Views
1 year ago

2018-23

  • Text
  • November
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Twee
  • Schip
  • Burmester
  • Binnen

De Binnenvaartkrant 12 6

De Binnenvaartkrant 12 6 november 2018 MTD dubbelwandig in de markt >> Vervolg van pagina 11 Is MTD vast gecontracteerd in de Antwerpse haven? “Overeenkomstig de afgegeven vergunningen voor het inzamelen van alle soorten vloeibare scheepsafval zijn we als MTD voor de havenautoriteiten een officiële ontvangstvoorziening van scheepsafvalstoffen.” Fliterpot De Florian heeft zeven centertanks. Tank 5 en tank 1 hebben voor de stabiliteit een middenschot. Er zijn twee Bornemann-pompen. Het dubbelleidingsysteem is voorzien van W&O-afsluiters en volledig verbonden, zodat bij eventuele uitval van een pomp het systeem met één pomp kan functioneren. Voor service staat er een 18 meter lange Van Wijk-kraan aan dek met een capaciteit van 2,5 ton. Ook heeft RuGoTech Pijpleidingen op verzoek van Jeroen een unieke 12 bar filterpot gerealiseerd om te voorkomen dat vodden, laspinnen en ander grofvuil in de ladingtanks terechtkomen. In principe kunnen er zeven verschillende producten worden gesepareerd. Berg Maritieme Meetsystemen maakte afwijkend van de gebruikelijke radarmeting een op maat gemaakt meetsysteem met de ouderwetse rail en vlotter. Gestolde parafine of gelijkwaardige dichte afvalstoffen zijn voor radartankmeting lastig te doorzien en die is daardoor niet betrouwbaar. Het bedrijf belooft altijd iets passends te kunnen leveren. Proefvaart “De proefvaart was appeltje-eitje. Bijzonder dat na drie maanden inbouw alles klopt en werkt! Het schip manoeuvreert met Van der Velden-roeren en Verhaar boegschroef uitstekend. De 3508 Caterpillar zet, met twee derde lading, 19,5 kilometer op de klok. Het pomp- en separatiesysteem is best gecompliceerd, echter toch eenvoudig bedienbaar.” Goed gewerkt met RensenDriessen en Dolderman? “Dat is naar de bekende weg vragen. Het is een fraai gebouwd casco en naar onze zin geïnstalleerd. Het feit dat we een tweede gaan bouwen, zegt voldoende!” “De lat ligt hoog, slops is apart werk… Je weet – behoudens monstering – nooit precies wat voor producten je overneemt. De medewerkers moeten met de equipment aan boord eventuele verrassingen aankunnen.” Aan mts Florian leverden onder andere: Dolderman B.V. Den Breejen Shipyard Schroefasinstallatie aangedreven door een drukvaste 11 kW Promarin Propeller- und Marinetech- tie type VBS1000sr (schroefdiam 1000mm) Afbouw en Caterpillar 3508C en John Deere Dijvler Materiaal B.V. ABB elektromotor met bijpassende frequen- nik GmbH The main propeller, diameter verticale opstelling, 300 kW bij 1800 omw/ 6135AFM Boeg- en achterankerlier, ankers, ankerdam- tieregelaar 1650mm, 4 blades and skew design min. bediening wegafhankelijk incl omscha- Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. kettingen en ankerdraad Foresta Trading B.V. Radio Holland Netherlands B.V. keling, pomp/boegschroefbedrijf en één Ontwerp, bouw en levering compleet schip Dolpower B.V. Volledige pakket F.T. VICTOR dienstpom- Navigatie en communicatiepakket (1) Atlas Copco zuigercompressor Automan Berg Maritieme Meetsystemen B.V. Generatorset 1 t.b.v. aandrijving boeg- pen, 2x F.T. ballast/stripping ejector ≈ 200 RAFA Scheepsramen B.V. AC55 op 300l ketel Installatie tankinhoudsmeting en tankalar- schroef en ladingpompen 420kVA m³/u per stuk, gasolie trimpomp en smeer- Ramen W & O Europe meringen en gasdetectie systeem voor Motor John Deere, type 6135 Generator olie haspelset Reintjes Benelux bvba Alle afsluiters voor de machinekamers en stuurhuis en woning Stamford HCM534, Generatorset 2 t.b.v. Hoogendoorn Maritieme Betimmerin- 1x WAF 562 L met een reductie van 4,546:1 dekleidingsystemen Blokland Non-Ferro B.V. boordnet en ladingpompen 140kVA Motor gen en Interieurbouw RuGotech Pijpleidingen B.V. Werkina Werkendam B.V. Beunkoelers John Deere, type 6068 Generator Stamford Betimmering achter woning en stuurhuis Dekleidingsysteem geëngineerd, gemaakt De complete elektrische installatie incl. Blommaert BVBA UCM274 en Generatorset 3 t.b.v. boordnet IM Brouwer Industriële Metaalwerken en gemonteerd 2-draads databesturing, monitoringsysteem Voormast type Improval, heklichtbeugel 62kVA Motor John Deere, type 4045 Gene- B.V. Metaalwerk Van Wijk Machinefabriek en Scheepsre- met touchscreenbediening, compleet type Isis, boordlichtbakken type Isis, RVS rator Stamford UCM224 Kampers Shipyard B.V. paratiebedrijf B.V. nautisch pakket, camerasysteem, complete roeftrap en Alu davit met handlier EPS European Pump Services B.V. Stuurhuis + hefgeleidekoker Hydr. kraan 17,5 mtr. 2500 kg. airco installatie, satellietsysteem, tank- ClimaLogic B.V. Twee stuks 250m3/uur EPS/Bornemann Lloyd’s Register EMEA Geclassificeerd VE-woning en scheepsstoffering meetsysteem, Ecdis Inland Viewer en AIS Machinekamerventilatie, ruimventilatie en ladingpompsystemen type HC 180, aange- Orlaco Products B.V. CCTV- Systeem Complete stoffering woning en stuurhuis installatie sanitair systeem dreven door drukvaste 98 kW ABB elektro- Overvliet Assurantiemakelaars B.V. incl. ve-screen zonwering WindeX Engineering B.V. DBS Scheepsservice motoren en bijpassende frequentierege- Varen verzekeringen i.s.m. Assurantiekan- Verhaar Omega B.V. Airconditioning en overdrukinstallatie Aluminium vloeren voor- en achterschip laars en één stuks 30m3/uur vacuümpomp, toor Vermeij B.V. Eén (1) Verhaar Omega boegschroefinstalla- DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Ken is trending! Een week geleden plaatste Ken op Linkedin een mooi filmpje van Wereld van de Binnenvaart om jongeren te stimuleren voor een job in de Binnenvaart. Het aantal reacties en views was om trots op te zijn! Zo zien we het graag! Wil je meer weten over onze mooie branche kijk dan snel op: www.wereldvandebinnenvaart.nl www.binnenvaartvlog.nl Voor het dubbelwandige roestvrij stalen mts “Mayflower” zijn wij op zoek naar een Stuurman • Wij varen voor Stolt-Nielsen zowel ARA als Rijnvaart • Wij zoeken een man met enige Chemie-ervaring • Het liefst in het bezit van ADN • Wij varen 20 dagen op / 20 dagen af of 14/14 • Wij bieden een gezellige werksfeer en een goede salaris Due to growth, we are looking for: Engineers Job requirements: • Service Booklet (River Seaman’s book) “Engineer” • Experience with Diesel, Electrical & Electronics, Hydraulics, Vacuum System, Refrigeration Technology • Good communication and representative skills • Good knowledge of the English and/or German language The Rivertech team is mainly focusing on nautical and technical management on luxury river cruise ships. The ships within our fleet sail on the Rhine, Main and Danube. For the above mentioned position, we ask for someone who has experience in the river cruising industry and in the possession of Service booklet “Engineer”. What do we offer: • Pleasant working environment in a great team • Professional support and guidance • Free time system: 4 – 4 • Cyprus/Swiss contract We are already recruiting for 2019! Reactie’s gaarne aan mayflower@diamar.org of telefonisch naar nr; 0615058326 Mayflower Binnenschifffahrt uG (haftungsbeschränkt) Papenwiese 5, 49733 Haren-Ems Rivertech BV Delta 60, 6825 MS Arnhem T +31 (0)26 362 03 40 E crew@rivertech.nl Human Resources: Denice Buiel

De Binnenvaartkrant 13 6 november 2018 Wechseln Sie den Kurs Ihrer Karriere RsR Nemo Ltd. ist der Anbieter von nautische Management für Flusskreuzfahrtunternehmen. Zu diesem Zeitpunkt führt RsR Nemo Ltd. mehr als 30 Flusskreuzfahrtschiffe und ist mit einer Anzahl von mehr als 350 Mitarbeitern eine der größten Managementgesellschaften für die Flusskreuzfahrt. Wir suchen: Steuermann • i.b.v. Rhein- und/oder Donaupatent ist ein Vorteil • Kenntnisse der Deutschen und/oder Englischen Sprache • Repräsentatives Erscheinungsbild • Gutes Freizeitschema und gute Entlohnung Maschinist • i.b.v. ein Dienstbuch mit der Rhein und Donau Qualifikation Maschinist • Kenntnisse der Deutschen und/oder Englischen Sprache • Repräsentatives Erscheinungsbild • Gutes Freizeitschema und gute Entlohnung Matrose • i.b.v. ein Dienstbuch mit der Rhein und Donau Qualifikation Matrose • Kenntnisse der Deutschen und/oder Englischen Sprache • Repräsentatives Erscheinungsbild • Gutes Freizeitschema und gute Entlohnung Sind Sie die richtige Person für eine der oben genannten Positionen dann senden Sie bitte Ihre Bewerbung an: RsR Nemo Ltd. | A1 Agias Zonis & Thessalonikis street | Nicolaou Pentadromos Center Block A, Floor 7, Office 708 | 3025 Limassol, Cyprus | info@rsrnemo.com Für weitere Informationen: +31 621839314 Keine Akquisition über diese Anzeige durch Personalvermittlungen erwünscht! Nautical Expertise for Maritime Operations WWW.RSRNEMO.COM Schipper Sleephopperzuiger Binnenvaart Ben jij op zoek naar een uitdagende functie gecombineerd met vrijheid, verantwoordelijkheid en afwisseling? Rapide Dredging B.V. is een groeiende onderneming in de baggersector binnen Europa. Bij Rapide Dredging B.V. werken we met een jong en enthousiast team verdeeld over diverse baggerschepen. Voor één van onze baggerschepen zijn wij op zoek naar een ervaren Schipper (binnenvaart). Taken en verantwoordelijkheden: - Goed kunnen manoeuvreren en navigeren van het schip - Verantwoordelijk voor het baggerproces - Aansturen van stuurman en/of matroos - Afhandelen van administratie en documentatie Functie-eisen: - Ervaring met sleephopperzuiger binnen vaart - Bereid om in Donaulanden te werken - In bezit van Groot Vaarbewijs AB, radar patent, marifooncertificaat (binnenvaart) - Enige kennis van MS Office - Een zelfstandige collega met een flexibele instelling Rapide Shipping B.V. bestaat sinds 1995 en is uitgegroeid tot een all-round platform voor alle transporten over water. Waarvan de divisie Rapide Dredging B.V. zich gespecialiseerd heeft in onderhoudsbaggerwerken in Europa. Wij bieden: - Een uitdagende en zelfstandige functie - Uitstekende arbeidsvoorwaarde passend bij jouw achtergrond en ervaring - Goed vaar-verlofschema: 2 of 4 weken op / 2 of 4 weken af (4 op / 4 af heeft de voorkeur) - Zondag vrij Wil jij bij Rapide Dredging B.V. komen werken? Solliciteer direct en stuur je motivatiebrief met CV per e-mail naar Cora Hovestadt op e-mailadres: info@rapideshipping.nl Vereiste Matroos: dienstboekje matroos Vereiste Schipper: GVB A/B - inclusief P, radarpatent en marifooncertificaat Stuur je CV naar: werving@aqualiner.eu www.dewaterbus.be Voor het dubbelwandige roestvrij stalen mts “Mayflower” zijn wij op zoek naar een 1e kapitein • Wij varen voor Stolt-Nielsen zowel ARA als Rijnvaart. • Wij zoeken een man met enige Chemie-ervaring, in het bezit zijnde van een Rijn-patent tot Mannheim…. • Een Radar-patent en een ADN C-certificaat. • Wij varen 14 dagen op / 14 dagen af. • Wij bieden een gezellige werksfeer en een goed salaris. Reactie’s gaarne aan mayflower@diamar.org of telefonisch naar nr; 0615058326 Mayflower Binnenschifffahrt uG (haftungsbeschränkt) Papenwiese 5, 49733 Haren-Ems Overslagbedrijf Speksnijder vof Overslagbedrijf Speksnijder vof is een klein overslagbedrijf met drie kraanpontons in Amsterdam en Rotterdam. Voor deze kraanpontons zoeken wij een Bobcatrijder Werkzaamheden meestal in de haven van Rotterdam voor overslag van turf, veevoeders, mineralen en andere bulkgoederen. Heeft u verantwoordelijkheidsgevoel en vindt u, net als wij, dat werken met drijvende kranen het mooiste wat er is, dan hebben wij een geschikte baan voor u. Werkzaamheden zijn het rijden op de schrankladers, onderhoud en varen van onze eigen duwboten en kranen door de zeehavens van Nederland, tremwerkzaamheden. Het in de goede staat houden van ons materiaal. En op een verantwoordelijke manier omgaan met collega’s, klanten, schippers en andere mensen die bij ons werk betrokken zijn. Functie eisen; in bezit van rijbewijs en ervaring in bulk overslag en scheepvaart. Daar stellen wij tegen over; loon naar binnenvaart CAO en aangezien wij geen 9 tot 5 bedrijf zijn, een passende overwerk vergoeding en kilometer vergoeding plus voedingsregeling. Wilt u informatie, dan kunt u bellen naar; 0651 809092 of 0620 704015 . Mailen: info@overslagbedrijfspeksnijder.nl

Binnenvaartkrant