Binnenvaartkrant
Views
5 years ago

2018-18

  • Text
  • Augustus
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Marine
  • Schepen
  • Jaar
  • Maken
  • Tussen

De Binnenvaartkrant 20

De Binnenvaartkrant 20 28 augustus 2018 Elektrische installaties voor de binnenvaart AANBIEDINGEN Travel vision Q7 duo Duo satelliet HD ontvanger met Dynamic Tracking Technology met gelijktijdig ontvangst van de Astra 19’2 en Astra 23’5 satellieten. (inruil oude schotel mogelijk) 4199, 00 HD satellietontvanger SAB TITAN III Settopbox met 2 tuners, H.265/HEVC en Dolby Digital 73, 00 OMRU SCHEEPSRAMEN OMRU scheepsramen voor de beroeps- en pleziervaart Het beste zicht op service, kwaliteit en innovatie Omru Scheepsramen levert: • kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • standaard profi elen én geïsoleerde profi elen; • vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. Draadloze bediening Professionele afstandbediening met ontvanger Dompelpomp Capaciteit 2,4m³/H bij 6.5mtr 230V 0.25KW. (Dekwas)slang in diverse maten en uitvoeringen uit voorraad leverbaar!) Noodvoeding Ups noodstroomvoeding 1000VA 600W 345, 00 95, 00 vanaf 233, 00 ITT Rayline Electrisch zoeklicht 230V 1000W (excl. bediening) Lineair motor tbv blauw bord. Deze krachtige 24V lineair motor heeft een slag van 150mm. Blauw bord motor Daalderop boiler 400V 80/120 Liter Beide uit voorraad leverbaar. Prijs 120 Liter 1095, 00 1425, 00 Accukist Kunststof accukist 540x210x300mm tbv 140Ah accu (incl.deksel) 149, 00 199, 00 69, 95 19, 99 8-kanaals portofoon set Handige magnetische Bereik tot 8 kilometer door PMR frequentie (446Mhz). 2 stuks inclusief laadstation. led zaklamp Offerte aanvragen? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte Bij onze hoogwaardige aluminium scheepsramen krijgt u standaard de allerbeste service. Daar zorgen onze vakspecialisten voor. Zij begeleiden uw opdracht met veel aandacht en zorg. En informeren u van begin tot eind over de voortgang. Deze aanbiedingen gelden tot het einde van de maand, of zolang de voorraad strekt. Genoemde prijzen zijn in euro, exclusief BTW. Zet- en drukfouten voorbehouden. Bezoek onze winkel elektrotechniek service shop www.oechies.nl Waalhaven Z.z. 42 - 3088 HJ Rotterdam T 010 - 297 39 99 - F 010 - 484 28 74 - E info@oechies.nl Dichtstbijzijnde aanlegsteiger (50mtr) 2242-6 Ma/vrij 8.00-16.30 uur, Za 9.00-12.00 uur Kelvinweg 12a . 6101 WT Echt 9 (afstand vanaf Maasbracht 2 km) T +31(0) 475 580 488 . E info@omruscheepsramen.com I www.omruscheepsramen.com

De Binnenvaartkrant 21 28 augustus 2018 Consortium Grensmaas wil drie jaar langer grind baggeren DOOR NOUD VAN DER ZEE Het consortium Grensmaas heeft bij de provincie Limburg, de gemeente Sittard-Geleen en Rijkswaterstaat een verlenging van drie jaar aangevraagd voor de winning van grind en zand in Zuid-Limburg. Op de huidige werklocatie Trierveld en de zogeheten ‘Banaan van Koeweide’ bij het dorp Schipperskerk wil het samenwerkingsverband van grindproducenten, aannemers en Natuurmonumenten tot 2027 doorwerken. Het consortium verwacht geen noemenswaardige overlast voor de omgeving. Op de huidige werklocaties wordt de uitvoering van het project Grensmaas volgens de huidige planning afgerond. De omwonenden zijn uitgebreid geinformeerd over de langere duur van de werkzaamheden. De betrokken overheidsinstanties zijn informeel op de hoogte gesteld van het verzoek om de einddatum van het project te verschuiven. De extra tijd is nodig om de grote achterstand in de grindexploitatie voor het consortium in te halen, die is veroorzaakt door de financiële crisis. Geen verlenging betekent een strop van 30 miljoen euro. Als het consortium een deel van de afgesproken 54 miljoen ton grind in de uiterwaarden van de Maas laat zitten, betekent dat 7 miljoen ton verloren grind. Ondanks de hoogconjunctuur blijft de grindverkoop 25 procent achter op de prognoses. De florerende woningmarkt heeft weinig of geen effect op de afzet van grind en zand. Volgens onderzoeken komt de tegenvaller door bouwtechnieken bij nieuwbouw en renovatie, geen extra investeringen in de infrastructuur en nog veel leegstand in kantoren en fabrieken. Tevens is het personeelstekort in de bouw van invloed op de voortgang van nieuwbouw. Consortium Grensmaas heeft het productieproces aangepast om aan de vraag van de bouwsector naar fijner grind te voldoen. Deventer haven nog steeds ‘op slot’ De vijf binnenschepen die als gevolg van het lage water op de IJssel al drie weken geleden niet meer door de Prins Bernhardsluis konden, liggen nog steeds in de haven van Deventer. Een woordvoerder van de gemeente legt uit dat druk onderzocht wordt welke maatregelen nodig zijn om ook bij het nog immer lage water op de IJssel toch verantwoord te kunnen schutten, zodat de schepen de haven kunnen verlaten. “Daar zal deze week zeker meer duidelijkheid over komen”, aldus de woordvoerder. Intussen maken belangenbehartigers zich sterk voor een schadeloosstelling voor de getroffen schippers. Compensatie Evofenedex, TLN, Koninklijke BLN- Schuttevaer, ASV en CBRB roepen alle over heden op om de Handleiding Nadeelcompensatie bij infrastructurele maatregelen per direct toe te passen, in het bijzonder het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de gemeente Deventer. De aanvragen voor nadeelcompensatie met betrekking tot de afsluiting van de Merwedebrug in 2016 en de huidige afsluiting van de haven van Deventer worden met de Handleiding mogelijk op andere wijze beoordeeld, dan tot voor kort het geval zou zijn geweest. De Handleiding Nadeelcompensatie, opgesteld op initiatief van de ministers Ollongren (Binnenlandse Zaken) en Dekker (Rechtsbescherming), is vorige maand naar de Tweede Kamer gestuurd. Arthur van Dijk, voorzitter van TLN: “Overheden en bedrijfsleven hebben met deze Handleiding een heldere en duidelijke procedure uitgewerkt. Nu is het wel zaak dat dit ook gelijk in de praktijk wordt toegepast.” De organisaties vragen de bij de situatie in Deventer betrokken overheden de aanvragen voor nadeelcompensatie (opnieuw) te beoordelen op basis van de metho de uit de Handleiding. “De handleiding is een goed uitgangspunt voor de compensatie van de schippers die opgesloten liggen in de haven van Deventer, waarbij wij van mening zijn dat deze schippers ruimhartig dienen te worden gecompenseerd”, aldus de ASV. De ondernemersorganisaties pleiten ervoor om de Handleiding nadeelcompensatie per direct in de praktijk toe te passen. Digitaal in beeld Foto’s, wie maakt ze niet? Vroeger moesten we nog met een ‘groot gevaarte’ op pad om een foto te maken van een goede kwaliteit. Tegenwoordig voldoen de meeste smartphones al aan de eisen van de gemiddelde gebruiker. Ook de hoeveelheid foto’s die genomen wordt, is flink toegenomen sinds de doorbraak van het digitale tijdperk. GESABBEL Dit is een rubriek van de Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart De gemaakte kiekjes kom je overal tegen; op social media, WhatsApp, tijdschriften, abonnementskaarten, enzovoort. Tegenwoordig worden veel producten c.q. diensten geperso naliseerd waardoor je gezicht op van alles en nog wat prijkt. Via de digitale weg wordt ook veel gemakkelijker benodigde persoonlijke informatie uitgewisseld bij bestellingen en aanvragen. Het is daarom ook niet gek dat de wet AVG in werking is getreden om er in ieder geval voor te zorgen dat jouw gegevens niet onnodig worden opgeslagen bij deze en gene. Ook de SAB voldoet uiteraard aan de eisen van de AVG. Het gebruik van je smartphone voor het maken van foto’s biedt als ‘mobiele vervanger’ van het kopieerapparaat veel voordelen. Als je bij het inkopen doen even overleg wilt plegen met het thuisfront, dan app je even een foto. Waar je vroeger ook per se een kopieerapparaat voor nodig had is het overleggen van bewijs van je gemaakte vaardagen. Je maakte kopieën van het vaartijdenboek om zo de vaartijd in je dienstboekje geldig te kunnen laten stempelen. Dit mag natuurlijk nog steeds, maar steeds meer schippers maken gebruik van de digitale mogelijkheden en maken met de smartphone foto’s van de pagina’s uit het vaartijdenboek en zetten die op een USB-stick om mee te sturen met het dienstboekje voor de afstempeling. Mocht je dit willen doen, let er dan wel op dat de hele pagina goed zichtbaar is, inclusief het paginanummer, en dat alle pagina’s netjes rechtop staan. Dit klinkt heel logisch, maar sommige inzendingen zijn heel creatief. Let op! De SAB leest geen informatie rechtstreeks van de mobiele telefoon. Op maat gemaakt: Aluminium luiken Voor info: Peter Tinnemans 0622957187 | www.tinnemans-scheepswerf.nl

Copied successfully!

Binnenvaartkrant