Views
2 years ago

2019-06 OSD Antwerpen

De Binnenvaartkrant 4 12

De Binnenvaartkrant 4 12 maart 2019 Functieomschrijving: Ben je werkzaam in de scheepvaart of heb je ervaring als Kapitein van riviercruiseschepen? Lijkt het je een uitdaging om het management van meerdere passagiersschepen te coördineren? De Nautisch Manager is het interne aanspreekpunt voor onze vloot. Een dynamische werkomgeving werkt voor jou aanstekelijk. Je weet de juiste prioriteiten te stellen en levert graag een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat. • Operationeel verantwoordelijk voor de nautische dienst binnen Rivertech • Signaleren van de behoefte van onze vloot • Het beheren en controleren van vaarprogramma’s • Contracten onderhouden met overheidsinstanties en havens • Direct aanspreekpunt van de (corporate) kapiteins • Verantwoordelijk voor de veiligheidsmiddelen en crew training • Administratieve werkzaamheden • Verantwoording afleggen aan Managing Director Functie-eisen: • Ervaring in een leidinggevende functie, accuraat en stressbestendig • Ervaring in de cruisesector en binnenvaart • Goede communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen en overtuigingskracht • Goede beheersing van de Engelse en Duitse taal • Goede kennis van de Europese waterwegen • Woonachtig in de directe omgeving van Arnhem of bereid te verhuizen Wat bieden wij u: • Een fulltime baan met mogelijkheid tot vast dienstverband • Goede arbeidsvoorwaarden (NL-contract) • Een prettige werksfeer in een dynamisch team • Bedrijfsauto Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Wir suchen: Wij zoeken: Wir Rheinpatent suchen: bis Mannheim / Basel Wij Rijn zoeken: patent tot Mannheim / Basel Rheinpatent Radarpatentbis Mannheim / Basel Rijn Radarpatent tot Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Radarpatent ADN-Certificaat ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits Sprache: Deutsch und Niederländisch Taal: Nederlands en Duits Wir bieten: Wij bieden: Wir Hohes bieten: Sicherheitsverständnis Wij Veiligheid bieden: hoog in het vaandel Hohes Attraktive Sicherheitsverständnis Schweizer Arbeitskonditionen Veiligheid Aantrekkelijke hoog Zwitserse in het vaandel Attraktive Permanente Schweizer Weiterbildung Arbeitskonditionen Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden Zwitserse Permanente Aufstiegschancen Weiterbildung arbeidsvoorwaarden Mogelijkheden zelf ontplooiing Aufstiegschancen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Mogelijkheden Goede promotie voor kansen zelf ontplooiing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis Betriebsklima - 1:1 Goede Comfortabele promotie 1:1 kansen verhouding van Gutes Betriebsklima Comfortabele werktijd en vrije 1:1 tijd verhouding van werktijd Motiverende en vrije & inspirerende tijd Motiverende bedrijfscultuur & inspirerende Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung bedrijfscultuur – einfach bewerben über unsere Sollicitaties eenvoudig via onze Wir Webseite! freuen uns auf Ihre Bewerbung – Sollicitaties website! eenvoudig via onze einfach bewerben über unsere website! Webseite! Bewerbungen an: Jesko Wehrt Bewerbung über: Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu www.fluvia.eu/jobs www.fluvia.eu Rivertech houdt zich met haar team voornamelijk bezig met het nautisch en technisch management op luxe riviercruiseschepen. Ter versterking van onze nautische afdeling zijn wij per direct op zoek naar een: Nautisch Manager Wil je een volgende stap zetten in je carrière? Wij ontvangen graag je motivatiebrief met CV voor 31 maart 2019. Rivertech B.V., Delta 60, 6825 MS ARNHEM, T: +31 (0)26 362 03 40, E: crew@rivertech.nl t.a.v. Human Resources: mevrouw Denice Buiel Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld. tanker tanker shipping | tank | storage | tanker brokers Overslagbedrijf Speksnijder vof Overslagbedrijf Speksnijder vof is een klein overslagbedrijf met twee kraanpontons in Amsterdam. Voor deze kraanpontons hebben wij de volgende vacature: Bobcatrijder Werkzaamheden in de haven van Amsterdam voor overslag bulkgoederen. Heeft u verantwoordelijkheidsgevoel en vindt u, net als wij, dat werken met drijvende kranen het mooiste wat er is, dan hebben wij een geschikte baan voor u. Werkzaamheden zijn het rijden op de schrankladers, onderhoud/tremwerkzaamheden. Het in de goede staat houden van ons materiaal. En op een verantwoordelijke manier omgaan met collega’s, klanten, schippers en andere mensen die bij ons werk betrokken zijn. Functie eisen: Rijbewijs en ervaring in de scheepvaart. Daar stellen wij tegen over; loon naar binnenvaart CAO, ploegentoeslag en aangezien wij geen 9 tot 5 bedrijf zijn, een passende overwerk vergoeding en kilometer vergoeding. Wilt u informatie, dan kunt u bellen naar; 0651 809092 of 0620 704015 . Mailen: info@overslagbedrijfspeksnijder.nl Bevrachter (Fulltime) Binnen Rapide Bevrachting B.V. werken we met een jong en enthousiast team. Door groei en uitbreiding binnen onze organisatie zijn wij op zoek naar een ervaren bevrachter. FUNCTIE OMSCHRIJVING • Intensief samenwerken met opdrachtgevers en schippers. • Dagelijks bevrachten en plannen van binnenvaartschepen. • Opstellen van ladingdocumenten. FUNCTIE EISEN • Ervaring in de logistiek van de binnenvaart. • Beheersing van de Nederlandse en Duitse taal in woord en geschrift. • Klantvriendelijk, geduldig en stressbestendig. • Commerciële en communicatieve vaardigheden. • MBO werk- en denkniveau. • Zelfstandig, besluitvaardig en flexibel. WIJ BIEDEN • Uitdagende en dynamische functie in een gezellig en gedreven team. • Goede arbeidsvoorwaarden. • Een salaris in overeenstemming met je functie. Ken je de wereld van de binnenvaart, hoeven we jou niets te vertellen over het aanbieden van droge lading, het slim plannen van reizen of het verzorgen van de juiste documenten en zoek je een uitdagende baan waarbij je veel eigen input kan geven? DAN BEN JIJ DE PERSOON DIE WE ZOEKEN! Reageer direct en stuur je motivatiebrief met CV naar: info@rapidebevrachting.nl t.a.v. Cora Hovestadt. Voor meer informatie bel: 0183-730760 Gezocht: kapitein Pannenkoekenboot Rotterdam Bent u een sociale, ervaren kapitein met bij voorkeur kennis van het Rotterdamse havengebied? In het bezit van een groot vaarbewijs en affi niteit met techniek? www.rapideshipping.nl Neem contact op met Christoffel Wielders: 06-46993321 of christoffel.wielders@gmail.com Rapide Bevrachting B.V. is een groeiende onderneming in de binnenvaart. We zijn gespecialiseerd in de meest uiteenlopende soorten van watertransport. Met de zekerheid van de hoogst denkbare service en onze bekende topkwaliteit verzorgen wij de transporten over water van begin tot einde. Gezocht: kapitein / chauffeur Splashtours Rotterdam Bent u een sociale, ervaren kapitein met bij voorkeur kennis van het Rotterdamse havengebied? In het bezit van een groot vaarbewijs, Code 95, rijbewijs D, chauffeursdiploma en affi niteit met techniek?

De Binnenvaartkrant 5 12 maart 2019 Sluis Eefde krijgt primeur met segmentdeur Rijkswaterstaat, Hollandia Infra en Bosch-Rexroth presenteerden op 5 maart vol trots de eerste segmentsluisdeur van Nederland. Die wordt momenteel gefabriceerd in Krimpen aan den IJssel. Bij openen verzinkt de deur in de bodem van de sluis. Als schutsluis is dit type deur nieuw, maar als waterkering is hij al vaker gebruikt in Nederland. Met dit type deur is de sluis veel veiliger dan met een normale sluisdeur. Door de waterdruk en het drijfvermogen wordt de deur bij falen van het systeem vanaf de bodem omhoog gedrukt als dat nodig is en sluit de sluis zich door het wegstromende water. Door de segmentering in zes compartimenten kan de holle drijvende deur bijna niet zinken. Pas als er meer dan drie compartimenten lek zijn, kan het mechanisme niet meer functioneren. Veiligheid voorop De toegang naar het Twentekanaal kenmerkt zich in extreme situaties De sluisdeur wordt momenteel gebouwd bij Hollandia Infra. door ruim 7 meter verval. Gaat daar iets fout, dan is de ramp niet te overzien en loopt het kanaal leeg. De inmiddels monumentale sluis – gebouwd in de dertiger jaren – met hefdeuren heeft groot onderhoud nodig en er was al een capaciteitsprobleem voor de scheepvaart. Dit wordt door de nieuwe sluis opgelost. Tijdens de renovatie kan er doorgeschut worden met de nieuwe kolk. Als extra aanvaringsbeveiliging komt er een slagboom met staalkabel over de kolk om schepen af te remmen die te ver doorvaren. Daarnaast zijn er in het bewegingswerk hydraulische cilinders toegepast. Bij conventionele bewegingswerken wordt de cilinder door een apart hydraulisch systeem aangedreven. Voor Sluis Eefde heeft Bosch- Rexroth een nieuw elektrisch hydraulisch systeem ontwikkeld waar de power unit zich achter op de cilinder bevindt. Dit systeem is in staat klappen van aanvaringen deels te absorberen. De benedendeuren van de kolk zijn normale stalen puntdeuren, hoewel ze door het grote verval wel hoger zijn dan standaarddeuren. Bovendien zijn ze zwaarder gebouwd. 20.000 schepen Met de extra kolk wordt meer scheepvaart mogelijk op het Twentekanaal. “De verwachte groei van vrachtschepen zal van 12.000 naar 20.000 schepen per jaar gaan”, aldus omgevingsmanager Ernst Rijsdijk van Rijkswaterstaat. In 2020 wordt de sluis opgeleverd. Loodswezen kiest voor MAN-motoren MAN Rollo gaat twee MANdieselmotoren met een vermogen van 882 kW bij 2.100 toeren per motor leveren voor een nieuw te bouwen tender van het Nederlands Loodswezen. De motoren worden voorzien van nabehandelingsinstallaties (SCR). Next Generation Shipyards heeft opdracht gekregen voor de bouw van een nieuwe loodstender voor het Nederlands Loods wezen. De grootste uitdaging die het Nederlands Loodswezen daarbij stelt, is het terugbrengen van het gewicht van 54 naar 40 ton, met behoud van de functionele eigenschappen, zoals snelheid en vaarcomfort. Dat was een reden om voor de MAN-motoren te kiezen. Die hebben een zeer goede vermogens/ gewichtsverhouding en een laag trillings- en geluidsniveau. Compacter en lichter “MAN-motoren zijn nu eenmaal veel compacter en lichter dan motoren van andere merken”, zegt Karel Schuurman, Manager Sales Marine Engines bij MAN Rollo. “Door de gewichtsbesparing kan deze nieuwe loodstender evengoed de topsnelheid van 28 knopen behalen met motoren met een lager vermogen.” “Met deze innovatieve denkwijze wordt een brandstofbesparing en zodoende een substantiële CO 2 -reductie gerealiseerd. De configuratie van de motor met SCR voldoet aan de IMO-TIER III emissie-eisen zoals die gaan gelden per 1 januari 2021. Hiermee spelen we in op de wensen van de toekomst.” Vervolgopdracht In eerste instantie wordt één nieuwe loodstender gebouwd. De oplevering staat gepland voor 1 maart 2020. Als deze tender voldoet aan alle specificaties, zal de werf later in 2020 een vervolgopdracht krijgen voor de bouw van nog eens twee tenders met oplevering in 2021 en 2022. Het Nederlands Loodswezen vervangt met deze tenders de twintig jaar oude Discovery-klasse. Grave moet dokken voor werf Het faillissement van Scheeps werf Grave in 2012 gaat de gemeente naar alle waarschijnlijkheid alsnog miljoenen kosten. Het gerechtshof in Den Bosch oordeelde vorige maand in hoger beroep dat zij onrechtmatig heeft gehandeld en aansprakelijk is voor de ontstane schade. De hoogte van de schadevergoeding wordt in een aparte rechtszaak bepaald. De werf ging failliet, volgens de directie doordat de gemeente het niet (op tijd) mogelijk maakte om cruiseschepen van 135 meter te bouwen waarnaar vraag was in de markt. Doordat de vergunning uitbleef, liep Scheepswerf Grave een cruciale bouworder mis. Carnaval op de Maas Woensdag 27 februari meerde de “Brand Beer Boetengewoane Boetezitting Booat” af aan de cruiseterminal uit Maastricht stelde de boot, die de rest van het jaar carnavalsviering vanaf het water. Rederij Van Stiphout in de haven van Maasbracht. Vanaf de boot zond de gewoon Scheldevallei heet, ter beschikking en ouddirecteur Roelof Fransbergen fungeerde als kapitein. provinciale zender L11 rechtstreeks via radio en tv uit over de ‘Vastelaovendj’. In de week vóór carnaval voer (tekst en foto Noud van der Zee) de boot via de Maas van Gennep naar Maastricht. De binnenvaart had een groot aandeel in deze ADVERTENTIE OnnOdig stilliggen kOst geld Bel van Andel 010 4293316 • topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant