Views
1 year ago

2018-02

  • Text
  • Jaar
  • Januari
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Haven
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Voorraad
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 16 januari 2018 De beste stuurlui staan niet aan wal Wechseln Sie den Kurs Ihrer Karriere RsR Nemo Ltd. is de aanbieder van nautisch management voor de binnenvaart riviercruiserederijen. Op dit moment beheert RsR Nemo Ltd. meer dan 26 riviercruiseschepen en is met een medewerkers aantal van meer dan 220 één van de grootste nautisch management bedrijven voor de riviercruisevaart. Voor onze klanten zijn wij op zoek naar: 1 e en 2 e Kapitein • i.b.v. Rijnpatent min. tot Mannheim • Donaupatent is een pré • Ervaring in de passagiersvaart • Kennis van de Duitse en/of Engelse taal • Representatief uiterlijk • Goede vrijetijdsregeling en salariëring • Zwitsers contract Bent u de juiste persoon voor één van bovengenoemde functies, dan kunt u uw sollicitatie richten aan: RsR Nemo Ltd. | A1 Agias Zonis & Thessalonikis street | Nicolaou Pentadromos Center Block A, Floor 7, Office 708 | 3025 Limassol, Cyprus | pz@rsrnemo.com Voor meer informatie: +31 621839314 Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld! RsR Nemo Ltd. ist der Anbieter von nautische Management für Flusskreuzfahrtunternehmen. Zu diesem Zeitpunkt führt RsR Nemo Ltd. mehr als 26 Flusskreuzfahrtschiffe und ist mit einer Anzahl von mehr als 220 Mitarbeitern eine der größten Managementgesellschaften für die Flusskreuzfahrt. Wir suchen: Steuermann • i.b.v. Rhein- und/oder Donaupatent ist ein Vorteil • Kenntnisse der Deutschen und/oder Englischen Sprache • Repräsentatives Erscheinungsbild • Gutes Freizeitschema und gute Entlohnung Matrose • i.b.v. ein Dienstbuch mit der Rhein und Donau Qualifikation Matrose • Kenntnisse der Deutschen und/oder Englischen Sprache • Repräsentatives Erscheinungsbild • Gutes Freizeitschema und gute Entlohnung Matrose/Motorwart • i.b.v. ein Dienstbuch mit der Rhein und Donau Qualifikation Matrose und Motorwart • Kenntnisse der Deutschen und/oder Englischen Sprache • Repräsentatives Erscheinungsbild • Gutes Freizeitschema und gute Entlohnung Sind Sie die richtige Person für eine der oben genannten Positionen dann senden Sie bitte Ihre Bewerbung an: RsR Nemo Ltd. | A1 Agias Zonis & Thessalonikis street | Nicolaou Pentadromos Center Block A, Floor 7, Office 708 | 3025 Limassol, Cyprus | pz@rsrnemo.com Für weitere Informationen: +31 621839314 Keine Akquisition über diese Anzeige durch Personalvermittlungen erwünscht! Nautical Expertise for Maritime Operations WWW.RSRNEMO.COM Nautical Expertise for Maritime Operations WWW.RSRNEMO.COM Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties o.a. Saab, Krohne, Brooks en Heinrichs. Ook leveren wij dek PC met ons nieuwe Green Light automatische pompbedieningssysteem. 24 uur service, 7 dagen per week! Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 513333 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 Wij A. Brussé & Zn B.V. stuwadoorsbedrijf in de omgeving Rotterdam zijn op zoek naar een enthousiaste werknemer voor alle voorkomende werkzaamheden binnen ons bedrijf. Dat houd in het draaien op de kranen, het varen met de kranen, het opschonen van zeeboten en binnenvaartschepen en het onderhoud aan onze kraanpontons. Ben jij een gedreven persoon en niet bang om te werken • in het bezit van een vaarbewijs • geen 9 tot 5 mentaliteit • in de omgeving van Rotterdam Stuur ons dan een email. Email: info@brusse-zn.com Voor een impressie van het bedrijf kijk op www.brusse-zn.com Steuern? Wir machen das. VLH. Birgit Pauli Beratungsstellenleiterin Dresdner Str. 5 01773 Altenberg Email: birgit.pauli@vlh.de www.vlh.de Beratungsstellenleiterin . Dresdner Str. 5 . 01773 Altenberg

De Binnenvaartkrant 11 16 januari 2018 Bij H&U maritieme service & reparatie kan schipper altijd terecht DOOR JAN HOEK Het werd tijd voor een splinternieuwe huisstijl en een eigentijdse website. De woorden ‘H&U technisch buro’ zijn vervangen door ‘H&U maritieme service & reparatie’. Het zijn juist die laatste woorden die de lading van het in Heijningen gevestigde bedrijf volledig dekken. De eigenaren Walter en Albert Hasselmeijer en hun ervaren team staan 24/7 gereed voor de klant en geen (maritieme) vraag is ze te gek. Strategisch gezien perfect gesitueerd nabij de Volkeraksluizen, Europa’s grootste en drukst bevaren binnenvaartsluizencomplex, is het team van het in 1991 opgerichte bedrijf voortdurend actief met het ontzorgen van de klant. Technische vraagstukken, reparaties, service, hermotoriseringen, repareren en certificeren van onder- en overdrukventielen, het installeren van dekleidingen, ijzerwerk en verdere werkzaamheden boven de waterlijn worden snel en vakkundig opgelost. (foto H&U) Kerstavond Service wordt bij H&U duidelijk met een hoofdletter geschreven. Trots toont Walter Hasselmeijer, zoon van Wim Hasselmeijer, die H&U samen met Peter Uphoff oprichtte, een email van een van de vele vaste klanten. “Op kerstavond kreeg ik een telefoontje van een klant dat een passagiersschip met een kapotte motor in Aschaffenburg lag. Ik heb hem verteld dat hij met een gerust hart op het feestje kon blijven waar hij aanwezig was, en dat ik onze monteurs direct naar Beieren zou sturen om het probleem op te lossen." "Nog tijdens de kerstdagen kregen we van hem een bedankbrief voor de bijzonder snelle en geslaagde service”, aldus Walter. Hij is sinds 2006 samen met zijn broer Albert eigenaar van het service- en reparatiebedrijf. Van 2004 tot 2010 hield H&U zich ook bezig met de afbouw van nieuwe schepen. “We waren zeker niet de goedkoopste, maar leverden wel bijna dertig kwalitatief hoogwaardige binnenvaartschepen op. Onze kracht ligt echter bij onderhoud en service, van alle typen binnenvaartschepen. Als er dan maandenlang afbouw -schepen voor de wal lagen, vonden klanten die in onze haven voor onderhoud en/of reparatie lagen, werkzaamheden aan zo’n nieuwbouwschip als lassen en schuren niet bepaald prettig." "We hebben daarom de keuze gemaakt ons te concentreren op hetgeen waar we goed in zijn: het ontzorgen van de klant.” Dat zegt Ad van Seeters, schipperskind, boekhouder, planner én rechterhand van de directie. Knowhow en onderdelen Dankzij de strategische ligging nabij de Volkeraksluizen kan het team van H&U zich met regelmaat onderscheiden door een snelle service. Walter Hasselmeijer legt uit: “Als een schip voor de sluizen ligt te wachten kunnen wij als servicestation ter plaatse bijvoorbeeld een storing verhelpen of reparatiewerkzaamheden verrichten. Vaak kan het betreffende ADVERTENTIE schip binnen tweeënhalf uur weer verder varen. Ons uitgangspunt is sowieso in alle gevallen dat een schip zo snel mogelijk weer in de vaart is. We beschikken over een eigen kade met kraan, waar schepen tot een afmeting van 135 x 11,45 meter kunnen afmeren.” H&U levert (desgewenst inclusief inbouw), repareert en reviseert alle bekende merken scheeps- en hulpmotoren. Van Seeters: “Van het merk Caterpillar zijn we officieel Marine Service Provider, maar we beschikken ook over de nodige kennis én onderdelen voor merken als Cummins, MWM en Deutz. We reviseren bijvoorbeeld geregeld de langzaamloper Deutz 545. Bij de verkoop van nieuwe motoren kijken we in alle gevallen samen met de klant wat de beste keuze is.” “Daarnaast beschikken we over een grote voorraad van onder andere smeeroliën, vetten, filters en fittingen. Dat maakt het voor ons nog makkelijker de klant snel en vakkundig te helpen; de oplossing hebben we nagenoeg altijd in eigen huis.” Walter Hasselmeijer beaamt: “Onze kracht is dat we bijna niets hoeven uit te besteden. In de praktijk komen we maar weinig dingen tegen die we niet zelf kunnen oplossen. Zoals reeds gesteld: bij H&U maritieme service & reparatie kunt u altijd terecht, want geen vraag is ons te gek.” Liever vroegtijdig aanschuiven dan brandjes blussen DOOR EVERT BRUINEKOOL Vroegtijdig aanschuiven bij plannen en meepraten. Dat loont, volgens afdeling Noord- Holland van Koninklijke BLN-Schuttevaer. De eerdere werkwijze leek altijd op brandjes blussen, laat instappen en proberen plannen bij te sturen. Een visie voor de komende tien jaar ontwikkelen wordt de volgende stap voor afdeling Noord-Holland. Voorzitter Hans Stammes heeft zijn eerste jaar als voorzitter van de jonge fusie-afdeling er nu op zitten. Er waren veel overlegmomenten over plannen en problemen in de regio. Veel kunstwerken zijn de komende jaren aan het eind van hun levensduur en moeten vervangen worden. Slimmere oplossingen Centrale bediening van kunstwerken en toename van het wegverkeer spelen een rol voor de schippers. Er moet snel slimme infrastructuur worden ontwikkeld. “Slimme oplossingen zijn nodig”, stelde Stammers, “anders zou de economie weleens tot stilstand kunnen komen.” De visie die de afdeling voor de Volgens havenmeester Marleen Kerkhof zou in plaats van de geplande brug over het IJ nog steeds voor een tunnel gekozen kunnen worden. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) komende tien jaar voor de regio wil schrijven zal ook op slimme oplossingen ingaan en het gesprek op gang brengen. “We moeten het samen doen.” Regiocoördinator Andries de Weerd is over tal van zaken in gesprek met verschillende instanties. Bij de Surinamekade in Amsterdam wordt nog steeds geschipperd met ligplaatsen. Nieuw zijn inmiddels sputten op het Slik voor twaalf duwbakken. “Maar daarbij kwam een leuke om de hoek: sputten zonder generator.” In het oostelijk havengebied geldt vanwege de uitstoot een generatorverbod. Als tip geeft De Weerd mee dat de generator wel mag draaien bij de wachtplaatsen bij de Oranjesluis: “Die zijn van Rijkswaterstaat.” Wilhelminasluis Ook de Wilhelminasluis in Zaandam is nog steeds een probleemgeval. De grote constructieproblemen waren niet te voorzien, oordeelde de Raad voor Arbitrage voor de Bouw. Provincie Noord- Holland en aannemer Heijmans gaan samen verder met het project, maar een oplossing is er nog niet en het werk ligt nog stil. Gedeputeerde Elisabeth Post bevestigde dat de provincie als opdrachtgever overlegt met Heijmans. Ze hoopt dat de verbouwing eind van het jaar wordt afgerond. Amsterdams havenmeester Marleen Kerkhof gaf aan dat in 2017 40.000 binnenvaartschepen in het havengebied waren geweest. Het marktaandeel van de binnenvaart in de hoofdstad is 57 procent. Een proef met 6 kuub gratis drinkwater en een gratis huisvuilinzamelpunt op de Haparandadam is geslaagd. Voor het huisvuil kregen de schippers een compliment; er werd alleen huisvuil achtergelaten en geen andere stoffen. “Er moet meer gebruik van worden gemaakt, we moeten er meer bekendheid aan geven.” Ook meldde Kerkhof dat er nog steeds een mogelijkheid bestaat dat er een tunnel onder het IJ komt, in plaats van een brug óver het water. “Berekend over de levensduur van het kunstwerk zijn de kosten van brug en tunnel bijna gelijk.” Er wordt voortdurend gewerkt aan ligplaatsen. Ook het afgelopen jaar zijn er weer plekken bijgekomen. Het Havenbedrijf gaat het generatorverbod op het Slik bekijken. Op vragen over het gebruik van het Binnenvaart Ligplaats Informatie Systeem (BLIS) werd nauwelijks gereageerd door de schippers die bij de vergadering aanwezig waren. Slechts een handjevol gebruikt deze gegevens om een ligplaats te vinden. Ook is er een nieuw systeem ingevoerd om havengeld per TEU te berekenen, om de overslag van kleine partijen containers aantrekkelijker te maken. Verder is er per 1 januari voor Amsterdam en Zaandam nog maar één loket voor havengeld. OnnOdig stilliggen kOst geld Bel van Andel 010 4293316 • topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant