Views
11 months ago

2018-20 HFE

  • Text
  • September
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Holland
  • Fisheries
  • Goed

De Binnenvaartkrant 31

De Binnenvaartkrant 31 Urk en Holland Fisheries Event 16 25 september 2018 Wij feliciteren eigenaar Erik Kalf van harte met kotter TX-65 DE BINNEN VAART KRANT Aan kotter TX-65 leverden onder andere: VCU-TCD BV C. 1 x 1 - CATERPILLAR DIESEL GENERATOR SET, Hoofdaannemer (enkel) bestaande uit: VCU Maritiem 1 - Caterpillar diesel motor, model C4.4 DITA Tuigage, ankers en ankerketting 1 - Leroy-Somer generator, model LSAM 44.3 M6. VCU Safety Prime power vermogen: 86,3 kVA / 69 ekW (50 Hz) Veiligheidsmiddelen D. 1 x 1 - CATERPILLAR DIESEL GENERATOR SET, Wij wensen schipper & bemanning van de TX-65 een goede vangst en behouden vaart VCU Store Witgoed, navigatie middelen en keuken apparatuur Couperus Hydrauliek B.V. Complete aanleg van hydrauliek installatie inclusief levering boegschroef, stuurmachine inclusief elektrische besturingskast t.b.v. hoofdsysteem en stuurwerk inclusief alarmpanelen, verder installatie voorzien van (enkel) bestaande uit: 1 - Caterpillar diesel motor, model C2.2 DITA 1 - Leroy-Somer generator, model LC1114B Prime power vermogen: 18 kVA / 14,4 ekW (50 Hz) Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH Main propeller (diameter 1500mm, 5 blades, high skew design) and the propeller nozzle radiografische afstandsbediening. Esco Aandrijvingen B.V. 1 stuks Keerkoppeling TWIN DISC type MGX 5170-DC, reductie 6,95:1 (459 kW/1800 rpm, continuous duty EOC Schepenverzekering Verzekering De Flux Scheepsbetimmering en Bouwbedrijf Betimmering Pon Power B.V. A. 1 x 1 - CATERPILLAR SCHEEPSMOTOR VOOR VOORTSTUWING, MODEL C12 TA Ongelimiteerd Vol Continu Vermogen 221 bkW (300 bhp) bij 1720 tpm B. 2 x 1 - CATERPILLAR DIESEL GENERATOR SET, (enkel) bestaande uit: 1 - Caterpillar diesel motor, model C4.4 DITA HEX 1 - Leroy-Somer generator, model LSAM 44.3 M6. Prime power vermogen: 86,3 kVA / 69 ekW (50 Hz) Scheeps- en jachtbetimmering Beroepsvaart & binnenvaart Bouwbedrijf; nieuwbouw & renovatie DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Keteldiep 7 | 8321 MH Urk | T 0527 687700 | F 0527-687770 | info@deflux.nl | www.deflux.nl

De Binnenvaartkrant 30Urk en Holland Fisheries Event 17 25 september 2018 “De motorolie van Addinol gaat twee tot vier keer langer mee” STAND C11 DOOR JOKE HEIKENS Steeds meer binnenvaartschepen stappen over op de motorolie van Addinol. Niet alleen gaat die langer mee, maar het levert ook een brandschone motor op na gebruik. “Wij willen schippers niet verleiden om over te stappen naar onze motorolie, maar we laten het ze liever zelf ontdekken”, zegt Bert Schenk van Lubricoat, dat de Addinol levert. In de visserij is het allang duidelijk: Addinol werkt. “Wij leveren al jaren aan een coöperatie in Urk”, gaat Schenk verder. “Ze gebruiken het voor de Reintjes-keerkoppelingen. De goede resultaten vielen op en de Addinol bleek ook zeer geschikt voor de pulsvisserij. Daarin is de belasting van de motor veel lager, waardoor de verbranding niet volledig is en daardoor ontstaat er veel roet in de smeerolie met gewone motorolie. Met Addinol bleek er veel minder roet in de smeerolie te zitten en de motorolie van Addinol bleek ook nog eens veel beter toegerust voor de eisen van het pulsvissen, waarbij met elektroschokjes gewerkt wordt.” Eerlijk Addinol wordt voortdurend getest en niet alleen in de praktijk. “Wij willen leveren wat we zeggen”, aldus Schenk. “Onze motorolie gaat twee tot vier keer langer mee, dat blijkt ook uit motoranalyses. Dat de motor tot in alle hoekjes en gaatjes schoon blijft, kan iedere schipper zelf constateren.” “Sinds kort hebben we een tweede voertuig, zodat we nu door heel Nederland kunnen leveren, van Vlissingen tot in de Eemshaven. We kunnen nu allebei met een voertuig op pad, waardoor we veel sneller zijn. Een schipper die op zaterdagochtend belt om olie, Bert Schenk (rechts) en collega Mike Vroege. (foto Joke Heikens) “In de visserij is het allang duidelijk: Addinol werkt.” (foto Lubricoat) laten we echt niet tot maandag in de kou staan. Wij komen ook in het weekend leveren.” “Voor schippers met Addinol is het verbruik van de motorolie met 30 tot 50 procent gezakt. Ook zijn standtijden van 30 tot 35 uur heel normaal. In plaats van veel te inves teren in filters en andere separatoren, is overstappen op Addinol uiteindelijk veel goedkoper. De motorolie die wij leveren, voert de roet prima af. Ook de schepen die op lagere toerentallen varen, kunnen Addinol erg goed gebruiken.” “Wij willen vooral eerlijk zijn naar onze klanten. Als iemand een prima product gebruikt, dan zeggen wij dat ook. Dan hoeft er niets te veranderen. Voor ons zijn tevreden klanten van levensbelang. Tot nu toe hebben we niemand teleurgesteld. Alle nieuwe klanten die we kregen, zijn door de Addinol zelf overtuigd en ze zijn gebleven.” www.smeerprobleem.nl www.Addinol.nl Is visserman een gevaarlijk beroep? STAND T3 Ook deze keer staat TvK Instructie op het Holland Fisheries Event. Het bedrijf is te vinden in Paviljoen T, stand 3. “Op deze beurs zullen wij aandacht besteden aan de resultaten en aanbevelingen van het onderzoek naar werkveiligheid op visserijschepen in diverse landen. Dit onderzoek is een onderdeel van het Marigreen EUproject, geleid door Mariko, de hogere zeevaartschool uit Leer in Duitsland.” Bij dit drie jaar durende project zijn meer dan vijftig bedrijven uit Nederland en Duitsland betrokken, waarbij samenwerking en innovatie centraal staan in samenwerkingsverbanden tussen bedrijven in beide landen. Incidenten Door TvK Instructie zijn plusminus honderd incidenten aan boord onderzocht, op de Nederlandse, Duitse, Belgische, Franse en Spaanse vloot. “Uit dit onderzoek is gebleken dat meerdere opvarenden zijn verdronken of vermist en een behoorlijk aantal niet meer naar boord terugkeerde na een ongeval. Dit geeft wel aan dat het beroep van visserman een van de meest gevaarlijke beroepen is”, aldus TvK Instructie. Na drie jaar intensief onderzoek naar het hoe, waar, waarom en waardoor van diverse ongevallen aan boord is gebleken dat er wél een goede veiligheidscultuur heerst op de vissersvloot maar dat er diverse verbeterpunten zijn. De input van allerlei cursisten gedurende de Basic Safety Fishery-trainingen zijn hierbij van groot belang geweest. Nadat elk kwartaal verslag is uitgebracht over resultaten en vorderingen van alle projecten zal begin 2019 de eindpresentatie worden gepubliceerd. Veiligheidstraining aan boord In het kader van dit onderzoek heeft TvK Instructie naast de officiële Fishery-trainingen een aanvullende module Veiligheidstraining aan boord opgezet voor de visserij, waarbij alle aspecten van gevaar en veiligheid aan bod komen. Zoals brandbestrijding, eerste hulp, persoonlijke beschermingsmiddelen en overleven op zee. Bijzonder zijn de verhalen van de visserman op de Basic Safety Fishery Cursus en vooral bij het onderdeel Fishery. Ook bij de Survivaltraining in het zwembad, waarbij sommige mannen diverse littekens vertonen, komt dan de vraag: “Hoe is dat gekomen?” Daarop volgen de verhalen over ongelukken tijdens het werk aan boord. Het is verrassend dat deze verhalen vaak onbekend zijn gebleven en niet officieel zijn gemeld. Praktische aanpak TvK Instructie verzorgt maritieme STCWtrainingen op de opleidingslocatie in Emmeloord. Ook in andere sectoren is TvK bedreven zoals VCA, BHV en EHBO, Heftruck en Werken met gevaarlijke stoffen. Vóór de start van een training wordt aan het bedrijf gevraagd wat bij hen de risico’s en de ongevallenregistratie zijn, zodat de training aangepast wordt op de doelgroep c.q. de risico’s. Een praktische aanpak heeft prioriteit bij alle trainingen. “Tijdens de beursdagen op 5 en 6 oktober hebben wij de volgende actie: Wanneer u zich op de beurs inschrijft voor een van onze STCW Veiligheidstrainingen krijgt u gratis een handige stootcap. Bezoek dus onze stand op de beurs voor een praatje, een hapje en een drankje." www.tvkinstructie.nl Bezoek ons op stand A9 Koersbepalend in verzekeren Gespecialiseerd in binnenvaart Beurs-World Trade Center Beursplein 37 Rotterdam Telefoon: 010 - 405 2000 Mail: casco@gebrsluyter.nl www.gebrsluyter.nl

De Binnenvaartkrant