp van Saabradars, alsmede de 1800 r/min, uitgerust met een Marathon min., bediening wegafhankelijk en schroef- ladingszone ventilatie, RVS afsluitbare roosters en temperatuur- en drukmeting 431 PDL6204 compressor Atlas Copco MAS GA11 FF op Beerens Handelsonderneming B.V. dekventilatie Marflex B.V. SARC Advies en Rekencentrum 500L ketel Voorsierradarmast type Reïntrade L, schar- 8 x MDPD-80 ladingpompen LOCOPIAS (beladingscomputer) ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Nieuwland Parc 307, 2952 DD Alblasserdam info@emsbv.nl www.emsbv.nl Wij leverden de complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting. Wij bedanken Eiltank Schiffahrt GmbH & Co. Flüssigtransport KG voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen mts RAIN EMPRESS een goede vaart. Wij verzorgden de complete E-installatie. Wij feliciteren Eiltank Schiffahrt GmbH & Co. Flüssigtransport KG met mts Rain Empress en wensen haar veel succes Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 513333 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727

23 18 juni 2019 (foto’s Reederei Jaegers) Kleine type C-tanker voor vaart door Amsterdam Rain Empress: klein maar fijn In opdracht van een klant heeft Reederei Jaegers een kleine type C­tanker laten bouwen die zonder speciale vergunning door Amsterdam en op de Amstel mag varen. Na een geslaagde proefvaart heeft het mts Rain Empress er inmiddels de eerste reizen opzitten. De Rain Empress vervoert grondstoffen naar de firma Rütgers in Uithoorn, producent van koolwaterstofharsen. De tanker is 67 meter lang en 7,20 meter breed. Door deze beperkte afmetingen mag hij zonder speciale vergunning door Amsterdam varen. Het schip vaart vanuit het Oosterdok via de Herengracht de Amstel op. Het schip heeft ook een speciale vergunning gekregen om een alter natieve route te varen tussen het Omval en Driemond Weesptraject en Gaasp. Dieselelektrisch De tanker heeft acht tanks van roestvaststaal en een dieselelektrische aandrijving. De energie voor alle verbruikers aan boord wordt (afhankelijk van de vraag) opgewekt met één, twee of drie generatoren. AAA Propulsions uit Boven­ Leeuwen leverde twee podpropellers van elk 250 kW. Op het achterschip is een aparte ruimte voorzien waarin later accu’s met een totale capaciteit van 300 kWh kunnen worden geplaatst. Hiermee zou het schip dan plaatselijk een tijdlang uitstootvrij kunnen varen. Beperkte ruimte Het casco van het mts Rain Empress is gebouwd op de Neue Ruhrorter Schiffswerft en afgebouwd bij Scheepstechniek Drechtsteden in Dordrecht. Een grote uitdaging vormde het onderbrengen van alle benodigde componenten op een beperkte ruimte. De tanker is geclassificeerd door Bureau Veritas. Voorschutregels op de Moezel veranderen Vanaf 1 december 2021 hebben alleen nog passagiersschepen die op schema varen het recht op voorschutting bij Moezelsluizen. Nu geldt dit voor alle passagiersschepen. De Moezelcommissie past de regels aan om de binnenvaart te ontlasten. Goederenschepen lopen regelmatig vertraging op door het voorschutten van passagiersschepen op de Moezel. Daar zal pas echt verbetering in komen als alle Moezelsluizen verruimd zijn met een tweede schutkolk. Aanlegplaatsen De Moezelstaten hebben de vaarwegbeheerders opgeroepen om voldoende aanlegplaatsen voor cruiseschepen te realiseren zodat passagiers genoeg mogelijkheden hebben om aan land te gaan. Eind mei kwamen de leden van de Moezelcommissie in Luxemburg bijeen. Bij deze gelegenheid werd het voorzitterschap door Duitsland overgedragen aan Frankrijk. De afgevaardigden van de Moezelstaten discussieerden onder meer over het afschaffen van de vaartrechten op de Moezel. In Duitsland zijn de vaartrechten begin dit jaar geschrapt, behalve op de Moezel en het Noord­ Oostzee kanaal. Duitsland pleit ervoor dat op termijn ook op de internationale Moezel geen vaartrechten meer te hoeven worden betaald. Tarieven Als overgangsregeling, voor een periode van maximaal drie jaar, gaat de Moezelcommissie bij het berekenen van de Moezeltarieven vergelijkende cijfers van de Main, de Neckar en het Main­Donaukanaal uit 2018 gebruiken. Hoe het daarna verder gaat zullen de Moezellanden onderling afstemmen. Vanaf 2020 zijn alle sluizen op de internationale Moezel jaarlijks gedurende tien dagen gestremd voor groot onderhoud. Dit is nodig om de Duitse Moezelsluizen te kunnen voorbereiden op afstandsbediening.

Binnenvaartkrant