Views
3 months ago

2019-04

  • Text
  • Februari
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Twee
  • Nieuwe
  • Goede

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 12 februari 2019 The Rivertech team is mainly focusing on nautical and technical management on luxury river cruise ships. The ships within our fleet sail on the Rhine, Main and Danube. VOOR DE ONDER ONZE REGIE VARENDE MOTORTANKSCHEPEN ZIJN WIJ OP ZOEK NAAR : Kapiteins, Stuurmannen met patent, Stuurmannen en Matrozen Vaargebied: het ARA en de Rijn Kandidaten Stuurmannen met patent dienen in het bezit te zijn van : • een Rijnpatent • een ADN certificaat • beheersing Nederlandse & Duitse taal • ervaring in de tankvaart 1 st and 2 nd Captains We ask for extensive experience in the river cruising industry and Rhine and/or Danube license is required Job requirements: • Rhine license till at least Mainz and / or a part of Danube license is an advantage • Experience in leading positions • Good communication and representative skills • Good knowledge of the English and German language Due to growth, we are looking for: What do we offer: • Pleasant working environment in a great team • Free time system: 2-2 / 4-2 / 4-4 • Professional support and guidance • Swiss contract • Complete social benefi t package with competitive salary Wij bieden: • een goed salaris • goede Zwitserse arbeidsvoorwaarden • goede Zwitserse pensioenopbouw • menage en reisgeld (door ons vergoed) • vakgerichte opleidingen (door ons vergoed) Stuurmannen en Matrozen zijn in bezit van een geldig dienstboekje Voor verdere informatie kunt U contact opnemen met Dhr. A. Fontijne 0041/61/4879070 en/of dispo@intertrans.ch Rivertech B.V. Delta 60, 6825 MS Arnhem T: +31 (0)26 362 03 40 E: crew@rivertech.nl Human Resources: Denice Buiel KAPITEIN BINNENTANKVAART MINERAAL • Patent tot Mannheim • Radar ADN • 14 /14 kost en reizen vrij DAMEN Ex RWS vlet 14,5 meter Kijkdag zaterdag 16 februari 2019 tussen 11 en 14 uur Veilingsluiting 25 februari 2019 vanaf 20:00 0031-653984960 • info@bamalite.com • www.bamalite.com Overslagbedrijf Speksnijder vof Te Koop Kraanponton Navitas L 40 x B 11,8 x H 2,5. Bj 2013. Met woning, werkplaats, 2 gen. sets en verhaallieren. Met PLM kraan. Type 1227 Bj 2018. 12 ton tot 27 meter. Verhoogde cabine en div. grijpers. Wilt u informatie, dan kunt u bellen naar 0651 809092 of mailen naar info@overslagbedrijfspeksnijder.nl VOOR ALLE DETAILS WWW.BOOTVEILING.COM Bouwjaar : 1971 14,50 m x 4,50 m x 1,60 m Motorisatie : DAF DK1160M Draaiuren : 5.600 Hydraulische kraan Sleepbolder Zelf snel een werkboot verkopen ? Bootveiling is sinds 2005 marktleider in nautische veilingen Bel ons voor het maken van een vrijblijvende afspraak 0031-35-5449675

De Binnenvaartkrant 11 12 februari 2019 Gerard Deen trekt kar voor maritiem centrum in Zwijndrecht Zwijndrecht heeft met Deen Shipping een intentieverklaring getekend voor de nieuwe invulling van het voormalige Schokbeton/Loveld-terrein aan de Lindtsedijk. Binnenvaartondernemer Gerard Deen trekt de kar voor een maritiem centrum met meerdere bedrijven. De gemeente heeft al langer de wens om de locatie te herontwikkelen tot een watergebonden bedrijventerrein met ruimte voor maritieme bedrijvigheid. De Zwijndrechtse binnenvaartondernemer Gerard Deen ziet kansen en wil er een cluster van bedrijven samenbrengen. De komende maanden maken beide partijen een haalbaarheidsstudie. Strategische locatie Het terrein kwam braak te liggen na het faillissement van Loveld/Schokbeton in 2016. Wethouder Tycho Jansen (Economie) is blij dat er nu weer zicht is op een passend gebruik van de locatie. Hij benadrukt dat de gemeente voor de herontwikkeling niet over één nacht ijs gaat: “Het heeft even geduurd en er zijn verschillende plannen voor de invulling van het gebied aan de gemeente aangeboden. Het is natuurlijk een unieke en zeer strategisch gelegen locatie. Daarnaast is het een locatie met een bijzondere historie. Al die elementen zijn meegewogen in de beoordeling van alle plannen.” Maritiem karakter In het plan van Gerard Deen komen die uitgangspunten samen, aldus Jansen. “Zo is er ruimte voor watergebonden gebruik en maritieme maakindustrie, waar laag tot hoogopgeleid personeel aan het werk gaat. "De bedrijven die Deen in dit plan samenbrengt, slaan tevens een verbinding tussen de maritieme bedrijvigheid en het lokaal en regionaal onderwijs, gericht op innovatie en ontwikkeling. We willen een herontwikkeling die recht doet aan het maritieme karakter van onze regio en Zwijndrecht, als thuishaven van de binnenvaart, in het bijzonder.” Vorig jaar opende op de locatie al het Binnenvaart Centre of Excellence. Ook bij de Vervoer over Noord-Oostzeekanaal licht gestegen Ondanks een grote averij in februari is het goederenvervoer op het Noord- Oostzeekanaal vorig jaar licht gestegen: naar 87,5 miljoen ton. Het transitvolume is gegroeid, maar er werden ook meer goederen tussen de kanaalhavens vervoerd. Het verkeer van en naar de Russische havens daalde als gevolg van een handelsembargo. Op het Noordoostzeekanaal varen steeds grotere schepen. In februari 2018 vond op het kanaal een ongeval plaats waarbij een containerschip de sluis in Kiel-Holtenau beschadigde. Banendag bij Belgische marine Onder de naam Sail to your dream 2019 organiseert de Belgische marine op 7 maart een banendag. Belgische jongeren die dromen van een uitdagende job bij de marine en een keertje willen proeven van het leven en werken aan boord van een marineschip, komen die dag aan hun trekken in Brussel. Aan de Heembeekkaai ligt van 9.00 tot 16.00 de mijnenjager M921 Lobelia. De reparatiewerkzaamheden leidden begin april tot een beperking van het scheepvaartverkeer. In 2018 investeerde de Duitse overheid 155 miljoen euro in de infrastructuur op het Noord-Oostzeekanaal, waaronder de modernisering en uitbreiding van de sluizen Kiel-Holtenau en Brunsbüttel. Ook zijn emissiearme veerboten besteld; de eerste gaat volgend jaar varen. Verder wordt gewerkt aan een computermodel om sneller te kunnen anticiperen op de weersverwachtingen (neerslag) zodat de waterstanden op het kanaal beter gereguleerd kunnen worden. Aan boord ervaren deelnemers het reilen en zeilen op zo’n schip. Bovendien kunnen ze alles te weten komen over nieuwe technologieën die de marine gebruikt, zoals drones, nieuw duikmateriaal en die van de speciale boot operaties-eenheid. Belangstellenden dienen zich vooraf in te schrijven. Dat is mogelijk tot 5 maart op www.mil.be/nl/evenement/sail-your-dream. Wethouder Tycho Jansen (links) en Gerard Deen bekrachtigen de samenwerking. (foto Cees Schilthuizen) realisatie daarvan speelde Gerard Deen een belangrijke rol. Lef Hij ziet meer mogelijkheden voor de locatie. Met name door de synergie van maritieme bedrijven. Zo wil hij het terrein en de havens weer nieuw leven inblazen. Er zijn er al diverse gegadigden, geeft hij aan. Andere ondernemers die zich kunnen vinden in de visie op het terrein en op zoek zijn naar een mooie plek kunnen zich ook melden bij Deen. Wethouder Jansen heeft veel vertrouwen in de uitkomsten van het vervolgtraject: “In dit plan werken lokale ondernemers en voor Zwijndrecht nieuwe ondernemers samen. Wat begon met het lef van Gerard Deen om een eerste stap te zetten, wordt werkelijkheid door de kracht van samenwerking tussen ondernemers en de gemeente. Zo worden nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd en worden Zwijndrecht en Groote Lindt krachtig versterkt.” Containerhaven Budel-Dorplein ligt stil DOOR NOUD VAN DER ZEE Er zijn weer problemen bij de containerhaven in Budel-Dorplein in de gemeente Cranendonck. Het werk in de haven ligt sinds begin dit jaar stil. De eigenaar heeft volgens Rijkswaterstaat verzuimd een aantal vergunningen aan te vragen. Eerst was er veel gedoe rond de bouw van een grote opslagloods. De gemeente gaf daar uiteindelijk afgelopen december de benodigde vergunning voor. Toch ligt de bouw van de loods stil, net als de overslag in de containerhaven langs de Zuid-Willemsvaart. Rijkswaterstaat meldt dat de exploitant van de containerhaven, GTV uit Tilburg, geen vergunning heeft aangevraagd voor diverse activiteiten. Zoals de verharding voor de opslag van containers, het graven van een sloot en de aanleg van een retentiebekken. Het bedrijf zou ook geen toestemming hebben om afvalwater te lozen op de Zuid-Willemsvaart. De containerhaven is in 2017 uitgebreid. De overheid gaf daarvoor 3 miljoen euro subsidie. Volgens de exploitant wordt er momenteel niet gebouwd door het slechte weer en de sneeuwval in januari. En de containeroverslag ligt stil vanwege de kleinschaligheid van de overslag in de haven van Budel-Dorplein. De overslagactiviteiten worden daarom geconcentreerd in Tilburg. Directeur Versteijnen zei in het Eindhovens Dagblad dat deze maand de bouw van de containerhal bij de haven weer verder gaat. Pas wanneer de hal klaar is, wordt de containeroverslag weer verplaatst naar de haven in Budel-Dorplein. Wegens uitbreiding van onze vloot zijn wij op zoek naar de volgende werknemers: • Kapiteins met tankvaart-ervaring In het bezit van een Rijnpatent tot minimaal Mannheim, ADN-certificaat, Radar, Vhf. • Stuurmannen met tankvaart-ervaring Kennis van de Duitse taal, ADN-certificaat, Rijnpatent en of vaarbewijs is een pre • Matrozen met tankvaart-ervaring Kennis van de Duitse taal en ADN-certificaat zijn een pre Werkend in een 2-2 ploegensysteem onder Luxemburgse voorwaarden. Voor meer informatie kunt u graag contact met ons opnemen. Bitumina Shipping SA 7, route du Vin . L-5401 Ahn . Tel. +352 26705254 Support54@inos.lu . +31 638 081 682

De Binnenvaartkrant