Views
6 months ago

2019-04

  • Text
  • Februari
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Twee
  • Nieuwe
  • Goede

De Binnenvaartkrant 28

De Binnenvaartkrant 28 12 februari 2019 Industrieweg 16 NL-6051 AE Maasbracht T. +31 - 475 46 19 59 E. info@TinnemansFS.com W. www.TinnemansFS.com Wij wensen de familie Goedgezelschap - de Bock een behouden vaart! Wij verzorgden de complete elektrische & nautische installatie en het ballast-lens-systeem Bunkerhaven 22 • 6051 LR Maasbracht Telefoon: 0475 - 464667 Fax: 0475 - 597770 www.vissersenvandijk.nl • info@vissersenvandijk.nl Foto: de Boer van de Moosdijk maakt merken bijzonder Foto: GSK Brokers bvba Foto: Tinnemans Floating Solutions Wij wensen de Zonga veel succes en behouden vaart. Voor ms Zonga leverden wij: Twee (2) Verhaar Omega Boegschroefinstallaties type kanalen 31120S-4k (schroefdiam 1180mm) diesel aangedreven, 507 pk bij 1950 omw/min. en bediening wegafhankelijk Scheepsbouw • Interieurbouw • Custom build yachts • Aluminium boats T +31 (0)252 745 300 • W info@verhaar.com Wij feliciteren de familie Goedgezelschap-De Bock met hun m.s. “Zonga” DE BINNENVAARTKRANT Wij wensen fam. Goedgezelschap - De Bock veel succes met het ms Zonga Aan ms Zonga leverden onder andere: +31 (0)10-411 9595 WWW.OVERVLIET.NL Tinnemans Floating Solutions Complete afbouw, interieur en plaatsen onderdelen Maasland Building Projects Hoofdaannemer, complete projectbegeleiding en bemiddeling van het verkoop van het schip Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Levering casco Blommaert BVBA Boordlichtvleugels type Portello, heklichtbeugel type Improval en voormast type Improval Blokland Non-Ferro B.V. U-bundelkoelers Cumarine Scheepsmeetsystemen Diepgangmeetsysteem en hoogtemeting De Waal Machinefabriek B.V. Stuwa schroefasinstallatie met schroefasrem, Stuwa schroefasseals, EasyFlow roersysteem, Stuwa stuurmachine en leidingwerk De Wit Bunkering NV Gasolie en Mobilgard HSD+ smeerolie Dolpower B.V. 2x generatorsets á 60kVA bestaande uit: John Deere motor, type 4045 en Stamford generator type UC224 Foresta Trading B.V. F.T. Victor dekwaspompen, F.T. Victor ballastpompen, F.T. MAN ATEX ruim-dompelpompen, F.T. Smeerolie haspelsets en pakket buitenboordafsluiters en wierbakken GSK Brokers bvba Bemiddeling verkoop compleet nieuw schip en verkoop voormalig MVS Zonga Kalkman Scheepstechniek B.V. Ballastjet 1200 Kampers Shipyard B.V. Stuurhuis + hefgeleidekoker OMRU Scheepsramen Scheepsramen Overvliet Assurantiemakelaars B.V. Varen-verzekeringen Verbunt B.V. Industriële reiniging en conservering Volledige conservering Verhaar Omega B.V. Twee (2) Verhaar Omega Boegschroefinstallaties type kanalen 31120S-4k (schroefdiam 1180mm) diesel aangedreven, 507 pk bij 1950 omw/min. en bediening wegafhankelijk Vissers & van Dijk B.V. De complete elektrische- & nautische installatie geregeld tevens de ballast-lens systeem ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE

De Binnenvaartkrant 29 12 februari 2019 Ms Zonga is in de vaart DOOR NOUD VAN DER ZEE Met het afleveren van het drogeladingschip Zonga heeft hoofdaannemer Maas Building Projects een prima prestatie geleverd. Dat was ook het oordeel van de binnenvaartondernemer die het schip kocht, de familie Goedgezelschap. De overdracht was op donderdag 17 januari. De afbouwlocatie was scheepswerf P.H. Tinnenmans en Zonen, tegenwoordig Tinnemans Floating Solutions geheten. De Zonga is 135 x 11,45 x 4,00 meter en werd ontwikkeld door Kevin Romeijnders, eigenaar van Maasland Shipbrokers uit Maasbracht. Voor dit project zette hij met Marcel van Dijk van Scheepselektrotechniek Vissers & van Dijk de joint venture Maas Buildings Project op. Casco Na aankoop van twee casco’s in China was Kevin Romeijnders op zoek naar een betrouwbare partner waar de werkzaamheden van de afbouw konden worden uitgevoerd. Gezien de tijdsdruk en de combinatie van het droogzetten en een ervaringsdeskundige op het gebied van ombouw en afbouw van grote projecten werd dat Tinnemans Floating Solutions in Maasbracht. “Wij hebben als scheepswerf een goede zet gedaan met het creëren van de mogelijkheid om grote binnenvaartschepen droog te zetten in onze haven”, zegt Tinnemans. Opdrachtgever Marcel van Dijk heeft gezamenlijk met alle onderaannemers, toeleveranciers en medewerkers, binnen en buiten Maasbracht, er de schouders onder gezet om tot dit mooie resultaat te komen. Afbouw Bij dit project nam Marcel van Dijk van Maas Buildings Projects het hoofdaannemerschap voor zijn rekening. Scheepswerf Tinnemans verzorgde het volledig droogzetten van het 135 meter lange schip, de staalwerken onder en boven de waterlijn, de volledige machinekamer, interieurwerkzaamheden in stuurhut, voor- en achterwoning, alsmede de volledige inbouw (foto’s de Boer van de Moosdijk | maakt merken bijzonder) van de toegeleverde componenten en techniek, waaronder de Caterpillar-hoofdmotoren en generatoren. Scheepselektrotechniek Vissers & van Dijk droeg zorg voor de elektrotechnische installaties en het nautische pakket. Zij verzorgden ook het complete lensballastsysteem in samenwerking met Servicepunt van Look. Installatiebedrijf Van Lier realiseerde de centrale verwarming en het sanitair. Woninginrichting Frencken verzorgde de stoffering in de woonverblijven van het binnenvaartschip. Verbunt Industriële Reiniging & Conservering droeg zorg voor de conservering. Omru scheepsramen installeerde ramen en deuren en Tinn Silver bouwde de gekeurde bijboot. Tullemans leverde de complete inventaris en General Services Holland isoleerde de woning. GSK Brokers bemiddelde bij de aankoop van casco, woning en afbouw. Maasland Building Projects droeg de aankoopcomponenten als roef en motor aan en Tinnemans Floating Solutions plaatste ze op de Zonga. De proefvaart van de geladen Zonga op het Haringvliet is inmiddels achter de rug en zeer goed verlopen. Het binnenvaartschip kenmerkte zich met goede vaareigenschappen en heeft het gewenste resultaat met glans gehaald. Ook het geluid in de woningen en slaapkamers was ruim binnen de norm. De Zonga heeft op haar maidentrip Zolder aangedaan om te laden en heeft daarna haar reis voortgezet met als eindbestemming Den Bosch. Jan Tinnemans vertelde, op weg naar Boot Düsseldorf, waar hij zijn nieuwe staaljacht Sante presenteerde: “We hebben samen met onze Maasbrachtse collegabedrijven als een goed georganiseerd team in de afgelopen maanden een recordklus verricht, ondanks het feit dat we vrij onverwacht deze afbouw op ons bordje kregen. Onze resultaten vielen zó in de smaak bij opdrachtgever Maasland Building Projects dat dit bedrijf een vervolgopdracht aan Tinnemans Floating Solutions verstrekte.” Over die tweede opdracht zegt Tinemans: “We zijn al druk doende met de afbouw van dit nieuwe casco, dat straks als binnenvaartschip gaat varen onder de naam Vios. Als samenwerkende scheepvaartbedrijven hebben we de intentie dit project binnen de afgesproken periode af te bouwen voor opdrachtgever Maasland Building Projects met dat stukje Maasbrachts vakwerk dat ons eigen is.” Op afspraak naar de SAB Om alles in goede banen te leiden, bestaat een groot deel van ons leven uit het plannen van allerlei zaken: wanneer moet ik met mijn lading waar zijn? Wanneer kan ik mijn paspoort vernieuwen of wanneer kan ik naar de kapper? Zelfs de zomer vakantie wordt vaak ruim van tevoren ingepland. Moet dit? Nee hoor, je kunt ook zonder afspraak op pad gaan. De kans is dan alleen groot dat mensen met dezelfde plannen je voor zijn en je moet GESABBEL Dit is een rubriek van de Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart wachten op je beurt. Nu kan het aanvragen van een paspoort redelijk snel gebeuren, maar moet je wachten op een knipbeurt dan duurt het al gauw wat langer. Kun jij je voorstellen hoe lang je extra zou moeten wachten op jouw beurt om te laden of te lossen? Er werd de SAB al heel lang en frequent gevraagd of ze iets kon doen aan de soms lange wachttijden, want tja… het werk wacht niet. Van veel klanten kwam de vraag of de SAB niet óók op afspraak kon gaan werken? Dit wordt immers al op veel plaatsen gedaan? Na lang beraad heeft de SAB besloten gehoor te geven aan de grote vraag vanuit de binnenvaart: per 1 mei 2019 gaat de SAB op afspraak werken. Via de computer, laptop, smartphone of tablet kun je vanaf april zelf je afspraak inplannen om jouw vaardocumenten te regelen aan de SAB-balie. Het programma geeft aan hoe lang jouw afspraak vermoedelijk gaat duren en zal de afspraak schriftelijk aan je bevestigen. Dit zal (onverwachte) wachttijden zoveel mogelijk beperken. Het blijft natuurlijk wél van belang dat je de juiste documenten bij je hebt. Check vóór je bezoek welke documenten je mee moet nemen voor de handelingen die je wilt laten uitvoeren. Kan ik nu niet meer ‘spontaan’ langskomen? Ja en nee. Nee, want je hebt een afspraak nodig. Ja, je kunt altijd checken of er voor diezelfde ochtend of middag nog een plek beschikbaar is. Hier is geen tijdslimiet aan verbonden. De link naar de afsprakenmodule volgt later. Dit zal via diverse kanalen worden gecommuniceerd zodat iedereen tijdig op de hoogte is van de mogelijkheden. Mocht je het lastig vinden om een afspraak in te plannen of regel jij je zaken liever op afstand? Dan biedt de SAB-webshop een goede oplossing. Je kunt de door jouw gewenste handelingen digitaal aanvragen, de docu menten uploaden én betalen via iDeal. Eventueel moet er nog een te stempelen vaardocument worden nagezonden. Na binnenkomst van dit document, met vermelding van het bestelnummer, kan er snel een koppeling gemaakt worden met jouw bestelling en heb je de bestelling met een paar dagen in huis. Dit bespaart niet alleen een hoop tijd maar ook reiskosten.

De Binnenvaartkrant