Views
2 years ago

2019-10

  • Text
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Schip
  • Twee
  • Schepen
  • Meter
  • Eerste
  • Rotterdam

26 7 mei

26 7 mei 2019 www.klimaatservice.nl post@klimaatservice.nl Nijverheidsstraat 31, Hardinxveld-Giessendam T.: (+31) 184 613911 BUYCK TECHNIEK B.V. SCHEEPS & INDUSTRIE BATTERIJEN - LADERS OMVORMERS - VERDEELKASTEN HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP INSTALLATIE REPARATIE Buyck Techniek is gespecialiseerd in het ontwerpen, leveren, installeren en repareren van alle voorkomende hydraulische installaties voor scheepvaart & industrie. Buyck Techniek is gevestigd op een gunstige plaats gelegen tussen de grote havens van Antwerpen, Rotterdam en Moerdijk. Bij elke bestelling een exclusieve FKH Accu’s VLAG cadeau! FKH ACCU’S St. Teunismolenweg 50-D 6534 AG Nijmegen E: info@fkhbatterijen.nl 0167 - 52 45 65 | HEIJNINGEN | INFO@BUYCKTECHNIEK.NL | WWW.BUYCKTECHNIEK.NL EVEN SCHROEF WISSELEN Continuïteit is van groot belang voor uw onderneming. Daarom bieden wij naast onze nieuwbouw een uitgebreide reparatie- en onderhoudsservice. We beschikken over een eigen haven met 2 stevendokken en een deskundig team van enthousiaste medewerkers. Of het nu gaat om schadeherstel, klasse maken of schroef wisselen, u rekent op snelle service en vakmanschap. Wij bieden dat. Hardinxveld-Giessendam T +31 (0)184 - 676 140. www.breejen-shipyard.nl

27 7 mei 2019 Navingo Career Event: ook om vaardigheden te leren Het draait niet alleen om banen en opleidingen tijdens het Navingo Career Event op 23 mei. Persoonlijke ontwikkeling vinden veel mensen belangrijk voor succes en plezier in het werk. Daarom is er op het evenement in Rotterdam veel aandacht voor leren van vaardigheden. Maar natuurlijk kunnen bezoekers in de RDM Onderzeebootloods ook topbedrijven ontmoeten uit de maritieme, offshore- en energiesector die op zoek zijn naar technische, nautische en commerciële talenten van elk niveau. Op de beursvloer komt een speciaal ingerichte Skill-sessiezone. Bezoekers krijgen daar advies hoe ze zichzelf het beste kunnen pitchen en hoe hun cv opvalt tussen al die anderen. Daarnaast zijn er ook praktische sessies, waaronder een gesimuleerde tender en een bijeenkomst over machine learning, waarbij bezoekers mee varen op een toekomstig autonoom varende watertaxi. Er valt voor de bezoekers genoeg te ontwikkelen, (foto Navingo) leren en beleven, belooft organisator Navingo. Beleef de sector Met name de beleving speelt een belangrijke rol tijdens het Navingo Career Event, dat dit jaar plaatsvindt in de RDM Rotterdam Onderzeebootloods. Een inspirerende locatie midden in de haven. De Onderzeebootloods vormt op 23 mei de achtergrond voor verschillende ‘experiences’. Bezoekers kunnen meevaren met een registerloods en verschillende tours volgen. Daarnaast vinden de gehele dag talkshows plaats waar sprekers van onder andere Microsoft, Boskalis en Van Oord vertellen welke ontwikkelingen de sector in de komende decennia op z’n kop gaan zetten. ALE Heavylift, Deme Offshore, Feadship, Hydrauvision, het Minis terie van Defensie, Rotterdam World Gateway, Shell, TenneT, Viking Cruises, Enexis en nog veel meer bedrijven zoeken personeel tijdens het Navingo Career Event. Van mbotot wo-niveau, en van student tot ervaren professional. Gewilde profielen zijn elektrotechnici, werktuigbouwkundigen, monteurs, naval architects, engineers, ICT’ers, maar ook werkzoekenden en stagiairs met een commerciële of logistieke achtergrond maken goede kans op een baan. Gratis registreren Het Navingo Career Event wordt op 23 mei voor het dertiende jaar op rij gehouden en is te bezoeken vanaf 10.00 uur. Om 17.00 uur start de afterparty waar bedrijven en bezoekers kunnen netwerken en bijpraten. Gratis registreren kan op www.NavingoCareerEvent.com. BDB: “Natte infrastructuur moet topprioriteit krijgen” De Duitse binnenvaartorganisatie BDB vindt dat politici lessen moeten trekken uit de langdurige laagwaterperiode in 2018. Er moet dringend in de vaarweginfrastructuur worden geïnvesteerd. Vorig jaar kon de binnenvaart de bevoorrading van Duitse industriebedrijven maar amper op peil houden door de lage waterstanden. De transportkosten stegen en een deel van de (chemie-) bedrijven moest de productie zelfs terugschroeven doordat grondstoffen en afgewerkte producten slechts met grote moeite konden worden aan- en afgevoerd. Naar aanleiding van de droogte en het warme weer tijdens de afgelopen weken heeft de BDB de politiek en vaarwegbeheerder gewaarschuwd tijdig maatregelen te nemen om een soortgelijk scenario dit jaar te voorkomen. Jarenlange verwaarlozing De bond wijst erop dat de vaarwegeninfrastructuur in Duitsland al tientallen jaren verwaarloosd wordt. In onderhoud wordt veel te weinig geïnvesteerd, waardoor veel sluizen en stuwen in slechte staat zijn. Belangrijke bouwprojecten gaan maar niet van start of slepen tientallen jaren aan. Dit geldt onder meer voor het verdiepen van de Beneden-Main en de Midden-Rijn en de uitbreiding van de sluizen op de Moezel. Economisch belangrijke projecten moeten nu topprioriteit krijgen”, aldus de BDB. “Op de Midden- Rijn varen jaarlijks zo’n 50.000 schepen. Er is geld en personeel nodig om sluizen te vernieuwen. Anders tast dit op den duur de Duitse economie aan.” De waarde van de Duitse vaarwegen bedraagt ongeveer 50 miljard euro. Dit is inclusief circa. 350 sluizen, 300 stuwen, vier scheepsliften, 1.000 bruggen en veertien verkeerscentrales. In 2019 investeert de Duitse overheid ongeveer 806 miljoen euro in dit netwerk. Te weinig, aldus de BDB. Het valt natuurlijk nog af te wachten of ook 2019 een extreem droog jaar wordt. “Als binnenvaart doen we er alles aan om onze klanten tijdig en volledig te bevoorraden. Mocht uit wetenschappelijk onderzoek blijken dat laagwaterperioden een langtermijntrend worden, dan moeten we in de toekomst ook nadenken over het bouwen van stuwen in vrij stromende rivieren.” Actie geëist tijdens Duitse sluizen-top Tijdens een bijeenkomst in Marl en Dorsten hebben bedrijven een snelle modernisering van de sluizen in het West-Duitse kanaalgebied geëist. Vooral op het Wesel-Datteln-kanaal, een van de drukst bevaren kanalen in Duitsland, verkeren de sluizen in zeer slechte staat. Schepen kunnen er nauwelijks nog vastmaken en de oude, lage kanaalbruggen leiden tot vertraging. Bedrijven die hun grondstoffen met binnenschepen laten aanvoeren, hebben hier steeds meer last van. Ze kunnen deze goederen niet overhevelen naar het wegvervoer. Het bedrijfsleven in de regio vreest dat logistieke ketens zullen instorten als er niet snel actie wordt ondernomen. Aan de discussie namen naast het bedrijfsleven ook politici en binnenvaartorganisaties deel. Het renoveren van de sluizen wordt door politiek en bedrijfsleven gezien als een gezamenlijk belang. In mei presenteert het Duitse verkeersministerie het Masterplan voor de Binnenvaart met daarin maatregelen om de sector voor te bereiden op de toekomst. Ook is er een saneringsconcept voor de kanalen in NRW in de maak. Gezellig samenzijn Nederland heeft al mogen genieten van een aantal mooie en warme dagen. De terrassen zitten dan al snel vol, de waterliefhebbers zijn aan het GESABBEL Dit is een rubriek van de Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart strand te vinden of op hun boot. Ook de beroepsbinnenvaart ziet er een stuk gezelliger uit als de zon schijnt. In de havens vind je, zoals wel vaker, schepen die ‘dubbel geparkeerd’ liggen. Zelfs dat oogt een stuk knusser als het weer een beetje mee speelt. Alles gaat gewoon een stukje gemakkelijker en de mensen zijn vaak goed gehumeurd. Helaas zijn de weersvoorspellingen voor de komende dagen even iets minder. Niet prettig natuurlijk, maar als je veel binnen bent, is het minder vervelend. Van dinsdag 7 mei tot en met donderdag 9 mei vindt dit jaar de beurs Maritime Industry plaats. Vorig jaar was het zó warm dat de voorraad in de koelwatertanks al snel leeg waren en de organisatie waterijsjes uitdeelde om de hoofden van de standhouders en de gasten enigszins koel te houden. Mocht je voornemens zijn om dit jaar de beurs te bezoeken en het weer laat te wensen over, dan loop je in ieder geval warm en droog. Deze beurs staat bekend als échte binnenvaartbeurs waar schippers elkaar graag ontmoeten voor een praatje onder het genot van een koel glaasje. De beursvloer heeft een andere indeling gekregen; dus is het even zoeken op de plattegrond waar de gewenste stands zich bevinden. Ook de SAB bevindt zich op een nieuwe plek: stand E110. Niet alleen de plaats is nieuw, ook heeft de SAB-stand een nieuwe uitstraling gekregen. Je bent dan ook van harte uitgenodigd voor een kijkje, een praatje en een drankje. Tot op de beurs!

Binnenvaartkrant