Views
8 months ago

2019-05

  • Text
  • Binnenvaart
  • Februari
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Sendo
  • Jaar
  • Goede
  • Onze
  • Schepen
  • Burmester

De Binnenvaartkrant 26

De Binnenvaartkrant 26 26 februari 2019 YST Logistics b.v. maakt werk van uw transport! Wij zorgen voor optimaal en efficiënt vervoer van uw goederen en zijn gespecialiseerd in het vervoer van bulk goederen en speciaal transport over alle Europese binnenwateren. Voorts staan wij altijd open om de ons ter beschikking staande vloot met aanvullende scheepsruimte uit te breiden. Wij nodigen u derhalve graag uit om met ons hierover van gedachten te wisselen. Noordeinde 109 NL-3341 LW, Hendrik Ido Ambacht • Tel. : +31-(0)78-6811540 • Fax: +31-(0)78-6817747 • www.ystlogistics.nl Hydraulische stuurmachines Roeren en Hennegatkokers Stuurhut hefkolommen Revisie - fabricage hydraulische cilinders 06-51125174 Recycling drijvend materieel +31 (0)38 477 29 35 Oslokade 1 8326 CH Kampen In- en verkoop van: • Schroot en metalen • Drijvende objecten • Bruikbare onderdelen Vergunt voor verwerking van ongereinigde tankers Hijsen en slopen van grote constructies met eigen drijvende bok www.hoebenrdm.nl Ketelbinkie: De meest compacte oliegestookte (combi) ketel voor aan boord. • kinderlijk eenvoudig • compact • degelijk, duurzaam en veilig • met perfecte service Vanaf € 2.270,79 excl. BTW 9,5 kW 17 kW 25,7 kW Beurs-World Trade Center. Beursplein 37 Rotterdam. Telefoon: 010 - 405 2000 Mail: casco@gebrsluyter.nl www.gebrsluyter.nl www.maritimebooster.nl Ook complete installatie mogelijk Jan van der Heijdenstraat 1 3281 NE Numansdorp T 088-1180800 E info@maritimebooster.nl

De Binnenvaartkrant 27 26 februari 2019 Sendo Liner: een project met een groot effect In Werkendam is in de afgelopen maanden hard gewerkt aan de afbouw van de bijzonder innovatieve Sendo Liner. Eigenaar Sendo Shipping heeft kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid en duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Met die uitgangspunten is een volledig nieuw schip ontworpen dat tot drie uur op batterijen kan varen en dat 8 procent meer containers mee kan nemen dan een vergelijkbaar schip. De CO 2 -uitstoot per vervoerde container is 40 procent lager. Onder regie van Concordia Damen werkten diverse leden van Werkendam Maritime Industries aan de realisatie van het schip, zoals CCM3, Hoogendoorn MBI, Beerens, De Waal, Oechies en D.O. Service. Neveneffect De bouw van de Sendo Liner had een mooi neveneffect: het schip speelde een bijzondere, illustratieve rol bij de promotie van het maritieme Werkendamse cluster. Werkendam Maritime Industries organiseert daarvoor regelmatig WERK-bezoeken en WERK-safari’s. Een presentatie over de binnenvaart in het algemeen en over WMI in het bijzonder zijn daarbij vaste factoren. In de afgelopen maanden kwam daar een mooie dimensie bij: bezoekers aan de haven konden ook een kijkje nemen aan boord van de Sendo Liner. De gebroeders Van der Meer maakten als eigenaren altijd tijd om bezoekers rond te leiden en uitleg te geven. Overheid Van deze bezoekmogelijkheid is met plezier gebruik gemaakt. Zo ontvingen zij aan boord bestuurders en ambtenaren van de nieuwe gemeente Altena, waar Werkendam sinds de gemeentelijke fusie per 1 januari deel van uitmaakt. De bezoekers lieten zich op het kantoor van Concordia Damen via een presentatie van de programmamanager van WMI informeren over binnenvaart in het algemeen en over de samenhang en samenwerking van het maritieme cluster in het bijzonder. Medewerkers van milieukeurmerk Green Award lieten zich bijpraten over elektrisch varen en de energiebesparende maatregelen in het ontwerp van het schip. Ook de politiek nam een kijkje: VVD Altena en de VVD Statenfractie Noord- Brabant hebben met eigen ogen gezien waartoe het Werkendamse maritieme cluster in staat is. Onderwijs Toekomstgericht als zij zijn, stonden de gebroeders Van der Meer ook altijd klaar om jeugdige bezoekers rond te leiden. Dat Sendo Shipping een erkend leerbedrijf is, bleek uit de manier waarop zo’n rondleiding plaatsvond. Met verve legden zij een groep vmbo’ers uit hoe varen op accu’s gaat en wat de beroeps- en opleidingsmogelijkheden aan boord zijn. Er kwam ook een groep hbo’ers aan boord; zij waren vooral geïnteresseerd in het ontwerp van het schip en de emissie reducerende maatregelen, zoals energiebesparende roeren. Kortom: het bouwen van een schip als de Sendo Liner in Werkendam heeft een bijzondere impact. Niet alleen op de bouwers, toeleveranciers en dienstverleners binnen en buiten het cluster, maar ook op de profilering en kennisdeling. WMI bedankt de familie Van der Meer voor hun klandizie en voor hun enthousiaste bijdrage aan de promotie van de maritieme sector als innovatief, veilig, duurzaam… en gastvrij! Wat is een schip zonder finishing touch? Danny Ouwerkerk van D.O. Service zorgt er met zijn feilloze afdichtingstechnieken voor dat de keukens, toiletten en badkamers van de Sendo Liner er tip-top uitzien en vooral op de goede plekken waterdicht zijn. Danny zoekt nog collega's die zijn team van professionals willen versterken. www.doservice.nl werkendammaritimeindustries.nl 7 scheepswerven 19 maritieme toeleveranciers 10 maritieme dienstverleners 2 constructiebedrijven Alles aan boord.

De Binnenvaartkrant