Views
2 years ago

2019-10

  • Text
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Schip
  • Twee
  • Schepen
  • Meter
  • Eerste
  • Rotterdam

9 7 07 5

9 7 07 5 105 G1 F124 F124 F118 F118 F114 F114 G115 F112 G111 G109 F110 F108 F101 F102 G120 G122 G116 H103 G114 H122 H124 H120 H123 14 G118 H117 H118 G120 H103 H103 G111 F112 G109 H103 H103 H103 F108 G122 BINNEN VAART KRANT G114 H103 H103 G108 H103 G108 G106 G106 H103 H103 F106 G103 G104 G103 G104 H103 F104 F104 G101 G102 H103 G101 G102 H101 I125 I125 H116 H103 I123 H103 H103 I119 I117 H103 H103 I119 H103 I117 I115 H103 I115 I111 H103 I109 I110 I109 I107 I103 Horeca I103 I126 Maritime Industry I120 I118 J119 I114 I101 J123 J12 J123 J124 I114 I112 J115 J115 I106 I102 J107 J105 I104 BEKIJK BINNENVAARTKRANT.NL OP AL UW APPARATEN J120 K119 K119 K120 L119 J120 L119 K117 K118 J116 K115 J112 K111 K111 J112 K109 K110 L109 J108 K109 K110 L109 J108 K108 K107 K107 K108 L105 J106 L105 J106 K105 K106 J101 J104 K122 K122 J104 K103 K104 K101 K116 K112 K104 L103 L103 L101 L122 L120 L120 Kom bij ons langs op stand L104 L116 L114 L110 L108 L104 Toiletten Toiletten Buffet Horeca Begane grond Buffet BINNENVAARTKRANT Het laatste binnenvaartnieuws altijd bij de hand 7 mei 2019 Maritime Industry Beere Belship B Berger M Beta Ben Binnenv Binnenv Binnenv BINNE Binnen Blokla Blomm Blue C Blue W BO&A Bond Bote Brea Brek Brid Brin Bu Bu Bu Bu B B B B C Horeca Horeca OF RE uture H207 H205 H203 H201 H208 I207 Buffet PROJECT OF THE FUTURE I208 I204 I202 J209 J207 J205 J203 J212 J204 J202 K201 DOWNLOAD ONZE APP EICB EICB K204 L201 L203 IPHONE • ANDROID • TABLET NIEUWS VACATURES E-PAPER AGENDA SOCIAL MEDIA VAARWEGINFO Business Point 1e verdieping Business Point Toiletten NIEUWBOUW (vlootschouw.nl) VIDEO (binnenvaartvlog.nl) CIJFERS (binnenvaartcij fers.nl) PARTNERCOLUMNS binnenvaartkrant.nl

15 Maritime Industry 7 mei 2019 The Blue World: Niet zomaar een scheepsmakelaar STAND K107/K108 doet en wanneer. Zelfs de personeelsplanning zit erin. wordt in de nabije toekomst volledig elektrisch. Daardoor komt veel kennis schepen. Binnen The Blue World betekent duurzaamheid het complete proces Duurzaam kennisdelen, samenwerken en innoveren. Dat zijn de kernbegrippen van The Blue World. Uit die kennis ontstond bij de onderneming een nieuwe software-oplossing die alles aan boord bijhoudt en de verwerking van gegevens gemakkelijker maakt. Denk aan controlelijsten die via de cloud en telefoon of tablet eenvoudig te gebruiken zijn. Voordeel Het systeem laat ook zien wanneer er bijvoorbeeld weer smeermiddelen gekocht moeten worden. In de cloud worden de prijzen van aanbieders weergegeven als de deelnemer zijn kennis wil delen. Omdat collega’s het systeem ook gebruiken, worden de vijf voordeligste aanbieders getoond. Hierdoor is direct voordeel te behalen voor de gebruikers. Dit kan ook voor andere verbruiks- rechtstreeks uit de vaart in de onderneming. Het bedrijf is ontstaan uit de veertig jaar geleden opgerichte scheepsmakelaardij J. Hut, die in 2014 is voortgezet onder de naam The Blue World. Volledig elektrisch De expertise varieert van innovatief scheepsontwerp, scheepsbouw, makelaardij en advies tot exploitatie, waterbouw en droge lading. Zelfs voor het Handboek Binnenvaart van je bedrijf kan gezorgd van ontwikkelen tot en met het recyclen van schepen. Het verminderen van het energiegebruik, het toepassen van duurzame energie en het vermijden van afval. De scheepvaartsector is continu in beweging. Daarbij is een schip kopen of verkopen voor velen geen alledaagse bezigheid. “De verschillende zakelijke en privéaspecten gecombineerd met de regelgeving die regelmatig wijzigt, maken het er niet eenvoudiger of overzichtelijker op”, vertelt Hut. “Onze gecertificeerde Het prototype wordt geïntroduceerd op Maritime Industry in Gorinchem. De software is gedurende een periode van één jaar gratis te gebruiken voor klanten van de makelaardij. Andere gebruikers kunnen voor een relatief klein bedrag instappen. “Voor de scheepseigenaar is het ideaal: elke onderhoudstaak en planning kan erin”, vertelt Patrick Hut, samen met Tonnie Speksnijder eigenaar van The Blue World. “Wie wat, wanneer en hoe uitvoert is in één oogopslag te zien.” De complexiteit van de huidige schepen maakt het nodig dat je weet wie wat materialen geïmplementeerd worden. “Een geprint blaadje of overtypen is niet meer nodig”, stelt Hut. “Fouten zijn hierdoor nog meer uitgesloten.” Vergeten kan niet door de waarschuwingsfunctie van het systeem en je moet ook het hele protocol doorlopen voor een goedkeuring. Er is veel praktijkervaring binnen The Blue World; niet alleen voor verkoopbegeleiding en financieringen, maar ook voor aankoopbegeleiding. Het bedrijf heeft zelf twee schepen varen, het motorkraanschip Bonafide en containerschip Borelli, en participeert tevens bij anderen. De Borelli vaart nu nog hybride, maar worden. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de tankertak van het bedrijf, waarvoor een specialist uit de betreffende markt wordt opgeleid. “De markt is volop in ontwikkeling. Zelf werken we aan de ontwikkeling van een volledig elektrisch schip”, vertelt Hut. “Ik wil eerst zien of een techniek werkt en dit getest hebben voordat wij die aan anderen doorgeven.” Duurzaamheid Cradle-to-cradle is hot. Daarnaast zijn meedenken, kennis en eerlijkheid heel belangrijk. Duurzaamheid omvat meer dan het ontwikkelen van zuinige scheepsmakelaars kunnen samen met u al deze aspecten inzichtelijk maken.” Leren en kennis delen The Blue World is partner van het Expertise en Innovatie Centrum Binnenvaart (EICB Innovation Lab) en deelt daar de opgedane kennis. Het bedrijf is onderdeel van het register van European Maritime Certification Institute (EMCI). Door lopend worden er opleidingen gevolgd om nieuwe kennis en inzichten te vergaren. www.theblueworld.nl TE KOOP Dit is slechts een greep uit ons bestand! Bij The Blue World kun je terecht voor alle soorten financieringen En: wegens de grote vraag uit binnen- en buitenland zoeken we schepen in alle soorten en tonnages The Blue World .nl POTHOOFD Bouwjaar 1946 Lengte 14.65 Breedte 3.60 Diepgang 1.25 € 48,000 Deze prachtige authentieke sleepboot “Pothoofd” is te koop. Het is een sleepboot die in 1946 voor Rijkswaterstaat is gebouwd door De Vries Lentsch in Amsterdam Noord. Tot 1990 is het “Pothoofd” in dienst geweest bij Rijkswaterstaat en daarna in particuliere handen overgegaan. Het “Pothoofd” is altijd goed onderhouden. Prachtig oud rijksvaartuig in top conditie te koop BREMARE Bouwjaar 1946 Lengte 64.62 Breedte 7.52 Diepgang 2.80 Tonnenmaat 800 ADRIANA Bouwjaar 1957 Lengte 76.95 Breedte 8.18 Diepgang 2.52 Tonnenmaat 1060 € 275,000 € 397,000 NISTRU Bouwjaar 1925 Lengte 67.09 Breedte 8.19 Diepgang 2.37 Tonnenmaat 834 € 199,000 +31 (0)6-55333583 patrick@theblueworld.nl Bekijk alle schepen op theblueworld.nl BEZOEK ONS OP STAND K107 + K108

Binnenvaartkrant