Views
9 months ago

2018-23

  • Text
  • November
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Twee
  • Schip
  • Burmester
  • Binnen

De Binnenvaartkrant 10 6

De Binnenvaartkrant 10 6 november 2018 DE BINNEN VAART KRANT Wij wensen MTD B.V. veel succes met mts Florian Brouwer Maritieme betimmeringen en interieurbouw Shipyard Non Ferro bv SAAOVERVLIET info@foresta-trading.nl www.foresta-trading.nl

De Binnenvaartkrant 11 6 november 2018 Mts Florian separeert voor hergebruik DOOR JOHAN DE WITTE Dinsdag 30 oktober, na een slingerproef, vertrok mts Florian met de Vlaamse Leeuw in top naar Antwerpen om in de slops-business te functioneren. RensenDriessen Shipbuilding liet het casco in opdracht van MTD uit Wemeldinge in Orsova bouwen en leverde het complete schip turnkey. Dolderman Motoren installeerde, Werkina onderscheidde de ‘plus en min’ aan boord, RuGoTech was er voor de leidingstraat. De timmerlieden van Hoogendoorn bewezen in afwerking geen onderscheid te maken tussen plezier- en werkschepen. Lloyds hield de vinger aan de pols. De Florian is een meer dan compleet uitgeruste sloptanker die vertrouwen wekt bij chief engineers! Wat de SAB is voor de binnenvaart is MTD voor zeevaart! Antwerpen MTD bv uit Wemeldinge is een dochterbedrijf van een onderneming in Antwerpen genaamd MTD Maritime Services en heeft in de Antwerpse haven vaste grond onder de voeten als het gaat om vloeibaar en vast afval van zeeschepen. Met 300 meter kaailengte in het vijfde havendok, op kaai 373 en met de Esso als buurman, is de firma gesetteld met een kantoor en een recyclinginstallatie. Inclusief deze dubbelwandige Florian beschikt de firma over zeven tankers. De kiel voor een volgend zusterschip is reeds gelegd door RensenDriessen Shipbuilding. (foto’s Johan de Witte) Aan dek ontmoeten we de technische man en zaakvoerder van MTD: Jeroen Vermeij. Heeft u een half uurtje voor De Binnenvaartkrant? “Natuurlijk, mijn moeder verspreidt jullie krant in Wemeldinge!” Deze Wemeldingenaar van origine heeft zowel een Nederlandse als Belgische pet op en is wat betreft scheepsbouw en branchetechniek internationaal op de hoogte. Ofschoon Jeroen het vak geleerd heeft bij zijn vader aan boord, vaart hij niet; hij bemoeit zich met de schepen en bevrachting. Waarom twee tankers achtereen? “Nog even en het is 2019. Overeenkomstig de wetgeving moeten we dubbelwandig zijn. Met deze Florian en straks een tweede 85 x 9,50 meter-schip is MTD klaar om de zeevaart en ladingbelanghebbenden een passende oplossing te bieden voor het vloeibare en vaste afval dat zich aan boord bevindt. De slopsinzameling waarbij separatie in de verschillende bestanddelen herwinning en hergebruik mogelijk maakt, behoort tot een van de meest gecontroleerde activiteiten in de haven. Het behoort eveneens tot onze taak om daar, overeenkomstig wetgeving en beleid, efficiënt en optimaal veilig mee om te gaan.” Lees verder op pagina 12 >> In collegiale samenwerking met SAA Overvliet Assurantiemakelaars verzorgen wij de verzekeringen. Wij wensen de bemanning van m.t.s. Florian een behouden vaart! Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft ontwerp, bouw en levering compleet schip mogen verzorgen voor MTD B.V. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Bierweg 1B Wemeldinge | Tel. 0113-622212 info@assurantiekantoorvermeij.nl Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com

De Binnenvaartkrant