Views
2 years ago

2019-09 Maritime Industry

  • Text
  • Bedrijf
  • Schepen
  • Marine
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • April
  • Onze
  • Maritime

BINNENVAARTKRANT57

BINNENVAARTKRANT57 Maritime Industry 40 24 april 2019 UW TOTAAL LEVERANCIER VOOR BINNENVAART PERSONEEL WIJ BIEDEN ◗ ◗ ◗ ◗ Centraal aanspreekpunt Gemotiveerde en gekwalificeerde bemanning Totaal pakket aan oplossingen op maat 24/7 service CONTACTEER ONS voor vrijblijvende inlichtingen BOB BREMS Mr. FJ. Haarmanweg 25 4538 AN Terneuzen Nederland Web: www.sgsolutions.eu E-mail: bob.brems@sgsolutions.eu Tel.: +31 (0)655 455 865

BINNENVAARTKRANT56 Maritime Industry 41 24 april 2019 (foto’s Machniefabriek De Waal) Machinefabriek De Waal: specialistisch, innovatief en vooruitstrevend STAND H103 Specialistisch, innovatief, vooruitstrevend en altijd in ontwikkeling: dat is De Waal. De Werkendamse machinefabriek is haar tijd ver vooruit als het gaat om voortstuwings- en manoeuvreertechnologie. De afmeerkades in de Biesboschen Beatrixhaven zijn altijd drukbezet, evenals de scheepsliften. Tijdens Maritime Industry bent u weer van harte uitgenodigd een kijkje te komen nemen op de stand. Onze medewerkers staan u graag te woord bij stand H103 in de vertrouwde WMI-straat. De orderboeken van De Waal zijn ook dit jaar weer goed gevuld. Diverse superjachten zijn voorzien van een stuurwerk en veel IVRbinnenvaartkeuringen zijn al verricht. Tevens bouwde De Waal vol trots mee aan de Sendo Liner van Sendo Shipping, het eerste schip dat volledig emissieloos kan varen. De Waal leverde de schroefassen, de Green Award gecertificeerde afdichtingen en weerstandsarme Easyflow­roeren. Easyflow-roeren Nog steeds is er veel vraag naar dit innovatieve roersysteem. Zowel voor nieuwbouw als ombouw. De Stuwa Easyflow­roeren zijn slanker dan andere roertypen en staan verder naar buiten opgesteld. Ze staan hierdoor net buiten het snelstromende schroefwater. Dit water stroomt sneller langs de binnenkant van het roer dan aan de buitenkant. Dat zorgt voor overdruk aan de binnenkant en onderdruk aan de buitenzijde. Het gepatenteerde Easyflow­vleugelprofiel zet dit drukverschil om in extra stuwkracht. De roeren leveren een flinke brandstofbesparing op en daarnaast verbetert in veel gevallen de manoeuvreerbaarheid van het schip en is het stiller in de woning. Schroefasinstallaties De Waal is tevens gespecialiseerd in schroefasinstallaties. Deze worden compleet met afdichtingen, schroefasrem en unieke hydraulische moer geleverd. De Waal heeft een eigen gesloten afdichtingssysteem met binnen­ en buiten­seals. Ze zijn kostenbesparend en dragen bij aan een duurzaam milieu omdat ze gegarandeerd lekvrij zijn. Het gesloten systeem van De Waal houdt buitenwater tegen waardoor vet of olie niet meer in het watermilieu terechtkomt. Alle Stuwa­afdichtingen van De Waal zijn gecertificeerd door Green Award. QF Powerpack De frequentiegeregelde Stuwa­QF stuurmachine heeft vele voordelen. De pompen draaien alleen als er een stuurcommando wordt gegeven. Hierdoor is er onder andere sprake van een lager gasolieverbruik en daarbij is de standtijd van pompen, filters en elektromotor langer. Deze stuurmachine wordt momenteel voornamelijk toegepast in de superjachtbouw, maar kan ook worden toegepast op binnenvaartschepen. In de eigen proefstand waarover De Waal als enige stuurmachineleverancier beschikt, worden alle stuurmachines die de fabriek verlaten uitgebreid getest en van tevoren ingeregeld. Innovaties De Waal gaat met de tijd mee en daarom wordt er regelmatig geïnnoveerd. De ontwikkeling van de lasrobot is hier een mooi voorbeeld van. Deze hightech­robot wordt gebruikt voor het lassen van diverse roeronderdelen en inmiddels zijn de robot en operator gecertificeerd onder Lloyd’s. De volgende doelstelling is het compleet lassen van roeren voor de binnenvaart en uiteindelijk ook voor superjachten en de zeevaart. De eerste tests om met de hightech­robot een klein model van een scheepsroer te lassen, zijn onlangs succesvol verlopen. Stap voor stap wordt zo opgeschaald naar het volledig automatisch lassen van grote 1:1 roeren. www.dewaalbv.nl Heinen & Hopman Rotterdam laat schippers niet in de steek STAND L109 Heinen & Hopman Rotterdam is onderdeel van Heinen & Hopman Engineering. Dit familiebedrijf, opgericht in 1965, is wereldwijd actief als ontwerper en fabrikant van verwarmings-, ventilatie- en airconditioningsproducten voor de binnenvaart, jachten, zeevaart en offshore. De binnenvaartsector voert binnen Heinen & Hopman Rotterdam de boventoon. Heinen & Hopman Rotterdam werkt met het gerenommeerde A­merk Daikin, dat hoog scoort op betrouwbaarheid en een even goede als stille werking heeft. “Dat neemt niet weg dat we ook andere merken zoals Mitsubishi Electric, Toshiba, Carrier, LG en Panasonic kunnen leveren, onderhouden en repareren”, aldus Armin Bock. “Het is één van onze sterke punten dat, waar andere leveranciers of installateurs niet thuis geven bij een storing, wij altijd alles in het werk stellen om de installatie weer in orde te maken. Aan de kade, maar ook aan boord als stilliggen geen optie is. We hebben speciaal een kleine bedrijfsauto aangeschaft die door de autokraan aan boord gehesen kan worden, zodat tijdens de vaart gewerkt kan worden.” Airco aan boord Met een airco aan boord worden zowel de temperatuur als de vochtigheidsgraad op een comfortabel niveau gehouden. “Zo kunt u tijdens de warmere zomerdagen ongestoord uw dagelijkse werkzaamheden blijven uitvoeren en genieten van een koele, rustige nachtrust. Een airco is een investering in uw eigen comfort.” “Onze airco’s kunnen naast koelen ook verwarmen. In vergelijking met een gasgestookte cv­ketel is elektrisch verwarmen met een airco een stuk energiezuiniger.” Voorjaarsactie In de voorjaarsperiode wordt het meeste van de installaties gevraagd. Het is dan wel zo fijn als de installaties op een energiezuinige manier werken. “Voor uw veiligheid, maar ook om problemen in de zomerperiode tegen te gaan, biedt Heinen & Hopman een scherpe servicedeal. Hiermee gaat u goed voorbereid de zomer in!” Tijdens inspecties worden de installaties grondig schoongemaakt, zodat alle ziektekiemen worden verwijderd. Ook wordt er een lekdichtheidstest uitgevoerd en gecheckt of er onderdelen preventief vervangen dienen te worden. Alles wordt netjes in een rapportage vermeld en met de klant gedeeld. Wilt u hier meer informatie over, bezoek dan onze stand L109 op Maritime Industry of vraag om informatie via binnenvaart@ heinenhopman.nl of (078) 890 80 50.

Binnenvaartkrant