Views
4 years ago

2018-01

  • Text
  • Schip
  • Jaar
  • Onze
  • Januari
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Meter
  • Goede

De Binnenvaartkrant 4 9

De Binnenvaartkrant 4 9 januari 2018 The Rivertech team is mainly focusing on nautical and technical management on luxury river cruise ships. The ships within our fleet sail on the Rhine, Main and Danube. WORD DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK? Due to growth, we are immediately looking for: 1st / 2nd Captain For the above mentioned positions, we ask for someone who has experience in the river cruising industry and in the possession of a Rhine and/or Danube license. Job requirements: • Rhine license till at least Mainz and / or a part of Danube license is an advantage • Experience in leading positions • Good communication and representative skills • Good knowledge of the English and German language What do we offer: • Pleasant working environment in a great team • Free time system: 2-2 / 4-2 / 4-4 • Professional support and guidance • Swiss contract • Complete social benefit package with com petitive salary Wij zijn op zoek naar; 2e kapitein of stuurman In het bezit van; Rijnpatent ( tot Mannheim is een pre ) Wij bieden; • Marktconform salaris • Vaarschema 14/14 • Nederlandse condities • Kost/inwoning en reiskosten vrij Neem contact op voor meer informatie: info@ttkshipping.nl • 0183 646 494 We are happy to employ captains from cargo and tank shipping who aspire a career in river cruising! Werken aan boord? Schipper / schippersechtpaar De leiding aan boord, fungeren als leermeester en verzorging van reparatie en onderhoud? Neem contact op om schipper op een van onze schepen te worden. Rivertech BV Delta 60, 6825 MS Arnhem T +31 (0)26 362 03 40 E info@rivertech.nl Managing Director: Alexander Oost Stuurman Als stuurman ben je de rechterhand van de schipper. Daarnaast beheer je de voorraad en plan je de verschillende werkzaamheden. De functie-eisen vind je op onze website. Matroos Onderhouds- en schoonmaakwerkzaamheden aan boord verrichten en daarnaast onder begeleiding leren varen? Wij bieden je een fulltime baan en een prettige werkomgeving. Ben jij degene die meerwaarde kan geven aan ons bedrijf? Bekijk meer info en de functie-eisen op www.htb-intermodaal.com/vacatures Aanvullende informatie kan worden ingewonnen bij D.P. Kalkman – 06 29 408 900 Solliciteren kan door motivatie + CV te mailen naar dirkpieter.kalkman@htb-intermodaal.com Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Wir suchen: Rheinpatent bis Mannheim // Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch Wij zoeken: Rijn patent tot Mannheim / / Basel Radarpatent ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits Wir bieten: bieten: Wij Wij bieden: bieden: Hohes Hohes Sicherheitsverständnis Sicherheitsverständnis Veiligheid Veiligheid hoog hoog in in het het vaandel vaandel Attraktive Attraktive Schweizer Schweizer Arbeitskonditionen Arbeitskonditionen Aantrekkelijke Aantrekkelijke Zwitserse Zwitserse Permanente Weiterbildung arbeidsvoorwaarden Permanente Weiterbildung arbeidsvoorwaarden Aufstiegschancen Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Aufstiegschancen Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Goede promotie kansen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1:1 Goede promotie kansen Gutes Betriebsklima Comfortabele 1:1 verhouding van Gutes Betriebsklima Comfortabele 1:1 verhouding van werktijd en vrije tijd Motiverende werktijd en vrije & inspirerende tijd bedrijfscultuur Motiverende & inspirerende bedrijfscultuur Wir freuen uns uns auf auf Ihre Ihre Bewerbung – Sollicitaties eenvoudig via onze einfach – einfach bewerben bewerben über über unsere unsere website! Sollicitaties eenvoudig via onze Webseite! website! Für unsere erfolgreich wachsende Reederei suchen wir Schiffsführer (m/w) mit Patent bis Mannheim Arbeitsplatz: Fahrtgebiet: Schichtsystem: Sozialleistungen: Containerschiff Rheinstrom und ARA-Raum 14 / 14 Tage oder 21 / 21 Tage Luxemburger Konditionen Gerne erwarten wir Ihre Bewerbung an: Reederei Deymann Management GmbH & Co. KG Papenwiese 5 • D- 49733 Haren (Ems) info@reederei-deymann.de / info@navitrans.lu Tel.: 0049(0)172 2889169 Ralph van Beek Bewerbungen an: Jesko Wehrt Human Resources Manager Fluvia AG Auhafenstrasse Hafenstrasse 8735 E CH-4132 CH-4127 Birsfelden MUTTENZ jesko.wehrt@fluvia.eu www.fluvia.eu www.fluvia.eu/jobs tanker tanker shipping shipping | tank | tank storage | tanker brokers

De Binnenvaartkrant 5 9 januari 2018 Telematica Award voor nieuwsgierige praktijkman Ronald Versloot DOOR FRANK ANTONIE VAN ALPHEN De Telematicadag was een traditionele eindejaarsdag van voorlichting, workshops en natuurlijk de prijsuitreiking van de Telematica Award. Het Nijmeegse KSCC werd donderdag 28 december goed bezocht. De toekenning van de Award verliep ietwat anders deze keer. Zijn onvermoeibaar genoemde inzet voor de digitale snelweg werd door de jury geprezen met kwali ficaties als “vasthoudend en digitaal wegwijs”. Aan de andere kant van de lijn bedankte Versloot beleefd voor alle lauweren. “Daar ben ik stil van”, zei hij ietwat beduusd. “Ik hoop dat jonge mensen na mij het stokje zullen overnemen.” De digitale wereld gedroeg zich voorbeeldig tijdens de uitreiking van de Binnenvaart Telematica Award 2017. Telematischer kan de toekenning van de prijs niet verlopen: die werd over afstand per smartphone verstrekt, want prijswinnaar Ronald Versloot kon niet in het schipperscentrum aanwezig zijn. Dagvoorzitter Henk van Laar legde telefonisch contact met de tankvaartondernemer. Hij kon de prijs niet in ontvangst nemen doordat hij aan het varen was. En “werk gaat voor het meisje”, zei Versloot. Kritisch ambassadeur Want de wijsheid en ervaring van de oudere generatie varensmensen moet in zijn optiek vooral gelijk opgaan met de ideeën van de jonge, digitale generatie schippers. De Telematica Award is aan Versloot toegekend wegens zijn “jaren ervaring door zijn blijvende nieuwsgierigheid naar de toekomst van het varend ondernemen”. Zo was hij vanaf het begin in 2002 lid van de Stuurgroep Telematica, waarvan hij ook tien jaar voorzitter was. Meer plaats in overnachtingshaven Lobith Rijkswaterstaat heeft op 21 december de gemoderniseerde overnachtingshaven in Lobith in gebruik genomen. Voortaan kunnen er meer en grotere schepen terecht. Het afgelopen jaar heeft aannemer Vissers Ploegmakers de haven verdiept, de invaart verbreed, een autoafzetsteiger geplaatst en extra parkeerplaatsen gemaakt. De overnachtingshaven in Lobith Directiecomité Vlaamse Waterweg compleet Op 1 januari 2018 was de fusie tussen de twee voormalige Vlaamse vaarwegbeheerders Waterwegen en Zeekanaal (W&Z) en NV De Scheepvaart een feit. Ze gaan samen verder als De Vlaamse Waterweg. Gedelegeerd bestuurder Chris Danckaerts, algemeen directeur kon met Kerst voor het eerst worden gebruikt. De haven biedt ruimte aan twintig schepen met een maximale lengte van 110 en een breedte van 11,50 meter. Met de ingebruikname van de autoafzetsteiger zijn de bouwwerkzaamheden in de haven zelf afgerond. dit voorjaar legt de aannemer nog stroomvoorzieningen aan op de wal en wordt er een radarmast geplaatst. Dominique Van Hecke en operationeel directeur Krista Maes zullen de nieuwe organisatie leiden. Maes treedt pas op 1 februari in dienst. Ze is voormalig afdelingshoofd Coördinatie en Ondersteuning bij W&Z en huidig raadgever Mobiliteit – Binnenvaart/Logistiek Beleid op het kabinet van minister Ben Weyts. Ronald Versloot werd telefonisch op de hoogte gesteld dat hij de Award had gewonnen. Hij is “een respectvol en kritisch ambassadeur voor de binnenvaart”, en bovenal “een man van de praktijk”, zo zei BTB-bestuurslid Martin van Dijk. Dat is belangrijk voor een bedrijfstak die het niet alleen van de tekentafel moet hebben, maar ook input nodig heeft van de dagelijkse ervaring op de rivieren. En er is nogal wat veranderd in die binnenvaart, de laatste decennia. Met begrippen als cyber security, updates en smart shipping moeten we ons afvragen of er nog wel te varen valt als je aan boord de stekkers eruit trekt. Sommige schippers zouden natuurlijk het liefst de stekker uit Brussel trekken, gezien alle wetgeving en regels die in die stad voor hen achter het bureau worden verzonnen. Maar Ronald Versloot besloot voor de troepen uit te gaan en zich de wereld die de moderne, digitaal aangestuurde binnenvaart heet, uitputtend te verkennen. Om de kennis voor de beroepsvaart behapbaar en gebruiksvriendelijk te maken. 5,5 miljoen ton via de Neckar Over de Neckar is vorig jaar 5,47 miljoen ton lading vervoerd. Ruim 5.900 vrachtschepen passeerden de sluis Feudenheim. Ze vervoerden voornamelijk bouwmateriaal, grond, zout, ijzer, Sluis Neckargemünd. (foto WSA Heidelberg) maar ook zware lading en 24.301 containers. Daarnaast zijn via de Neckar ook vaten met kernafval van de stilgelegde kerncentrale in Obrigheim naar Neckarwestheim gebracht. Kennis is digitale macht En dat voor iemand die eigenlijk tot de old school-generatie uit de binnenvaart gerekend mag worden. Kennis is digitale macht, moet Versloot vooruitstrevend hebben gedacht. Maar voor wie nog verder in de toekomst kijkt, mag zich wellicht afvragen: hoe lang zal het duren voordat onbemande schepen over de grote rivieren zullen varen? Zoals de losarbeiders op de kades door automatisering ooit werkeloos werden gemaakt, zal de schipper op het water op den duur misschien werkloos worden gemaakt door robotisering. Niet brodeloos in de knip maar werkloos op de rivier zelf. Het was de eerste keer dat atoomafval met binnenschepen werd vervoerd. De transporten vonden plaats onder zware politiebegeleiding en er was het nodige verzet van actiegroepen. Antwerps Havencentrum naar nieuwe locatie Het Antwerpse Havencentrum verhuist van Lillo naar de Droogdokkenlocatie tegenover het nieuwe Havenhuis. De provincie Antwerpen gaat op deze locatie een nieuw belevingscentrum bouwen. Het Havencentrum komt hierdoor dichter bij de stad te liggen, naast het toekomstige maritiem museum. Rudi De Meyer, directeur van het Havencentrum, gaat het nieuwe havenbelevingscentrum mee vorm geven. Initiatiefnemers zijn het Havenbedrijf Antwerpen, Voka, Antwerpen-Waasland en ondernemersorganisatie Alfaport. Het Havencentrum bestaat in 2018 dertig jaar en ontvangt ongeveer 40.000 bezoekers per jaar. Het wil in de toekomst naast groepen ook individuele bezoekers de haven laten ontdekken. De belangrijkste doelgroep zijn jongeren.

Binnenvaartkrant