Views
2 years ago

2019-10

  • Text
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Schip
  • Twee
  • Schepen
  • Meter
  • Eerste
  • Rotterdam

10 7

10 7 mei 2019 Dubbelwandig tankschip gezocht SCHEEPSMAKELAAR Vinotra uw innovatieve partner voor transport en bunkering van zwarte en blanke producten actief in Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en de Noord-Europese waterwegen. In opdracht van Meester Thierry Van Doosselaere en Meester Serge Van der Hofstadt, in hun hoedanigheid van Curatoren van het faillissement van BVBA North Sea Marine veilen wij het Motorvrachtschip “TUNA” uitgerust als duwschip met een duwcapaciteit van ca. 15417 ton. Afmetingen: L.: 135 m, Br.: 12,00 m, H.: 4,60 m, Inzink.: 3,80 m, laadv.:4217 ton. Bouwjaar: 2000 te Hemiksem (B). Laadruim: Één ruim, stalen laadvloer, rechte beunen, geen luiken. Containercap.: 270 Teu in 4 lagen, 340.Teu in 5 lagen. Hoofdmotoren: 2 x Fabr.Caterpillar, kW: 2 x1471/pk: 2 x 2000, type: 2 x 3516, 16 cilinder, Keerkoppeling: 2 x Fabr. ZF, type BW751. Boegschroeven: 2 x Fabr. Van Tiem, 2 x type: met stuurrooster. Motoren: 2 x Fabr. Caterpillar, kW: 2 x 447/pk: 2 x 607, type: 2 x 3406, 6 cilinder. Generatoren: 3 x 85 KVA, 3 x Fabr. John Deere (één gen. defect). Stuurwerk: Hydraulisch, Fabr. Van der Velden, 4 roeren. Elektriciteit: 24/220/280 V. Autokraan: L: 15 m, SWL: 2000 kg. Woningen: Drie woningen in twee etages, alle met woonruimte en open keuken, badkamer en slaapkamers. Stuurhut: Op hefkolom, vaste aluminium bovenbouw. Kijkhoogte: ca. 21 m, kruiplijn: 8,85 m. Airconditioning: In stuurhut en woonverblijven. Navigatieapp.: In de stuurhut: U-vormige lessenaar met navigatie-meetapparatuur. Radar op beweegbare radarmast op het voor- en achterschip. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. AS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. Koppellieren: VS: 2 stuks. Certificaten: C.V.O. geldig tot 27/08/2022. Diktemeting: Vlakrapport 8/2014 aanwezig. Ligplaats: Antwerpen, wachthaven Noordkasteelbrug – Kaai 83, Lichterweg. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel.: +32 475 499448 of +31 611 370447. e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be of fax: +32 11 422152 Een bod in combinatie met de duwbak Tuna II is ook mogelijk. Bezichtiging: Zonder afspraak op 18/05, 22/05 en 29/05 van 12.00 h tot 17.00 h. Afsluitdatum van de biedingen: 07/06/2019 om 18.00 h Om aan de vraag van onze klanten te voldoen, breiden wij onze vloot uit. Beschikt u over een dubbelwandig tankschip met een capaciteit tussen 1000mt tot 8000mt voor het transport van blanke of zwarte producten? Dan zijn we op zoek naar u. Vinotra is - Betrouwbaar - Flexibel - Innovatief - Transparant - Iso 9001 en 14001 gecertificeerd Voor meer informatie neem contact op met Jan Verbergt of Koen Geeraerts op het telefoonnummer: +31 (0)85 064 60 40 (Main and AOH number) of per e-mail op info@vinotra.com Vinotra - Brugsteen 4, 4815 PL Breda mogelijkheid tot time-charter de duwbak “TUNA II” Afmetingen: L.: 90 m, Br.: 11,45 m, H.: 4,60 m, Inzink.: 3,80 m, laadv.:2883 ton, kruiplijn: 6,75 m. Bouwjaar: 2000 te Hemiksem (B). Laadruim: Één ruim, stalen laadvloer, rechte beunen, geen luiken. Containercap.: 190 Teu in 4 lagen, 240 Teu in 5 lagen. Boegschroef: Fabr. Van Tiem, met stuurrooster, bwj: 2000. Motor: Fabr. Caterpillar, kW: 447/pk: 607, type: 3406. Hekschroef: Fabr. Van Tiem, met stuurrooster. Motor: Fabr. Caterpillar, kW: 399/pk:542, type: 3406. Generator: 85 KVA, Fabr. John Deere. Elektriciteit: 24/220/280 V. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. AS: enkelschijfs oliebadlier, 1 anker. Koppellieren: VS: 2 koppellieren. AS: 2 koppellieren Certificaten: C.V.O. geldig tot 28/08/2022. Diktemeting: Vlakrapport 8/2014 aanwezig. Ligplaats: Antwerpen, wachthaven Noordkasteelbrug – Kaai 83, Lichterweg. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel.: +32 475 499448 of +31 611 370447. e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be + fax: +32 11 422152 Een bod in combinatie met het mvs Tuna is ook mogelijk. Bezichtiging: Zonder afspraak op 18/05, 22/05 en 29/05 van 12.00 h tot 17.00 h. Afsluitdatum van de biedingen: 07/06/2019 om 18.00 h. De verkoop geschiedt onder de volgende voorwaarden: -met goedkeuring van de curatoren en de rechter-commissaris en onder opschortende -voorwaarde van homologatie door de Ondernemingsrechtbank te Antwerpen, afdeling -Antwerpen. -Eventuele tussentijdse verkoop door de Curatoren is mogelijk. De omschrijving wordt gegeven zonder verantwoordelijkheid voor eventuele vergissingen of onvolledigheden en zonder verantwoordelijkheid voor de feitelijke staat waarin het schip/de duwbak zich bevindt. Deze staat is goed gekend door de Koper, met alle zichtbare en onzichtbare gebreken, zonder enige garantie door de Verkoper. HET SCHIP EN DE DUWBAK WORDEN VERKOCHT VOOR VRIJ EN ONBELAST, GEZUIVERD VAN IEDERE KANTMELDING OF INSCHRIJVING VAN WELKE AARD OOK. Theo Moons T +32 475 499448 • T +31 611 370447 • E theomoons@skynet.be

11 7 mei 2019 Holly Reich: onderscheidend in wendbaarheid DOOR JAN JOHAN TEN HAVE Met in totaal maar liefst vier roerbladen is het gloednieuwe motortankschip Holly Reich van Markus Reich en zijn zoon Sören met recht uniek te noemen. Waar deze Sunrise net als alle tankers van dit type is uitgerust met dubbele schroef onderscheidt de Holly Reich zich bovendien met twee roerbladen per schroef; dus een totaal van vier. Dat maakt de kanaaltanker extra wendbaar, onder meer bij het aanmeren, wegvaren en in sluizen. Tijd is geld, is het credo. “Daarom verwachten wij dat dit ons in de kanaalvaart veel voordelen oplevert”, vertelt Markus Reich. De praktijk leren Nadat de kapitein-eigenaar uit het Duitse Lauenburg in augustus 2017 samen met zoon Sebastian de nieuwbouw-Sunrisetanker Lisa Reich in gebruik nam, is het nu de beurt aan zoon Sören. Samen met vader Markus is de 26-jarige jongste zoon eigenaar van Reich Schifffahrt GmbH, het bedrijf dat de Holly Reich exploiteert. Onder de naam Reich Schifffahrtsbetriebe heeft Reich senior bovendien de tankers Werner Reich, Svenja Reich en Heike Reich in de vaart. En daar komt binnen enkele maanden de nieuwe Saskia Reich bij, een 110-meter lange Sunrisetanker die momenteel in aanbouw is -oo bij GS Yard in Waterhuizen. Deze vervangt de gelijknamige 125 meter lange tanker, die van de hand is gedaan en nu vaart onder de naam Eiltank 81. Markus Reich is 60 jaar en van plan om zijn bedrijf over een jaar of vijf over te dragen aan de volgende generatie. Hij vertelt: “Sebastian en Sören hebben nu elk een aandeel in een eigen schip. We hebben voor deze constructie gekozen omdat ik denk dat het erg belangrijk is dat de jongens het vak in de praktijk kunnen leren. Het is de bedoeling dat zij elk hun eigen schip houden als ik een stap terug doe en daarnaast de rest (foto Jan Johan ten Have) van onze vloot gezamenlijk gaan exploiteren.” ADN 2019 De Holly Reich is in grote lijnen identiek aan de Lisa Reich, die in 2017 door GS Yard werd gebouwd. Naast de dubbele roerbladen per schroef is het belangrijkste onderscheid dat dit schip, zoals vereist, voldoet aan het ADN 2019, de nieuwe versie van de Europese regelgeving van het vervoer van gevaarlijke stoffen over de binnenwateren. “Dat betekent dat het is voorzien van overdruk op de machine kamers voor en achter”, vertelt afbouwbegeleider John Mulder van GS Yard. Daarnaast is het schip voorzien van een groter vermogen op de boegschroef. De Volvo Penta D13 levert 420 pk (308 kW). Reich: “Bijkomend voordeel is meer power op de boegschroef, wat bijdraagt aan de manoeuvreerbaarheid van het schip.” GS Yard Voor de derde keer op rij koos Reich voor nieuwbouw bij GS Yard in Waterhuizen. Hij vaart wel bij het Sunrise-concept: maximaal laad vermogen op minimale scheeps lengte en een zeer gunstig verbruik; dus lage brandstofkosten. Reich: “De kwaliteit van deze schepen is gewoon erg goed. En de samenwerking was weer bijzonder prettig.” De Holly Reich gaat voor bevrachter Jaegers varen met minerale olie en lichte chemie. De maiden trip voert met een vracht methanol van Rotterdam naar Uerdingen. Komende zomer worden de Lisa Reich, Holly Reich en Saskia Reich gezamenlijk gedoopt… En is het tijd voor feest. Aan mts Holly Reich leverden onder andere: GS Yard B.V. Complete afbouw All Pum ps Holland B.V. Victor pompen pakket Alphatron Marine B.V. JMA-610 radar, MFM-line en GPS-kompas Blokland Non-Ferro B.V. U-bundelkoelers en een luchtkoeler Heinrich Harbisch Schiffswerft GmbH 2x 2 HA-DU HightechRuder HR Piping B.V. Complete machinekamer installatie Kadlec & Brödlin GmbH Wir projektierten, lieferten und installierten die elektrische und elektronische Ausrüstung inkl. der Steuerungs- und Automatisationstechnik sowie das Tankmess- und Alarmierungssystem und die dazugehörige Visualisierung sowie die Navigations- und Kommunikationseinrichtungen Kampers Pompservice B.V. 2 stuks KAMPERS 2C182/74XHE ladingpomp in kruiplijnuitvoering Lloyd’s Register EMEA Geclassificeerd Licorne Fuel B.V. Q8 Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH The 2 main propellers, diameter 1400mm, 4 blades, skew design, the two OPTIMA® propeller nozzles and the two propeller shaft installations Reintjes Benelux bvba 2x WAF 164 met reductie van 4,560:1 Tischlerei und Alubau Wessels GmbH Kompletten Innenausbau, steuerhaus, hubschacht, treppen, türen, fenster und masten Verhaar Omega B.V. Eén (1) Verhaar Omega Boegschroefinstallatie type kanalen 3100-4k (schroefdiam 1000mm) verticale opstelling, 300 kW bij 1780 omw/min. en bediening wegafhankelijk incl omschakeling Pomp/Boegschroefbedrijf Volvo Penta Europe Office Benelux 2x D13B-N MH (FE) 500 pk voortstuwing; D13B-N MH (FE) 450 pk voortstuwing WindeX Engineering B.V. RVS Klaproosters ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE Wij wensen Reich Schifffahrtsbetriebe GmbH een behouden vaart met het mts Holly Reich Kadlec & Brödlin GmbH SCHIFFSELEKTRIK ELEKTRONIK NAVIGATION KOMMUNIKATION ELECTRIC MARINE BUILDING and ENGINEERING Non Ferro bv BINNEN VAART KRANT

Binnenvaartkrant