Views
2 years ago

2017-15

  • Text
  • Juli
  • Binnenvaart
  • Gaat
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Volgens
  • Schepen
  • Onderzoek

De Binnenvaartkrant 16

De Binnenvaartkrant 16 18 juli 2017 VOS Kaiser GmbH & BING Kaiser east - west connections T +49 (0) 62 23 86 16 26 F +49 (0) 62 23 86 16 53 M +49 (0) 170 35 73 922 E tiberius.kaiser@bingvoskaiser.de I www.bingvoskaiser.de SCHEEPSSLOPERIJ TREFFERS BV “für alle Ihre Abwrackschiffe, Abwracktonnage und andere treibende Objekte.” +31(0) 23-5325211 . +31(0) 6-53187317 Barzahlung Hendrik Figeeweg 35, 2031 BJ Haarlem E-mail: treffers@hetnet.nl . Web: www.treffers-haarlem.com OMRU SCHEEPSRAMEN Omru Scheepsramen levert: • kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • standaard profi elen én geïsoleerde profi elen; • vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. TEKENINGEN BINNENVAARTSCHEPEN ADVIES Offerte aanvragen? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte Het beste zicht op service, kwaliteit en innovatie Bij onze hoogwaardige aluminium scheepsramen krijgt u standaard de allerbeste service. Daar zorgen onze vakspecialisten voor. Zij begeleiden uw opdracht met veel aandacht en zorg. En informeren u van begin tot eind over de voortgang. GOEDKEURING OMRU Scheepsramen . Kelvinweg 12a . 6101 WT Echt T +31(0) 475 55 10 23 . E info@omruscheepsramen.com . I www.omruscheepsramen.com BOUWBEGELEIDING OUTSOURCING WWW.BINGVOSKAISER.DE STAALBOUWBEDRIJVEN EN INDUSTRIËLE KLIMMERS

De Binnenvaartkrant 17 18 juli 2017 Baltic: ‘game changer’ uit de koker van Hartman Marine en Global Seatrade DOOR EVERT BRUINEKOOL De R2 Carrier mv Baltic is de opvolger van de succesvolle M2 Runner. De verantwoordelijke combinatie Hartman Marine/ Global Seatrade staat in de markt van zware en volumineuze ladingen bekend om zijn innovatieve schepen. De schepen worden door Hartman Marine ontworpen, op basis van eigen ervaring en visie. Volgens Global Seatrade zijn het, als het gaat om hun mogelijkheden, echte game changers. Zo wordt met de R2 Carrier weer een verrassend concept toegevoegd aan de vloot van Global Seatrade. De Baltic is een schip dat zich op diverse manieren onderscheidt van zijn voorgangers. Belangrijkste veranderingen zijn de toevoeging van een roro-ramp en de verplaatsing van de accommodatie; van achter naar voren. Roro-ramp De R2 Carrier is een roro-schip van 3.500 ton (dwt) en dat maakt het schip uniek in het transport van zware en volumineuze lading. De R2 Carrier is gebaseerd op het inmiddels bewezen concept van de Hartman M2 Runner en deelt hiermee veel van de specificaties: een uniek aantal vierkante meters, een open top-notatie en IMO-klasse 1, waarvoor het ruim deels met een sprinklerinstallatie is uitgerust. Met de heavy cargo roro-ramp kan het schip zware lading veilig en snel aan boord brengen. De open top-notatie geeft het schip de mogelijkheid om met open luiken te varen. Waardoor er geen hoogtebeperkingen is voor de lading. Global Seatrade zet zijn schepen wereldwijd in om zware en volumineuze projectladingen te vervoeren. Zo worden er veel windmolens vervoerd, maar ook locomotieven, explosieven, jachten, walkranen en offshore-onderdelen en -haspels. Zware lading Met de Baltic wordt het specialisme van deze zwareladingmarkt dus uitgebreid met heavy cargororo, waarmee vooral de Europese markt bediend zal worden. De schepen van Global Seatrade worden bevracht door Ocean 7 Projects. De eerste R2 Carrier wordt deze maand opgeleverd. Begin maart arriveerde het schip uit Polen in de haven van Urk. De Baltic is afgebouwd door Hartman Marine Shipbuilding in Urk. Zij installeren met de diverse onderaannemers de motoren, hutten en alle elektronica aan boord van het casco. Inmiddels is in Polen gestart met de bouw van het tweede schip van dit type. Aan mv Baltic leverden onder andere: Hartman Marine Shipbuilding B.V. Levering compleet schip (Turn-key project). Breman Shipping Installation B.V. - Air-conditioning system; - Air handling unit and overpressure system; - Black- and grey water sewage system; - Droplet eliminator louver with hatch; - Engineroom and hold fans; - Freshwater- and sanitary system; - Legionella UV-system. Globecomm Europe Satelliet communicatiesysteem voor internet, telefonie en tv. Hydrosta B.V. Hydraulische powerpack voor de lierbediening. Leeuwestein Scheepsinstallaties B.V. 1 telescoop spudpaal installatie voorschip met een uitsteeklengte van 15m. Marble Automation B.V. Alarm en monitor systeem. Trisum B.V. financiele diensten Administratiekantoor. Wolfard & Wessels Werktuigbouw B.V. Ontwerp en detail engineering van de machinekamer leidingen voor: Bilge-,- ballast-, brandblus-, koelwater- hoofd en hulpmotoren, smeerolie-, brandstof-, starten werklucht- en uitlaatsystemen voor hoofd en hulpmotoren. Het leveren van de componenten, inclusief afsluiters en meet en regel apparatuur, t.b.v. de genoemde systemen. Het produceren van het leidingwerk. Het installeren van het leidingwerk in de machinekamer en boegschroefruimte Het uitlijnen, opstellen en onder vullen van de hoofdmotor, de tandwielkast en de as-generator. Afpersen van systemen. Inbedrijfstellen van de systemen. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Congratulations from Plantweg 8 | 8256 SH Biddinghuizen, The Netherlands | +31 321 335100 Wij feliciteren Global Seatrade B.V. van harte met mv Baltic DE BINNEN VAART KRANT

Binnenvaartkrant