Views
2 years ago

2019-09 Maritime Industry

  • Text
  • Bedrijf
  • Schepen
  • Marine
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • April
  • Onze
  • Maritime

6 24 april

6 24 april 2019 FAMILIEBERICHTEN geboorte • verloving • huwelijk • overlijden • dankbetuiging • in memoriam Familiebericht plaatsen?Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl KICKER / ZOEKERTJE Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker / Zoekertje plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website U ZOEKT PERSONEEL? WIJ VERTELLEN U GRAAG MEER OVER DE MOGELIJKHEDEN VAN ADVERTEREN IN DE BINNENVAARTKRANT +31(0)10-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL Binnenvaartkrant zoekt voor uitbreiding van het verkoopteam een ACCOUNTMANAGER Voor de uitbreiding van het verkoopteam zoekt de Binnenvaartkrant een accountmanager (m/v) voor 40 uur per week. Hij of zij gaat deel uitmaken van een professioneel en ambitieus team dat vastbesloten is om elke twee weken hét vakblad voor de binnenvaart te maken. Functie De beoogde accountmanager houdt zich bezig met de verkoop van advertenties en geeft onze relaties deskundig advies inzake advertentiecampagnes. Binnen het team van de krant vervult de accountmanager een belangrijke rol. Het is daarom absoluut noodzakelijk dat de kandidaat een teamplayer is. Tevens is hij of zij iemand die goed om kan gaan met deadlines. Een goede kandidaat • Beheerst de Nederlandse, Engelse en Duitse taal in woord en geschrift • Beschikt over een HBO werk- en denkniveau • Heeft een commerciële instelling • Is communicatief vaardig, sociaal vaardig, stressbestendig en heeft een goede ‘telefoonstem’ • Is in bezit van rijbewijs B Tevens spreekt het in zijn of haar voordeel als de kandidaat • Belangstelling heeft voor de binnenvaart • Een opleiding en ervaring heeft in verkoop en relatiebeheer Verdiensten Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van opleiding en ervaring. Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van De Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! HOLLAND SHIP CLEANING Scheepsruimen 500 BAR + verven Hydrojetten 2500 BAR Tel. 0617324458 De vaatwasser, wasdroger of wasmachine defect? www.witgoedservice.nu Ook kunnen wij nieuwe machines leveren www.electroparts.nl Te Koop Gevraagd : Goede/defecte aggregaten T. 06-27090985 Gemotiveerde ervaren Aziatische bemanning Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 95,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg. Tel. +49-3222-1096-896 of : + 31-1025-799-22 email : sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu GEZOCHT KAPITEIN Op MTS: RELATIONSHIP 14 dagen op 14 af. LUX. Cond. TEL: 06-539 24 619 BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Verfügbare Lotsen/Kapitäne für die Rhine, Main, MDK und Donau!!! Für weitere info : – tel. 0040724363747 – email : office@navigofirst.com We are the Best in Crewing! Barko heeft op korte termijn Licht matroos, matroos en vol matroos beschikbaar. Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 95,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg Tel. +49-3222-1096-896 of : + 31-1025-799-22 E-mail : sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu REDERIJ RINGOOT EN ZOON NV Vervoer te water van petroleumprodukten Metropoolstraat 1—B 2900 Schoten—tel +32 3 235 75 75—rederij@ringoot.be—www.rederijringoot.com SUPERINTENDENT VOOR DE BINNENSCHEEPVAART M/V FUNCTIE: - onderhoud van 5 schepen - reparaties elektrische en technische installatie - preventieve controles - opvolgen uitbestede herstellingen - aanspreekpunt kapiteins - opvolging scheepscertificaten Filipijns óf Roemeens personeel Vanaf 103 euro per dag. Tel. 06 52 68 82 52 óf www.alfuru.com Te Koop Luikenkap 135m x 11,45 Alu Friesche kap/gereviseerd met Luikenwagen. +32 498524344 Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 TE KOOP (ex Bunkerboot) Werkscheepje Afm. 19,17x3,68 x1,51. Hoofdmtr 200pk Mercedes,20kva gen, wormpomp 40k/u, 8m kraan 1ton, hydroliek. t.e.a.b. Tel.06-17324458 Gezocht Matroos op eetbare olietanker ALOHA. Per direct 14dgn op 14dgn af. Loon in overleg. Kost vrij. Geen deksman matroos in dienstboekje. Soliciteren per email of telefoon. aloha-arade@hotmail.com of 0031655480551. Te Koop Gevraagd : Aggregaten, Scheepsmotoren etc. Ook loop en sloop motoren. Defecten geen probleem. E: vemodieselmotoren@live.nl T: 0031-6551 868 23 Gezocht: Schippers(echt)paar Voor mvs Graveland Nette woning. Vaargeb: NL, B, Dld, in overleg. Ma t/m vrijdag, dagvaart. Goede verdiensten Nadere info: Vonk bv Tel 026-4432402 Upstream Crew B.V. Uw betrouwbare bemiddeling voor Poolse bemanning. e: info@upstreamcrew.com t: 085-877 2324 Gezocht (licht)matroos voor db Aquila Loon CAO, vrije tijd in overleg. Contactpersoon A. Cornelis, Tel: 0654375484, e-mail: arend.cornelis42@gmail.com UW PROFIEL: - ervaring in scheepstechniek - zelfstandig kunnen werken - rijbewijs B WIJ BIEDEN: - aantrekkelijke verloning - goed uitgeruste servicewagen - afwisselende job Kandidaten worden verzocht een motivatiebrief met cv te sturen aan karin@binnenvaartkrant.nl.

7 Ingreep moet daling van rivierbodem halt toeroepen Rijkswaterstaat stort extra grind in Boven-Rijn bij Tolkamer In april is Rijkswaterstaat op de Boven-Rijn ter hoogte van Tolkamer gestart met het toevoegen van grind in de rivier. Het is de tweede keer dat dit gebeurt. De werkzaamheden duren tot eind juli. Deze sedimentsuppletie is onderdeel van een proef om de daling van de rivierbodem te stoppen, waardoor de rivieren ook in de toekomst bevaarbaar blijven. De komende jaren vindt onderzoek plaats om te kijken wat de effecten zijn. Naar verwachting zijn in 2022 de resultaten bekend. Grindlaag In 2016 heeft Rijkswaterstaat voor het eerst aan de diepe buitenbocht van de Boven-Rijn (kilometerraai 863,6-862) bij het Gelderse Tolkamer een laag grind van gemiddeld 30 centimeter gestort. De komende maanden wordt op ERSTU-voorzitter Maaßen herkozen Binnenvaartaandeel in Hamburg moet omhoog Thomas Maaßen (Rhenus Port Logistics) blijft de komende vier jaar voorzitter van de ERSTU (European River-Sea-Transport Union). Tijdens de algemene ledenvergadering op 9 april in Hamburg werd hij door de leden herkozen. Een dag eerder vond in Hamburg de jaarbijeenkomst van de Commissie Kustvaart binnen de EBU plaats. Deelnemers aan de bijeenkomsten kregen een rondleiding door de haven van Hamburg, waar hard gewerkt wordt aan de betere koppeling tussen zee- en achterlandvervoer. deze plek nog zo’n 70.000 kuub grind toegevoegd. In totaal komt er op deze locatie een laag grind van 80 tot 120 centimeter te liggen. Het grind wordt in de loop van de tijd door het water meegevoerd naar de benedenstroomse delen van de rivier. Diepgang Het scheepvaartverkeer ondervindt weinig hinder van de werkzaamheden, stelt Rijkswaterstaat. Het storten doen de klapschepen al varende. De aangebrachte laag grind heeft verder geen invloed op de scheepvaart, omdat het wordt toegevoegd aan de diepe delen van de buitenbocht. De laag ligt nog onder het niveau waarop Rijkswaterstaat gaat baggeren en heeft dus geen invloed op de diepgang. Daarnaast wordt de diepte van de resultaten van het Europese EM­ MA-project ter bevordering van de binnenvaart en kustvaart in de Oostzee-regio. In de Oostzeeregio liggen nog volop kansen voor de binnenvaart. De afgelopen drie is jaar gewerkt aan oplossingen om de binnenvaart op de Elbe, de Oder en de Wisla te versterken. De ERSTU heeft meegewerkt aan vaargeul constant in de gaten gehouden. Mocht er een ongewenste ondiepte ontstaan, dan wordt die binnen 24 uur verwijderd. Duitsland Voor dit proefproject werkt Rijkswaterstaat samen met de Duitse collega’s van het Wasser- und Schifffahrtsamt Duisburg-Rhein. De grindstort wordt uitgevoerd op het Duitse grondgebied. De grens loopt ter plekke over het midden van de rivier. De Duitsers hebben al sinds de jaren 80 ervaring met het toevoegen van sediment aan de rivierbodem. De Duitse ervaringen zijn echter niet direct te vertalen naar Nederland. De rivierbodem in Duitsland is namelijk veel grover en harder en daardoor minder dynamisch dan in Nederland. Het grind dat in Nederland wordt gestort is dan ook fijner dan in Duitsland. het uitwerken van de eisen en maatregelen daarvoor. Om die te kunnen invoeren, dringen de projectpartners aan op een verlenging van EMMA. IWT Platform EBU-voorzitter Paul Goris vertelde over doelen, structuur en werkwijze van het onlangs opgerichte European IWT Platform waarin Bodemdaling De bodemdaling is mede het gevolg van menselijk ingrijpen in de rivier. Door het verleggen en kanaliseren van rivieren, de zand- en grindwinning en bodemerosie in combinatie met te weinig aanvoer van zand en grind zijn rivierbodems gaan dalen. De rivierbodem daalt niet gelijkmatig. Er kunnen diepe, smalle geulen ontstaan in de buitenbocht en ondiepe plekken in de binnenbocht. Daarnaast zijn op sommige delen van rivieren de bodems verhard. Daar kan de bodem dus niet uitslijten en dalen. Vooral bij laagwater levert dat op sommige plekken problemen op voor de bevaarbaarheid. De vaardiepte op de ondiepe delen wordt aanzienlijk verminderd. Schippers kunnen daardoor minder lading meenemen en de transportkosten stijgen. Europese vaarwegvertegenwoordigers de krachten bundelen. Hij plaatste een oproep om nog actiever gebruik te maken van dit platform. Hans Gerd Heidenstecker, voormalig vicevoorzitter van de ERSTU voor Duitsland en voorzitter van de Sectie Duitse binnenvaart werd benoemd tot erelid van de ERSTU. COLOFON Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag 24 april 2019 DE BINNENVAARTKRANT is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. VERSPREIDPUNTEN U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl ADRES ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel T +31(0)10 414 00 60 F +31(0)84 88 44 671 klantenservice@binnenvaartkrant.nl ONLINE www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl www.vlootschouw.nl www.binnenvaartcijfers.nl (samen met BVB) REDACTIE redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker (hoofdredacteur) +31(0)6-22871516 Michel Gonlag (eindredacteur) +31(0)6-53244445 Sarah De Preter +31(0)6-22701893 Met bijdragen van: Frank Antonie van Alphen Menno Bonnema Evert Bruinekool Jessy Burgers Jan Johan ten Have Joke Heikens Jan Hoek Jitze Hooghiemstra Dymphina Jooren Cees de Keijzer Stefan Lans Leona Meijer Johan de Witte Noud van der Zee KLANTENSERVICE ADMINISTRATIE Karin Hell (office manager) Mariska Doornkamp (administratief medewerker) SALES sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers (commercieel manager) Rica Adjis (accountmanager) VORMGEVING Steven Chiang San Lin Spoor boven binnenvaart Via het Hamburg Vessel Coordination Center (HVCC) wordt de binnenvaart in de plannings processen van de containerterminals geïntegreerd. Ruim 45 procent van alle containers in Hamburg wordt per spoor van en naar het achterland gebracht. Hamburg is daarmee de grootste Europese spoorhaven. Hamburg en rails zijn al sinds decennia nauw verbonden. Het aandeel van de binnenvaart bedraagt slechts 2,4 procent. Om dit aandeel te verhogen zijn volgens de havendirectie twee zaken ontzettend belangrijk: werk maken van het Totaalconcept Elbe en een betere sturing van binnenvaartstromen door digitalisering. EMMA Stefan Kunze van Hafen Hamburg Marketing vertelde over de De bestuursleden van ERSTU. (foto HHM) DRUK Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv. Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen.

Binnenvaartkrant