Views
1 year ago

2017-20

  • Text
  • September
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Boord
  • Onze
  • Aqua
  • Nieuwe
  • Goede

De Binnenvaartkrant 4 26

De Binnenvaartkrant 4 26 september 2017 www.fluviant.be Fluviant is een Belgische binnenvaartrederij die opereert vanuit Antwerpen. Ze vervoert droge bulk lading en heeft een eigen vloot 1000T schepen. Wij zoeken: SCHIPPER Info: Schepen ca. 1000T, droge lading Vaargebied: N-Z as (België, Nederland en Noord-Frankrijk) Nous cherchons: MARINIER Zone de navigation : BE, NL et N-FR. 2 ans d’expérience, permis de navigation et radar patent. Plus d’info sur www.fluviant.be/jobs Profiel: Minimaal 2jr ervaring Geldig vaarbewijs + radarpatent Aanbod: Goed salaris met extralegale voordelen Mogelijkheid voor koppels Vaarregime: maandag tot vrijdag Solliciteer: jobs@fluviant.be of +32 (0)3 540 02 13 (Melissa Wellens) We’re looking for: CAPTAIN Navigation area: BE, NL and N-FR. 2yrs of experience , navigation permit and radar patent. More info at www.fluviant.be/jobs Wir suchen KAPITÄN Fahrtgebiet: BE, NL und N-FR. 2 Jahre Erfahrung, Dienstbuch und Radarpatent. Für weitere Informationen: www.fluviant.be/jobs The Rivertech team is mainly focusing on nautical and technical management on luxury river cruise ships. The ships within our fleet sail on the Rhine, Main and Danube. Interesse in de mens achter de cijfers? Dan verwelkomen wij jou graag als: ADMINISTRATIEF MEDEWERKER (m/v) Takenpakket: • Het coderen/inboeken en verwerken van administraties; • Het verzorgen van aangiften omzetbelasting; • Het verzorgen van aangiften buitenlandse omzetbelasting; • Overige administratieve dienstverlening voor cliënten. Profiel: Je bent in het bezit van een mbo-opleiding administratief of je studeert voor je praktijk Diploma Boekhouding. Ervaring in een soortgelijke functie is een pré. Je weet om te gaan met geautomatiseerde gegevensverwerking. Je hebt een grote belangbestelling voor de binnenvaart. Uiteraard bezit je goede communicatieve vaardigheden en kun je zowel zelfstandig als in teamverband werken. Due to growth, we are immediately looking for: 1st / 2nd Captain For the above mentioned positions, we ask for someone who has experience in the river cruising industry and in the possession of a Rhine and/or Danube license. Job requirements: • Rhine license till at least Mainz and / or a part of Danube license is an advantage • Experience in leading positions • Good communication and representative skills • Good knowledge of the English and German language What do we offer: • Pleasant working environment in a great team • Free time system: 2-2 / 4-2 / 4-4 • Professional support and guidance • Swiss contract • Complete social benefit package with com petitive salary We are happy to employ captains from cargo and tank shipping who aspire a career in river cruising! Geboden: Riegman en Klaverdijk biedt je een uitdagende functie die meer inhoudt dan het zorgen voor de juiste cijfers en correcte rapportages. Bij deze functie horen vanzelfsprekend een goede salariëring en bijpassende secundaire arbeidsvoorwaarden. Het volgen van een aanvullende opleiding wordt door ons gestimuleerd. Onze voorkeur gaat uit naar een minimale werkweek van 4 dagen. Enthousiast? Mail je sollicitatiebrief en CV naar r.klaverdijk@riegklav.nl. Kijk voor meer informatie over ons kantoor op onze website www.riegman-klaverdijk.nl Rivertech BV Delta 60, 6825 MS Arnhem T +31 (0)26 362 03 40 E info@rivertech.nl Managing Director: Alexander Oost

De Binnenvaartkrant 5 26 september 2017 Trouwen op de Tramp Trouwambtenaar Helma Schouten had al heel wat huwelijken gesloten, maar nog nooit aan boord van een schip. Donderdag 14 september deed ze dat alsnog en wel in het ruim van ms Tramp. Nellie en Dirk-Jan van Wijngaarden hadden hun met vlaggen versierde schip afgemeerd in de Sliksloothaven van hun thuishaven Krimpen aan den IJssel. Hun dochter Jantine trouwde die dag met Martijn. Het is maar goed dat de 63 meter lange Tramp luiken heeft, want er vielen een paar fikse buien voor en tijdens de plechtigheid. Het ruim lag er picobello bij. Van de laatste reis met kalksteensplit was geen grammetje meer te vinden. “Ik heb het ruim helemaal laten schoonspuiten en daarna opnieuw laten verven”, verklapte Dirk-Jan van Wijngaarden. Voor de ouders van de bruid was Jantine het vijfde kind (van de zes) dat trouwde. “Maar de eerste op het schip.” Martijn heeft tien broers en zussen, van wie er acht al getrouwd zijn. Personeelsuitje De bijzondere trouwlocatie was sfeervol aangekleed: met slingers, lampionnen, verlichting en een romantisch bankje voor het bruidspaar tijdens de plechtigheid. Voor de circa tachtig gasten waren voldoende stoelen opge- Jantine en Martijn (midden) gingen met alle gasten op de foto. De versierde Tramp lag in de Sliksloothaven. steld. Om iedereen veilig toegang te verlenen tot het ruim, was met een speciale constructie een professioneel ogende trap gemaakt. Martijn Rikkers (26) werkt in de bouw. De ex-marinier leerde Jantine (21) ruim twee jaar terug kennen tijdens een personeelsuitje. Ze werkten bij verschillende bedrijven, die echter wel tot dezelfde holding behoren. Jantine was, als directiesecretaresse, die dag verantwoordelijk voor de organisatie. Ze maakte indruk op Martijn, die er strategisch voor zorgde dat hij op de terugweg naast haar in de bus kwam te zitten. Die rit leidde uiteindelijk tot het huwelijk op 14 september. Jantine laat Krimpen achter zich en is bij Martijn ingetrokken in Capelle. “Nu hoeven we nooit meer die verschrikkelijke Algerabrug over om bij elkaar te zijn.” Na voltrekking van het wettelijk huwelijk was er een broodmaaltijd, ook in het ruim. Vervolgens ging het gezelschap naar de Dorpskerk in Capelle aan den IJssel voor de kerkelijke inzegening. De feestelijke dag werd afgesloten met een feest in Brasserie Buitenhuis in Valkenburg (ZH). Jubileumtocht met waarschuwing: “Schaf scheepvaartrechten af” Met de vrijgave van het laatste stuk tussen Hilpoltstein en Berching werd 25 jaar geleden het Main- Donau-kanaal opengesteld voor de binnenvaart. Het goederenvervoer over het kanaal ligt ruim boven de prognoses van destijds. Toch toonden binnenvaartvertegenwoordigers zich tijdens de festiviteiten rond het jubileum bezorgd: de aangekondigde verlaging van de spoortarieven in Duitsland zet de sector zwaar onder druk. Na een bouwtijd van 32 jaar konden binnenschepen vanaf 25 september 1992 via het Main-Donaukanaal dwars door Europa varen: van Rotterdam tot aan de Zwarte Zee. 6,7 miljoen ton per jaar Om dat te vieren maakten Hans- Heinrich Witte, voorzitter van de Duitse vaarwegbeheerder, en Guido Zander van het WSA in Neurenberg onlangs een vaartocht met gasten op het kanaal. Ze onderstreepten het belang van de vaarweg. Zo zijn in de Beierse havens tussen Aschaffenburg en Passau circa 40.000 banen direct of indirect afhankelijk van het kanaal. Jaarlijks vervoeren binnenschepen circa 6,7 miljoen ton goederen via het Main-Donau-kanaal, met een uitschieter tot 9 miljoen ton. Dat is meer dan de onderzoeken aanvankelijk voorspelden. Planco ging 25 jaar geleden uit van 2,7 miljoen ton per jaar en het ifoinstituut voorspelde 5,5 miljoen ton. Ook de passagiersvaart op het kanaal maakte de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling door. Oneerlijke concurrentie Tijdens een vaartocht met de Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt eerder deze maand wees ook BDB-voorzitter Martin Staats op de economische betekenis van het kanaal, met name voor Beieren. Hij stond stil bij de concurrentiepositie van de binnenvaart. Die komt zwaar onder druk te staan als begin volgend jaar de spoorwegtarieven in Duitsland drastisch omlaag gaan. De BDB vreest dat binnenvaartvolumes hierdoor zullen worden opgeslokt door het spoor. Beide vervoersmodaliteiten zijn immers voor een groot deel elkaars concurrenten. Als (deel) compensatie eisen binnenvaartvertegenwoordigers in Duitsland dat de scheepvaartrechten worden afgeschaft. Het Duitse verkeersministerie is de hoogte hiervan momenteel aan het herzien. Te koop Dubbelwandige RVS tanker Type : C • Bouwjaar : 1986 • 1770 ton Afm. 85,35 m x 10,95 m x 3,06 m. 5 centertanks van RVS Inhoud tanks 1650 M 3 • Lospompen Marflex-Deepwell • leidingsysteem van RVS. • Ketel • Spiralen • Kopschroef Van Ballegooy 260 KW. Hoofdmotor: 850 KW M.T.U. Type 8 V - 4000 - M60 - Bjr: 2006. 5 –jarige Charter wordt aangeboden ! J.J.Geluk Fazantenhof 63 . 4332 XT Middelburg Tel: 0118-613786 . GSM: 06 53 488 479 . E-Mail : : jj-geluk@kpnmail.nl Chemcontrans AG vraagt Nederlandstalig personeel Voor nieuwbouw RVS chemietanker Bacchus 110 x 13,50 (diesel elektrisch) • 1ste kapitein in bezit van Rijnpatent ADN basis, ADN C, RVS tankervaring • Stuurman 2de kapitein in bezit van grootvaarbewijs en tankervaring • Matroos met tankervaring Wij bieden u: - Full time contract - Goede verloning - Vrij kost en vervoer - Vaarschema 14/14 - Vaargebied : ARA - Pensioen sparen (Zwitserse condities) Indien interesse kan u ons contacteren op +41 79 475.70.40

De Binnenvaartkrant