Views
7 months ago

2019-04

  • Text
  • Februari
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Twee
  • Nieuwe
  • Goede

De Binnenvaartkrant 14

De Binnenvaartkrant 14 12 februari 2019 Victrol Chartering legde de kiel voor mts Monford >> Vervolg van pagina 13 “Over 20 minuten ben ik er”, zegt Olivier De Smedt, die een paar keer per week naar Dolderman ‘vliegt’ voor overleg, om eens iets te regelen en voor inspectie vanzelfsprekend. Druk-druk is zijn dagelijks schema waarin hij zijn firma iBarge op koers houdt en altijd ready is for an extra mile. Van containertransporten tot breakbulk, projectlading tot doorto-door delivery is de business. iBarge onderhoudt ook een dagelijkse shuttle tussen linker- en rechteroever. Met ‘je moet zaken spreiden’ stond een tanker al tien jaar op zijn bucketlist. Een informeel gesprek met Victrol Chartering legde de kiel voor de Monford. Ambitie Olivier De Smedt: “Voor China waren we eerst wat huiverig, maar diverse bezoeken en de belofte voor een permanente supervisor overtuigden. Met Wim Driessen is het reeds het vierde schip dat we bouwen. Ook de relatie met Dolderman is niet nieuw. Dat zijn betrouwbare en professionele mensen die weten welke kwaliteit bij turnkey hoort!” De volgende wordt het containerschip Denford, dat in de zomer deze kant op komt. Werf en inbouw zijn ‘van hetzelfde laken een pak’. Aan het roer van zijn schip dacht Olivier in 2010: “Ik wil wat dichter bij de industrie en klanten staan.” Hij stapte aan de wal en dook de bevrachting in. Na jaren van vallen en opstaan en samenwerking staat er nu stevig logistiek bedrijf. Voor vervoerszekerheid is er vanaf het begin aan een eigen vloot gebouwd, en het ‘huis is nog niet af’. (foto Johan de Witte) Rondje Monford Voorop tweemaal Veth-Jet, gevoed door gele energie! Er zijn achttien tanks met negen Bornemannpompen van EPS. Aan het leidingwerk hangt het label van RuGoTech. Er is een controlehuis in het midden en vanzelfsprekend is deze tanker ADN 2019 uitgevoerd. De Kampers-stuurhut en betimmering van Verveer genereren bij de bezoeker een ‘wow’-reactie. Blommaert leverde bepaald geen standaard mast; inclusief functie en apparatuur heeft deze het imago van een kunstwerk, chique in grijze, transparante autolak gespoten. (foto iBarge) Werkina installeerde de elektrische equipment. De voortstuwing van deze 6.000 ton grote mts Monford: tweemaal 12 cilinder Caterpillar. Proefvaart Op 30 januari draait de Monford de Kil in met bestemming Volkerak, meldt kapitein Pieter Kooijman aan de post. De verkeersleider denkt: die kennen we nog niet. Zijn harde schijf raakt verhit van nieuwe data. Begrijpelijk want nieuwbouw en naamwisselingen in de binnenvaart draaien op volle toeren en voorkomen dat ze bij het kadaster achteroverleunen. Natuurlijk is de proefvaart onder Lloyds supervisie geslaagd. Terug naar Dolderman voor een paar puntjes, wat timmerwerk, daarna de vlag van Victrol Chartering in de mast, waarmee de vloot is uitgebreid met een tanker. Aan mts Monford leverden onder andere: Dolderman B.V. Afbouwwerf en geleverd Caterpillar C18 (2x) Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Ontwerp, bouw en levering compleet schip Algemeen Installatieburo M.J. Poley V.O.F. Sanitaire installaties elektrische boilers, UV-waterzuivering en drukverhoging Berg Maritieme Meetsystemen B.V. Installatie tankinhoudsmeting en tankalarmeringen en gasdetectie systeem voor stuurhuis en woning Blokland Non-Ferro B.V. U-bundelkoelers Blommaert BVBA Dubbele dakradarmast type Iduna, heklichtbeugel type Isis, voormast type Improval, XL aluminium davit, RVS roeftrap en boordlichtvleugel type Iduna DBS Scheepsservice Alluminium vloer en achterschip Dolpower B.V. Generatorset 1 t.b.v. aandrijving boegschroef en ladingpompen 531kVA, motor Caterpillar type C18 en generator Stamford HCM534, generatorset 2 t.b.v. aandrijving boegschroef en ladingpompen 531kVA, motor Caterpillar type C18 en generator Stamford HCM534, generatorset 3 t.b.v. boordnet 155kVA, motor John Deere type 6068 en generator Stamford UCM274 en generatorset 4 t.b.v. boordnet 120kVA Motor John Deere type 4045 en generator Stamford UCM274 EPS European Pump Services B.V. Negen stuks 200m3/uur EPS/Bornemann ladingpompsystemen, type HC 180 aangedreven door drukvaste EEx-de ABB elektromotoren met een vermogen van 84kW en met behulp van toerenregeling door de EPS geleverde ABB frequentieregelaars, één stuks 13m3/ uur EPS slobpompsysteem, type EPS13 aangedreven door een EEx-de ABB elektromotor met een vermogen van 3,5kW Foresta Trading B.V. Complete pakket F.T. VICTOR dienstpompen, 1 x F.T. ballast/stripping ejector gemonteerd op een RVS verrijdbaar onderstel, F.T. smeerolie haspelsets en F.T. gasolie trimpomp IM Brouwer Industriële Metaalwerken B.V. Metaalwerk Lecour & Co bvba Verzekering (i.s.m. TVM verzekeringen) Lloyd’s Register EMEA Geclassificeerd Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur RAFA Scheepsramen B.V. Ramen Reintjes Benelux bvba 2x WAF 665 L met reductie van 5,044:1 RuGotech Pijpleidingen B.V. Levering complete dek leidingsysteem Tresco Engineering bvba Tresco Navigis TVM verzekeringen Verzekering (i.s.m. Lecour & Co bvba) Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf B.V. Autokraan, ankerlieren, ankers en kettingen VE-woning en scheepsstoffering Complete stoffering woning en stuurhuis incl. Ve-screen zonwering Veth Propulsion B.V. 2 Veth Jet boegschroeven, 2-K-1200 (390 kW/1800 rpm) Victrol Chartering Bevrachting W & O Europe Afsluiters voor dekleidingsystemen en machinekamers Werkina Werkendam B.V. De complete elektrische installatie inclusief 2-draads databesturing, monitoringsysteem met touchscreenbediening, compleet nautisch pakket, camerasysteem, complete airco installatie, satellietsysteem, tankmeetsysteem, Ecdis Inland Viewer en AIS installatie WindeX Engineering B.V. Airconditioning en overdrukinstallatie Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft ontwerp, bouw en levering compleet schip mogen verzorgen voor Olivier De Smedt Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com ZIE VLOOTSCHOUW.NL VOOR MEER INFORMATIE

De Binnenvaartkrant 15 12 februari 2019 ALWAYS ON YOUR SIDE NU BIJ ONS VERKRIJGBAAR: NAUTIC TALK vanaf E210 excl. btw. NAUTIC TALK IS EEN BLUETOOTH-COMMUNICATIE- SYSTEEM, WAARMEE JE OVERAL MET ELKAAR KAN PRATEN TERWIJL JE JE HANDEN VRIJ HEBT. Geen vervelende spreekknop meer, zodat er tijdens het communiceren moeiteloos kan worden doorgewerkt. Tot 3 personen kunnen met elkaar communiceren binnen een bereik van ca. 1000 meter, zodat ook de laders en kraanmachinisten aan het gesprek kunnen deelnemen. Stofdicht en waterdicht, onze module is zo veilig dat u kunt blijven communiceren op alle levels. Ons Bluetooth-systeem is zelfvoorzienend en daardoor behoort storende tussenkomst of radioverkeer van derden tot het verleden. Speciale software en een uniek geluiddempingssysteem maken kristalheldere communicatie mogelijk, zelfs bij orkaanachtig weer of vanuit de machinekamer. TECHNISCHE SPECIFICATIES: • Bereik - tot ca. 1 km open veld • Bluetooth 3.0 • Automatische volumeregeling • Compatibel met alle helmen • Beschermd tegen water en stof • Helmzijde rechts of links draagbaar • Automatische aansluiting na beëindiging • Ruisonderdrukking DSP • Tot 10 uur ononderbroken gesprekstijd • Ca. 1.000 uur stand-bytijd • Mobiele telefoonverbinding via Bluetooth • Taalkeuze • Microfoon dempen DE NAUTIC TALK WORDTGELEVERD MET: • Nautic Talk voorgeprogrammeerde modules • Klemhouders voor veiligheidshelm • Zelfklevende houders voor helmen • Reserve kleefkussens voor helmen • Oplaadkabels • Snelgids • Netladers • Headsethouders NAUTIC TALK DUO E 210 excl. btw. NAUTIC TALK TRIO E 280 excl. btw. REINPLUS FIWADO Bunker Waalhaven Z.Z.11 I 3089 JH Rotterdam REINPLUSFIWADO.COM

De Binnenvaartkrant