Views
3 years ago

2019-11

  • Text
  • Boord
  • Goede
  • Jaar
  • Gaat
  • Vaart
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Schip
  • Binnenvaart

16 21 mei

16 21 mei 2019 SCHEEPSMAKELAAR In opdracht van Meester Thierry Van Doosselaere en Meester Serge Van der Hofstadt, in hun hoedanigheid van Curatoren van het faillissement van BVBA North Sea Marine veilen wij het Motorvrachtschip “TUNA” uitgerust als duwschip met een duwcapaciteit van ca. 15417 ton. Afmetingen: L.: 135 m, Br.: 12,00 m, H.: 4,60 m, Inzink.: 3,80 m, laadv.:4217 ton. Bouwjaar: 2000 te Hemiksem (B). Laadruim: Één ruim, stalen laadvloer, rechte beunen, geen luiken. Containercap.: 270 Teu in 4 lagen, 340.Teu in 5 lagen. Hoofdmotoren: 2 x Fabr.Caterpillar, kW: 2 x1471/pk: 2 x 2000, type: 2 x 3516, 16 cilinder, Keerkoppeling: 2 x Fabr. ZF, type BW751. Boegschroeven: 2 x Fabr. Van Tiem, 2 x type: met stuurrooster. Motoren: 2 x Fabr. Caterpillar, kW: 2 x 447/pk: 2 x 607, type: 2 x 3406, 6 cilinder. Generatoren: 3 x 85 KVA, 3 x Fabr. John Deere (één gen. defect). Stuurwerk: Hydraulisch, Fabr. Van der Velden, 4 roeren. Elektriciteit: 24/220/280 V. Autokraan: L: 15 m, SWL: 2000 kg. Woningen: Drie woningen in twee etages, alle met woonruimte en open keuken, badkamer en slaapkamers. Stuurhut: Op hefkolom, vaste aluminium bovenbouw. Kijkhoogte: ca. 21 m, kruiplijn: 8,85 m. Airconditioning: In stuurhut en woonverblijven. Navigatieapp.: In de stuurhut: U-vormige lessenaar met navigatie-meetapparatuur. Radar op beweegbare radarmast op het voor- en achterschip. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. AS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. Koppellieren: VS: 2 stuks. Certificaten: C.V.O. geldig tot 27/08/2022. Diktemeting: Vlakrapport 8/2014 aanwezig. Ligplaats: Antwerpen, wachthaven Noordkasteelbrug – Kaai 83, Lichterweg. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel.: +32 475 499448 of +31 611 370447. e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be of fax: +32 11 422152 Een bod in combinatie met de duwbak Tuna II is ook mogelijk. Bezichtiging: Zonder afspraak op 22/05 en 29/05 van 12.00 h tot 17.00 h. Afsluitdatum van de biedingen: 07/06/2019 om 18.00 h de duwbak “TUNA II” Meer dan 40 jaar uw duwbakkenspecialist. Biedt te koop, te huur of te vercharteren aan: DUWBAKKEN TE KOOP met/zonder luiken. 76,50 x 11,40 x 4,30 mtr. - 2800 ton. 76,50 x 11,40 x 4,00 mtr. - 2744 ton. 76,50 x 11,00 x 3,20 mtr. - 2144 ton. 90,00 x 11,45 x 4,30 mtr. - 3520 ton 110,00 x 11,45 x 4,50 mtr. - 4534 ton. TANKERS TE KOOP Diverse 80,00 x 9,00 x 2,70 mtr. - 1285 ton. (met geldige papieren) DIVERSE PONTONS TE KOOP / TE HUUR NIEUWBOUW (CONTAINER) DUWBAKKEN 110 X 11,40 X 4,50 mtr. 90 x 11,40 x 4,50 mtr. Container Duwbakken: 88,20 x 11,45 x 3,85 mtr. met of zonder boegschroef Tevens nieuwbouw pontons in diverse afmetingen TE KOOP GEVRAAGD Duwbakken 76,50 / 90 / 110 mtr. alle leeftijden Wij hebben nog veel meer objecten in de verkoop; bel of mail ons gerust ! www.kamar.nl | info@kamar.nl | +31 (0)78-2049339 Dubbelwandig tankschip gezocht Vinotra uw innovatieve partner voor transport en bunkering van zwarte en blanke producten actief in Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en de Noord-Europese waterwegen. Afmetingen: L.: 90 m, Br.: 11,45 m, H.: 4,60 m, Inzink.: 3,80 m, laadv.:2883 ton, kruiplijn: 6,75 m. Bouwjaar: 2000 te Hemiksem (B). Laadruim: Één ruim, stalen laadvloer, rechte beunen, geen luiken. Containercap.: 190 Teu in 4 lagen, 240 Teu in 5 lagen. Boegschroef: Fabr. Van Tiem, met stuurrooster, bwj: 2000. Motor: Fabr. Caterpillar, kW: 447/pk: 607, type: 3406. Hekschroef: Fabr. Van Tiem, met stuurrooster. Motor: Fabr. Caterpillar, kW: 399/pk:542, type: 3406. Generator: 85 KVA, Fabr. John Deere. Elektriciteit: 24/220/280 V. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. AS: enkelschijfs oliebadlier, 1 anker. Koppellieren: VS: 2 koppellieren. AS: 2 koppellieren Certificaten: C.V.O. geldig tot 28/08/2022. Diktemeting: Vlakrapport 8/2014 aanwezig. Ligplaats: Antwerpen, wachthaven Noordkasteelbrug – Kaai 83, Lichterweg. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel.: +32 475 499448 of +31 611 370447. e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be + fax: +32 11 422152 Een bod in combinatie met het mvs Tuna is ook mogelijk. Bezichtiging: Zonder afspraak op 22/05 en 29/05 van 12.00 h tot 17.00 h. Afsluitdatum van de biedingen: 07/06/2019 om 18.00 h. De verkoop geschiedt onder de volgende voorwaarden: -met goedkeuring van de curatoren en de rechter-commissaris en onder opschortende -voorwaarde van homologatie door de Ondernemingsrechtbank te Antwerpen, afdeling -Antwerpen. -Eventuele tussentijdse verkoop door de Curatoren is mogelijk. De omschrijving wordt gegeven zonder verantwoordelijkheid voor eventuele vergissingen of onvolledigheden en zonder verantwoordelijkheid voor de feitelijke staat waarin het schip/de duwbak zich bevindt. Deze staat is goed gekend door de Koper, met alle zichtbare en onzichtbare gebreken, zonder enige garantie door de Verkoper. HET SCHIP EN DE DUWBAK WORDEN VERKOCHT VOOR VRIJ EN ONBELAST, GEZUIVERD VAN IEDERE KANTMELDING OF INSCHRIJVING VAN WELKE AARD OOK. Theo Moons T +32 475 499448 • T +31 611 370447 • E theomoons@skynet.be Om aan de vraag van onze klanten te voldoen, breiden wij onze vloot uit. Beschikt u over een dubbelwandig tankschip met een capaciteit tussen 1000mt tot 8000mt voor het transport van blanke of zwarte producten? Dan zijn we op zoek naar u. Vinotra is - Betrouwbaar - Flexibel - Innovatief - Transparant - Iso 9001 en 14001 gecertificeerd Voor meer informatie neem contact op met Jan Verbergt of Koen Geeraerts op het telefoonnummer: +31 (0)85 064 60 40 (Main and AOH number) of per e-mail op info@vinotra.com Vinotra - Brugsteen 4, 4815 PL Breda mogelijkheid tot time-charter

17 Lessenaar van de toekomst Op Maritime Industry lieten Radio Holland en Radio Zeeland DMP zien hoe de lessenaar er in de (nabije) toekomst uit kan zien. Vlak vóór de start van de eerste beursdag onthulden CEO’s Paul Smulders en Willem Blommaart een concept met drie grote platte Paul Smulders (links) en Willem Blommaart op de stand, voor de conceptlessenaar. schermen. Daarop kan de schipper naar eigen inzicht zelf alle nautische informatie, communicatiemiddelen en camerabeelden presenteren, combineren en inzoomen. De bediening gebeurt op separate, kleine touchscreen-panelen met tiptoetsen, die binnen handbereik op de stuurstoel zijn geplaatst. Alles geïntegreerd “Alles is geïntegreerd”, lichtte Willem Blommaart (Radio Zeeland DMP) toe. “Alle functies, inclusief de marifoon en de telefoon.” Dat is te danken aan de kracht en de combinatiemogelijkheden van de huidige software én de marktconforme prijzen van de voorheen zeer kostbare schermen. “Die werden al wel toegepast op superjachten, maar nog niet op deze vernieuwende manier.” “Dit is nog een concept, waarvan we denken dat de lessenaar of brug er in de toekomst uit kan zien”, vertelde Paul Smulders (Radio Holland). “Zoals de ‘conceptcars’ in de auto-industrie. De opstelling zoals die hier op de beurs staat, is nu nog niet leverbaar, maar zal in de nabije toekomst beschikbaar komen. Ik denk dat hier heel veel vraag naar zal zijn.” Een andere noviteit die op de beursstand te zien was, was de ADVERTENTIE 21 mei 2019 voyage data recorder die speciaal voor de binnenvaart is aangepast. De blackbox, bekend uit de luchtvaart, slaat alle gegevens op en die kunnen in een latere instantie weer afgespeeld worden. Smulders: “Handig als bewijs bij een incident maar ook voor prestatiemetingen van het schip." Deze voyage data recorder is wel nu al te bestellen. OnnOdig stilliggen kOst geld Bel van Andel 010 4293316 • topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl Antwerpen maakt ruimte voor 7 miljoen extra TEU De haven van Antwerpen kan doorgroeien in de container sector. De Vlaamse regering heeft het ontwerp van het voorkeursbesluit goedgekeurd voor de uitbreiding van de capaciteit met ruim 7 miljoen extra TEU. Dit behelst de aanleg van een beperkt nieuw dok op de linkeroever en de inbreiding van bestaande dokken. Het nieuwe containerdok, een beperkte versie van het aanvankelijk beoogde Saeftinghedok, sluit aan op het Deurganckdok. Er zullen alleen aan de zuidzijde containers worden behandeld, waardoor het polderdorp Doel gespaard blijft. Dit levert een extra capaciteit van 3,2 miljoen containers op. Daarnaast wordt de Noordzeeterminal op de rechteroever uitgebreid en het Noordelijk Insteekdok in het Waasland gedempt om ruimte voor containers te maken. Er komt ook een nieuwe terminal aan het Waaslandkanaal ten westen van de Kieldrechtsluis. Deze maatregelen zijn goed voor een extra capaciteit van 4 miljoen TEU. 42 procent moet per binnenvaart De Vlaamse minister van Mobiliteit Ben Weyts lanceerde deze plannen een klein jaar geleden. De overheid wil de aan- en afvoer van containers zoveel mogelijk via water en spoor laten verlopen. Bij het afsluiten van concessies met nieuwe terminals zal daarom een norm van 42 procent per binnenvaart en 15 procent per spoor worden opgelegd. € 189,000.00 Open dag op 22 juni. Aanmelden via patrick@theblueworld.nl TE KOOP MVS NISTRU The Blue World .nl Bouwjaar 1925 Lengte 67.09 Breedte 8.19 Diepgang 2.37 Tonnenmaat 834 Hoofdmotor Koppeling Weichai 550 pk. Nieuwe energiezuinige CCR2 motor van bouwjaar 2018 Reintjes +31 (0)6-55333583 patrick@theblueworld.nl Bekijk alle schepen op theblueworld.nl Keurig onderhouden en de laatste jaren voorzien van veel nieuwe techniek, een nieuwe motor en in een keurige staat van onderhoud met nieuwe papieren. Interesse? Mail naar patrick@theblueworld.nl

Binnenvaartkrant